avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610582 ganger)

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #285 : 01. september 2010, 18:46 »
Det jeg syntes er litt rart er hvordan arild kan unngå fett på kroppen til de grader som du åpenbart ser han gjør,og alikevell løfte denne 200 steinen og bli en supermann,nsm og slik når han er tjue

og du sitter å DRIKKER masse fett som du sier du gjør i media,ser mer vassn ut(på sist stevnet),unskyld utrykket og kommer ikke lenger enn du var..mener ikke i være frekk,men det er noe rart med det hele som interresserer meg

Hvis vi snakker fra levra er vell dette bare en reaksjon av jævlig mye mer og tyngre steroider enn du tar ole m?Tongue å klare begge dela mener jeg,og overgå din enorme styrke samtidig se ut som en bodybuilder..

steroider er ike ulovlig under noen omstendigheter forresten i følge en polititjenestemann jeg snakket med selv ikke når du kjører bil,intet problem,derfor mener jeg vi bør kunne snakke om det her uten tabu

magisk

Litt vanskelig å få tak på hva det er du vil frem til. At personer som inntar hormoner ikke kan være feite? Du bør dele din dype kunnskap med kroppsbyggermiljøet. De sliter med diettene sine her om dagen for å komme i sceneform til oktober. Jeg er helt sikker på at de vil bli henrykt når du forteller dem at bare de bruker den rette "coctailen", så slipper de både å tenke på hva de spiser, eller på forholdet mellom aktivitet og energiinntak forøvrig.

Eller kanskje det er det som er nyheten din? At enkelte strongmanutøvere bruker dopingmidler? Eller at enkelte kroppsbyggere gjør det? Psst ... vet du hva? Jeg fant ut noe her om dagen. Jay Cutler er ikke en "ren" kroppsbygger. Jeg føler meg sååå smart. Kan umulig være noen andre som er klar over dette vel?

Treningsforum er heller ingen gapestokk. Hvis du har spørsmål til OM eller andre, så kan du jo friste lykken med å sende vedkommende en privat melding med dine spørsmål? Kanskje han svarer? Kanskje ikke? Du må gjerne ha dine kvalifiserte (eller ukvalifiserte) oppfatninger av hva folk putter i seg. Men med mindre de evt. føler for å dele dette med oss på eget initiativ, så er ikke dette en gapestokk som sagt.


Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #286 : 01. september 2010, 19:04 »
Kult om en norsk strongman helt i toppen hadde turt å vært ærlig når det snakkes om steroider, da hadde han blitt respektert av mange! Selvfølgelig ikke fra alle, men strongmenn må da tåle såppass  >Cheesy Kan se at det hadde blitt oppstyr siden det ikke er lov å kjøpe osv da.. Tongue
Det er jeg enig med deg i. Hadde en av profilene i strongman stått fram så hadde "sporten" blitt mye mindre uglesett blant mannen i gata. Skal vel ikke mange hjernecellene til for og skjønne at noe foregår bak teppet.
 
Hele poenget med strongman er jo show. De som er i toppen i norge presterer jo ting i særklasse.

Jeg startet og lese her på treningsforum for 3 år tilbake og hadde holdningen: bruker du steroider så er du enten voldsmann eller har ufattelig liten selvtillit.

Lest mange artikler her i ettertid, fått ett helt annet syn på steroider.
Forsvarer ikke steroider, men jeg respekterer den dag i dag en person som bruker det som feks strongman/bodybuilding. De gutta der har jo mer eller mindre lagt opp hele livsstilen sin til det de driver med.

Jeg synes personlig det har blitt litt for mye negativt rundt enkelte av utøverne, men hva har de gjort galt? Sånn helt ærlig? Kan noen komme med noe negativt? Neppe.

La strongman/bodybuilding være det det er, ett "FREAKSHOW".

Hva hadde "sporten" vært i Norge uten Arild Haugen? Nada vil jeg påstå... du har ildsjeler som feks svend karlsen egil b all honnør til dem... Men uten Arild hadde ikke strongman vært så stort som det er den dag i dag. 
Smil med det smilet du har.

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #287 : 01. september 2010, 20:26 »
.
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #288 : 01. september 2010, 20:40 »

Jeg synes personlig det har blitt litt for mye negativt rundt enkelte av utøverne, men hva har de gjort galt? Sånn helt ærlig? Kan noen komme med noe negativt? Neppe.


Ooouch, kom på da jeg gikk i 8 som i dag er 9. Så var det en av norges strongmen som knøvla røykpakka mi da han ikke fikk "bomme" sigg. Han har profil her på tf. Så jeg tar det tilbake. Alltid hadd angst for store vemmelige menn etter det. Smiley
Smil med det smilet du har.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #289 : 01. september 2010, 21:44 »
Det jeg syntes er litt rart er hvordan arild kan unngå fett på kroppen til de grader som du åpenbart ser han gjør,og alikevell løfte denne 200 steinen og bli en supermann,nsm og slik når han er tjue

og du sitter å DRIKKER masse fett som du sier du gjør i media,ser mer vassn ut(på sist stevnet),unskyld utrykket og kommer ikke lenger enn du var..mener ikke i være frekk,men det er noe rart med det hele som interresserer meg

Hvis vi snakker fra levra er vell dette bare en reaksjon av jævlig mye mer og tyngre steroider enn du tar ole m?Tongue å klare begge dela mener jeg,og overgå din enorme styrke samtidig se ut som en bodybuilder..

steroider er ike ulovlig under noen omstendigheter forresten i følge en polititjenestemann jeg snakket med selv ikke når du kjører bil,intet problem,derfor mener jeg vi bør kunne snakke om det her uten tabu

magisk

skjønner ikke helt hvor fett drikkinga mi kommer inn i detta her men..å at jeg er mere vassen enn arild har jeg heller ikke vanskelig for å se og heller ikke noe problem med for arild er en super mann når det kommer til å bygge muskler..

arild veit hva han driver med og han stiller nok ikke til nm i bygging uten å ha høye mål.. men for at han skal få ett gull der eventuelt så må han bygge om fysikken sin var vel det som var poenget mitt!!   


Utlogget Neverlast

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #290 : 14. september 2010, 17:43 »
fra a.haugens hjemmeside:

"Får daglig sinnsykt mange spørsmål om hvordan det går med boksing og hva skjer med strongman treningen....? Det jeg kommer til å satse på og holde full fokus på fremover blir vekttrening og da strongman. Jeg vil vinne tilbake tittelen norges sterkeste mann samt VPC og komme til wsm neste år. Boksing eller MMA skjer ikke ennå og jeg trener det absolutt ingen ting. Mitt talent og styrke er i strongman. Mitt hjerte liker best vekter og det er der jeg har talent og kan bli god. Livsstilen som medfølger det livet passer meg også godt. Så per dags dato ser det ikke ut som jeg får kamp mot mariuz i mma. og er ikke motivert for en kamp på en stund. Det var en artig epoke og lærerik tid i boksing, samt at min kropp hadde veldig godt av en "break" fra monster vekter og den slags.

Alt har sine fordeler og ulemper, men jeg trives best med vekter. i Boksing kreves det et større apparat rundt meg, mer penger og jeg må alltid være på "diett" og pushe vekta ned. samtidig blir det veldig mye trening mutters alene"

arilds back for good baby

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #291 : 14. september 2010, 18:06 »
Du glemte det sykeste da..

Sitat
Formen om dagen er stigende, vekta er ca 144 kg+ og jeg bygger opp grunnstyrken på gymmet og håper å dra 415 kg i markløft før nyttår. Jeg har hatt noen svakheter i strongman som feks grepet i farmers. det vil ikke være en svakhet under NSM 2011.

Fyyyfaen!

Utlogget cellmax29

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #292 : 14. september 2010, 18:40 »
om noen lurer på hva janteloven er, så inviter dem til og lese på Treningsforum!!!!!   ikke mer og kommentere her.
ørjan frøiland
benk: 190kg
skrå hantler: 8X72kg
hantlepress skuldre: 5x62kg hantler

2plass stavanger open 07 cbb+180
3plass NM 07 cbb+180
2008- -100kg... 6 plass

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #293 : 15. september 2010, 02:33 »
om noen lurer på hva janteloven er, så inviter dem til og lese på Treningsforum!!!!!   ikke mer og kommentere her.

MILLON HONNØR!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Neverlast

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #294 : 17. september 2010, 17:45 »
skjønner ikke helt hvor fett drikkinga mi kommer inn i detta her men.

fuck fettdrikking,hør på norges beste innen kost,allmektige massive metern:

-Fettinntaket vil jeg minimerer til kun omega 3, eventuelt CLA, ellers trenger man ikke de store mengdene.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1928

muskelmasse er muskelmasse er det ikke,om det er til bygging eller styrke

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #295 : 17. september 2010, 18:04 »
fra a.haugens hjemmeside:

"Får daglig sinnsykt mange spørsmål om hvordan det går med boksing og hva skjer med strongman treningen....? Det jeg kommer til å satse på og holde full fokus på fremover blir vekttrening og da strongman. Jeg vil vinne tilbake tittelen norges sterkeste mann samt VPC og komme til wsm neste år. Boksing eller MMA skjer ikke ennå og jeg trener det absolutt ingen ting. Mitt talent og styrke er i strongman. Mitt hjerte liker best vekter og det er der jeg har talent og kan bli god. Livsstilen som medfølger det livet passer meg også godt. Så per dags dato ser det ikke ut som jeg får kamp mot mariuz i mma. og er ikke motivert for en kamp på en stund. Det var en artig epoke og lærerik tid i boksing, samt at min kropp hadde veldig godt av en "break" fra monster vekter og den slags.

Alt har sine fordeler og ulemper, men jeg trives best med vekter. i Boksing kreves det et større apparat rundt meg, mer penger og jeg må alltid være på "diett" og pushe vekta ned. samtidig blir det veldig mye trening mutters alene"

arilds back for good baby

Nydelig. Fullt fokus på strongman nå, så har vi to WSM-deltakere til neste år, der en er en meget sterk kandidat til finalen

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #296 : 17. september 2010, 18:05 »
fuck fettdrikking,hør på norges beste innen kost,allmektige massive metern:


muskelmasse er muskelmasse er det ikke,om det er til bygging eller styrke

Ole Martin prøver å gå opp i vekt, eller i allefall vedlikeholde vekta si samtidig som han trener mye.

Metern veier vel snaue 100kg mens OM er 130kg +.  Så for å få i seg ekstra  kcalorier så tar han de i fra fett, vet ikke hvor mye fett metern spiser hver dag men det er tydelig minimalt.

Hva er det du ikke forstår? Sleng opp ett bilde av deg selv da så vi får noe å sammenligne med, altså utifra at du kaller Ole Martin vassen. Antar du er stor, deffa og massiv som ett hus selv. Du har tydeligvis null forståelse for at menneske kropper er forskjellige.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget cellmax29

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #297 : 20. september 2010, 21:57 »
Ole Martin prøver å gå opp i vekt, eller i allefall vedlikeholde vekta si samtidig som han trener mye.

Metern veier vel snaue 100kg mens OM er 130kg +.  Så for å få i seg ekstra  kcalorier så tar han de i fra fett, vet ikke hvor mye fett metern spiser hver dag men det er tydelig minimalt.

Hva er det du ikke forstår? Sleng opp ett bilde av deg selv da så vi får noe å sammenligne med, altså utifra at du kaller Ole Martin vassen. Antar du er stor, deffa og massiv som ett hus selv. Du har tydeligvis null forståelse for at menneske kropper er forskjellige.
  Meteren er 105 kilo etter som jeg så, og 160 høy, med en bmi på utrolige 42 om jeg husker rett, så tror ikke vi skal si snaue 100 kilo. det er faktisk sykt mye på den høyden. garantert mye mye mer enn di aller fleste i dette sirkuset!!!
ørjan frøiland
benk: 190kg
skrå hantler: 8X72kg
hantlepress skuldre: 5x62kg hantler

2plass stavanger open 07 cbb+180
3plass NM 07 cbb+180
2008- -100kg... 6 plass

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #298 : 20. september 2010, 23:59 »
  Meteren er 105 kilo etter som jeg så, og 160 høy, med en bmi på utrolige 42 om jeg husker rett, så tror ikke vi skal si snaue 100 kilo. det er faktisk sykt mye på den høyden. garantert mye mye mer enn di aller fleste i dette sirkuset!!!


Snaue som i ca/røffli 100 kg, da jeg bare estimerte hva han veide Wink  100kg på 160cm er MYE masse, det er ikke det jeg vil frem til, men at man trenger en god del mer kcal for å vedlikeholde "snaue" 130kg kontra "snaue" 100kg. Du tolker tydeligvis snaut som ett negativt ladet ord, snaut betyr "bare så vidt" slik jeg har lært å bruke det.

At metern bare tar noen kaspler cla og omega 3 pr dag tviler jeg ikke på, og han spiser sikkert for det meste bare rein mat.Selv har jeg ikke behov for å innta store mengder fett for å opprettholde vekta mi  (utover alt fettet i maten da Grin; ) Det blir mer en nok kcal i vanlig mat.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #299 : 21. september 2010, 14:14 »

Snaue som i ca/røffli 100 kg, da jeg bare estimerte hva han veide Wink  100kg på 160cm er MYE masse, det er ikke det jeg vil frem til, men at man trenger en god del mer kcal for å vedlikeholde "snaue" 130kg kontra "snaue" 100kg. Du tolker tydeligvis snaut som ett negativt ladet ord, snaut betyr "bare så vidt" slik jeg har lært å bruke det.

Litt snaut svar spør du meg.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!