avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610642 ganger)

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #555 : 07. februar 2011, 21:30 »
....

Det er det ingen tvil om. Vektløfterne beveger seg hele veien på grensen for hva som er mulig. Det er blytunge løft hver gang. Vending og overstøt er forbundet med mye mer skaderisiko enn de fleste strongman-øvelser. Å bære sekker i vann eller gå med farmers i hendene, blir ikke det samme.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #556 : 07. februar 2011, 21:30 »
veldig tydelig at pinna aldri har trent noe strongman hvertfall

Jeg er ingen topptrent kar, nei. Men kom akkurat inn etter en liten økt med stein Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #557 : 07. februar 2011, 21:31 »
Det er det ingen tvil om. Vektløfterne beveger seg hele veien på grensen for hva som er mulig. Det er blytunge løft hver gang. Vending og overstøt er forbundet med mye med skaderisiko enn de fleste strongman-øvelser. Å bære sekker i vann eller gå med farmers i hendene, blir ikke det samme.

ting du ikke har peiling på burde du ikke uttale deg om:)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #558 : 07. februar 2011, 21:33 »
Jeg er ingen topptrent kar, nei. Men kom akkurat inn etter en liten økt med stein Smiley

er en vesentlig forskjell på småstein og atlasstein vettu Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #559 : 07. februar 2011, 21:35 »
ting du ikke har peiling på burde du ikke uttale deg om:)

Det er jeg prinsippielt helt enig med deg i. Man skal vite hva man snakker om. Jeg er heller ingen ekspert. Men å ha møtt en del folk rundt på forskjellige stevner, samt erfart litt på egenhånd, lærer man mer og mer.
Hva var det jeg sa som det ikke var hold i?

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #560 : 07. februar 2011, 21:37 »
er en vesentlig forskjell på småstein og atlasstein vettu Smiley

Hehe. Det går i atlas, selv om de ikke er så tunge Smiley
Husk Arild sitt eget råd med tanke på steintrening: Tren lett, eksplosivt og mengde for å bli en god steinløfter! Selv trener han mye med 90 kilo.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #561 : 07. februar 2011, 21:38 »
denne: "Strongman er ikke særlig ekstremt" Smiley jeg er langt ifra enig med deg:)

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #562 : 07. februar 2011, 21:43 »
denne: "Strongman er ikke særlig ekstremt" Smiley jeg er langt ifra enig med deg:)
Det spørs hvordan man ser det. Jeg trakk fram vektløfting som et eksempel på noe som er mer ekstremt og prøvde å begrunne hvorfor. Triathlon f.eks - da snakker vi ekstremsport. Det går over mange timer og man presser kroppen til det ytterste. Ja, noen kollapser til og med.
Etter et strongmanstevne er de fleste i stand til å gå oppreist - ja til og med ta en bedre middag ute på byen og ha det moro med venner.

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #563 : 07. februar 2011, 21:55 »
En lege som anbefaler noen å slutte med strongman, bør miste legelisensen sin.
All form for styrketrening er helsebringende, slankende og sunt på alle måter, under forutsetning at man trener fornuftig.
Strongman er ikke særlig ekstremt. Vektløfting er mye mer ekstremt.

Pinna... kverulerer du med meg nå? Eller er det jeg som formulerer meg som en idiot?

Eller vil du ha meg til å rope høyt ut på Tf hva jeg muligens tror kan være grunnen til Arilds overraskende beslutning.

Sjefen selv i strongman Norge ble for ikke lenge siden nyre opperert pga av et langt og hardt liv som strongman.

Ser du hva jeg mener nå?



Smil med det smilet du har.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #564 : 07. februar 2011, 22:01 »
Det spørs hvordan man ser det. Jeg trakk fram vektløfting som et eksempel på noe som er mer ekstremt og prøvde å begrunne hvorfor. Triathlon f.eks - da snakker vi ekstremsport. Det går over mange timer og man presser kroppen til det ytterste. Ja, noen kollapser til og med.
Etter et strongmanstevne er de fleste i stand til å gå oppreist - ja til og med ta en bedre middag ute på byen og ha det moro med venner.

hva med formel1 da? de kan da spise en finere middag etter ett løp. dette var en dårlig sammenligning å trekke paraleller ifra

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #565 : 07. februar 2011, 22:18 »
Pinna... kverulerer du med meg nå? Eller er det jeg som formulerer meg som en idiot?

Eller vil du ha meg til å rope høyt ut på Tf hva jeg muligens tror kan være grunnen til Arilds overraskende beslutning.

Sjefen selv i strongman Norge ble for ikke lenge siden nyre opperert pga av et langt og hardt liv som strongman.

Ser du hva jeg mener nå?

Jeg står naturligvis for det jeg skrev i innlegget, men når du nevner på steroider blir jo saken naturligvis en helt annen i forhold til skader og den generelle helsetilstanden.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #566 : 07. februar 2011, 22:20 »
Pinna... kverulerer du med meg nå? Eller er det jeg som formulerer meg som en idiot?

Eller vil du ha meg til å rope høyt ut på Tf hva jeg muligens tror kan være grunnen til Arilds overraskende beslutning.

Sjefen selv i strongman Norge ble for ikke lenge siden nyre opperert pga av et langt og hardt liv som strongman.

Ser du hva jeg mener nå?




Mener du Svend her??  I så fall kan du stappe fingeren opp i rompa, dra den ut og lukte på den.... Bullshit!

Hvis du tror du vet noe som helst om hvorfor svend fikk nyresvikt, så foreslår jeg du ringer ham og forteller det, for det du antyder strider 100% med det legene på riksen har fortalt om hva som har forårsaket hans nyrebetennelse.

Ikke plapre drit om andre menneskers helsetilstand når du hverken har peil eller noe som helst med det!

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #567 : 07. februar 2011, 22:41 »
Mener du Svend her??  I så fall kan du stappe fingeren opp i rompa, dra den ut og lukte på den.... Bullshit!

Hvis du tror du vet noe som helst om hvorfor svend fikk nyresvikt, så foreslår jeg du ringer ham og forteller det, for det du antyder strider 100% med det legene på riksen har fortalt om hva som har forårsaket hans nyrebetennelse.

Ikke plapre drit om andre menneskers helsetilstand når du hverken har peil eller noe som helst med det!
Oida. Her dreit jeg fullstendig på draget.

Da jeg vet du er en nær venn av Svend og samtidig var hans donor.

Føler meg litt paff her jeg sitter nå med god grunn, for der dreit jeg meg skikkelig ut.

Var ikke ment som noe personangrep mot Svend. Jeg er ivrig fan av strongman å ønsker alle av utøverene alt godt.

Ser hva du mener Egil. For det jeg skrev var stygge påstander. Hvor jeg har det ifra er rykter og ting jeg har lest på nett.

Føler ikke jeg kan skrive så mye mer egentlig. Uansett hva jeg skriver nå så ser jeg at jeg er den store idioten akkurat nå.


Beklager på det sterkeste.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #568 : 07. februar 2011, 22:56 »
Honnør for total ydmykelse, Staggere!
Hvis flere på forumet hadde den evnen til å gå i seg selv, ville det blitt ganske harmonisk her Smiley
Jeg skjønner godt mistankene dine. Hvem tenkte vel ikke det da de hørte om dette?
Dessuten er du ikke den eneste som har blitt utsatt for Skallagrimssons vrede  Wink

Egil, fint for oss vitebegjærlige å få greie på litt mer.
Har du anledning til å gå mer i detalj?
Man kan aldri lære nok.

Utlogget KL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!