avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610653 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #570 : 07. februar 2011, 23:02 »
Honnør for total ydmykelse, Staggere!
Hvis flere på forumet hadde den evnen til å gå i seg selv, ville det blitt ganske harmonisk her Smiley
Jeg skjønner godt mistankene dine. Hvem tenkte vel ikke det da de hørte om dette?
Dessuten er du ikke den eneste som har blitt utsatt for Skallagrimssons vrede  Wink

Egil, fint for oss vitebegjærlige å få greie på litt mer.
Har du anledning til å gå mer i detalj?
Man kan aldri lære nok.
Honnør faktisk.


Har lest mye av det Egil har skrevet i enkelte diskusjoner å reagert på det.

Men akkurat her så hadde han god grunn til det.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #571 : 07. februar 2011, 23:06 »
Hehe!

Jeg blir også paff.... når jeg ser hvordan jeg selv smeller avgårde uten hemninger...jeg har vel også godt av å gå i meg selv.. Smiley Alt er tilgitt, Staggere. Du fikk akkurat lide for alle andre liknende kommentarer jeg har hørt i samme gata om svend sine nyrer. Smiley sorry for å klikke i vater!

Sånn, nå har vi vært myke og fine! Smiley

Overlegen på nyreavdelingen på riksen hadde ikke sett en eneste nyreskade på grunn av steroidebruk. Svend skjønner godt at folk tenker slik, men det er faktisk mulig for folk som har brukt steroider å også få vanlige sykdommer som vanlige mennesker Smiley

En som spiser potet kan lett få hjerteinfarkt uten at det er poteten sin skyld. Smiley

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #572 : 08. februar 2011, 01:49 »
En lege som anbefaler noen å slutte med strongman, bør miste legelisensen sin.
All form for styrketrening er helsebringende, slankende og sunt på alle måter, under forutsetning at man trener fornuftig.
Strongman er ikke særlig ekstremt. Vektløfting er mye mer ekstremt.

Tja, alle former for styrkeidrett hvor en befinner seg på "toppnivå" kan karakteriseres som "ekstremt". Jeg pleier å bruke dette eksempelet med "kånekjørt" bil, kontra en bil du er vant til å virkelig tyne til det ytterste. Det finnes nok av gamle styrkeløftere med knær, rygg og skuldre som begynner å skrante etter mange tunge løft.

Hvis en utelukkende ønsker å fremme helsemessige gevinster, så ville en ideellt sett legge seg på et moderat treningsnivå, heller enn å konstant jage de tyngste løftene og stadig hige etter nye rekorder. I ungdomsårene slipper en unna med alt og det kan være lett å ha den oppfatningen at en er usårbar.

Det sagt, så ligger det jo i menneskets natur å sprenge grenser ... både i forhold til seg selv og i forhold til andre (konkurrenter), så en kan ikke regne med å få særlig gehør for en slik treningstilnærming fra særlig mange.

Poenget var nå mer det at denne legen ikke nødvendigvis er uten et poeng ... litt avhengig av hvordan en tilnærmer seg temaet.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #573 : 08. februar 2011, 10:08 »
Tja, alle former for styrkeidrett hvor en befinner seg på "toppnivå" kan karakteriseres som "ekstremt". Jeg pleier å bruke dette eksempelet med "kånekjørt" bil, kontra en bil du er vant til å virkelig tyne til det ytterste. Det finnes nok av gamle styrkeløftere med knær, rygg og skuldre som begynner å skrante etter mange tunge løft.

Hvis en utelukkende ønsker å fremme helsemessige gevinster, så ville en ideellt sett legge seg på et moderat treningsnivå, heller enn å konstant jage de tyngste løftene og stadig hige etter nye rekorder. I ungdomsårene slipper en unna med alt og det kan være lett å ha den oppfatningen at en er usårbar.

Det sagt, så ligger det jo i menneskets natur å sprenge grenser ... både i forhold til seg selv og i forhold til andre (konkurrenter), så en kan ikke regne med å få særlig gehør for en slik treningstilnærming fra særlig mange.

Poenget var nå mer det at denne legen ikke nødvendigvis er uten et poeng ... litt avhengig av hvordan en tilnærmer seg temaet.

Ja, delvis enig.
Jeg vil hevde at all form for styrketrening er skadeforebyggende. Hvor mange med plager blir vel ikke bedt av legen om å utføre styrkeøvelser? Dette er nettopp for å styrke muskulatur og sener rundt aktuelle ledd. Tunge løft eller heller ikke skadelig dersom man varmer opp og er trent i forveien. Vi hører mange historier om folk som trener av seg skader. Treningen i seg selv kan være helbredende.

Vel, nå skulle dette handle om Arild Haugen som nå etter alt å dømme har blitt en "vanlig mann" i følge artikkelen i Fædrelandsvennen. Det er veldig forståelig.
Men da kunne han også spart seg for alle forhåpningene han sendte til strongman-entusiaster i siste nummer av Treningsforum-magasinet Smiley

Utlogget Ncz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #574 : 08. februar 2011, 10:17 »
,
I don't eat for taste, I eat for function!

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #575 : 10. februar 2011, 08:10 »
Ser på artikkelforsiden at Hulken nå er på tv helt frem til søndag klokken 20:00, det er fire dager med TV titting for Hulken fans det Smiley

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #576 : 10. februar 2011, 08:24 »
MÅ få Arild som deltaker på NSM værtfall!
Jeg er sikker på att han klarer og hevde seg!

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #577 : 10. februar 2011, 09:11 »
MÅ få Arild som deltaker på NSM værtfall!
Jeg er sikker på att han klarer og hevde seg!
Han er en ganske åpen minded fyr som det er mulig å påvirke vet jeg,nå får bøs og de gjøre jobben sin:)
Nei de vil vell ikke han han med antakelig:)

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #578 : 10. februar 2011, 09:35 »
Hehe!

Jeg blir også paff.... når jeg ser hvordan jeg selv smeller avgårde uten hemninger...jeg har vel også godt av å gå i meg selv.. Smiley Alt er tilgitt, Staggere. Du fikk akkurat lide for alle andre liknende kommentarer jeg har hørt i samme gata om svend sine nyrer. Smiley sorry for å klikke i vater!

Sånn, nå har vi vært myke og fine! Smiley

Overlegen på nyreavdelingen på riksen hadde ikke sett en eneste nyreskade på grunn av steroidebruk. Svend skjønner godt at folk tenker slik, men det er faktisk mulig for folk som har brukt steroider å også få vanlige sykdommer som vanlige mennesker Smiley

En som spiser potet kan lett få hjerteinfarkt uten at det er poteten sin skyld. Smiley

Ja, det har ALDRI skjedd at noen har fått nyresvikt pga steroidebruk i Norge. Det fortalte overlegen til meg også når jeg var inne : )

Fuck blant annet Vegard Gjerdrum som var påståelig som faen enda jeg forklarte han sykdommen jeg har, som kan dukke opp igjen når som helst.. Irritende med uvitende mennesker i allmenheten, men i toppen i strongman er det enda mer irriterende. Fuck han for evig og alltid, no respect.

Danny Kristiansen
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #579 : 10. februar 2011, 12:34 »
Ja, det har ALDRI skjedd at noen har fått nyresvikt pga steroidebruk i Norge. Det fortalte overlegen til meg også når jeg var inne : )

Fuck blant annet Vegard Gjerdrum som var påståelig som faen enda jeg forklarte han sykdommen jeg har, som kan dukke opp igjen når som helst.. Irritende med uvitende mennesker i allmenheten, men i toppen i strongman er det enda mer irriterende. Fuck han for evig og alltid, no respect.

Danny Kristiansen

Er nok mange som sliter med helsa pga steroidebruk uansett!

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #580 : 10. februar 2011, 12:37 »
Er nok mange som sliter med helsa pga steroidebruk uansett!
  Du får lese om bivirkningene på steroider og poteter mister..!
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #581 : 10. februar 2011, 12:53 »
  Du får lese om bivirkningene på steroider og poteter mister..!

du leste tydeligvis ikke denne artikkelen som var på tf for ikke lenge siden... 

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #582 : 10. februar 2011, 13:11 »
du leste tydeligvis ikke denne artikkelen som var på tf for ikke lenge siden... 
Les på Steroider.net Mange kroppsbyggere som har vært gjennom dialyse og nyretranplantasjon pga bruk av steroider..
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #583 : 10. februar 2011, 13:46 »
Les på Steroider.net Mange kroppsbyggere som har vært gjennom dialyse og nyretranplantasjon pga bruk av steroider..

akkurat det jeg vil frem til. MUlig du har missforstått meg?

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #584 : 10. februar 2011, 17:04 »
nå må du slå tilbake her skallagrimsson,nå får du juling fra alle hold:)

men jeg skjønner ikke hvrodan det kan være så skadelig for nyrene,det er jo et sted hvor giftstoffer samles opp,værst må være alkohol,narkotika,amf og alt det kjemiske faenskapet der..ikke hormoner?

hvorfor lider nyrer ved at muskulaturen får tilsatt mer hormoner`?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!