avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610746 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #585 : 10. februar 2011, 17:46 »
"We think there is a direct toxic effect between steroid abuse and kidney damage"
http://www.medpagetoday.com/MeetingCoverage/ASN/16705
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #586 : 10. februar 2011, 19:25 »
nå må du slå tilbake her skallagrimsson,nå får du juling fra alle hold:)

men jeg skjønner ikke hvrodan det kan være så skadelig for nyrene,det er jo et sted hvor giftstoffer samles opp,værst må være alkohol,narkotika,amf og alt det kjemiske faenskapet der..ikke hormoner?

hvorfor lider nyrer ved at muskulaturen får tilsatt mer hormoner`?

Tilogmed for mye proteiner over lang tid kan ta knekken på nyrene visst man er uheldig. Får man for mye av ting over lang tid så kan kroppen ta skade av dette. sier seg jo selv.

Det har også vært tilfeller av for mye kreatin som har gitt akutt nyresvikt. Dette pleier oftest å fikse seg selv men det finnes vel altid noen som er maks uheldig.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #587 : 10. februar 2011, 20:31 »
Ja, det har ALDRI skjedd at noen har fått nyresvikt pga steroidebruk i Norge. Det fortalte overlegen til meg også når jeg var inne : )

Fuck blant annet Vegard Gjerdrum som var påståelig som faen enda jeg forklarte han sykdommen jeg har, som kan dukke opp igjen når som helst.. Irritende med uvitende mennesker i allmenheten, men i toppen i strongman er det enda mer irriterende. Fuck han for evig og alltid, no respect.

Danny Kristiansen

Jeg sa vel at å starte/ evt planlegge å bruke steroider etter en nyretransplantasjon antagelig ikke var å anbefale, evt at det IKKE bedrer situasjonen for en med nyresykdom.

Jeg kan ikke huske å ha hevdet at steroider gav deg en dårlig nyre. Legen som Egil har snakket med har nok neppe hevdet at steroider er oppbyggende for nyrer og lever! Men det kan nok hende at han ikke har sett en pasient som ene og alene har fått nyreproblem pga anabole steroider.

Steroider er bevist skadelig for både nyrer og lever.

Men fuck meg for evig og alltid  rofl

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #589 : 10. februar 2011, 21:54 »
  For all del må hver og en enkelt bruke steroider hvis de vil.. Jeg trener reint og kommer til å fortsette med det.. Det er en grunn til at steroidene er reseptbelagt..
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #590 : 10. februar 2011, 22:03 »
  For all del må hver og en enkelt bruke steroider hvis de vil.. Jeg trener reint og kommer til å fortsette med det.. Det er en grunn til at steroidene er reseptbelagt..

Hehe, og det siterer du den sangen på ?

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #591 : 10. februar 2011, 22:38 »
Hehe, og det siterer du den sangen på ?
sorry..! siterer emiiil...hehe
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget J Skåren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 752
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 752

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #592 : 10. februar 2011, 22:45 »
Ja, det har ALDRI skjedd at noen har fått nyresvikt pga steroidebruk i Norge. Det fortalte overlegen til meg også når jeg var inne : )

Fuck blant annet Vegard Gjerdrum som var påståelig som faen enda jeg forklarte han sykdommen jeg har, som kan dukke opp igjen når som helst.. Irritende med uvitende mennesker i allmenheten, men i toppen i strongman er det enda mer irriterende. Fuck han for evig og alltid, no respect.

Danny Kristiansen
Kom dessverre borti knappen å ga deg en honnør. Det var virkelig ikke meningen..
Brumunddal AK



Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #593 : 10. februar 2011, 23:26 »
steroider og utstyr er fy Smiley

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #594 : 11. februar 2011, 00:18 »
tror dere hulken vinner fangene på fortet?
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #595 : 11. februar 2011, 00:21 »
tror dere hulken vinner fangene på fortet?

Ja, om nyrene holder  Grin

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #596 : 11. februar 2011, 00:30 »


Var dette overlegen, Egil?

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #597 : 11. februar 2011, 03:47 »
Jeg sa vel at å starte/ evt planlegge å bruke steroider etter en nyretransplantasjon antagelig ikke var å anbefale, evt at det IKKE bedrer situasjonen for en med nyresykdom.

Nei, det var aldri det det var snakk om. Å begynne med steroider etter en transplantasjon er noe helt annet, for da sitter du med en nyrefunksjon som ikke er 100% in the first place. Og alle stoffer må jo igjennom organene for å renses ut. MEN du var bastant på at mine problemer med henoch schønline som jeg hadde både som 9-åring og som 19-åring hadde med mitt steroidebruk på den tiden å gjøre. Uten å verken kjenne til meg som person eller til sykdommen min. Og at du i det hele tatt trodde at jeg som 9-åring hadde i meg noe sånt sier vel mest om deg. Smiley

Jeg har heller ingen "nyresykdom". Jeg har en "Autoimmun" sykdom som kunne ha angrepet hva som helst av organer. At det ble nettopp nyrene er en tilfeldighet, kunne ha vært noe helt annet. Det angrep jo også magen min, leddene mine og huden min.

Men greit, jeg ble litt hissig der jeg satt og skrev det innlegget. Beklager at det ble så krasst, men jeg blir så oppgitt over folk som snakker om ting dem ikke har peiling på. Trekker tilbake det siste jeg skrev, var umodent av meg.

Steroider har såvidt jeg veit ingen beviselig skadelig effekt på nyrene. Lever og hjerte er derimot dokumentert, og alle veit at steroider ikke er det beste for helsa. Men det er jo et personlig valg som jeg tok den gangen, og som jeg aldri heller fikk noe problemer ut av. Akkurat som at du heller sikkert ikke har fått noe særlig problemer med ditt bruk (om du bruker selvsagt).


OG JA: Jeg angrer på mitt steroidebruk da jeg var 18-19 år gammel uansett om det ikke påvirka meg fysisk. Jeg anbefaler det ikke til noen, da man kan bli veldig stor og sterk reint. Og jeg mener at steroider er veldig skadelig psykisk selv om jeg ikke mener det er det  fysisk på kort sikt i moderate doser. Den dag i dag er jeg både større og sterkere uten slike hjelpemidler.


Men jeg foreslår vi går tilbake til topic, og hvis Vegard eller noen andre har lyst til å diskutere dette videre er jeg å nå på 99154799, jeg har snakket med sikkert 50 leger angående dette her. Beklager som sagt de barnslige ordene i forrige post, ser nå hvor latterlig det var av meg.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #598 : 11. februar 2011, 07:28 »
Tilogmed for mye proteiner over lang tid kan ta knekken på nyrene visst man er uheldig. Får man for mye av ting over lang tid så kan kroppen ta skade av dette. sier seg jo selv.

Det har også vært tilfeller av for mye kreatin som har gitt akutt nyresvikt.
NÅÅ kommer skallagrimsson hvertfalll til å klikke i både vater og vinkel!!!!!:)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #599 : 11. februar 2011, 10:09 »
Nei, det var aldri det det var snakk om. Å begynne med steroider etter en transplantasjon er noe helt annet, for da sitter du med en nyrefunksjon som ikke er 100% in the first place. Og alle stoffer må jo igjennom organene for å renses ut. MEN du var bastant på at mine problemer med henoch schønline som jeg hadde både som 9-åring og som 19-åring hadde med mitt steroidebruk på den tiden å gjøre. Uten å verken kjenne til meg som person eller til sykdommen min. Og at du i det hele tatt trodde at jeg som 9-åring hadde i meg noe sånt sier vel mest om deg. Smiley

Jeg har heller ingen "nyresykdom". Jeg har en "Autoimmun" sykdom som kunne ha angrepet hva som helst av organer. At det ble nettopp nyrene er en tilfeldighet, kunne ha vært noe helt annet. Det angrep jo også magen min, leddene mine og huden min.

Men greit, jeg ble litt hissig der jeg satt og skrev det innlegget. Beklager at det ble så krasst, men jeg blir så oppgitt over folk som snakker om ting dem ikke har peiling på. Trekker tilbake det siste jeg skrev, var umodent av meg.

Steroider har såvidt jeg veit ingen beviselig skadelig effekt på nyrene. Lever og hjerte er derimot dokumentert, og alle veit at steroider ikke er det beste for helsa. Men det er jo et personlig valg som jeg tok den gangen, og som jeg aldri heller fikk noe problemer ut av. Akkurat som at du heller sikkert ikke har fått noe særlig problemer med ditt bruk (om du bruker selvsagt).


OG JA: Jeg angrer på mitt steroidebruk da jeg var 18-19 år gammel uansett om det ikke påvirka meg fysisk. Jeg anbefaler det ikke til noen, da man kan bli veldig stor og sterk reint. Og jeg mener at steroider er veldig skadelig psykisk selv om jeg ikke mener det er det  fysisk på kort sikt i moderate doser. Den dag i dag er jeg både større og sterkere uten slike hjelpemidler.


Men jeg foreslår vi går tilbake til topic, og hvis Vegard eller noen andre har lyst til å diskutere dette videre er jeg å nå på 99154799, jeg har snakket med sikkert 50 leger angående dette her. Beklager som sagt de barnslige ordene i forrige post, ser nå hvor latterlig det var av meg.

Ja, da beklager jeg på det sterkeste hvis jeg har tatt feil.  Nå vet jeg ikke om den gamle tråden eksisterer lenger hvor dette var tema, men jeg er ganske så sikker på at du nevnte noe om å muligens bruke steroider igjen. Hvilket jeg selvsagt ikke har noe med, ei heller bryr meg noe om.

Det er vel heller tvilsomt at noen ringer deg for å diskutere dette videre Danny Wink
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!