avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610743 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1125 : 29. oktober 2011, 23:07 »
forsterker poenget mitt enda mer! :p

yes:) om han holder på par år som han har gjort tviler jeg ikke ett sekund på at han kan klare d.

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1126 : 29. oktober 2011, 23:15 »
hahahah for du er LUR.. ikke inærheten av de beste i verden? for TO år sia kom han på 8.plass, da han var 23 år..

mener du det du sier eller er du bare ..... ?

Du er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen hvis du tror nivået er det samme nå som det var i 2008!
Da var heller ikke Shaw, Big z med. Men jeg vet jo at vi kommer til å være uenige uansett, så det er egentlig ikke noe å diskutere. Vi får være enige om at vi er uenige og ferdig med det.

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1127 : 29. oktober 2011, 23:16 »
Fy faen så masse dumme idiotar og forumtroll her på TF. Trur samtlege har vore innom denne tråden.

Å sei at Bøs ikkje var rettmessig vinnar er jo som å sei at det var Sandnes/Ulf som hadde vunne Tippeligaen i år, om dei var i Tippeligaen... Makan til lavpanna dustemiklar.
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1128 : 29. oktober 2011, 23:20 »
"Å sei at Bøs ikkje var rettmessig vinnar er jo som å sei at det var Sandnes/Ulf som hadde vunne Tippeligaen i år, om dei var i Tippeligaen... Makan til lavpanna dustemiklar."


Jeg håper det er fler enn mg som syntes dette var en dårlig sammenligning som ikke heng helt sammen:P

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1129 : 29. oktober 2011, 23:21 »
Du er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen hvis du tror nivået er det samme nå som det var i 2008!
Da var heller ikke Shaw, Big z med. Men jeg vet jo at vi kommer til å være uenige uansett, så det er egentlig ikke noe å diskutere. Vi får være enige om at vi er uenige og ferdig med det.

og du er HVERTFALL ikke den skarpeste kniven i skuffen hvis du trur arild ikke har ett sjans i helvete for å bli wsm, basert på at nivået har blitt høyere fra 2008-2011, og samtidig mener at arild ikke kan bli bedre, SAMTIDIG som han har blitt eldre og mer erfaren?...

han har ikke nådd sin prime enda, noe big z er på vei til å forlate, saamtidig som mange andre av de beste gjør. De yngste er framtiden. Å si "aldri" er lavpanna og idiotisk Smiley
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1130 : 29. oktober 2011, 23:31 »
Problemet til Arild i WSM 2008 var vel mere på det at han har trent alt for lite øvelser som Power stairs, Fingals, car walk, pull å blir veldig dratt ned på poeng av det.

Hadde han feks vært i den formen han var i 2008 med øvelser i finalen som:

2009:
Veldig bra eller havnet midt på teet i:
Apollo`s axle, car deadlift, atlas steiner

Lav plassering: Fingals, boat pull(Sitte å dra, denne er jeg veldig usikker på faktisk om han er god i denne øvelsen), Giant frame walk, Plane pull

2010:
Veldig bra eller havnet midt på treet i:
Loading, keg toss, car deadlift, atlas steiner

Lav plassering: giant log, barrel carry (Frame walk)

2011:
Veldig bra eller havnet midt på treet i:
Atlas steiner

Lav plassering:
Frame carry, yoke, truck pull, log lift, Markløft max (6 stk med over 400 kg i mark)

Som dere ser etter hva mine oppfatningene jeg har er at Arild har alt for mange svakheter og er nødt til å fikse på disse for å hevde seg for å heltat komme blant topp 5 i finalen utifra 2008 formen.

Utlogget Bjørn R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1131 : 29. oktober 2011, 23:35 »
og du er HVERTFALL ikke den skarpeste kniven i skuffen hvis du trur arild ikke har ett sjans i helvete for å bli wsm, basert på at nivået har blitt høyere fra 2008-2011, og samtidig mener at arild ikke kan bli bedre, SAMTIDIG som han har blitt eldre og mer erfaren?...

han har ikke nådd sin prime enda, noe big z er på vei til å forlate, saamtidig som mange andre av de beste gjør. De yngste er framtiden. Å si "aldri" er lavpanna og idiotisk Smiley

Hehehe Jeg skjønner at det er sårt for deg at noen er uenige med deg, og har en annen oppfatning av Arild en deg. Men det er faktisk lov for andre å mene noe om Arild. Hvis du vil Kan vi vi avrunde dette med et lite veddemål? send meg en pm så kan vi ta det der.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1132 : 30. oktober 2011, 01:26 »
Problemet til Arild i WSM 2008 var vel mere på det at han har trent alt for lite øvelser som Power stairs, Fingals, car walk, pull å blir veldig dratt ned på poeng av det.

Hadde han feks vært i den formen han var i 2008 med øvelser i finalen som:

2009:
Veldig bra eller havnet midt på teet i:
Apollo`s axle, car deadlift, atlas steiner

Lav plassering: Fingals, boat pull(Sitte å dra, denne er jeg veldig usikker på faktisk om han er god i denne øvelsen), Giant frame walk, Plane pull

2010:
Veldig bra eller havnet midt på treet i:
Loading, keg toss, car deadlift, atlas steiner

Lav plassering: giant log, barrel carry (Frame walk)

2011:
Veldig bra eller havnet midt på treet i:
Atlas steiner

Lav plassering:
Frame carry, yoke, truck pull, log lift, Markløft max (6 stk med over 400 kg i mark)

Som dere ser etter hva mine oppfatningene jeg har er at Arild har alt for mange svakheter og er nødt til å fikse på disse for å hevde seg for å heltat komme blant topp 5 i finalen utifra 2008 formen.

Bra sammendrag eller hva enn du vil kalle de!  Cool

Om du ser igjenom dette, så er det ting Arild kan fikse på! Mener selv han har potensiale til og kunne bli midelmodig til god i alle sine svakeste øvelser...
Og er vel kunn den sistee world strongman som det har vært sååå høye vekter?

Men skjer med at alle blir så gode i markløfft plutslig?
Utstyret som hjelper mer og mer?
Om det er tillfelle så kan vel arild også dra godt over 400 med og toppe formen sinn, husk han var 23 år!!
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1133 : 30. oktober 2011, 02:47 »
Slapp av nå folkens. Det var ingen som slo Espen i år, var det?? Blir for dumt å diskutere noe som helst annet.
Det vil alltid være den beste som vinner der og da. Og de som påstår at de, eller noen andre ville vunnet, kan jo bare møte opp, eller?  Blir det samme som å si: " hadde jeg stillt opp, så hadde jeg vunnet....." Men, så still opp da!!
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1134 : 30. oktober 2011, 03:22 »
Bra sammendrag eller hva enn du vil kalle de!  Cool

Om du ser igjenom dette, så er det ting Arild kan fikse på! Mener selv han har potensiale til og kunne bli midelmodig til god i alle sine svakeste øvelser...
Og er vel kunn den sistee world strongman som det har vært sååå høye vekter?

Men skjer med at alle blir så gode i markløfft plutslig?
Utstyret som hjelper mer og mer?
Om det er tillfelle så kan vel arild også dra godt over 400 med og toppe formen sinn, husk han var 23 år!!


Ja er enkelte ting Arild har trent alt for lite på eller ikke noe i det helle tat, noe han er klar over selv.

Nei utstyret har nok ikke forandret seg så veldig mye i mark, Er vel ganske mange mange år siden det helltat har vært noen max løft i mark i wsm, er ikke sikker men trur det ikke har vært de siste 11 år i værtfall.  Er vel heller det at personener som Big Z, shaw og hollands har en såpass stor ramme og grunn styrke ifra naturen sin side (genetik) at de drar en del mere enn andre. Arild vill aldri med sin ramme matche disse 3 i mark duel for max noen gang, Loz og Derek kan han kanskje matche med tiden vis Arild går inn for at han vill prøve å bli WSM.



Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1135 : 30. oktober 2011, 18:11 »
Shaw, Hollands, og en del andre er monstre, men husk at vi nylig hadde en femdobbel WSM på 125 kg. Han var sterk, kjapp, smart, og ekstremt dedikert, brukte all triksene i boka. Så Selv om gutta er store ser jeg det ikke som umulig at en DEDIKERT arild kan bli WSM.

Og Espen Aune ER norges sterkeste mann 2011. Jeg er helt sikker, fordi jeg var der og så verken Skog, Hansen, Haugen eller noen annen slå ham i en eneste øvelse.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1136 : 30. oktober 2011, 18:24 »
Shaw, Hollands, og en del andre er monstre, men husk at vi nylig hadde en femdobbel WSM på 125 kg. Han var sterk, kjapp, smart, og ekstremt dedikert, brukte all triksene i boka. Så Selv om gutta er store ser jeg det ikke som umulig at en DEDIKERT arild kan bli WSM.

Og Espen Aune ER norges sterkeste mann 2011. Jeg er helt sikker, fordi jeg var der og så verken Skog, Hansen, Haugen eller noen annen slå ham i en eneste øvelse.

Pudz var vel langt fra 125kg. Heller nærmere 150.

Utlogget *DOMINATOR*

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1137 : 30. oktober 2011, 18:27 »
og du er HVERTFALL ikke den skarpeste kniven i skuffen hvis du trur arild ikke har ett sjans i helvete for å bli wsm, basert på at nivået har blitt høyere fra 2008-2011, og samtidig mener at arild ikke kan bli bedre, SAMTIDIG som han har blitt eldre og mer erfaren?...

han har ikke nådd sin prime enda, noe big z er på vei til å forlate, saamtidig som mange andre av de beste gjør. De yngste er framtiden. Å si "aldri" er lavpanna og idiotisk Smiley

Spesielt du og forsåvidt mange andre veit jo alt hva Arild burde gjøre, kan gjøre osv osv.. Kan dere ikke få deres eget liv og teste ut alt dere veit så er dere i verdens toppen føre dere aner det.. Legger merke til at det er de minste gutta i vekt, løft og alder som tydeligvis veit alt, hehehe..
Helt tragisk å lese og så mye som er feil!


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1138 : 30. oktober 2011, 18:29 »
Spesielt du og forsåvidt mange andre veit jo alt hva Arild burde gjøre, kan gjøre osv osv.. Kan dere ikke få deres eget liv og teste ut alt dere veit så er dere i verdens toppen føre dere aner det.. Legger merke til at det er de minste gutta i vekt, løft og alder som tydeligvis veit alt, hehehe..
Helt tragisk å lese og så mye som er feil!



Si hva du mener da, din tragiske figur Smiley virker ikkke som du har no peil hvertfall "dominator" lol, as if Smiley

og hva i heeelvete skrev jeg der som var feil? haha du har ikke poengtert det ut engang. At zydrunas og mange andre av de beste gutta er på vei ut av sin "prime"? da de begynner å bli eldre.

eller at arild er på vei inn i sin prime, og kan bare bli bedre og bedre??

HVA er feil? Smiley fjomp.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget *DOMINATOR*

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1139 : 30. oktober 2011, 18:32 »
Bra sammendrag eller hva enn du vil kalle de!  Cool

Om du ser igjenom dette, så er det ting Arild kan fikse på! Mener selv han har potensiale til og kunne bli midelmodig til god i alle sine svakeste øvelser...
Og er vel kunn den sistee world strongman som det har vært sååå høye vekter?

Men skjer med at alle blir så gode i markløfft plutslig?
Utstyret som hjelper mer og mer?
Om det er tillfelle så kan vel arild også dra godt over 400 med og toppe formen sinn, husk han var 23 år!!


Hvis 10 forskjellige personer drar 400 kg i mark, vil det si at alle 10 kan dra 420-440kg med mere trening? få høre nå..

Si hva du mener da, din tragiske figur Smiley virker ikkke som du har no peil hvertfall "dominator" lol, as if Smiley

Hvorfor skal jeg si det.. Du veit jo det meste som må gjøres så kom deg på gymmet og få detta ut i praksis, er spent på å se deg på Nsm, Wsm osv..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!