avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610727 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1380 : 29. januar 2012, 05:55 »
han har nok lugge under kniven atter en gang..


Atter en gang?
Smil med det smilet du har.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1381 : 29. januar 2012, 06:36 »
enig i det her! Tror dog det må være noe kroppen ikke helt tåler eller sånt, men at han stadig prøver fordi han virkelig virkelig vil bli wsm.. Virker jo som han prøver --> skjønner at kroppen ikke tåler lengre --> finner på noe nytt --> prøver igjen osvosv. Synes det er rart om han legger av så mye tid til spesifikk trening og ombestemmer seg kun fordi han er "vinglepetter".

Dog blir dette bare spekulasjoner Smiley

eller så er det ikke noe kroppslig men at det sitter i hue,jeg vet at det finnes folk som hele tiden starter nye firmaer/ideer/prosjekt og avslutter igjen for så å gjøre noe helt annet,som aldri klarer å gjennomføre noe på lengre sikt,skal ikke spekulere i hva det kan være men...at vi VET at han er serdeles utolmodig som også pudzian sa,underbygger vell antakelig den teorien,greit nok at man kan "lide"av en slik adferd...det jeg syntes er rart er at han TØR å meddele disse stuntene uttad,hver gang...jeg hadde aldri tørt å sagt noe til noen etter mitt første brudd tror jeg,han burde forstått at det ser helt jævlig ut

men jeg tenkte også slik første gangen han "la opp"det var vell etter treningsforum magasinet artikkelen hvor han også var på vei mot nsm,det var vell nsm 2011?jeg trodde han hadde blitt skremt av legen sin eller noe......helt til det skjedde igjen..får du beskjed av legen at om du ikke stopper så går et eller annet til helvete, så starter du ikke opp igjen like jævlig etter et par mnd..
har vell lagt opp 3-4 ganger siden 09

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1382 : 29. januar 2012, 06:45 »
han har nok lugge under kniven atter en gang..

Pudz sa jo selv at Arild prøver og bli sterk for fort.. Hadde han hatt litt tolmodighet tror jeg at Arild endå  hadde holdt på med strongman og vært en av verdens sterkeste.

støttes

det er sikkert,om han fortsatte etter siste wsm ville vi sett han på toppen..

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1383 : 29. januar 2012, 07:28 »
eller så er det ikke noe kroppslig men at det sitter i hue,jeg vet at det finnes folk som hele tiden starter nye firmaer/ideer/prosjekt og avslutter igjen for så å gjøre noe helt annet,som aldri klarer å gjennomføre noe på lengre sikt,skal ikke spekulere i hva det kan være men...at vi VET at han er serdeles utolmodig som også pudzian sa,underbygger vell antakelig den teorien,greit nok at man kan "lide"av en slik adferd...det jeg syntes er rart er at han TØR å meddele disse stuntene uttad,hver gang...jeg hadde aldri tørt å sagt noe til noen etter mitt første brudd tror jeg,han burde forstått at det ser helt jævlig ut

men jeg tenkte også slik første gangen han "la opp"det var vell etter treningsforum magasinet artikkelen hvor han også var på vei mot nsm,det var vell nsm 2011?jeg trodde han hadde blitt skremt av legen sin eller noe......helt til det skjedde igjen..får du beskjed av legen at om du ikke stopper så går et eller annet til helvete, så starter du ikke opp igjen like jævlig etter et par mnd..
har vell lagt opp 3-4 ganger siden 09

Han la vel strengt tatt opp med strongman for første gang før 2009.  Boksingen startet jo i 2008.  Hans siste hardcore sterkest eller død NSM var jo NSM 08, boksingen startet like etter det.  Imponerende at han kom tilbake i NSM 09 etter ca en måneds oppkjøring og nesten klarte og slå en knallsterk R.Skog.

Det som sjokerer meg mest er egentlig den iform videoen som kom i høst.  Den virka så utrolig seriøs, så finner vi ut at han trener sirkel trening måneden etterpå.

Er liten tvil om at noe merkelig er på gang, kan være både psykisk, fysisk og Farmaceutisk relatert dette.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1384 : 29. januar 2012, 21:52 »
...at vi VET at han er serdeles utolmodig som også pudzian sa,underbygger vell antakelig den teorien,greit nok at man kan "lide"av en slik adferd...det jeg syntes er rart er at han TØR å meddele disse stuntene uttad,hver gang...jeg hadde aldri tørt å sagt noe til noen etter mitt første brudd tror jeg,han burde forstått at det ser helt jævlig ut
Gjerne forklar hva du mener han skulle gjort annerledes. Hva mener Mariusz med at Arild er utålmodig? Skal Arild droppe å trene effektivt fordi det gir for mye resultater? Han vant NM, men han skal liksom ikke stille i VM fordi da er han utålmodig? Vi har supertalenter i alle sporter, og de markerer seg helst i ung alder. Det er ingenting nytt eller spesielt med det. Han er ikke utålmodig fordi han har sinnsyke resultater.

Hvis jeg er "utålmodig" i treningen min, som gjerne betyr at jeg trener for hardt/mye, så får jeg ingen fremgang..eventuelt så blir jeg skadet. Arild har hatt fremgang som faen, og han har holdt seg stort sett skadefri. Hvis han måtte slutte pga skade, så hadde han sannsynligvis sagt det.

Det kan godt være at han ikke har motivasjon nok, men det kan ikke vi resonnere oss frem til.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1385 : 29. januar 2012, 22:26 »
marius fra polen sa også det. han skynder seg sånn. han vil bli wsm på 1år liksom, det går bare ikke. han må roe ned dopbruke sitt og ta det roligere, få resultater over tid. ikke øke 50kg i kroppsvekt og 200kg i markløft på 1 år, men ta det rolig, få resultater som varer over tid....................

thats a facts.. Sånn jeg tengte i så fall da Marius kom med den utalelsen..   Ohmy
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1386 : 29. januar 2012, 23:30 »
At Arild er en hot-potato har han bare seg selv å takke! Hvis han ønsker å holde en lav profil og unngå for mye fokus på ham som person så må han forsøke å holde igjen litt når han blir intervjuet...

Arild er en kul fyr slik jeg kjenner ham fra media og tar alt han sier med en klype salt. Det som er dumt er at han forsvinner fra strongman. Enten man liker fyren eller ikke kan man ikke nekte for at han var en dyktig utøver og lagde mye liv og røre rundt seg!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1387 : 30. januar 2012, 00:46 »
Gjerne forklar hva du mener han skulle gjort annerledes. Hva mener Mariusz med at Arild er utålmodig? Skal Arild droppe å trene effektivt fordi det gir for mye resultater? Han vant NM, men han skal liksom ikke stille i VM fordi da er han utålmodig? Vi har supertalenter i alle sporter, og de markerer seg helst i ung alder. Det er ingenting nytt eller spesielt med det. Han er ikke utålmodig fordi han har sinnsyke resultater.

Hvis jeg er "utålmodig" i treningen min, som gjerne betyr at jeg trener for hardt/mye, så får jeg ingen fremgang..eventuelt så blir jeg skadet. Arild har hatt fremgang som faen, og han har holdt seg stort sett skadefri. Hvis han måtte slutte pga skade, så hadde han sannsynligvis sagt det.

Det kan godt være at han ikke har motivasjon nok, men det kan ikke vi resonnere oss frem til.

Slik jeg ser det så relaterer denne "utålmodigheten" med at han rett og slett ble for sterk for fort hver gang han ble sterk.  Når selv Mariusz P sier at man må roe ned så betyr det jaggu meg at man kjører på alt for hardt med både det ene og det andre(Trening, kosthold, etc).

Haugen var jo kjent for å gå fra off season til hulk modus på bare noen få uker de gangene han på impuls besluttet og bli med og konkurere etter han la opp.  Sier seg selv at dette ikke er sunt.  I tillegg hadde han mens han var seriøs en helt enorm styrke til å være så ung.  Hadde han tatt seg mer tid til og lage en mer solid base med gradvise styrkeøkninger over år hadde nok kroppen hans tålt det bedre, og han hadde ikke fått tips fra Mariusz om å roe ned litt.  Generelt vinner ingen store strongman konker tidlig i 20 åra, men heller seint i 20 åra, tidlig i 30 åra.

Det er en grunn til dette, og det er at en kropp tåler ikke og bli så sterk så fort som det Haugen ble.  Han klarte utrolige prestasjoner i veldig ung alder, men ingen klarer og opprettholde dette over tid.  Vi kan dra paraleller til lignende utøvere, se f.eks på Kevin Knee.  Han er vel kjent for og være den yngste utøveren som noensinne har kommet seg til en WSM finale, noe han gjorde i en alder av 21. 

Om man har fulgt med Kevin litt, så kan man oppsummere hele karrieren med ett ord;  "Skadet".  Har ikke hørt noe fra ham på en god stund nå og en kan vel anta at han enda må betale prisen for at han ble så sterk så fort.  Hadde ikke overasket meg om han var med og kjempet i toppen den dag i dag om han hadde gitt faen i og kjøre på så hardt at han kvallet til WSM finale som 21 åring.

Dette er mine syn på hva som menes med kritikk mot utøvere som er utålmodig og som vil bli for sterk for fort.  En vitkig forskjell mellom strongman og styrkeløft er jo selvsagt at i dopingtestet  styrkeløft så skal det jo veldig mye til for og bli for sterk for fort.  En variabel som derimot eksisterer i strongman gjør for sterk for fort veldig mulig om man bare kjører på litt skikkelig.  Vi kan refferere til denne variabelen med kodeord "lystgass".

Om man har en motor som gir 300 hester, og man tilfører lystgass, så kan man fort få ut 550 hester.  Og så kan man kassere motoren uka etterpå fordi den har blitt ødelagt(Skadet).

Hva skader/illebeffinende angår.  Hypotetisk sett, hvis Arild fikk beskjed fra legen om at han må roe ned med en gang pga en eller annen medisinsk grunn;  Hvorfor i all verden tror du da at han ville si ifra om dette til allmennheten/fansen?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1388 : 30. januar 2012, 07:48 »
Slik jeg ser det så relaterer denne "utålmodigheten" med at han rett og slett ble for sterk for fort hver gang han ble sterk.  Når selv Mariusz P sier at man må roe ned så betyr det jaggu meg at man kjører på alt for hardt med både det ene og det andre(Trening, kosthold, etc).

Haugen var jo kjent for å gå fra off season til hulk modus på bare noen få uker de gangene han på impuls besluttet og bli med og konkurere etter han la opp.  Sier seg selv at dette ikke er sunt.  I tillegg hadde han mens han var seriøs en helt enorm styrke til å være så ung.  Hadde han tatt seg mer tid til og lage en mer solid base med gradvise styrkeøkninger over år hadde nok kroppen hans tålt det bedre, og han hadde ikke fått tips fra Mariusz om å roe ned litt.  Generelt vinner ingen store strongman konker tidlig i 20 åra, men heller seint i 20 åra, tidlig i 30 åra.

Det er en grunn til dette, og det er at en kropp tåler ikke og bli så sterk så fort som det Haugen ble.  Han klarte utrolige prestasjoner i veldig ung alder, men ingen klarer og opprettholde dette over tid.  Vi kan dra paraleller til lignende utøvere, se f.eks på Kevin Knee.  Han er vel kjent for og være den yngste utøveren som noensinne har kommet seg til en WSM finale, noe han gjorde i en alder av 21. 

Om man har fulgt med Kevin litt, så kan man oppsummere hele karrieren med ett ord;  "Skadet".  Har ikke hørt noe fra ham på en god stund nå og en kan vel anta at han enda må betale prisen for at han ble så sterk så fort.  Hadde ikke overasket meg om han var med og kjempet i toppen den dag i dag om han hadde gitt faen i og kjøre på så hardt at han kvallet til WSM finale som 21 åring.

Dette er mine syn på hva som menes med kritikk mot utøvere som er utålmodig og som vil bli for sterk for fort.  En vitkig forskjell mellom strongman og styrkeløft er jo selvsagt at i dopingtestet  styrkeløft så skal det jo veldig mye til for og bli for sterk for fort.  En variabel som derimot eksisterer i strongman gjør for sterk for fort veldig mulig om man bare kjører på litt skikkelig.  Vi kan refferere til denne variabelen med kodeord "lystgass".

Om man har en motor som gir 300 hester, og man tilfører lystgass, så kan man fort få ut 550 hester.  Og så kan man kassere motoren uka etterpå fordi den har blitt ødelagt(Skadet).

Hva skader/illebeffinende angår.  Hypotetisk sett, hvis Arild fikk beskjed fra legen om at han må roe ned med en gang pga en eller annen medisinsk grunn;  Hvorfor i all verden tror du da at han ville si ifra om dette til allmennheten/fansen?

Den der fortjener du honnør på ! Smiley

Arild er jo som du sa en utolmodig person, men jeg skjønner ikke hvorfor han da kommer med en slik påstand i iform videoen da han virket bestemt og så ut til å ha det bra.

Får bare håpe at han ikke er helt ødelagt, men at han bruker god tid på rehabilitering slik at han blir bedre kroppslig, og at han tar det mere med ro denne gang om det var problemet han fikk.
Holder iallefall med arild lang vei, bra med folk som er fast bestemt på sine gjøremål Smiley

21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1389 : 30. januar 2012, 11:12 »
Mye fram og tilbake på dere tynninger her nå Smiley hahaha

Jeg har snakket kort med Arild før helgen. Kort oppsumert var han da ca 115kg, og sleit med betennelse i akilles pga mye løping og vekt tap. Skulle med handen på hjerte ikke stille på noe NSM 2012, sa han da. Skal etter planen løpe maraton. Men stillte opp på NSM om Svend ville ha hans tjenester. Da som dommer eller noe annet. Så det blir vel slik som ifjor Skog og Arild som dommere og fortball spillere Wink

Men nå må dere la Arild seile sin egen sjø! Jeg kan skjønne dere fans blir forvirret med mye fram og tilbake, meg inkl Wink
Men uansett så la arild få gjøre det han vil selv. Ja, han hadde sikkert blitt WSM om han hadde fortsatt. Men vil han det ikke selv 100%, så blir han aldri det.
NSM blir heller ikke noe dårligere show uten Arild. Blir ikke dårligere uten meg, Skog heller for den saks skyld. Showet blir sinnsykt i år, spesiellt for folket i gata. Som faktisk betaler mest penger for å se NSM.

Som jeg har sakt tidligere her på forumet, så er det folket i gata som holder NSM på TV2 osv. Ikke dere her på treningsforum. Dere fans her på treningsforum, som jeg setter stor pris på, er en stro del av strongman og NSM uten tvil. Men om vi skal stikke hode i jorda så er det folket i gata som er i flertall. Og derfor er de som man må tenke på mest. Og de vet ikek hvem jeg er eller Aridl er, tror jeg da(kan ta feil der). De kommer for å se NSM, og NSM som ett show. Og se på store mannfolk løfte ting som ikke andre mennesker kan gjøre.

NSM blir stort i år!! Smiley Bare vent til all info kommer ut og er 100% bekreftet Wink

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1390 : 30. januar 2012, 11:40 »
NSM blir heller ikke noe dårligere show uten Arild. Blir ikke dårligere uten meg, Skog heller for den saks skyld. Showet blir sinnsykt i år, spesiellt for folket

Bare lure på en ting. e det helt over å ut med skog som strongman?
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1391 : 30. januar 2012, 12:05 »
Haugen var jo kjent for å gå fra off season til hulk modus på bare noen få uker

http://www.youtube.com/watch?v=KouCQlR3i5Q#noexternalembed

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1392 : 30. januar 2012, 12:27 »
Bare lure på en ting. e det helt over å ut med skog som strongman?

Det er nokk det... Sier ikke annet selv hvertfall....

Utlogget iknutis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1393 : 30. januar 2012, 13:03 »
Det er nokk det... Sier ikke annet selv hvertfall....

Synd, veldig synd.

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: Arild haugen som strongman igjen
« #1394 : 30. januar 2012, 15:58 »
Det er nokk det... Sier ikke annet selv hvertfall....

Sad

Da må ikke du legge opp i så fall! Da går jo hele nsm i dass  Cry
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!