avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610603 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1605 : 31. mars 2012, 19:15 »
sant sant. ta eks fra wsm i 08:) kjører alle reppene og komemr på andre plass par sek bak vinneren bare:)
Ja, husker wsm08. Arild hadde null problem med vektene og det som gjorde at han kom på 2. Plass hadde like mye å si med hvor lang tid de brukte på å laste på nye tønner i den kjerra som skulle løftes. Men rå bøy er ikke nødvendig i wsm, dessverre...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1606 : 01. april 2012, 01:18 »
tror du tar litt feil der, jeg mener at Espen maxa rundt 280kg i bøy i 2007 mens han idag maxer 340kg.
Greit nok, men ser en på Espen sin styrke fra 2007 (http://www.iform.no/pub/art.php?id=901) sammenliknet med i dag, ser man at grunnstyrken var lagt den gangen, og at de siste fem årene har grafen flatet ut. Men for all del - slikt er ikke annet enn forventet. En kan lese at Espen tok 350 kg i markløft og 250 i benkpress allerede i 2007, så der har han nærmest stagnert. Selvsagt betrakter jeg han som en langt bedre utøver totalt sett i dag, og med 10 år i strongmansirkuset må man være som veteran å regne blandt en sverm av døgnfluer. Espen har jammen holdt koken, og jeg vil tippe det kreves stor treningsvilje når man ikke lengre kan høste merkbar framgang fra uke til uke.

Apropos knebøy... Noen som vet hva Arild hadde som maks i knebøy uten drakt?

Han vant stort sett alle øvelser der det ble konkurrert i bøy i strongmansirkuset. Rart at alle snakker om hvor rå han var i markløft..? Det jeg tror han var råest i var nemlig bøy, kanskje sterkest av alle strongmangutta?
(Siden denne tråden skal handle om Arild): Helt enig med deg. Beinstyrken til Arild har vært myteomspunnet. Han viste hva han var god for i WSM 08, og det er synd vi ikke fikk se flere bøy-øvelser av mannen. Haugen leverte dessuten best i frontbøy i en internasjonal konk fra 2006 (http://www.youtube.com/watch?v=CEPdRy0KPRA#noexternalembed Fra 1:06)  - en god stund før han var på topp. Jeg vil tippe at Arild på sitt beste må ha vært god for kanskje 350 kg i rawbøy.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1607 : 01. april 2012, 09:46 »
Greit nok, men ser en på Espen sin styrke fra 2007 (http://www.iform.no/pub/art.php?id=901) sammenliknet med i dag, ser man at grunnstyrken var lagt den gangen, og at de siste fem årene har grafen flatet ut. Men for all del - slikt er ikke annet enn forventet. En kan lese at Espen tok 350 kg i markløft og 250 i benkpress allerede i 2007, så der har han nærmest stagnert. Selvsagt betrakter jeg han som en langt bedre utøver totalt sett i dag, og med 10 år i strongmansirkuset må man være som veteran å regne blandt en sverm av døgnfluer. Espen har jammen holdt koken, og jeg vil tippe det kreves stor treningsvilje når man ikke lengre kan høste merkbar framgang fra uke til uke.
(Siden denne tråden skal handle om Arild): Helt enig med deg. Beinstyrken til Arild har vært myteomspunnet. Han viste hva han var god for i WSM 08, og det er synd vi ikke fikk se flere bøy-øvelser av mannen. Haugen leverte dessuten best i frontbøy i en internasjonal konk fra 2006 (http://www.youtube.com/watch?v=CEPdRy0KPRA#noexternalembed Fra 1:06)  - en god stund før han var på topp. Jeg vil tippe at Arild på sitt beste må ha vært god for kanskje 350 kg i rawbøy.
Ja, satt og spekulerte selv over hva raw-maxen hans var på det beste... Jeg tenkte også rundt 350kg.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1608 : 01. april 2012, 21:16 »

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1609 : 02. april 2012, 07:28 »
Bygging?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1610 : 02. april 2012, 08:11 »
Bygging?

det er vell enda et par mnd til nsm..så han kan jo fint rekke å begynne med bygging,legge opp og stille i strongman,også

hvis ikke den psykiatriske insitusjonen han jobber på like godt finner ut at det er best at han bare "jobber" der 24/7...

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1611 : 02. april 2012, 13:10 »

er helt enkelt en feil.. en av byggervennene hans som har publisert i Arilds navn.
"pakket på seg en del muskelmasse" Tongue
Mandal Treningssenter.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1612 : 03. april 2012, 14:53 »
Poenget mitt er at hvis du ser veksten til Arild på den korte tiden. Og sammenligner med mange andre strongmenn i 30årene (som har holdt på med strongman 10 år lengre feks) så skjønnere folk (håper jeg) hvorfor Arild måtte legge sterkmann på hylla.
Men han har gjort sitt valg, og han har en stålvilje så tviler ikke på at han kommer til å legge ned 100% mot NY maraton, håper han gjør det bra :)Jepp, TTT bedre å holde seg til

du sier mye dumt.. mange av de andre har økt nesten like fort som arild på ett tidspunkt og så stagnert mer eller mindre. Har du sett videor av poundstone for leenge sia? fortsatt stor som ett udyr, og han startet med strongman når han var mye eldre.

snakker nå om andre i verdenstoppen som bruker minst like mye som arild. ikke resten av røkkla i norge.

Tenk litt a! trur du virkelig arild er den eneste som har brukt store doser testo/vekst? HAHA.. da erru dum da.

Utlogget Cloudiz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1613 : 20. april 2012, 18:16 »
du sier mye dumt.. mange av de andre har økt nesten like fort som arild på ett tidspunkt og så stagnert mer eller mindre. Har du sett videor av poundstone for leenge sia? fortsatt stor som ett udyr, og han startet med strongman når han var mye eldre.

snakker nå om andre i verdenstoppen som bruker minst like mye som arild. ikke resten av røkkla i norge.

Tenk litt a! trur du virkelig arild er den eneste som har brukt store doser testo/vekst? HAHA.. da erru dum da.

Rart han brått ga seg da? Slutt og drit deg ut , Idolet ditt takla ikke alt han trøkka i seg på så kort tid. Resultatet, par år med fame. Og nå sitter han i møka. : ) Andre Strongmen tenkte sikkert for en idiot han er som tar så mye på så kort tid.

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1614 : 20. april 2012, 20:17 »
Synes å huske Pudzianowski også uttalte at Arild var et stort talent, men han syntes at Arild stresset for mye med å oppnå resultater

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1615 : 21. april 2012, 23:48 »
Arild Haugen var mer enn et stort talent. Han ble norges sterkeste mann. Og han deltok på WSM.
Men den perioden er over nå. Jeg ønsker Arild lykke til videre.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1616 : 24. april 2012, 17:26 »
Rart han brått ga seg da? Slutt og drit deg ut , Idolet ditt takla ikke alt han trøkka i seg på så kort tid. Resultatet, par år med fame. Og nå sitter han i møka. : ) Andre Strongmen tenkte sikkert for en idiot han er som tar så mye på så kort tid.

er du virkelig så dum som du høres ut?

slenge ut konklusjoner i hytt og pine. Du må være en fantastisk plagsom person.

Arild driver fortsatt med idrett på høyt nivå! og du påstår at kroppen hans ikke tåler mer? haha. troll.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1617 : 24. april 2012, 22:43 »
.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1618 : 25. april 2012, 13:16 »
er du virkelig så dum som du høres ut?

slenge ut konklusjoner i hytt og pine. Du må være en fantastisk plagsom person.

Arild driver fortsatt med idrett på høyt nivå! og du påstår at kroppen hans ikke tåler mer? haha. troll.




Hvilken idrett driver han med på høyt nivå? målet om 4 timer på marathon er vel langt fra noe høyt nivå, knapt nok viderekommen mosjonist.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1619 : 25. april 2012, 17:50 »

Hvilken idrett driver han med på høyt nivå? målet om 4 timer på marathon er vel langt fra noe høyt nivå, knapt nok viderekommen mosjonist.

for en på 100kg er det HØYT nivå.

Fortsett og hat, viser bare hvor kjipt du har det ivirkeligheten ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!