avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610651 ganger)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1620 : 26. april 2012, 09:45 »
for en på 100kg er det HØYT nivå.

Fortsett og hat, viser bare hvor kjipt du har det ivirkeligheten ^^


Hater ikke Arild, kjekt å følge med på karrieren has så lenge den varte. Men må da være grenser for hvordan han skal "hylles" av forelskede småtroll som deg uannsett hva han driver med.
Nivået hans blir ikke noe høyere bare fordi han ikke er bygd for marathon.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Solvang

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1621 : 26. april 2012, 12:13 »
Hater ikke Arild, kjekt å følge med på karrieren has så lenge den varte. Men må da være grenser for hvordan han skal "hylles" av forelskede småtroll som deg uannsett hva han driver med.
Nivået hans blir ikke noe høyere bare fordi han ikke er bygd for marathon. 
 
 
 
Altså.. Arild "hylles" som du sier, fordi det har aldrig vær noen som han i Strongman! hadde han ikke begynt med det, hadde ingen vist hvem han var. Men han har jo en innsatsvilje å besluttsomhet som Ingen andre har!! å Når han sa han skulle bli NSM, ble han det, jobbet hardt å klarte det! Når han skulle bli bokser, la han om alt, jobbet hardt, å klarte jo det å ganske greit! å Nå vil han løpe NY for det er en stor drøm han har hatt sier han, da jobber han kanskje enda hardere enn han noen gang han har gjort, å han gjør det fordi han har lyst!! Det står det uansett ator respekt av, at han drømmer, men og går etter drømmen eller drømmene han har! De aller fleste her inne å generelt har drømmer, eller noe de har lyst til, men de føler ikke at de kan, eller har noen sjangs, fordi de ikke er gode nok mener de! Da må de da jobbe for det!! DET er forskjellen på Arild å vanlige folk! begge drømmer.. men Arild SKAL, å VIL mer enn andre å stopper ikke jobbe da det er tungt, slitsomt eller at noen gjør det bedre.. der har vi ALLE noe å lære.. Så at folk synes han er flink er jo helt klart sant i det han driver med, hadde gitt mye for å være like motivert, hard å hatt den ståpåviljen som han har!

Så å sitte her inne ved PC`N deres å si ting dere bare TROR eller har hørt om er grunnen til det å det å det... UTEN at det faktisk kommer fra Arild selv, å så begynne legge ut å diskutere/baksnakke folk... det synes jeg vi alle kunne holdt oss for gode til!! Greit å diskutere, for all del! men å dra konklusjoner i hytt å pine om ting er aldrig bra, å hvertfall veldig sjeldent riktig! Om dere har så mye å si, møt nå opp på stevner å bli med.. eller er dere ikke gode nok? tørr ikke? Bli med de store gutta på gymet å tren, spørr etter råd.. tørr ikke det heller? Løp opp den bakketoppen eller gå på ski samme rute som de beste.. eller orker dere ikke fordi dere mener selve dere ikke klarer?? javel.. MEN DA MÅ DERE JOBBE FOR DET!!!!!! IKKE LA NOEN ANDRE SI NOE ANNET ENN AT DERE KLARER DET!! Jobber man hardtnok mot eller for noe så får man det til før eller senere!! derfor setter folk seg mål!!! Å IKKE GI OPP!! Å enda verre: IKKE VÆR DEN SOM PEKER Å SIER, DET FÅR HAN/HUN IKKE TIL, DET KLARER DU IKKE!!! Da er det DU som allerede har tapt.... Vær heller den som backer opp, støtter, å følger med... slike folk vi trenger.. ikke den andre typen.


Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1622 : 26. april 2012, 12:48 »
...og når han sa han skulle bli WSM så prøvde han to ganger (i følge Wikipedia), før han ga opp. Så fikk han en ny drøm (bli bokser) før han ga opp og fikk enda en drøm (maraton). Disse målene ble selvsagt sporadisk avbrutt av meldinger om comeback og satsing på strongman.

Jeg tror ikke det er en eneste toppidrettsutøver i hele Norge som har den innsatsviljen besluttsomheten og evnen til å jobbe mot et mål over lang tid som Arild Haugen er i besittelse av.

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1623 : 26. april 2012, 13:56 »
janteloven som regjerer i norge vettu, du skal ikke være bedre enn noen andre

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1624 : 27. april 2012, 09:38 »
Hater ikke Arild, kjekt å følge med på karrieren has så lenge den varte. Men må da være grenser for hvordan han skal "hylles" av forelskede småtroll som deg uannsett hva han driver med.
Nivået hans blir ikke noe høyere bare fordi han ikke er bygd for marathon. 
 
 
 
Altså.. Arild "hylles" som du sier, fordi det har aldrig vær noen som han i Strongman! hadde han ikke begynt med det, hadde ingen vist hvem han var. Men han har jo en innsatsvilje å besluttsomhet som Ingen andre har!! å Når han sa han skulle bli NSM, ble han det, jobbet hardt å klarte det! Når han skulle bli bokser, la han om alt, jobbet hardt, å klarte jo det å ganske greit! å Nå vil han løpe NY for det er en stor drøm han har hatt sier han, da jobber han kanskje enda hardere enn han noen gang han har gjort, å han gjør det fordi han har lyst!! Det står det uansett ator respekt av, at han drømmer, men og går etter drømmen eller drømmene han har! De aller fleste her inne å generelt har drømmer, eller noe de har lyst til, men de føler ikke at de kan, eller har noen sjangs, fordi de ikke er gode nok mener de! Da må de da jobbe for det!! DET er forskjellen på Arild å vanlige folk! begge drømmer.. men Arild SKAL, å VIL mer enn andre å stopper ikke jobbe da det er tungt, slitsomt eller at noen gjør det bedre.. der har vi ALLE noe å lære.. Så at folk synes han er flink er jo helt klart sant i det han driver med, hadde gitt mye for å være like motivert, hard å hatt den ståpåviljen som han har!

Så å sitte her inne ved PC`N deres å si ting dere bare TROR eller har hørt om er grunnen til det å det å det... UTEN at det faktisk kommer fra Arild selv, å så begynne legge ut å diskutere/baksnakke folk... det synes jeg vi alle kunne holdt oss for gode til!! Greit å diskutere, for all del! men å dra konklusjoner i hytt å pine om ting er aldrig bra, å hvertfall veldig sjeldent riktig! Om dere har så mye å si, møt nå opp på stevner å bli med.. eller er dere ikke gode nok? tørr ikke? Bli med de store gutta på gymet å tren, spørr etter råd.. tørr ikke det heller? Løp opp den bakketoppen eller gå på ski samme rute som de beste.. eller orker dere ikke fordi dere mener selve dere ikke klarer?? javel.. MEN DA MÅ DERE JOBBE FOR DET!!!!!! IKKE LA NOEN ANDRE SI NOE ANNET ENN AT DERE KLARER DET!! Jobber man hardtnok mot eller for noe så får man det til før eller senere!! derfor setter folk seg mål!!! Å IKKE GI OPP!! Å enda verre: IKKE VÆR DEN SOM PEKER Å SIER, DET FÅR HAN/HUN IKKE TIL, DET KLARER DU IKKE!!! Da er det DU som allerede har tapt.... Vær heller den som backer opp, støtter, å følger med... slike folk vi trenger.. ikke den andre typen.

Mange som mener mye rart her inne. De fleste helt sikkert på et sviktende grunnlag. Jeg kjenner ikke Arild på andre måter enn hva jeg leser og observerer via media. Men, en betraktning gjør jeg meg nå om jeg skulle tillate meg å oppsummere litt. Mannen virker en smule rastløs/utålmodig.

Som du selv er inne på så krever det hardt arbeid uansett hva en ønsker å oppnå i livet. Vil en vinne strongmankonkurranser, så må en trene hardt for å oppnå det. Vil en bli en god bokser, så må en trene hardt for å bli det. Tilsvarende med kondisjonsidretter eller andre ting.

Det er likevel en fellesnevner som går igjen her og det er dette med tid. Jeg tror personlig en oppnår størst suksess ved å ha planer som strekker seg over litt lenger tid enn det neste halve året. Når noen har jobbet i 10 år for å oppnå et mål de har satt seg, da kan en snakke om innsatsvilje og motivasjon. 6 mnd er bare et kort blaff, selv om en kan jobbe ræven av seg disse månedene. Det gjelder også å porsjonere seg selv på en smart måte. En gutt i starten av 20-årene har hele livet foran seg. Girkassen bør ikke da inneholde kun to gir; av og på. Brenner seg fort ut. Skader osv.

Kun en tanke ...

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1625 : 27. april 2012, 14:54 »
En gutt i starten av 20-årene har hele livet foran seg. Girkassen bør ikke da inneholde kun to gir; av og på. Brenner seg fort ut. Skader osv.

Er jo nettop derfor man har automat-gir.



Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1626 : 27. april 2012, 14:59 »
Så å sitte her inne ved PC`N deres å si ting dere bare TROR eller har hørt om er grunnen til det å det å det... UTEN at det faktisk kommer fra Arild selv, å så begynne legge ut å diskutere/baksnakke folk... det synes jeg vi alle kunne holdt oss for gode til!! Greit å diskutere, for all del! men å dra konklusjoner i hytt å pine om ting er aldrig bra, å hvertfall veldig sjeldent riktig! Om dere har så mye å si, møt nå opp på stevner å bli med.. eller er dere ikke gode nok? tørr ikke? Bli med de store gutta på gymet å tren, spørr etter råd.. tørr ikke det heller? Løp opp den bakketoppen eller gå på ski samme rute som de beste.. eller orker dere ikke fordi dere mener selve dere ikke klarer?? javel.. MEN DA MÅ DERE JOBBE FOR DET!!!!!! IKKE LA NOEN ANDRE SI NOE ANNET ENN AT DERE KLARER DET!! Jobber man hardtnok mot eller for noe så får man det til før eller senere!! derfor setter folk seg mål!!! Å IKKE GI OPP!! Å enda verre: IKKE VÆR DEN SOM PEKER Å SIER, DET FÅR HAN/HUN IKKE TIL, DET KLARER DU IKKE!!! Da er det DU som allerede har tapt.... Vær heller den som backer opp, støtter, å følger med... slike folk vi trenger.. ikke den andre typen.

Å hvis ikke så burde de ta dette FACE-TO-FACE med han, forand Haralds' eller 24 Fitness'!

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1627 : 28. april 2012, 10:00 »
bare så synd han ikke fortsatte der han hadde TALENT

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1628 : 28. april 2012, 10:12 »
bare så synd han ikke fortsatte der han hadde TALENT

Hvordan kan du si det?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1629 : 03. mai 2012, 07:49 »
for alt det andre han driver med har han ikke talent til å bli best.
bare middelmådig. Det er styrke talent han har.

blir som da thomas alsgaard skulle begynne kjøre rally

Utlogget H.T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1630 : 03. mai 2012, 08:33 »
Hater ikke Arild, kjekt å følge med på karrieren has så lenge den varte. Men må da være grenser for hvordan han skal "hylles" av forelskede småtroll som deg uannsett hva han driver med.
Nivået hans blir ikke noe høyere bare fordi han ikke er bygd for marathon. 
 
 
 
Altså.. Arild "hylles" som du sier, fordi det har aldrig vær noen som han i Strongman! hadde han ikke begynt med det, hadde ingen vist hvem han var. Men han har jo en innsatsvilje å besluttsomhet som Ingen andre har!! å Når han sa han skulle bli NSM, ble han det, jobbet hardt å klarte det! Når han skulle bli bokser, la han om alt, jobbet hardt, å klarte jo det å ganske greit! å Nå vil han løpe NY for det er en stor drøm han har hatt sier han, da jobber han kanskje enda hardere enn han noen gang han har gjort, å han gjør det fordi han har lyst!! Det står det uansett ator respekt av, at han drømmer, men og går etter drømmen eller drømmene han har! De aller fleste her inne å generelt har drømmer, eller noe de har lyst til, men de føler ikke at de kan, eller har noen sjangs, fordi de ikke er gode nok mener de! Da må de da jobbe for det!! DET er forskjellen på Arild å vanlige folk! begge drømmer.. men Arild SKAL, å VIL mer enn andre å stopper ikke jobbe da det er tungt, slitsomt eller at noen gjør det bedre.. der har vi ALLE noe å lære.. Så at folk synes han er flink er jo helt klart sant i det han driver med, hadde gitt mye for å være like motivert, hard å hatt den ståpåviljen som han har!

Så å sitte her inne ved PC`N deres å si ting dere bare TROR eller har hørt om er grunnen til det å det å det... UTEN at det faktisk kommer fra Arild selv, å så begynne legge ut å diskutere/baksnakke folk... det synes jeg vi alle kunne holdt oss for gode til!! Greit å diskutere, for all del! men å dra konklusjoner i hytt å pine om ting er aldrig bra, å hvertfall veldig sjeldent riktig! Om dere har så mye å si, møt nå opp på stevner å bli med.. eller er dere ikke gode nok? tørr ikke? Bli med de store gutta på gymet å tren, spørr etter råd.. tørr ikke det heller? Løp opp den bakketoppen eller gå på ski samme rute som de beste.. eller orker dere ikke fordi dere mener selve dere ikke klarer?? javel.. MEN DA MÅ DERE JOBBE FOR DET!!!!!! IKKE LA NOEN ANDRE SI NOE ANNET ENN AT DERE KLARER DET!! Jobber man hardtnok mot eller for noe så får man det til før eller senere!! derfor setter folk seg mål!!! Å IKKE GI OPP!! Å enda verre: IKKE VÆR DEN SOM PEKER Å SIER, DET FÅR HAN/HUN IKKE TIL, DET KLARER DU IKKE!!! Da er det DU som allerede har tapt.... Vær heller den som backer opp, støtter, å følger med... slike folk vi trenger.. ikke den andre typen.

Siste delen var veldig lik talen til Rocky i Rocky VI.


Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1631 : 03. mai 2012, 20:09 »
Å hvis ikke så burde de ta dette FACE-TO-FACE med han, forand Haralds' eller 24 Fitness'!
Hvorfor det? Så de kan få grisejuling for å mene noe som bolegutta på Harald's eller 24Fitness ikke liker å høre?

At man skal ta slikt ansikt-til-ansikt skjønner jeg ikke helt. Folk kan si hva de vil på internett, fordi det ikke er noen risiko for å få bank involvert. Det er bra. Slåssing er for aper. Man skal aldri ty til slikt, uansett hvor provosert man måtte bli. Blir man så sinte på hverandre at man ikke tåler hverandre, er det best å bare unngå hverandre. Men det er BRA at internett gjør at folk ikke trenger å holde inne det de mener pga. FRYKT for hva småkjeltringer på 24Fitness kan finne på om man sier sin ærlige mening. Veldig bra!

Likevel skjønner jeg at du lar deg provosere av mye av det som blir skrevet her, og det blir jeg også. Men det må man tåle. Det handler bare om å kunne ytre seg fritt i det offentlige rom. De som sier respektløse ting om Arild her inne har et problem, og det er dem selv. De trenger å jobbe med seg selv. Modnes. Sannsynligvis finne noe bedre å gjøre. Men hva godt skulle det føre til om de skulle sagt det ansikt til ansikt til Haugen? Fordi det er morsomt å se at de ikke tør å si dette i trynet hans, siden han kunne kvestet dem på et sekund?

Det er høres litt middelaldrende ut å tenke sånn.

Jeg støtter forresten Arild i alt han har gjort. Jeg ser på han som et godt forbilde pga. måten han fremstår på. Han virker som en arbeidshest med gode verdier, som har endret sine syn en del gjennom årene. Han virker som en fornuftig og god person. At han har brukt dopingmidler osv. har vært et valg han har gjort. Han har hatt en drøm, og har fulgt den. Når alt kommer til alt, har jeg langt mer respekt for hans offensive holdning i forhold til å oppnå det han ønsker (og hva han faktisk fikk til), fremfor hva klagende latsekker bak en PC-skjerm har oppnådd. Han har tross alt aldri gjort noe ulovlig. Han har bare risikert sin egen helse. Og jeg synes han alltid opptrer sympatisk når han er i media, og har aldri oppfordret noen til å gjøre det samme som han.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1632 : 13. mai 2012, 17:07 »
Breaking news!!

Arild skal begynne med spydkasting Shocked hadde visst tatt en økt på olympia toppen og visst enormt talent.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Arild haugen mot NY maraton
« #1633 : 13. mai 2012, 17:18 »
Breaking news!!

Arild skal begynne med spydkasting Shocked hadde visst tatt en økt på olympia toppen og visst enormt talent.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!