avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610616 ganger)

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1830 : 28. februar 2013, 12:22 »
Hoi, roidrage..

Roidrage? Er vel heller østrogen-rage på den karen der.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1831 : 01. mars 2013, 00:12 »
Ja, veldig mange her inne trøkker, tro det eller ei. På tide å avlyte myten om at steroider er ett vidundermiddel som gjør deg til et monster. Nei, en kar jeg snakket med hadde kjørt 3 vellykkede test e kurer, og var klar for fjerde kur med en kroppsvekt på 75kg, 50kg millitærpress, 80kg benkpress og 80kg knebøy.

Definisjonen på "vellykket" kan nok diskuteres. Jeg tenker vi nøyer oss med å si at kompisen din som du pratet med nok med stor grad av vellykkethet klarte å sette sprøytenålen inn i stumpen de gangene han skulle, men så levde han på nudler og vann gjennom kurene sine for "protinpølver ær dyrt vettu!" og da skjer det jo ikke så mye spennende Smiley

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1832 : 01. mars 2013, 09:45 »
Joda, kanskje ikke det best eksempelet da jeg tviler på at han spiste eller trente rett, poenget er bare at steroider ikke vil gjøre deg til noe monster uten hard jobbing og med genene på din side. Kjører du på med kur uten å vite hvordan du gjør det vil du i beste fall sitte igjen med like mye muskelmasse etter kur som du hadde før. 

Sier seg selv at Arild ikke hadde klart å oppnå det han har oppnådd uten hjelp av steroider, men uten gener og sinnsykt mye hard jobbing hadde Arild aldri oppnådd noe i nærheten av det han har oppnådd i dag Smiley

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1833 : 06. mars 2013, 16:20 »
Joda, kanskje ikke det best eksempelet da jeg tviler på at han spiste eller trente rett, poenget er bare at steroider ikke vil gjøre deg til noe monster uten hard jobbing og med genene på din side. Kjører du på med kur uten å vite hvordan du gjør det vil du i beste fall sitte igjen med like mye muskelmasse etter kur som du hadde før. 

Sier seg selv at Arild ikke hadde klart å oppnå det han har oppnådd uten hjelp av steroider, men uten gener og sinnsykt mye hard jobbing hadde Arild aldri oppnådd noe i nærheten av det han har oppnådd i dag Smiley

Hva med å vri litt på situasjonen;
Om Jay Cutler og Phil Heath hadde gjort alt, da mener jeg alt de gjør i dag, minus dopet hadde de vært små fiser i motsetning til hva de er. Det er et utrolig dårlig argument å si at AAS ikke fungerer bra fordi en kompis ikke ble stor av det Tongue

Se på de som stiller i styrkeløft, naturlig bodybuilding eller f.eks turn. Noen har grei størrelse, men de er som småbarn i forhold til en pro bygger. Hva er forskjellen? Selvfølgelig dopet, som du mener ikke virker så veldig bra...

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1834 : 06. mars 2013, 16:26 »
Selfølgelig "funker det bra" om man har genene på sin side, og trener/spiser rett. Om du tror du kan begynne på steroider og uten problemer legge på deg 20kg muskelmasse og beholde de tar du helt feil. Det er selvsagt umulig å være så stor som proff-byggerne uten steroider og veksthormon, poenget er bare at det ikke er det alene som har gjort de til den de er.

Og jeg må nok skuffe deg om du tror det finnes naturlige kroppsbyggere. De som stiller i natural klassene doper seg nok de og. (Men selfølgelig ikke i nærheten like mye)




Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1835 : 06. mars 2013, 16:46 »
Selfølgelig "funker det bra" om man har genene på sin side, og trener/spiser rett. Om du tror du kan begynne på steroider og uten problemer legge på deg 20kg muskelmasse og beholde de tar du helt feil. Det er selvsagt umulig å være så stor som proff-byggerne uten steroider og veksthormon, poenget er bare at det ikke er det alene som har gjort de til den de er.

Og jeg må nok skuffe deg om du tror det finnes naturlige kroppsbyggere. De som stiller i natural klassene doper seg nok de og. (Men selfølgelig ikke i nærheten like mye)



Vi er enige om en ting, alle kan ikke bli proff-byggere, det er det ikke tvil om. Og jo, man kan i aller høyeste grad legge på seg 20kg med muskler og beholde de. Hvorfor ikke? Det er jo tusenvis av folk på div forumer som kan vise til det. Hva er problemet?

Hvorfor skulle det ikke finnes naturlige kroppsbyggere? Kjenner du hver enkelt bygger i alle land så intimt at du veit hva de gjør på et personlig plan?

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1836 : 06. mars 2013, 16:52 »
Med naturlige kroppsbyggere regner jeg med at du sikter til de som stiller i natural-klassene, og ja, jeg kan med sikkerhet si at de ikke er naturlige. Forskjellen på de og proff-byggerne er mengdene på steroidene og at de ikke bruker vekst.

Håper du prøver å være morsom når du sier at man lett kan legge på seg 20kg med masse og beholde de.. å legge på seg så mye masse er selfølgelig oppnåelig, men da er det fort snakk om opp i 11-12-13 kurer! Du er heldig om du sitter igjen med 3-4 kg muskelmasse etter en vanlig førstegangskur.

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1837 : 06. mars 2013, 16:59 »
Med naturlige kroppsbyggere regner jeg med at du sikter til de som stiller i natural-klassene, og ja, jeg kan med sikkerhet si at de ikke er naturlige. Forskjellen på de og proff-byggerne er mengdene på steroidene og at de ikke bruker vekst.

Håper du prøver å være morsom når du sier at man lett kan legge på seg 20kg med masse og beholde de.. å legge på seg så mye masse er selfølgelig oppnåelig, men da er det fort snakk om opp i 11-12-13 kurer! Du er heldig om du sitter igjen med 3-4 kg muskelmasse etter en vanlig førstegangskur.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan påstå å vite hva alle naturlige byggere putter i seg, men det kommer ikke noe konstruktivt ut av å diskutere noe som er så til de grader innlysende: Du aner ikke hva du snakker om, punktum.

Jeg skjønte hva du siktet til, men om du leser dine egne innlegg spesifiserte du aldri noe om lengde eller dose, noe som selvfølgelig er avgjørende for resultatet. Ergo kan man godt være på i to år og legge på seg mer enn 20kg og holde på det så lenge man vil, det avhenger jo bare av hvor lenge man tørr å holde på. Du er klar over at mange er på i flere år på rad? Blast and cruise?

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1838 : 06. mars 2013, 17:05 »
Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har drevet med doping siden 1998, og vet nok mer om dette enn du noen gang kommer til å gjøre. Det kalles bridging, og ja selfølgelig er mange kroppsbyggere på i flere år på rad. De beste kroppsbyggerne er nok aldri helt av steroidene.

Om man er på i to år vil man lett kunne legge på seg 20kg muskelmasse ja, selfølgelig. Men da er det naturlige testonivået så lavt at man vil miste MYE masse når man går av. Vil ta mange måneder å få det tilbake til normalen igjen.


Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1839 : 06. mars 2013, 17:39 »
Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har drevet med doping siden 1998, og vet nok mer om dette enn du noen gang kommer til å gjøre. Det kalles bridging, og ja selfølgelig er mange kroppsbyggere på i flere år på rad. De beste kroppsbyggerne er nok aldri helt av steroidene.

Om man er på i to år vil man lett kunne legge på seg 20kg muskelmasse ja, selfølgelig. Men da er det naturlige testonivået så lavt at man vil miste MYE masse når man går av. Vil ta mange måneder å få det tilbake til normalen igjen.



Du er fryktelig dømmende, og lager alt for mange antagelser. Du gjør opp sterke meninger om ting du ikke KAN ha anelse om. Du veit ikke hvem jeg er, eller min kompetanse, du veit heller ikke om alle naturlige bodybuildere doper seg eller ikke, men allikevel er du påståelig.

En ting jeg har lært meg om (majoriteten av)dopere er dette; de tilhører en gruppe mennesker som setter følelser og lærdom innad i miljøet, gjerne over forskning og fakta. Noe som gjør at en som kan skilte med lang fartstid ikke nødvendigvis kan mer enn å fylle opp skinka med godstoffene.

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1840 : 06. mars 2013, 17:58 »
Jeg vet ikke hvem du er, korrekt. Men ut i fra hva du skriver her og nå har du NULL peiling på steroider og doping. Og dømmende? Det var ikke jeg som nettopp skrev til en 15 årig steroidebruker at han ikke har peiling på temaet. 

Vet ikke hva du babler om her.. hva er det du mener av det jeg sier er feil? Har selv vært intervjuet av statens forskningsinstitutt så forskningen baseres jo på sånne som meg. Jeg forstår det at jeg knuser guttedrømmen din om at du kan oppnå fysikken til de "naturlige" som stiller i natural-klassen, men slik er det bare. De doper seg, men selfølgelig ikke i like stor grad som proff-byggere.

 

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1841 : 06. mars 2013, 21:21 »
Jeg vet ikke hvem du er, korrekt. Men ut i fra hva du skriver her og nå har du NULL peiling på steroider og doping. Og dømmende? Det var ikke jeg som nettopp skrev til en 15 årig steroidebruker at han ikke har peiling på temaet. 

Vet ikke hva du babler om her.. hva er det du mener av det jeg sier er feil? Har selv vært intervjuet av statens forskningsinstitutt så forskningen baseres jo på sånne som meg. Jeg forstår det at jeg knuser guttedrømmen din om at du kan oppnå fysikken til de "naturlige" som stiller i natural-klassen, men slik er det bare. De doper seg, men selfølgelig ikke i like stor grad som proff-byggere.

 


Hvorfor er du kunnskapsrik fordi du har brukt steroider i 15 år? Hvilken kunnskap har du tilegnet deg som er så unik at du påberoper deg å være ekspert mens jeg ikke kan noe som helst? Jeg har ikke engang nevnt noe spesielt om steroider, fatter ikke at du kan dømme mitt kunnskapsnivå basert på det. Men utifra hva du har skrevet så langt gidder jeg ikke kaste mer tid på deg. Du får leve i din egen lille boble der du er den smarte og alle andre dumme.

Mtp dopingfrie utøvere var poenget mitt hvor snevert syn man har når man dømmer alle uten å ha noen som helst grunnlag for det. Mulig alle er dopa, mulig ingen er det, hvordan kan du vite det?

Utlogget kukodd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1842 : 07. mars 2013, 08:49 »
Hva skjer med alt dop preiket.Denne tråden var om arild haugens comback som strongman,men det er jo bare doping det skrives om. Start en ny tråd ALT OM DOPING. så kan dere fortsette denne flotte diskusjonen der.
Arild tilbake i strongman= Grin

Utlogget KjartanAN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 74

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1843 : 07. mars 2013, 09:32 »
Steng denne tråden, her gleder man seg til nyheter om HULK HAUGEN men får bare steorider prat fra folk som sikkert ikke har peiling på trening i større grad!!!!

 Markløft
Nord Norges Sterkeste Mann 2012: 7 plass
Nord Norges Sterkeste Mann 2013: 5 plass

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1844 : 07. mars 2013, 11:26 »
Vi avslutter denne debatten og fokuserer på ARILD HAUGEN sine satsinger og ikke-satsinger!
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!