avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610605 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1890 : 24. oktober 2013, 20:57 »
Enda en ny kar på forumet som kommer med et saklig og friskt innlegg i debatten.

Nå vet jeg at flere norske styrkeløftere er proppfull av anabole steroider. Kan ikke se noen grunn til at jeg ikke skal tro på anonyme  Bjørnar på kanskje 39 (voksne) år.

Ha en fortsatt hyggelig kveld videre, gutter.


Smil med det smilet du har.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1891 : 24. oktober 2013, 22:41 »

Skal du oppnå noe, enten det være i styrkeløft, strongman eller kroppsbygging MÅ du dope deg. Det er ingen annen alternativ. I styrkeløft kan man selvsagt ikke dope seg i like stor grad, da man må tilpasse seg til regler og lovverk for å unngå å bli tatt, men det blir selvsagt brukt doping blant ALLE i toppen der og.


Greit nok at man må dope seg i bygging og strongman for å oppnå noe, det sier jo seg selv da det er ikke testede sporter.

Men å si at man MÅ dope seg for å oppnå noe i styrkeløft blir jo helt feil.  Norge har jo gjort det veldig bra internasjonalt nå og utøvere på det norske landslaget fotfølges jo av ADN, det ville krevd veldig store ressurser for å lure seg unna det norske antidoping systemet.  Og som du muligens er klar over er det ikke akkurat mye penger i styrkeløft så å få tak i doping apparatet som f.eks Lance Armstrong benyttet seg av når han lurte systemet over en lengre tidsperiode ville vært ekstremt vanskelig.

Har du litt vett skjønner du at det skal veldig mye til for å klare å dope seg uten å bli tatt samtidig som man er på landslaget i styrkeløft.


Hadde dere vist hvor utbredt doping virkelig var hadde dere fått bakovrsveis. En gjennomsnittslig boler har faktisk ikke mer enn 40cm armer og benker fortsatt ikke 100kg enda. Ei heller tar han 200 i markløft. Doping gir deg ingenting gratis om du ikke trener og spiser rett.


At det dopes over en lav lest på alskens treningstudioer og at mange av de som doper der presterer ett kunststykke som å slite med å benke 100 og marke 200 er ingen hemmelighet, men nå er jo også treningsopplegget og livstilen til den gjennomsnittlige treningstudio doper totalt ubrukelig mtp på trening, kontinuitet og kunnskap.  

At du faktisk må trene hardt og kontinuerlig over tid for å nå toppen i bygging og strongman selv om du bruker dop skjønner folk flest, men nå er det vel ingen her inne som går rundt og tror at man kan bli wsm ved å bruke dop alene uten å trene heller.






Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1892 : 24. oktober 2013, 23:12 »
Man må dope seg for å komme helt til toppen i styrkeløft også. Det er harde fakta. Det at du tror man må ha ett avansert dopingapparat for å lure seg unna sier sitt om hvor lite du vet om steroider. Det finnes ett stort utvalg av preparat man kan bruke uten å ha noen problem med å komme seg unna dopingtestene. Jeg har selv snakket med/hjulpet mange styrkeløftere oppigjennom årene i å sette opp kurer som egner seg for en doptestet utøver. Det er helt uproblematisk å komme seg unna. Om man tror noe annet burde man sette seg litt mer inn i hvordan ting fungerer.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1893 : 24. oktober 2013, 23:21 »
Artig at man blir provosert av uvitenhet når man selv vil oppnå noe, når de som faktisk har oppnådd noe har vitenheten og vet og ser at den som prøver å oppnå noe tar feil. Det er fullt mulig å oppnå svært mye i styrkeløft og vektløfting uten doping. Det er de som ikke tror dette som faktisk er uvitende og naive. Ikke motsatt. Og desverre er denne uvitenheten smittet til dem av hjernevaskingen kompisene har bidratt til. En talentløs doper sier til en annen at det er umulig å oppnå noe uten doping fordi han selv har prøvd å trene feil uten doping i 2 år. Så begynner den andre med den samme dårlige treningen og kjører på med dop for så å rekruttere nye bolehoder. Det er jo en utbredt formening blant skoletaperne at de største og mest rippede utøverne kan mest og best. Ikke bare blir dopingen videreført pga. disse, den dårlige treningen blir også spredd som pesten og avhengigheten av kosttilskudd som pulver og piller blir opprettholdt til alle svindlerne i dress sin glede. Det er massiv hjernevasking som gjør at holdningen som for 20-30 år siden også fantes innen styrkeløftmiljøet (at alle andre doper derfor så må "jeg" også gjøre det for å hevde "meg") fortsatt lever i beste velgående blant de som fortsatt trener slik treningslærdommen har blitt spredd fra person til person i 80 år siden neandertalerne i kroppsbyggingens barndom holdt på å trene. Broscience gjør virkelig mye skade. Så mye skade at det som er rett blir sett på som feil og det som er feil blir sett på som rett og de som ikke har peiling anklager de som vet til å være uvitende. Det er en merkelig verden. God jul.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1894 : 24. oktober 2013, 23:29 »
Man må dope seg for å komme helt til toppen i styrkeløft også. Det er harde fakta. Det at du tror man må ha ett avansert dopingapparat for å lure seg unna sier sitt om hvor lite du vet om steroider. Det finnes ett stort utvalg av preparat man kan bruke uten å ha noen problem med å komme seg unna dopingtestene. Jeg har selv snakket med/hjulpet mange styrkeløftere oppigjennom årene i å sette opp kurer som egner seg for en doptestet utøver. Det er helt uproblematisk å komme seg unna. Om man tror noe annet burde man sette seg litt mer inn i hvordan ting fungerer.
Dvs at du tror at det norske landslaget i styrkeløft består av en haug med dopere Bjørnar?  Carl Yngvar og Hildeborg feks?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1895 : 24. oktober 2013, 23:35 »
Einar: No offense, du har helt klart oppnådd en del, men jeg anser ikke deg som en i toppen. Man kan vel trekke en konklusjon om at man kan oppnå en god del uten doping i styrkeløft, men til hvilken kostnad? Ekstrem overvekt og fedme. Helsetilstanden din er verre enn den er hos de aller fleste bolere. Dette er ikke personlig ment, men om du hadde droppet helmelken og det enorme overskuddet du har holdt de siste årene, og erstattet det med ett skikkelig kosthold og doping ville du:

1) Oppnådd mye bedre resultater.
2) Hatt en mye bedre helse enn det du har i dag.
3) Sett ut som du løftet, og ikke som en dval/gjennomsnittslig amerikaner.

Vil man oppnå noe stort innen styrkeløft kan vel man si det slik at enten:

a) Spiser du deg stor og ekstremt overvektig, og setter helsen sin på spill - eller så kan man b) Spise rett, dope rett og trene rett - med gode resultat OG helsen i behold.

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1896 : 24. oktober 2013, 23:36 »
Dvs at du tror at det norske landslaget i styrkeløft består av en haug med dopere Bjørnar?  Carl Yngvar og Hildeborg feks?

Jeg er ikke her for å henge ut noen som helst. Jeg kommer bare med fakta, så får man tolke det som man vil selv.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1897 : 24. oktober 2013, 23:39 »
Ok. Så du kommer bare med fakta. Da så.  Hvor godt kjenner du til NSF og utøverne?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1898 : 24. oktober 2013, 23:47 »
Ok. Så du kommer bare med fakta. Da så.  Hvor godt kjenner du til NSF og utøverne?

Som jeg har sagt tidligere: Jeg har snakket/hjulpet mange styrkeløftere opp igjennom årene med oppsett av kur tilpasset de. Dette var riktignok ikke landslagutøvere, men det sier seg selv at når løftere på lavere nivå bruker, vil også de på høyere nivå bruke. Det eneste eksempelet jeg klarer å komme med som jeg er tilnærmet 100% sikker på er dopingfri er faktisk Einar Gilberg. Ikke kom med pisset om at det ikke er mulig for de å dope seg pga alle dopingtestene de må være forberedt på 24/7. Det finnes måter å komme seg unna på.

Utlogget stigerlend

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1899 : 25. oktober 2013, 00:05 »


Blir provosert av uvitenheten her inne. Dere får leve i den lille boblen deres, så får vi som faktisk vil oppnå noe i denne sporten gå ut og gjøre hva som trengs. Skal du oppnå noe, enten det være i styrkeløft, strongman eller kroppsbygging MÅ du dope deg. Det er ingen annen alternativ. I styrkeløft kan man selvsagt ikke dope seg i like stor grad, da man må tilpasse seg til regler og lovverk for å unngå å bli tatt, men det blir selvsagt brukt doping blant ALLE i toppen der og.

Hadde dere vist hvor utbredt doping virkelig var hadde dere fått bakovrsveis. En gjennomsnittslig boler har faktisk ikke mer enn 40cm armer og benker fortsatt ikke 100kg enda. Ei heller tar han 200 i markløft. Doping gir deg ingenting gratis om du ikke trener og spiser rett.

At feite, utrente mosjonister sitter her inne og prater piss om de som faktisk oppnår noe i denne sporten provoserer meg (og sikkert alle andre med litt peilling til tusen) men skal ikke synke ned på fedmegutten hallvard sitt nivå her. Han av alle har jo brukt doping selv, så han burde vite hvor lite det faktisk gir deg med mindre du har gener, 100% trening og 100% kosthold på plass. Han har vel innsett at han ikke kommer til å lykkes uansett hva han trykker i kroppen, så han velger å rakke ned på de som faktisk oppnår noe. Hallvard lønmo, du er defnisjonen av en taper. Det er alle andre som sitter foran datamaskinen og prater piss om de suksesfulle i dette gamet som dere liksom elsker også..



Latterlig utsagn, forstår jo raskt at du er en mann med lite tiltro til egne prestasjoner, som i min verden er en bedre definisjon på taper, enn noen du fremstiller som en feit hykler. Kjenner flere nattys som har mye større grunnstyrke enn disse -90 og -105kg utøverne innen strongman på denne siden (påstår ikke at de heller nødvendigvis bruker), bla personer som har ligget nært opp under 200 i benk på hobbybasis og uten ulovlige tilskudd.
For meg ser det ut som du ser på alle som ikke boler som "mosjonister" og at du aldri har vært i nærheten av rene og dedikerte utøvere.
Jeg står sterkt på at man først og fremst kan bli topputøver i både strongman og styrkeløft uten ulovlige hjelpemidler, men også komme seg forbi fitness og evt classic med dedikasjon og tålmodighet.
Du kan jo også se på Andreas Thorkildsen, som er en av verdens beste spydkastere, med 35cm armer benke 200 uten at det å bli sterkere i øvelsen er det han trener for å prestere i.
Det er kanskje lettere å komme dit med dop, men det er ikke nødvendig som du påstår.

Elsker haugen og har mine forbilder av byggere og, og innser at de bruker div for å komme seg dit, men utsagn som å påstå at man ikke kan prestere i toppen i styrkerelaterte idretter er det værste jeg hører, siden de kommer fra personer som ønsker å stimulere sitt eget ego, fordi de aldri oppnådde noe spesielt, og benekter at de som ikke bruker kan komme lengre. på samme måte som om man hadde benektet at ei jente er sterkere enn seg selv allikevel om det var slik.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1900 : 25. oktober 2013, 00:11 »
Einar: No offense, du har helt klart oppnådd en del, men jeg anser ikke deg som en i toppen. Man kan vel trekke en konklusjon om at man kan oppnå en god del uten doping i styrkeløft, men til hvilken kostnad? Ekstrem overvekt og fedme. Helsetilstanden din er verre enn den er hos de aller fleste bolere. Dette er ikke personlig ment, men om du hadde droppet helmelken og det enorme overskuddet du har holdt de siste årene, og erstattet det med ett skikkelig kosthold og doping ville du:

1) Oppnådd mye bedre resultater.
2) Hatt en mye bedre helse enn det du har i dag.
3) Sett ut som du løftet, og ikke som en dval/gjennomsnittslig amerikaner.

Vil man oppnå noe stort innen styrkeløft kan vel man si det slik at enten:

a) Spiser du deg stor og ekstremt overvektig, og setter helsen sin på spill - eller så kan man b) Spise rett, dope rett og trene rett - med gode resultat OG helsen i behold.
Nå droppet jeg helmelken da lettmelk kom på markedet for 30 år siden og jeg droppet lettmelken da skummet melk kom noen år senere. Hvordan helsen min er kan sikkert diskuteres. Jeg føler meg bra Smiley

Det var imidlertid ikke meg selv jeg tenkte på da jeg skrev innlegget. Det var blant annet Carl Yngvar som om noen dager mest sannsynlig blir verdensmester. Og selv om jeg ikke har oppnådd mere enn jeg har gjort så kjenner jeg flere meget godt. Og jeg er sikker på at du aldri har kommet med dine dopråd til disse.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1901 : 25. oktober 2013, 00:18 »
Hele posten din taler om uvitenhet. Jeg benket selv 180kg som 19-åring naturlig før jeg begynte med steroider. Klart man kan oppnå helt ok resultat naturlig - men man kan strengt talt ikke oppnå noe mer enn det. Stimulere mitt eget ego? Virkelig? Jeg har oppnådd mye i løpet av min karriere, gutten min.. og tro meg, jeg poster ikke her for å booste mitt eget ego. Jeg har oppnådd mer enn de aller fleste, og har egoet på topp.

At guttunger som deg hadde håp om å kunne komme i toppen i styrkeløft uten doping var som forventet, men strongman og bygging? Virkelig? Er du så dum eller gjør du deg selv dum nå? Du lever i en drømmeverden gutt. Åpne øynene. Det er ikke mulig å komme i konkurranseform naturlig engang, da kroppen vil miste for mye muskelmasse når man er nådd ett visst nivå til at fettprosenten kan komme noe særlig lavere. Derfor er det laveste man som naturlig kan komme 6-7% fett. Noe lavere enn det er rett og slett ikke mulig uten steroider. På toppen av det har ikke du sjangs i havet å beholde noe særlig med muskelmasse på en konkurransediett, så du vil ikke ha sjangs i cbb uansett hvordan utgangspunktet ditt var.

Jeg råder deg til å innse fakta, istedenfor å benekte den. Skal du oppnå noe MÅ du ta i bruk doping. Så enkelt er det. Jeg råder ingen til å bruke aas, men uten doping vil du forbli en mosjonist. I beste fall en greit trent mosjonist. Så enkelt er det.

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1902 : 25. oktober 2013, 00:20 »
Nå droppet jeg helmelken da lettmelk kom på markedet for 30 år siden og jeg droppet lettmelken da skummet melk kom noen år senere. Hvordan helsen min er kan sikkert diskuteres. Jeg føler meg bra Smiley

Det var imidlertid ikke meg selv jeg tenkte på da jeg skrev innlegget. Det var blant annet Carl Yngvar som om noen dager mest sannsynlig blir verdensmester. Og selv om jeg ikke har oppnådd mere enn jeg har gjort så kjenner jeg flere meget godt. Og jeg er sikker på at du aldri har kommet med dine dopråd til disse.

Jeg skal ikke henge ut noen navn her, men at det finnes en og annen naturlig kan jo selvfølgelig forekomme, det endrer fortsatt ikke det faktum at doping er en nødvendighet for å nå toppen for 999 999 999 av 1 000 000 000 mennesker. 

Utlogget stigerlend

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1903 : 25. oktober 2013, 02:39 »
Hele posten din taler om uvitenhet. Jeg benket selv 180kg som 19-åring naturlig før jeg begynte med steroider. Klart man kan oppnå helt ok resultat naturlig - men man kan strengt talt ikke oppnå noe mer enn det. Stimulere mitt eget ego? Virkelig? Jeg har oppnådd mye i løpet av min karriere, gutten min.. og tro meg, jeg poster ikke her for å booste mitt eget ego. Jeg har oppnådd mer enn de aller fleste, og har egoet på topp.

At guttunger som deg hadde håp om å kunne komme i toppen i styrkeløft uten doping var som forventet, men strongman og bygging? Virkelig? Er du så dum eller gjør du deg selv dum nå? Du lever i en drømmeverden gutt. Åpne øynene. Det er ikke mulig å komme i konkurranseform naturlig engang, da kroppen vil miste for mye muskelmasse når man er nådd ett visst nivå til at fettprosenten kan komme noe særlig lavere. Derfor er det laveste man som naturlig kan komme 6-7% fett. Noe lavere enn det er rett og slett ikke mulig uten steroider. På toppen av det har ikke du sjangs i havet å beholde noe særlig med muskelmasse på en konkurransediett, så du vil ikke ha sjangs i cbb uansett hvordan utgangspunktet ditt var.

Jeg råder deg til å innse fakta, istedenfor å benekte den. Skal du oppnå noe MÅ du ta i bruk doping. Så enkelt er det. Jeg råder ingen til å bruke aas, men uten doping vil du forbli en mosjonist. I beste fall en greit trent mosjonist. Så enkelt er det.

Ok, men hvorfor beviser du ikke denne strømmen av påstander med ref, når du først uttrykker deg så arrogant?

Utlogget stigerlend

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1904 : 25. oktober 2013, 02:42 »
Jeg skal ikke henge ut noen navn her, men at det finnes en og annen naturlig kan jo selvfølgelig forekomme, det endrer fortsatt ikke det faktum at doping er en nødvendighet for å nå toppen for 999 999 999 av 1 000 000 000 mennesker. 

Kunne gjerne tenkt meg noen troverdige kilder til denne påstanden som inkluderer disse tallene blant annet Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!