avstemning
Spørsmål: hva burde han satse på?
selvsagt kjør på får faen - 391 (52.7%)
boksing - 44 (5.9%)
mma - 76 (10.2%)
legge opp - 93 (12.5%)
bygger - 119 (16%)
maraton Huh - 13 (1.8%)
5 mila - 6 (0.8%)
Stemmer totalt: 600

Skrevet av Emne: Arild haugen strongman igjen  (Lest 610637 ganger)

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1905 : 25. oktober 2013, 03:28 »
Ok, men hvorfor beviser du ikke denne strømmen av påstander med ref, når du først uttrykker deg så arrogant?

Kunne gjerne tenkt meg noen troverdige kilder til denne påstanden som inkluderer disse tallene blant annet Smiley

Hvorfor jeg ikke beviser hva da? Om du tror jeg kommer til å sitte å nevne navn på ett offentlig fora så er du dummere enn jeg først trodde. Jeg er 100% ærlig og gir deg sannheten her, om du vil tro på meg eller fortsette å fornekte det bare fordi jeg ikke hengte ut folk offentlig som du vil jeg skal gjøre har forsåvidt ingenting for meg å si. Bare husk hva jeg sa om 10-15 år når du har trent naturlig, spist alle grønnsakene dine og gjort leksa di, men fortsatt ikke er i nærheten av å komme deg til noen scene.

Vil rangere de viktigste tingene i bygging slik:

1) Doping
2) Gener
3) Kosthold
4) Trening

Mangler du 1 av de kommer du ingen vei i denne sporten. Så enkelt er det.

Det at du skal ha meg til å komme med kilder til påstanden om tallene jeg kommer med viser bare at du er for ung til å forstå poenget mitt. Jeg har selvsagt ingen kilder på at 1 per 1 mrd mennesker har genene til CYC, det er simpelten bare for å få frem ett poeng om at det er ytterst sjelden at slike gener forekommer. Om det er 1 per 300 millioner, 1 per 1mrd eller 1 per 4 mrd spiller ingen rolle. Greia var bare å få frem ett poeng.

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1906 : 25. oktober 2013, 14:51 »
Det er vel mer du som er dummere enn hva VI trodde.

Du spyr ut av deg med påstander om dopa personer høyt oppe innen styrkeløft i Norge, men noe navn nekter du komme med. Selvfølgelig gjør man seg opp tanker om doping innen idretten, men man har som regel pittelitt mer hold i det man kommer med, enn du presterer komme med nå. Ikke alle er Lance Armstrong, selv om du tydeligvis tror det .

Du presterer bare komme sure oppgulp uten noen form for bevis eller hold i det du kommer med. Du oppfører deg som en liten sutrekopp, som er bitter på de som virkelig har oppnådd noe rent. Personangrep som spydd ut av rompa til et lite barn ovenfor enkelte brukere her på forumet.

Host opp noen beviser for de påstandene du kommer med. Ellers blir det her bare en ny diskusjon med tåpelige utsagn uten noen form for bevis, men spekulasjoner. Kjedelig i lengden.

Du kan fint spare deg for at de innen kroppsbygning bruker dop. Det er noe de fleste er fult klar over. De fleste godtar det for akkurat hva det er: et stort sirkus. Litt samme greia med Strongman.

Så vidt meg bekjent foregår det svært lite testing av utøvere innen akkurat BB og Strongman. Det har vel sine årsaker, samtidig som de sier selv at de ikke vil ta initiativ for kostnadene det medfører teste egne utøvere.

Hvordan kan du egentlig uttale deg om man hva kan oppnå rent på 10-15 år. Når du tydeligvis har tydd til "juksepreparater" for en raskere framgang selv?

Du minner meg om en tidligere bruker her på forumet. Har du vært aktiv her tidligere?
Smil med det smilet du har.

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1907 : 25. oktober 2013, 15:19 »
Jeg spyr ikke ut av påstander om enkeltpersoner i idretten, nei. Jeg sier at ALLE som oppnår noe stort i all form for styrkeidrett doper seg. Leser du litt mellom linjene klarer du å forstå hvem det er snakk om selv. Alle toppidrettsutøvere er akkurat som Lance Armstrong, jo. I dagens samfunn doper mosjonister seg. Jenter doper seg for å komme i form til sommeren for å imponere guttene.. små usikre gutter doper seg for å oppnå ting de kunne oppnådd naturlig om de lærte seg å trene og å spise. Alle doper seg i 2013. For å sitere Greg Valentino: I look at steroids as American as applepie.

Se denne videoen fra 2.00 og utover: http://www.youtube.com/watch?v=HKbdBT-egyM&hd=1

Bitter på de som har oppnådd noe reint? Virkelig? Jeg er alt annet enn bitter, da jeg vet sannheten - noe som de fleste her inne, deg inkludert tydeligvis bare fortsetter å fornekte. Host opp bevis? Kom med bevis for at Phil Heath er på steroider, vekst og insulin du, så skal jeg komme med bevis for at Marit Bjørgen og CYC doper seg. Nettopp.. det finnes ingen bevis, det trengs ikke bevis - man må bare lære seg å bruke hodet for engangs skyld.
 
Juksepreparat? Raskere fremgang? Jeg trodde virkelig ikke at det fantes så naive mennesker som deg her inne lenger.. man bruker ikke steroider for å komme seg raskere fra A til B, men for å potensielt kunne komme seg til X. Alle har ett genetisk potensiale naturlig, og alle som trener noenlunde seriøst vil komme til ett veiskille dere de står med to valg. Enten:

a) Si seg fornøyd med hva de har oppnådd, og vedlikeholde det de sitter på nå av muskelmasse og styrke / i beste fall legge på seg 1-2 kg masse i året de neste årene.

b) Gå det neste steget - ta i bruk steroider og gjøre noe ut av seg selv. De bruker da 5-6 år på å makse ut på steroider med blast&cruise (er man seriøs går man aldri av, da man ikke klarer å opprettholde den massen man sitter på med sitt naturlige testnivå) De vil så komme til enda ett veiskille, der de må spørre seg selv igjen om de skal se seg fornøyd med hva de har oppnådd, eller om de skal gå veien med vekst, insulin, synthol og alt som er for å oppnå enda mer. Velger det å ta i bruk vekst,insulin ++ bruker de 10-15 år på å makse ut på det sammen med steroider.

De som bruker steroider for å få raskere fremgang er typiske kunnskapsløse ungdommer. Ingen med peilling bruker steroider for å få raskere fremgang, man bruker det simpelten for å faktisk klare å HA fremgang. Jeg var langt forbi mtit genetiske potensiale etter min første kur, mao hadde jeg gått av hadde ikke jeg kunne hatt noe fremgang naturlig. Jeg hadde mistet masse helt til jeg kom ned på det nivået kroppen min klarer å vedlikeholde naturlig.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1908 : 25. oktober 2013, 15:53 »
Hvem er du egentlig?  Og hva har du oppnådd?  Du diskuterer jo med profiler her inne som er relativt åpne mtp hvem de er og det ville vel ikke være urimelig at du sier hvem du er slik at folk kan vurdere om de skal ta deg seriøst eller ikke?

En random som dumper inn i en diskusjon med nyopprettet ukjent profil, for så å komme med utrolig bastante og provoserende utsagn som fører til en kjapp debatt, og som deretter forsvinner og aldri lar høre fra seg igjen har vi jo sett veldig mange ganger her inne.  Det er rett og slett vanskelig å ta slikt seriøst da det finnes flere troll enn reelle profiler her inne nå om dagen.

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1909 : 25. oktober 2013, 16:34 »
Hvorfor skal det ha noe å si om dere er åpne om hvem dere er? De fleste her inne er uvitne og naive som resten av mosjonistene i dette landet. Jeg derimot vil ikke bryte sponsormuligheter og div. ved å komme ut her med mitt fulle navn. Det håper jeg du forstår.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1910 : 25. oktober 2013, 16:48 »
Hvorfor skal det ha noe å si om dere er åpne om hvem dere er?

TF har jo gått i dass mtp troll/tull og det er vanskelig for meg å ta anonyme nystarta profiler seriøst, blir langt mer troverdig om man diskuterer med noen man har hørt om eller kjenner til.

Jeg derimot vil ikke bryte sponsormuligheter og div. ved å komme ut her med mitt fulle navn. Det håper jeg du forstår.

Forsåvidt.




Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1911 : 25. oktober 2013, 17:53 »
Ok, la meg her åpne en boks med pain og trakasseringer, for nå kommer sikkert Bjørnar39/thorEven19/thorEven23/ til å trakassere meg i lange tider igjen Smiley
Bjørnar39 har mange navn her på forumet. I treningsloggen til Hemen avbrøt han en diskusjon mellom meg og Hemen, og kalte meg feit, taper utrent med mere. Klok som jeg er innlot jeg meg på en diskusjon med ham. Jeg ble skamkalt noe så sinnsykt. Han viste seg å være en skikkelig lystløgner, som både var 34 og 24 år gammel (løgnene gikk i surr), tok forskjellige mengder i benkpress, og sånn ellers.. Jeg gav ham mobilnr mitt for å ta en prat/sende mms for å bevise at han i det hele tatt løfter, ble selvfølgelig bare skamkalt enda mer og fikk ingen oppringing.
Til slutt ble jeg så provosert at jeg nevnte at jeg hadde lyst til å banke ham, men innså hvor barnslig det var og slettet meldingen med en gang. Thoreven22/Bjørnar 39 så jo selvfølgelig dette, hvorpå han skrev lange meldinger hvor han truet både meg,kona OG BARNA mine med vold, noe som han ikke har trekt tilbake senere.
Mye av begge våres innlegg er nå slettet fra loggen til Hemen, fordi i alle fall jeg skjønte at vi hadde sunket til et rimelig lavt nivå.
Så for å oppsumere: Jeg vet ikke om han her er et troll eller syk, men i min mening er det i alle fall ingen vits i å diskutere med ham. Jeg kommer forresten ikke til å svare på innleggene han garantert kommer med nå.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1912 : 25. oktober 2013, 18:04 »
Hvor har jeg sagt noe om vold mot barn og kone? Ærligtalt, nå må du ta å bruke hodet litt. Det jeg skrev etter trusselen du kom med var at jeg anbefalte deg å tenke godt om hva dine neste steg var. Jeg er ikke typen som hadde gjort slike ting. Jeg rører verken damer eller barn. Jeg rører derimot voksne menn som driver lavmål på ett offentlig forum, og jeg kan snu livet ditt opp ned. Jeg kan gjøre hverdagen din til ett helvette.. det skal du vite. Hadde ikke nølet med å gjøre noe med det hadde det ikke vært for at faktum er at du bare er en stakkarslig kar med fedme som ikke har noen vonde intensjoner. Det forstår jeg, og det er også eneste grunn til at jeg ikke har noe behov for å ødelegge noe mer for deg på noen måte. Slutt å gi ut råd / før ungdommer som hemen på feil vei og ikke snakk ned om de menneskene som har suksess her i livet. Bare fordi du har failet betyr ikke det at du må prøve å få andre ned på ditt nivå. Det må være tungt å leve ett liv der du ikke kan unne andre mennesker suksess.. til slutt ønsker jeg deg lykke til med livet ditt, så håper jeg du tar til deg rådene jeg gir deg her.

Utlogget stigerlend

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1913 : 25. oktober 2013, 18:20 »
Hvorfor skal det ha noe å si om dere er åpne om hvem dere er? De fleste her inne er uvitne og naive som resten av mosjonistene i dette landet. Jeg derimot vil ikke bryte sponsormuligheter og div. ved å komme ut her med mitt fulle navn. Det håper jeg du forstår.

hva er det du prøver å oppnå i denne diskusjonen hvis du ikke kan legge frem grunnlag for alle påstandene dine?

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1914 : 25. oktober 2013, 18:30 »
hva er det du prøver å oppnå i denne diskusjonen hvis du ikke kan legge frem grunnlag for alle påstandene dine?

Gjør litt research selv. Les om forskjellige steroideprofiler, les om halveringstid, les om måter man kan bestå en dopingtest, les om genetisk potensiale og les om hva ett menneske teoretisk sett kan klare å oppnå naturlig. Når du har lest og lært en del, vil du nok få deg en aha-opplevelse. Regsitrer deg på steroideforum, les om de forskjellige brukerne - se alle som bruker steroider. Bare på gamlebørsen var der over 70 000 medlemmer, og det er bare en brøkdel av alle som bruker steroider i Norge. Tenk over det.. hvor finner du logikken i at toppidrettsutøvere er naturlige, om dagens mosjonist i Norge bruker doping? Du må se litt mellom linjene, og slutte med denne fornektingen din om at doping er en nødvendighet for å oppnå noe ekstraordinært. Det er rene fakta, og du kommer ingen vei med å sitte å skulle forlange bevis for det. Vi lever i 2013.. alle idrettutøvere på høyt nivå doper seg. Enten det være sykkelsport, svømming, fiidrett, styrkeløft eller bygging. ALLE doper seg. Å tro noe annet blir naivt.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1915 : 25. oktober 2013, 19:57 »
Du verden....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bjørnar39

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1916 : 25. oktober 2013, 21:36 »
Det at du fortsatt har god progresjon i hypertrofi og styrke tyder bare på at du er nybegynner enda. Du kan helt klart bli nokså sterk naturlig om du trener og spiser bra over tid, men det er det. Du har ikke sjangs å nå toppen i noe som helst naturlig. Du kan sikkert imponere kompisene dine og de andre mosjonistene på gymmet, men du kan ikke komme på noe elitenivå uten doping. (De fleste kan det heller ikke med doping) så ingen grunn til å bli demotivert av det jeg kommer med her. Jeg synes bare det er trist at alle ungdomer nå til dags lever i troen på at man har noen sjangs å oppnå det idolene har oppnådd. Nå snakker ikke jeg om toppen i bygging, aka kai greene - men toppen i styrkeløft, toppen i skisporten, toppen i svømming osv. Det går rett og slett ikke ann naturlig. Det er dog ingen grunn til å ikke stå på og trene naturlig, jeg er sterk motstander av at unge gutter begynner med doping fordi det er det idoelene deres gjør, men dere fortjener å vite sannheten.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1917 : 25. oktober 2013, 23:03 »
I en synders øye er alle syndere... Smiley

Edit:

Bjørnar39 aka the predator har jo blitt bannet før, men det respekterer du tydeligvis ikke. Ny ban.


Tror på ingen måte at toppen i (norsk) styrkeløft nødvendigvis har dopet seg. Rett og slett. De er vanvittig sterke, men samtidig er det ikke utenomjordiske vekter de løfter på. De beste norske utøverene i min klasse løfter rundt 80 kg mer enn meg uten utstyr. Jeg har trent i knapt 10 år, mens de ofte har trent 15-20 år. Jeg har knapt trent halveis av og på, og ikke hatt reell fremgang de siste 3-4 årene, mens de ofte har trent dedikert i samtlige år. Hadde jeg satset skikkelig i styrkeløft i alle av de 10 åra jeg har trent hadde jeg vært skuffet om jeg ikke hadde tatt 30-40 kg mer enn det jeg gjør nå, ergo bare 40-50 kg under de beste i landet. Når en i tillegg legger til at jeg har styrkeløfthistoriens dårligste utgangspunkt for styrke så er det så enkelt:

Hadde jeg tatt 250 kg på kroppsvekta mi nå, så hadde det krevd doping.
At andre, som ikke begynte å løfte på 46 kg kroppsvekt, og som ikke i hele sitt liv har hatt BMI under 25? No way. Det går helt greit uten doping.

Ellers er det bare å se på resultatutviklingene til folk som Tutta, Eikeland, Tor Herman osv. Der er det ingen store hopp, men javn utvikling siden de begynte å konkurrere som 16-17 åringer. Ikke noe doping der...

For å ikke snakke om Einar Gilberg. Mannen tar 320 kg i knebøy uten utstyr. Klarer han det med ren viljestyrke, så klarer større genetiske talent det også, uten doping. Tror nok det bare er du som trenger å forklare din egen (mangel) styrke med konspirasjonsteorier.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1918 : 25. oktober 2013, 23:17 »
 I Love You
Smil med det smilet du har.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Arild haugen strongman igjen
« #1919 : 26. oktober 2013, 00:58 »
Bjørnar39 aka the predator har jo blitt bannet før, men det respekterer du tydeligvis ikke. Ny ban.


Hvorfor skal han bannes nå? han har jo forsåvidt vært saklig. Er det det at han nevnte et par navn her tidligere som er grunnen? Den ene har jo innrømt at han har brukt før, mens den andre regner jeg med følger med i og med at han har utdelt honnør, men har ikke kommet med noen protester (kanskje har han rapportert til moderator, noe jeg tviler på i og med tråden og innleggene er her enda). Jeg driter i hvem som doper eller ikke, vil bare vite grunnen til at han blir bannet.

Forresten! Eneste grunnen til at jeg har vært hyppig innom TF  idag har vært denne tråden, ellers er det ganske dødt her foruten om et par logger som er kjekke å følge med på...

6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!