Skrevet av Emne: 24 hour walk  (Lest 17529 ganger)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 24 hour walk
« #60 : 03. juli 2011, 18:25 »
Jeg kan gjøre en avtale med deg. Om du slutter å fortelle folk du ikke kjenner hva de ikke klarer og gni det skikkerlig inn om de ikke klarer det første gangen, skal jeg bli mer ydmyk.

Greit nok.

Ser frem til å høre om neste tur. :Smiley

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: 24 hour walk
« #61 : 04. juli 2011, 02:04 »
Gratulerer med vellykket gjennomføring, selvom du ikke kom helt i mål. Du vil uten tvil kunne klare dette med et treningsprogram hvor kroppen tilvenner seg påkjenningene. Var ikke uten grunn til at jeg trodde dette ville bli en crash and burn. Et helt døgn er lenge for er person som ikke har trent seg opp. Og med tanke på at kroppen din var rimelig ødelagt etter 15 timer, så kan du tenke deg hvordan den ville vært etter 24 timer. Du hadde sikkert holdt flere timer til, men jeg tror faktisk beina dine hadde gitt etter før de 24 timene hadde gått. Det er ikke en hyggelig opplevelse å kjøre seg selv i kjelleren. Er noe av det verste jeg har gjort før, og jeg ser på det som idiotisk og pushe kroppen så mye. Du har sikkert sett videon før, men tror du hadde endt opp som disse.

http://www.youtube.com/watch?v=MTn1v5TGK_w#noexternalembed

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: 24 hour walk
« #62 : 04. juli 2011, 16:17 »
Greit nok.

Ser frem til å høre om neste tur. :Smiley
Neste tur? nei det blir ikke no neste tur. Har ikke sjans vet du... :Smiley

Gratulerer med vellykket gjennomføring, selvom du ikke kom helt i mål. Du vil uten tvil kunne klare dette med et treningsprogram hvor kroppen tilvenner seg påkjenningene. Var ikke uten grunn til at jeg trodde dette ville bli en crash and burn. Et helt døgn er lenge for er person som ikke har trent seg opp. Og med tanke på at kroppen din var rimelig ødelagt etter 15 timer, så kan du tenke deg hvordan den ville vært etter 24 timer. Du hadde sikkert holdt flere timer til, men jeg tror faktisk beina dine hadde gitt etter før de 24 timene hadde gått. Det er ikke en hyggelig opplevelse å kjøre seg selv i kjelleren. Er noe av det verste jeg har gjort før, og jeg ser på det som idiotisk og pushe kroppen så mye. Du har sikkert sett videon før, men tror du hadde endt opp som disse.

http://www.youtube.com/watch?v=MTn1v5TGK_w#noexternalembed
wow. Det var et utrolig trist og skremmende klipp. Så langt vil jeg aldri pushe meg... (vet du om de fikk noen varige men?)

Det virker definitivt som om du har en del innsikt! Det du skreiv der blei jeg veldig motivert og inspirert av *honnør*

Jeg har lært masse av denne turen jeg kommer til å ta med meg videre til neste forsøk. bla. at jeg trenger mer trening for beina. Vet du om et bra program jeg kan følge eventuelt et sted/person jeg kan høre med?

Så også nå at det var deg jeg skylder en hundrings. Gi meg kontonr ditt på PM så overfører jeg. Jeg tar alle veddemål alvorlig selvom det er på internett og det er med en fremmed...
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 24 hour walk
« #63 : 06. juli 2011, 14:23 »
Neste tur? nei det blir ikke no neste tur. Har ikke sjans vet du... :Smiley
Det finnes marsjer i Europa hvor man går 100 miles (rundt 160 km) på 24 timer. Men menneskene som går og fullfører disse marsjene, har gjerne trent i mange, mange år og bygd opp et solid grunnlag for å takle denne påkjenningen. De fikk det plutselig ikke for seg en dag at de skulle gå denne distansen, nærmest uten å ha trent på forhånd, slik tilfelle er med deg.

Mitt råd til deg, om du ønsker å gjennomføre dette prosjektet, er å være tålmodig. Sett av minst et år på å trene, og hør på folk som har erfaring.

Gå mye, tren styrke ved siden av og få i deg nok mat, ellers vil du rase ned i vekt og miste muskelmasse. Gå til innkjøp av sterile nåler og sett deg inn i hvordan du bruker disse, for du vil garantert få vannblemmer underveis. Gjør deg kjent med ruten du skal gå ved å for eksempel sykle distansen på forhånd, så slipper du å gå feil og bruke tid på å navigere. Se deg ut stedene hvor du kan fylle på vann og eventuelt hvile. Delta gjerne på noen marsjer på forhånd, for eksempel Nijmegen i Nederland, Dodentocht i Belgia eller eventuelt lokale marsjer som arrangeres i her i landet, dette vil gi deg en pekepinne på hvordan du ligger ann. Hvis du om et års tid føler deg klar, er det bare å kjøre på, eller så kan du vente enda et år.

Du finner en del gode tips og triks, samt et treningsprogram på denne siden: http://www.nijmegenmarsjen.info/tips2.html - anbefaler deg å følge dette programmet, du kan eventuelt tilpasse den etter formen din.

Lykke til.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 24 hour walk
« #64 : 07. juli 2011, 18:03 »
Noen momenter til jeg kom på... ta godt vare på føttene mens du er under trening. Kjøp deg en fotfil og fjern så mye hard og død hud fra føttene som mulig. Myke føtter gir mindre gnagsår. Enkelte bruker også deodorant på føttene for å holde dem tørre, noe som gir mindre friksjon og minsker risikoen for gnagsår. Ta med deg noe smertestillende, for eksempel Voltaren i kremform, som du kan smøre på beina når det begyner å gjøre vondt. Du får kjøpt den resepfritt på apotek. Få i deg store doser med koffein når du begynner å bli trøtt og sliten. Du kan kjøpe koffeintabletter eller knaske tørr pulverkaffe som du skyller ned med vann eller cola... smaker dritt, men det funker som faen.

Jeg postet også nylig to videoer i treningsloggen min med David Goggins, en Navy SEAL og ultraløper som blandt annet har løpt 150 miles (rundt 240 km) på litt over 33 timer. Ta en titt på disse for litt motivasjon.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: 24 hour walk
« #65 : 07. juli 2011, 18:21 »
Har også hørt at neglene bør klippes RETT, ikke i en bue slik folk vanligvis gjør.. Noen som vet om dette har noe for seg? Fikk tipset av en sjant i GSV.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 24 hour walk
« #66 : 07. juli 2011, 18:38 »
Har også hørt at neglene bør klippes RETT, ikke i en bue slik folk vanligvis gjør.. Noen som vet om dette har noe for seg? Fikk tipset av en sjant i GSV.

Jeg har ikke hørt om dette trikset før, og kan ikke forstå at det skal ha noe å si, så lenge man har klippet neglene korte nok.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: 24 hour walk
« #67 : 07. juli 2011, 20:48 »
Jeg har ikke hørt om dette trikset før, og kan ikke forstå at det skal ha noe å si, så lenge man har klippet neglene korte nok.

Søkte litt på nettet:

Sitat
Hva forårsaker inngrodd tånegl?

Tilstanden skyldes ofte at neglen klippes i bue, og dermed for langt ned til sidene. (Neglen bør klippes i en svakere bue uten å skråne kantene.)

Er vel mer et tips på lang sikt enn akkurat for en marsj/løp, men om trådstarter skal trene mye for dette bør det vurderes, absolutt..


Kilde: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/inngrodd-tanegl-1617.html
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: 24 hour walk
« #68 : 08. juli 2011, 00:58 »
Tusen takk helgekriger for saklige inforike poster! Jeg skal så absolutt ta en titt på linken du ga meg og jeg kommer til å bruke en del tid framover.

Jeg har også tenkt til å benytte meg av en vektvest på 10kg til å ha på meg når jeg går for at beina skal takle mer press. Har du/dere noe erfaring med det?
Jeg vet ikke hvor tung sekken var, men jeg anntar rundt 15kg, men til neste gang kan jeg gå den ned til rundt 10kg.
For å gjøre belastningen for bein og føtter minst mulig tenker jeg å være så lett som mulig. Jeg veier nå rundt 92kg. Jeg har tenkt til å gå ned rundt 5 kilo. Da blir plutselig kroppen 10kg lettere til neste gang.

Det var en veldig god ide å sykle ruta først! Det skal jeg gjøre!

Når det kommer til føttene mine blei jeg overaska over hvor bra det gikk under selve turen. Jeg hadde ingen ubehag med blemmer før lenge etter jeg stoppa og tok av meg sko og sokker (når det er sakt fikk jeg ikke på meg skoa igjen etter de først var av og blemmene sliter jeg fortsatt med). Det jeg gjorde da jeg trente til maraton var å tape de tærne som jeg viste var mest utsatt, med sportsteip. Det fungerte bra for jogging.
Jeg har veldig lyst til å la være å stoppe for å ta av meg sko og sokker om jeg kan slippe det. Ønsker heller å gjøre alt i forkant for å slippe det. deo var en morsom ide jeg må prøve

Jeg trodde den harde huden herda føttene mine. Men om jeg heller bør fjerne den er det godt jeg fikk vite om det.

Igjen, takk for bra poster!
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: 24 hour walk
« #69 : 08. juli 2011, 14:07 »
Ja, myke føtter byr generelt på mindre problemer. Noen av de mest rutinerte gutta bestiller ofte time hos fotpleieklinikk før en lengre marsj. Selv tenker jeg at om du er flink nok til å bruke fotfil, så er det tilstrekkelig.

Jeg har ingen erfaring med vektvest, men om du går for denne løsningen, bør du huske på at tung belastning på beina øker risikoen for treningsskader, som beinhinnebetennelse o.l. Personlig er jeg tilhenger av "train as you fight"-filosofien. Når jeg trente meg opp, gikk jeg med den samme sekken som jeg brukte under marsjen, med den samme vekten. Men nå var ikke sekken min i nærheten av å veie 15 kg. Den veide neppe mer enn 4-5 kg, så sjangsen for belastningsskader var minimal. Her må du nesten gjøre din egen erfaring.

Du ser ut til å ha motivasjonen som trengs for å lykkes... er du tålmodig og flink til å trene, kan dette faktisk gå. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!