Skrevet av Emne: Bli sterkere i markløft! Hvordan?  (Lest 12172 ganger)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #15 : 28. juni 2010, 00:31 »
Bra tips! Test maks og kjør til failure på hver trening; det garanterer resultater  Grin

Du ser iallefall ut som om du har gjort hjemme leksa di når det kommer til mark.

Jeg har ikke kjørt maks hver gang før.  Har liksom holdt på med en vekt som er litt lettere enn hva jeg klarer, og deretter har jeg økt gradvis med 2.5 kg pr uke helt til det stoppa, så har jeg senka vekta og starta igjen(lærte denne teknikken her på forumet ett sted).  Kan dette være grunnen til stagneringen?  JEg trener rett og slett ikke hardt nok ser det ut som du antyder her.

Virker som både du og ett par andre her mener jeg skal kjøre på mere så får vel lytte til de erfarne og gi lit tmere gass.  Helt greit for meg, jeg liker og kjøre på jeg.

Og med det profil bildet ditt, så ser det iallfeall ut som om du er en det kan være lurt og høre på når det kommer til akkurat denne øvelsen det er snakk om her.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #16 : 28. juni 2010, 00:34 »
Det at gymlærern din ikke har sett mer enn 140kg på ei stang før, gjør han til et lite troverdig vitne når det kommer til teknikken din i bøy Tongue

Men for alt jeg vet så kan du ha god styrke i låran i forhold til resten. så bare kjør på !

140 er jo 6 20 kilos vekt plater jo.  Jeg går på videregående, ingen andre i klassen hadde så mye vekt på.

Virker forøvrig som om jeg fikk litt kritikk for signaturen min pga at den var for ambisiøs.  Nå er jo styrke sport mer en nisje idrett enn for eksempel fotball hvor alle holder på.

Mener jeg leste ett sted her på forumet at hvis man spiser som faen og trener hardt i 10 år, så er man etterhvert i norgestoppen i tungvektsklassen.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #17 : 28. juni 2010, 00:36 »
140 er jo 6 20 kilos vekt plater jo.  Jeg går på videregående, ingen andre i klassen hadde så mye vekt på.

Virker forøvrig som om jeg fikk litt kritikk for signaturen min pga at den var for ambisiøs.  Nå er jo styrke sport mer en nisje idrett enn for eksempel fotball hvor alle holder på.

Mener jeg leste ett sted her på forumet at hvis man spiser som faen og trener hardt i 10 år, så er man etterhvert i norgestoppen i tungvektsklassen.

Ja, hvis han mente han aldri hadde sett en ELEV løfte 140kg, så er det noe annet Smiley

Ikke noe som helst galt i å ha store mål for treninga. Drit i hva andre sier, hvis du vil noe, så klarer du det.
Mandal Treningssenter.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #18 : 28. juni 2010, 00:39 »
Du ser iallefall ut som om du har gjort hjemme leksa di når det kommer til mark.

Jeg har ikke kjørt maks hver gang før.  Har liksom holdt på med en vekt som er litt lettere enn hva jeg klarer, og deretter har jeg økt gradvis med 2.5 kg pr uke helt til det stoppa, så har jeg senka vekta og starta igjen(lærte denne teknikken her på forumet ett sted).  Kan dette være grunnen til stagneringen?  JEg trener rett og slett ikke hardt nok ser det ut som du antyder her.

Virker som både du og ett par andre her mener jeg skal kjøre på mere så får vel lytte til de erfarne og gi lit tmere gass.  Helt greit for meg, jeg liker og kjøre på jeg.

Og med det profil bildet ditt, så ser det iallfeall ut som om du er en det kan være lurt og høre på når det kommer til akkurat denne øvelsen det er snakk om her.

Tror det du siterte var ironisk skrevet Wink

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #19 : 28. juni 2010, 00:42 »
Tror det du siterte var ironisk skrevet Wink

å, faen,

Litt vanskelig og skjønne at det er en spøk når det er på forum da.

Så jo ut som om fyren dro ett tonn og tenkte han hadde peil.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #20 : 28. juni 2010, 00:53 »
ta det med ro og ikke tren for tungt! Smiley
Ta å tren på 40-70% av maksen din i en lengre periode, selv om det er lett så har du dte igjen på teknikken din, forhåpentligvis.
Funket for meg, kjørte også sumo-mark for å få bedre teknikk, hjalp mye Smiley

Tror ikke jeg vil anbefale deg mark fra kloss eller mark på kloss enda, det kan du ta når du blir sterkere og finner ut dine svake sider bedre Wink

Lykke til Smiley
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Mikkels1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #21 : 28. juni 2010, 01:04 »
Wtf skylinepower åssen drar du 1/5 tonn i mark når du er 16???  :O sykt bra ass, noen tips? Tongue

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #22 : 28. juni 2010, 01:38 »
8 rep i mark er jo brutalt i lengden, ikke lett å øke noe på det.

Prøv å starte med en vekt som er 20kg under det du klarer 5rep på, så legger du på 5kg hver uke. Fortsett slik til du bare klarer 2-3 rep på den vekten du er kommet opp i og gjenta. Husk å spise godt, uten overskudd øker ikke styrken heller.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #23 : 28. juni 2010, 02:36 »
Wtf skylinepower åssen drar du 1/5 tonn i mark når du er 16???  :O sykt bra ass, noen tips? Tongue

Tren mark Wink
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #24 : 28. juni 2010, 03:26 »
Det er antagelser basert på erfaring og kunnskap, har aldri sett noen som har vært sterkere i knebøy enn markløft fra første stund, og ihvertfall ikke etter en stund med jevn trening i begge øvelser. Vi snakker her løfting uten utstyr, og selvfølgelig godkjent dybde på bøyen. Derfor trur jeg ikke at det forholdet som foreligger her stemmer, tipper at bøyen er en del for grunn, men for all del, bare gledelig om det dukker opp et filmklipp der han kjører en perfekt rep på vektene det er snakk om Smiley

Når det gjelder det å bli sterkere i markløft, og ellers. Så ser jeg ikke poenget med å kjøre egenkomponerte program, kjør heller det som mange har hatt resultater med, der periodisering, progresjon og belastninger er rett ifh til styrkeøkninger. Sjekk ut dietmar sine maler på www.styrkeloft.no

Begrunnelsen til folk flest er at de skal ha programmer som passer dem selv, man kan justere belastninger i enkeltøvelser individuelt i både sheiko og dietmar sine programmer, da har man ingen unnskyldning lenger Smiley Om ikke alle jallaøvelsene man kjører ellers er i disse programmene, så er det faktisk en grunn til det.



I Treningsforumbladet så leste jeg at CYC(Carl christian eller hva han heter,  den talentfulle styrkeløfter løfta mer i bøy enn markløft:S

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #25 : 28. juni 2010, 03:37 »
Man tjener stort sett veldig mye på å bruke en bøydrakt. Langt ifra like mye med en markdrakt Wink

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #26 : 28. juni 2010, 03:59 »
I Treningsforumbladet så leste jeg at CYC(Carl christian eller hva han heter,  den talentfulle styrkeløfter løfta mer i bøy enn markløft:S

Les en gang til, presiserer at dette er snakk om løft uten utstyr.

Man tjener utelukkende mest på bøydrakt og bind, ifh til skjorte og markløftdrakt, de fleste tjener veldig lite på drakta i markløft.

Carl er sterkere i markløft enn knebøy uten utstyr, det er jeg ganske sikker på.

Man tjener stort sett veldig mye på å bruke en bøydrakt. Langt ifra like mye med en markdrakt Wink


Jeg vil faktisk si at bindene utgjør vel så mye som drakta, men du har helt rett, de færreste har mer enn 10-20kg på markløftdrakta
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #27 : 28. juni 2010, 06:27 »
Du ser iallefall ut som om du har gjort hjemme leksa di når det kommer til mark.

Jeg har ikke kjørt maks hver gang før.  Har liksom holdt på med en vekt som er litt lettere enn hva jeg klarer, og deretter har jeg økt gradvis med 2.5 kg pr uke helt til det stoppa, så har jeg senka vekta og starta igjen(lærte denne teknikken her på forumet ett sted).  Kan dette være grunnen til stagneringen?  JEg trener rett og slett ikke hardt nok ser det ut som du antyder her.

Virker som både du og ett par andre her mener jeg skal kjøre på mere så får vel lytte til de erfarne og gi lit tmere gass.  Helt greit for meg, jeg liker og kjøre på jeg.

Og med det profil bildet ditt, så ser det iallfeall ut som om du er en det kan være lurt og høre på når det kommer til akkurat denne øvelsen det er snakk om her.

Innlegget mitt var som det riktig ble påpekt ren ironi. Jeg ble inspirert av det innlegget foran meg der du ble anbefalt å kjøre 2x2 på hver trening eller hva det var. Kjører du så tungt på hver trening møter du fort veggen.

Kjør dietmar og andre styrkeløftprogrammer hvis du vil ha resultater overt tid. Og vær tålmodig; det tar årevis å bygge opp styrke.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #28 : 28. juni 2010, 09:11 »
Wtf skylinepower åssen drar du 1/5 tonn i mark når du er 16???  :O sykt bra ass, noen tips? Tongue
Tren mark Wink

Er vel hemligheten det ja Wink
Tren mark og spis bra:) !

Få gjerne noen som kan å sette opp program, et prog med progresjon hvis du ikke bruker dietmar eller andre prog med progresjon på Wink
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Bli sterkere i markløft! Hvordan?
« #29 : 28. juni 2010, 09:17 »
Dietmar + masse skikkelig mat!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!