Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 110863 ganger)

Utlogget Krabbatten

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #420 : 14. april 2011, 22:21 »
Sitat
"Du blir ikke sterk uten markløft"
Hvorfor har denne dukket opp i "tåpeligste treningstips"? Dette er jo regne fakta!
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Mini Arnold

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 465
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 465

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #421 : 14. april 2011, 23:05 »
Hvorfor har denne dukket opp i "tåpeligste treningstips"? Dette er jo regne fakta!

så du kan ikke bli sterk uten å trene markløft?
18 år,180 høy (94 mod.)
84-85 kg morgenvekt
Løft:
Benkpress :130(1RM) / 110*5rep*3set
Markløft: 180
Legpress 320
Knebøy 130 * 8 (155 kg 1RM)

60m - 7,5 sek
100m - 12,0 sek
1000m - 3:14min
100m svømming 1,27min

Bildelogg : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108496.msg1619438;topicseen#new



I dont wanna be the man in the crowd... I wanna be the man on the top of the crowd !


bodybuilding isnt 90 minutes in the gym....it's a lifestyle


Haters are just confused admirers

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #422 : 14. april 2011, 23:20 »
så du kan ikke bli sterk uten å trene markløft?
Jo.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mini Arnold

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 465
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 465

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #423 : 15. april 2011, 00:07 »
Jo.

Jeg vet det.. det er jo FULT mulig å  bli sterkere enn de fleste uten å trene mark? finnes mange andre øvelser .. Tongue
18 år,180 høy (94 mod.)
84-85 kg morgenvekt
Løft:
Benkpress :130(1RM) / 110*5rep*3set
Markløft: 180
Legpress 320
Knebøy 130 * 8 (155 kg 1RM)

60m - 7,5 sek
100m - 12,0 sek
1000m - 3:14min
100m svømming 1,27min

Bildelogg : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108496.msg1619438;topicseen#new



I dont wanna be the man in the crowd... I wanna be the man on the top of the crowd !


bodybuilding isnt 90 minutes in the gym....it's a lifestyle


Haters are just confused admirers

Utlogget BBflex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #424 : 15. april 2011, 04:08 »
så du kan ikke bli sterk uten å trene markløft?
Selvfølgelig! Men hvis du vil bli stor og sterk så skal du ha en jævlig god grunn for å ikke kjøre mark da dette virkelig er en av de store masse-byggerne, om ikke DEN store:)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #425 : 15. april 2011, 05:07 »
så du kan ikke bli sterk uten å trene markløft?
La oss si at du er sterk i benkpress, okei da e du sterk i benkpress... MEN! drar du 300+ i mark, da kan du si at du, ikke bare er sterk i markløft, men du er SCHTERK!

Så NEI du kan ikke bli "STERK" uten markløft!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Krabbatten

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #426 : 15. april 2011, 15:55 »
så du kan ikke bli sterk uten å trene markløft?
Det kommer ann på hva man definerer som "sterk".
Man kan selvfølgelig bli sterk i f.eks. skuldre uten å trene markløft, men man kan kødde med en som drar 400 i mark å tro at man ikke får juling, uanz hvor sterk man er i skuldrene. Markløft anser jeg(og håper og tror at mange er enige) som den viktigste øvelsen av alle både for styrke, slåssing, bygging osv.

Man kan selvfølgelig bli sterkere i markløft ved å trene knebøy, roing og rygghev, men man blir aldri sterkest! Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #427 : 15. april 2011, 16:09 »
La oss si at du er sterk i benkpress, okei da e du sterk i benkpress... MEN! drar du 300+ i mark, da kan du si at du, ikke bare er sterk i markløft, men du er SCHTERK!

Så NEI du kan ikke bli "STERK" uten markløft!

Jasså, gitt? Reis tilbake i tid til steinalderen og si det til forfedrene våre, som jaktet bjørn og sabeltanntiger, og som slo ihjel rivalene sine med bare never, fortell dem at de ikke er sterke fordi de ikke trener markløft. Tongue

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #428 : 15. april 2011, 16:49 »
Jasså, gitt? Reis tilbake i tid til steinalderen og si det til forfedrene våre, som jaktet bjørn og sabeltanntiger, og som slo ihjel rivalene sine med bare never, fortell dem at de ikke er sterke fordi de ikke trener markløft. Tongue

Du kan komme med så mange påstander du bare vil, men mark ER den ultimate øvelsen å bli sterk av! hadde jeg kun fått lov til å trene 1 øvelse, hadde det bli markløft!

Jeg sier som Karlsen igjen, "if you cant do the deadlift, you cant be worlds strongest man" PUNKTUM!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Krabbatten

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #429 : 15. april 2011, 16:50 »
Jasså, gitt? Reis tilbake i tid til steinalderen og si det til forfedrene våre, som jaktet bjørn og sabeltanntiger, og som slo ihjel rivalene sine med bare never, fortell dem at de ikke er sterke fordi de ikke trener markløft. Tongue
Markløft er ikke nødvendigvis å løfte på en stang med vektskiver. Det er å løfte en gjenstand/belastning fra død bakke og opp i låst posisjon. Det er nettopp derfor alle arbeidskarer som løfter på stein osv. er sterke i markløft. Og i den tiden løftet de på stein og trær dag ut og dag inn! Så igjen, markløft er den viktigste øvelsen! Wink
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #430 : 15. april 2011, 16:52 »
Markløft er ikke nødvendigvis å løfte på en stang med vektskiver. Det er å løfte en gjenstand/belastning fra død bakke og opp i låst posisjon. Det er nettopp derfor alle arbeidskarer som løfter på stein osv. er sterke i markløft. Og i den tiden løftet de på stein og trær dag ut og dag inn! Så igjen, markløft er den viktigste øvelsen! Wink

JA!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Jasså, gitt? Reis tilbake i tid til steinalderen og si det til forfedrene våre, som jaktet bjørn og sabeltanntiger, og som slo ihjel rivalene sine med bare never, fortell dem at de ikke er sterke fordi de ikke trener markløft. Tongue
Alle som har drevet med jakt vet at det er et helvete med oppakking og bæring av både utstyr og skutt dyr.
Tror ikke de hadde en 4-hjuling som kunne kjøre byttet tilbake til leieren før i tida, så det ble nok en god del tunge løft som kvalifiserte som markløft.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Progressiv trening av basic mark over tid gir enormt stor uttelling.

Men å "beatifisere" en hvilken som helst øvelse som den ultimate, eller "the one", er i seg selv et dårlig og potensielt kontraproduktivt treningsråd.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget articulo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Jeg fikk beskjed om at når jeg løftet benk, at jeg "brukte" ansiktet for mye, og at dette ville gå utover antall reps jeg ville klare. Ikke at jeg helt forstod hva han mente. Noen som gjør det? Huh
Alder: 17 år
Vekt: 86 Kg
Høyde: 183 CM

BP: 105 Kg
ML: 210 Kg

Get fit or die trying ;-)

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Jeg fikk beskjed om at når jeg løftet benk, at jeg "brukte" ansiktet for mye, og at dette ville gå utover antall reps jeg ville klare. Ikke at jeg helt forstod hva han mente. Noen som gjør det? Huh

retarden mente sikkert at du sliter deg ut fortere ved å bruke ansiktsmuskler når du lager grimaser mens du løfter

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!