Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 111325 ganger)

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #495 : 20. februar 2012, 01:40 »
Tja, jeg ser muligheten i å misforstå sitatet mitt, siden denne lineære progresjonen ofte er å se i et program hvor man på forhånd har ekskludert noe av vekten.

m.a.o. det er selvfølgelig snakk om å betrè nye og fremmede høyder av vekt hver uke.

Men jeg tar det på min kappe:)
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #496 : 20. februar 2012, 05:18 »
"Ikke tren knebøy 3 ganger i uken, da får du vonde knær og du blir feit"
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #497 : 20. februar 2012, 09:55 »
En klassiker, særlig fra jenter, er jo at "du blir stor og klumpete av styrketrening".

Reality check..: En dedikert, mannlig kroppsbygger klarer kanskje å legge på seg 1-2 kg muskler pr. år. Dvs. at en kvinnelig mosjonist som trener styrke kanskje kan klare et par hekto. Dette gjør deg ikke "stor og klumpete".

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #498 : 20. februar 2012, 10:10 »
Fikk anbefalt push ups som biceps øvelse på spenst av et pt...eller kanskje vi kan si...noe jeg trodde var en pt^^

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #499 : 20. februar 2012, 10:43 »
En klassiker, særlig fra jenter, er jo at "du blir stor og klumpete av styrketrening".

Reality check..: En dedikert, mannlig kroppsbygger klarer kanskje å legge på seg 1-2 kg muskler pr. år. Dvs. at en kvinnelig mosjonist som trener styrke kanskje kan klare et par hekto. Dette gjør deg ikke "stor og klumpete".

Av og til lurer jeg på om dette synet fra enkelte jenter vitner om hvor lett de tar på dette med styrketrening og muskelbygging. "Løfter du tunge vekter, blir du stor og klumpete"..
Et stort fåtall av de som løfter tunge vekter, blir faktisk betydelig stor og klumpete. Det er de færreste som klarer å bli stor og klumpete, og det krever en hel del mer enn kun løfte tunge vekter.

Er sikker på at 99% av jentene som sier dette, ikke hadde klart å blitt stor og klumpete om de virkelig hadde prøvd engang. Smiley
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget TreningsNoob

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #500 : 21. februar 2012, 22:03 »
Vi hadde "styrke" trening i gymmtimen(VG2). Og skulle da ta Frankskpress med helt rett stang, jeg sa da at jeg ikke kunne ta denne øvelsen grunnet skade i håndleddet og denne øvelsen med rett stang belaster håndleddet.
Svaret jeg fikk da: Denne øvelser belaster KUN triceps, og den gjør i allefall ikke skaden værre.

En annen jeg har fått er at en person som tar 50kg 1RM på benken er sterkere en meg som tar litt over 100, grunnet at han kan ta fler pushups en meg. Han veier forøvrig 30kg mindre en meg.

Utlogget Refs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

  • Im so mean I make medicine sick
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #501 : 21. februar 2012, 22:13 »
Dummeste jeg har sett: 2 karer som kjørte flies med 17 kg hantler. 2 repper og 2 sett, begge måtte hjelpe hverandre fra start til slutt selvfølgelig, når de hadde kjørt øvelsen gikk de glade og fornøyde ned i underetasjen å fortsatte treningen. Noe jeg tror var lurt...

Dummeste jeg har hørt: Du trenger ikke trene skuldre, du får nok via brystøvelsene. (av en PT)

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #502 : 21. februar 2012, 22:24 »

Er sikker på at 99% av jentene som sier dette, ikke hadde klart å blitt stor og klumpete om de virkelig hadde prøvd engang. Smiley
Jeg sier ikke at jeg er redd for å bli stor og klumpete, men skal vite at jeg har prøvd hardt i mange år. Ikke en eneste morgen har jeg våknet opp og sett ut som en kroppsbygger (som flere av mine venninner er redd skal skje). Eneste måten jeg klarer å bli stor på er å bli feit, men det gjør liksom ikke helt samme nytten.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #503 : 21. februar 2012, 23:46 »
Da jeg var i et gym i sveits for noen år siden kom en lubben liten kar på 16 år bort til meg og forklarte at jeg trente alt for tungt, at jeg måtte trene med 15 reps for å bli sterk. Selv brukte han 5 kilo eller så på scottcurl, men han hadde en fetter som tok 250 i benk, så dette visste han alt om.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #504 : 22. februar 2012, 14:20 »
Jeg kjenner igjen den holdningen fra jenter alt for godt! Kjæresten min er akkurat sånn, hun ville ha hjelp til å begynne å trene, så foreslo jeg at hun i det minste burde trene markløft og knebøy! Da fikk jeg til svar at jeg var en skurk som kom til å gjøre henne til en stygging hvis hun fulgte mitt råd. haha, er ikke lett

Dette gullkornet kom fra han som er eier av stedet jeg trener: "Alt du trenger av proteiner i løpet av en dag, får du fra en Pizza Grandiosa"
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #505 : 22. februar 2012, 14:30 »
Fikk anbefalt push ups som biceps øvelse på spenst av et pt...eller kanskje vi kan si...noe jeg trodde var en pt^^

Kan jo være at du hørte feil, og at han sa pull-ups vettu. Wink
Push-ups med normal avstand mellom hendene er forsåvidt ikke den verste "bicepsøvelsen" når alt kommer til stykket den heller da, så heeelt på jordet var det jo ikke Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #506 : 22. februar 2012, 14:45 »
Hva blir det for noe da ? Hjelpemuskel til å strekke ut skulder ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #507 : 22. februar 2012, 15:02 »
Hva blir det for noe da ? Hjelpemuskel til å strekke ut skulder ?

Pushups?
En fin allrounder - bryst, triceps, biceps, litt rygg og skuldre, mage, sikkert litt korsrygg, bittelitt lår, men drit kjedelig! Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #508 : 22. februar 2012, 15:14 »
Tror ikke du får så mye rygg/biceps utvikling ut av pushups. Sliter du deg ut på den så kjenner du det alltids på ymse steder men det er en annen sak.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #509 : 22. februar 2012, 15:19 »
Kan jo være at du hørte feil, og at han sa pull-ups vettu. Wink
Push-ups med normal avstand mellom hendene er forsåvidt ikke den verste "bicepsøvelsen" når alt kommer til stykket den heller da, så heeelt på jordet var det jo ikke Smiley

Tro meg, han viste meg push-ups øvelsen...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!