Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 110900 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #510 : 22. februar 2012, 15:20 »
Biceps trykkes jo mot underarmen på bånn så da må det jo være en bicepsøvelse.  Dance
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #511 : 22. februar 2012, 16:20 »
Jeg kjenner igjen den holdningen fra jenter alt for godt! Kjæresten min er akkurat sånn, hun ville ha hjelp til å begynne å trene, så foreslo jeg at hun i det minste burde trene markløft og knebøy! Da fikk jeg til svar at jeg var en skurk som kom til å gjøre henne til en stygging hvis hun fulgte mitt råd. haha, er ikke lett

Dette høres utrolig kjent ut gitt... Smiley
Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #512 : 24. februar 2012, 03:05 »
Du trenger ikke trene med enn biceps curls og mage.. Det er de øvelsene som gjør deg sterkest gjennom hele kroppen!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #513 : 24. februar 2012, 11:59 »
Tro meg, han viste meg push-ups øvelsen...

Problemet er vel at mange PTer har liten real treningserfaring - unge gutter som vil tjene seg noen kroner inntil de finner en "skikkelig" jobb Smiley Når en ikke selv har erfart skikkelig hvordan diverse øvelser virker på kroppen, så blir det jo fort til at rådene som kommer ut er noe vaklevorne....

Tror ikke du får så mye rygg/biceps utvikling ut av pushups. Sliter du deg ut på den så kjenner du det alltids på ymse steder men det er en annen sak.

Om jeg på død og liv skulle anbefale en brystøvelse for å belaste biceps litt, så hadde jeg nok heller anbefalt flyes framfor push-up...men det er også en annen sak. Bra armer blir det ikke av noen av dem lell og det er også en annen sak Smiley

...hantelcurl funker uansett alt for fett.

Dummeste "tipsene" jeg har fått har forøvrig vært av typen - "Du MÅ kjøre benkpress for å få store brystmuskler" og "Du MÅ kjøre ATGknebøy for å vokse i lårmusklene" etc etc Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?
« #514 : 24. februar 2012, 13:13 »
Har ofte stått i bakgrunnen og rista på hodet av PT'er som har lært nybegynnere teknikk i knebøy. Stakkars medlemmer, må forholde seg til vinkler, grader, holdning, positur, cm, pust osv.
Tull og tøys alt sammen.
Knebøy skal være noe som faller naturlig for akkurat den personen. Perfeksjonisme og egenjustering kommer med tiden.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget KsR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

dette som er problemet med at PT ikke eer noe beskyttet tittel her i norge, kan jo ta en helgeutdanning på elexia og bli pt. skulle hvertfall stilt krav til EU godkjenning  før man får kalle seg pt

I den setningen stemmer?
"For å bli god, må man ville bli god!"

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Har ofte stått i bakgrunnen og rista på hodet av PT'er som har lært nybegynnere teknikk i knebøy. Stakkars medlemmer, må forholde seg til vinkler, grader, holdning, positur, cm, pust osv.
Tull og tøys alt sammen.
Knebøy skal være noe som faller naturlig for akkurat den personen. Perfeksjonisme og egenjustering kommer med tiden.
Hvorfor ikke lære så mye som mulig med en gang? Pusterytme er meget viktig, knevandring bør unngås og generell teknikk er avgjørende for å unngå skader.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!