Skrevet av Emne: Er jeg helt på jordet eller?  (Lest 1416 ganger)

Utlogget voima

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Er jeg helt på jordet eller?
« : 30. juni 2010, 01:54 »
Jeg er en nybegynner. Har brukt kroppen (med litt extra vekt der nødvendig) som belastning hittil. Har stort sett kjørt 3*8-10 hittil, alt ettersom når failure inntreffer. Dvs trent til failure hvert sett. Som nybegynner får man vel fremgang "nesten uansett" hva man gjør, Men er dette smart? Har for det meste kjørt Chins eventuelt pull ups(med strikk), forskjellige push up varianter, dips fra benk, omvendt roing (ikke samme dag som chins) + et program for kjernemuskulatur som avslutning.
,planke,sideplanke,kobraslange,sporhunden.Alt i samme økt, er det hensiktsmessig, bør jeg dele opp. Hva gjør jeg videre?

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Er jeg helt på jordet eller?
« #1 : 02. juli 2010, 18:04 »
Jeg er en nybegynner. Har brukt kroppen (med litt extra vekt der nødvendig) som belastning hittil. Har stort sett kjørt 3*8-10 hittil, alt ettersom når failure inntreffer. Dvs trent til failure hvert sett. Som nybegynner får man vel fremgang "nesten uansett" hva man gjør, Men er dette smart? Har for det meste kjørt Chins eventuelt pull ups(med strikk), forskjellige push up varianter, dips fra benk, omvendt roing (ikke samme dag som chins) + et program for kjernemuskulatur som avslutning.
,planke,sideplanke,kobraslange,sporhunden.Alt i samme økt, er det hensiktsmessig, bør jeg dele opp. Hva gjør jeg videre?

Trener du til failure hver dag på samme muskelgruppe fungerer ikke treningen over lang tid (overtrening). Hvordan spiser du? Kosthold er absolutt det viktigste for progresjon, det er til og med viktigere enn treningen.
Har du bra koshold og passer på å ikke trene hver muskelgruppe mer en 3 ganger i uken, så kommer fremgangen skal du se Smiley Nok søvn (7-9timer) er heller ikke dumt Wink

Når det gjelder å dele opp treningen, så vil jeg anbefale deg å bruke et treningsprogram som mal, da vil du lettere se hva som kan trenes når osv med tanke på overtrening.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget voima

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Er jeg helt på jordet eller?
« #2 : 02. juli 2010, 19:00 »
Trener annenhver dag eventuelt hver tredje dag. 48-72 mellom hver økt. Er det likevel forsvarlig å trene slik. Søvn får jeg nok av. Kostholdsmessig så er det vanlig nord-norsk mat med MYE kjøtt Grin. Prøver å forbrenne mer enn jeg får imeg, har nok en 5-6 kg ekstra. Et treningsprogram hadde helt klart vært å foretrekke, men programmene forutsetter tilgang til treningsstudio eller vekter og manualer. Det har ikke jeg. Er det noen som har peil på program med utgangspunkt i meg selv som "vekt"? Hvilke utstyr bør jeg kjøpe for å få mer variasjon og få trent flere muskelgrupper? Det øvelsesutvalget jeg har, hvordan ser det ut? Kjører brede pushups da triceps antageligvis får kjørt seg nok med dips`ene.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Er jeg helt på jordet eller?
« #3 : 03. juli 2010, 16:23 »
Les disse:

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1291
og
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1292

Her vil du få svar på mye av det du muligens lurer på.

Med tanke på hvor ofte du trener hver muskelgruppe, burde det være max 3 ganger i uka, og ikke 2 dager etterhverandre, ellers er det bare å kjøre på Smiley Ikke glem å være kreativ, noe som er veldig viktig når du kun trener med kroppsvekt! f.eks bæreposer med vannflasker kan brukes til så mangt Wink
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget voima

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Er jeg helt på jordet eller?
« #4 : 04. juli 2010, 10:44 »
Takk for svar. Jeg lurer på om det etter en stund vil være lurt å øke til 4 sett med 8-10 rep for å fortsette fremgangen, eller om det er lurt å gå ned på repstallet når jeg øker med 1 sett. Trener forresten for å bli litt større ok sterkere

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Er jeg helt på jordet eller?
« #5 : 04. juli 2010, 11:05 »
Å kjøre til failure på kroppsvektøvelser er langt fra det samme som å kjøre til failure på tunge vekter. Men må jo ikke kjøre til failure likevel, flere sett med noen reps mindre å du trener opp arbeidskapasiteten din noe som på sikt vil gi gode resultater.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI

Utlogget voima

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Er jeg helt på jordet eller?
« #7 : 05. juli 2010, 18:55 »
Bra side! Men sliter litt med engelsken, og navnene på øvelsene. Googler for harde livet, men i utkantnorge er det dårlig og ustabilt nett, Så det tar tid. Angry Noen som vet om en slags samleside med oversettelser på øvelser?

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Er jeg helt på jordet eller?
« #8 : 05. juli 2010, 20:12 »
Få deg Wi-Max Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!