Jeg er en nybegynner. Har brukt kroppen (med litt extra vekt der nødvendig) som belastning hittil. Har stort sett kjørt 3*8-10 hittil, alt ettersom når failure inntreffer. Dvs trent til failure hvert sett. Som nybegynner får man vel fremgang "nesten uansett" hva man gjør, Men er dette smart? Har for det meste kjørt Chins eventuelt pull ups(med strikk), forskjellige push up varianter, dips fra benk, omvendt roing (ikke samme dag som chins) + et program for kjernemuskulatur som avslutning.
,planke,sideplanke,kobraslange,sporhunden.Alt i samme økt, er det hensiktsmessig, bør jeg dele opp. Hva gjør jeg videre?
Trener du til failure hver dag på samme muskelgruppe fungerer ikke treningen over lang tid (overtrening). Hvordan spiser du? Kosthold er absolutt det viktigste for progresjon, det er til og med viktigere enn treningen.
Har du bra koshold og passer på å ikke trene hver muskelgruppe mer en 3 ganger i uken, så kommer fremgangen skal du se

Nok søvn (7-9timer) er heller ikke dumt

Når det gjelder å dele opp treningen, så vil jeg anbefale deg å bruke et treningsprogram som mal, da vil du lettere se hva som kan trenes når osv med tanke på overtrening.