Skrevet av Emne: Noe jeg mangler?  (Lest 1373 ganger)

Utlogget lollopop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Noe jeg mangler?
« : 02. juli 2010, 01:42 »
Lenge siden jeg har trent nå (som de alle sier). Husker sykt lite av trening men hvordan ser dette ut?

1.

Knebøy          arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Mark                                                                                            6 reps
Legcurl          3-4 x 10-12 reps
Mage             3-4 x fail
Underarmer   3-4x 10-12 reps

2.

Benk             arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Hantel bryst   3-4 x 10-12
Stang roing    arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Hantel roing   3-4 x 10-12
Dips              3-4 x fail
Push down     2-3 x 10-12

3.

Militærpress                         arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Hantel skulder/baksiden        3-4 x 10-12
Pull ups                                4-6 x fail
Nedtrekk                              3-4 x 10-12
Push ups                              3-4 x nesten fail

Noe som må forandres?


Takk:D
174 cm, 68kg
Bøy: 100x2 Benk: 70 Mark: 110x3

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Noe jeg mangler?
« #1 : 02. juli 2010, 02:40 »
Meget vanskelig å si når du ikke oppgir "hvorfor" du trener, altså en målsetning og utgangspunkt?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Noe jeg mangler?
« #2 : 02. juli 2010, 02:50 »
Lenge siden jeg har trent nå (som de alle sier). Husker sykt lite av trening men hvordan ser dette ut?

1.

Knebøy          arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Mark                                                                                            6 reps
Legcurl          3-4 x 10-12 reps
Mage             3-4 x fail
Underarmer   3-4x 10-12 reps

2.

Benk             arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Hantel bryst   3-4 x 10-12
Stang roing    arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Hantel roing   3-4 x 10-12
Dips              3-4 x fail
Push down     2-3 x 10-12

3.

Militærpress                         arbeider meg oppover med 5 kg økning på 4-5 sets til 6 reps
Hantel skulder/baksiden        3-4 x 10-12
Pull ups                                4-6 x fail
Nedtrekk                              3-4 x 10-12
Push ups                              3-4 x nesten fail

Noe som må forandres?


Takk:D

Ville heller kjørt et fullkroppsprogram hadde jeg vært deg med 5-6 øvelser per økt..

Nå har du bein og litt rygg med mark hovedsakelig på mandagen, greit nok. Men så kommer onsdagen, her har du både benk og hantelpress, og dips i slutten, Hvorfor har du både benk og hantelpress, ok forstår at hantelpress kanskje er fordi du vil ha mere støttemuskulatur osv, men bryst får da mye juling med 3-4 sett på benk, og vist du kjører hantelpress og i tilegg dips får bryst mye juling, ikke for å snakke om TRICEPSEN og Skudlrene!!

Da du også har Millitærpress og skuldertrening på fredagen får skuldrene og litt triceps nok engang trening. Så igrunn trener du skuldre ganske mye selv om benk, dips og hantelpress er en brystøvelse så trener de mye skuldre også. Fredagen med millitærpress osv vil jeg derfor si er overkill to the max! Åså har du kun bein på dag 1 og overkropp 2 dager? hvorfor det?

Sånn ville jeg heller ha gjort det:

Dag 1:
Bøy 3-4 sett
Mark 1-2 Sett
Chins 1 sett
Sittende roing 2 sett
Hantelpress  2 sett
Skulderpress med hantler 1 sett

Dag 2:

Bulgarsk utfall 3-4 sett
Millitærpress 2 sett
Benkpress 2 sett
Nedtrekk/chins 2 sett
Sittende roing 2 Sett


Dag 3:

Markløft 3-4 sett
Liggende lårcurl 2 sett
Dips 3 sett
Skulderpress 1-2 sett
Chins/nedtrekk 1-2 sett
Sittende/stående roing 2-3 sett

Dette er bare et fort program jeg satt opp der du kan velge å vrake selv om hvilke øvelser du vil ha, trenger ikke ha hantelpress, kan liksom ha benk, men som sagt er dette et program som er skrevet på 5 minutter som er et enkelt helkroppsprogram der du trener hele kroppen 3 ganger i uka. Der alle muskelgrupper får ca lik treningsmengde istedenfor at skuldre osv skal få megabank.

Kan også legge inn nogen plankevarianter til magen.

Håper dette var en slags fort retningslinje.


Utlogget lollopop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Noe jeg mangler?
« #3 : 03. juli 2010, 06:09 »
Meget vanskelig å si når du ikke oppgir "hvorfor" du trener, altså en målsetning og utgangspunkt?

ca det som står i siggen, som har støtt uforandret i 1 år sikkert. For å få diggere kropp, bli større, sterkere og mer markert, for å tiltrekke mer jenter. Alt henger sammen. Forandrer det noe?


Ville heller kjørt et fullkroppsprogram hadde jeg vært deg med 5-6 øvelser per økt..

Nå har du bein og litt rygg med mark hovedsakelig på mandagen, greit nok. Men så kommer onsdagen, her har du både benk og hantelpress, og dips i slutten, Hvorfor har du både benk og hantelpress, ok forstår at hantelpress kanskje er fordi du vil ha mere støttemuskulatur osv, men bryst får da mye juling med 3-4 sett på benk, og vist du kjører hantelpress og i tilegg dips får bryst mye juling, ikke for å snakke om TRICEPSEN og Skudlrene!!

Da du også har Millitærpress og skuldertrening på fredagen får skuldrene og litt triceps nok engang trening. Så igrunn trener du skuldre ganske mye selv om benk, dips og hantelpress er en brystøvelse så trener de mye skuldre også. Fredagen med millitærpress osv vil jeg derfor si er overkill to the max! Åså har du kun bein på dag 1 og overkropp 2 dager? hvorfor det?

Sånn ville jeg heller ha gjort det:

Dag 1:
Bøy 3-4 sett
Mark 1-2 Sett
Chins 1 sett
Sittende roing 2 sett
Hantelpress  2 sett
Skulderpress med hantler 1 sett

Dag 2:

Bulgarsk utfall 3-4 sett
Millitærpress 2 sett
Benkpress 2 sett
Nedtrekk/chins 2 sett
Sittende roing 2 Sett


Dag 3:

Markløft 3-4 sett
Liggende lårcurl 2 sett
Dips 3 sett
Skulderpress 1-2 sett
Chins/nedtrekk 1-2 sett
Sittende/stående roing 2-3 sett

Dette er bare et fort program jeg satt opp der du kan velge å vrake selv om hvilke øvelser du vil ha, trenger ikke ha hantelpress, kan liksom ha benk, men som sagt er dette et program som er skrevet på 5 minutter som er et enkelt helkroppsprogram der du trener hele kroppen 3 ganger i uka. Der alle muskelgrupper får ca lik treningsmengde istedenfor at skuldre osv skal få megabank.

Kan også legge inn nogen plankevarianter til magen.

Håper dette var en slags fort retningslinje.



Benken trener jeg meg opp til et topp sett. feks: 40 kg x 6, 45 x 6, 50 x 6, 55 x 6 og 1 sett med 60 kg x 6 reps derfor føler jeg at jeg ikke får brukt opp juicen i brystet.

Det med bein er fordi jeg har trent 5x5 før der beina vokste ifra overkroppen. Dessuten har jeg mer lyst på stram t-shorte enn størrelse 33 i bukse. Noe som jeg på noen bukser har. Når jeg trener helkropps føler jeg ikke at jeg får max ut av økta. blir som å sperme til en slapp en, lite tilfredsstillende.

Er det med tricep og skuldre så ille? Hvor mye tar du i de forskjellige øvelsene? Liten pekepinne om du ar peil el ikke;) hørt så mye bullshit fra folk som tror de vet mye om trening men som er mer rævva trent enn meg.

Takk for svar;)


Noen som har noen bra linker til oppsett? helst 2-3 splitt som funker. Vet ikke hvor jeg skal starte, så lenge sia sist.

Har 5/3/1-method liggende. Verdt å satse på om man er fresh in the game?
174 cm, 68kg
Bøy: 100x2 Benk: 70 Mark: 110x3

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: Noe jeg mangler?
« #4 : 05. juli 2010, 21:23 »
str 33 er lite. Er ikke stor selv, men har str 36 og fettprosent på 9%.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!