Skrevet av Emne: Fotball er kjedelig  (Lest 7896 ganger)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Fotball er kjedelig
« : 03. juli 2010, 01:51 »
Greier ikke å skjønne denne store interessen for fotball. Mer kjedeligere sport får du ikke. Poenget er jo å skåre mål, men når du kan gå gjennom kamper der det faktisk ikke skåres et eneste mål blir det for meg meningsløst. En utrolig destruktiv sport. Gode spillere får sjelden brilliere pga av at det alltid kommer en motspiller og ødelegger (det skjer også i andre idretter, men der får de oftere poeng/mål. Da er det bedre med nettidretter som tennis, badminton og volleyball der spillerene er skilt slik at de ikke blir forstyrret og kan gjøre sine ting på sin side av nettet.

Mener interessen for fotball er kunstig og medieskapt. Når alle andre er interessert, så må jo alle følge med. Så er det selvfølgelig artig å se de store stjernene live.

Klart det kan være litt artig å se gode spillere gjøre gode prestasjoner på banen, men når det så sjelden blir mål ut av det er det liksom ikke like gøy. Ingen som blir imponert av en håndballspiller som gjøre noen kjempefinter, men greier ikke å få ballen i mål. Sad

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Fotball er kjedelig
« #1 : 04. juli 2010, 11:01 »
Greier ikke å skjønne denne store interessen for fotball. Mer kjedeligere sport får du ikke. Poenget er jo å skåre mål, men når du kan gå gjennom kamper der det faktisk ikke skåres et eneste mål blir det for meg meningsløst. En utrolig destruktiv sport. Gode spillere får sjelden brilliere pga av at det alltid kommer en motspiller og ødelegger (det skjer også i andre idretter, men der får de oftere poeng/mål. Da er det bedre med nettidretter som tennis, badminton og volleyball der spillerene er skilt slik at de ikke blir forstyrret og kan gjøre sine ting på sin side av nettet.

Mener interessen for fotball er kunstig og medieskapt. Når alle andre er interessert, så må jo alle følge med. Så er det selvfølgelig artig å se de store stjernene live.

Klart det kan være litt artig å se gode spillere gjøre gode prestasjoner på banen, men når det så sjelden blir mål ut av det er det liksom ikke like gøy. Ingen som blir imponert av en håndballspiller som gjøre noen kjempefinter, men greier ikke å få ballen i mål. Sad

Mye dyp og grundig filosofi her, men hvordan skiller man egentlig mellom "kunstig" og reell interesse for en idrett? Prøver du å si at de fleste som regner seg for å være fotballinteresserte egentlig ikke er det?

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Fotball er kjedelig
« #2 : 04. juli 2010, 11:03 »
Greier ikke å skjønne denne store interessen for fotball. Mer kjedeligere sport får du ikke. Poenget er jo å skåre mål, men når du kan gå gjennom kamper der det faktisk ikke skåres et eneste mål blir det for meg meningsløst. En utrolig destruktiv sport. Gode spillere får sjelden brilliere pga av at det alltid kommer en motspiller og ødelegger (det skjer også i andre idretter, men der får de oftere poeng/mål. Da er det bedre med nettidretter som tennis, badminton og volleyball der spillerene er skilt slik at de ikke blir forstyrret og kan gjøre sine ting på sin side av nettet.

Mener interessen for fotball er kunstig og medieskapt. Når alle andre er interessert, så må jo alle følge med. Så er det selvfølgelig artig å se de store stjernene live.

Klart det kan være litt artig å se gode spillere gjøre gode prestasjoner på banen, men når det så sjelden blir mål ut av det er det liksom ikke like gøy. Ingen som blir imponert av en håndballspiller som gjøre noen kjempefinter, men greier ikke å få ballen i mål. Sad

Fotball er verdens mest fulgte sport, det vil si at det er du som er kjedelig Smiley
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Fotball er kjedelig
« #3 : 04. juli 2010, 11:08 »
Greier ikke å skjønne denne store interessen for fotball. Mer kjedeligere sport får du ikke. Poenget er jo å skåre mål, men når du kan gå gjennom kamper der det faktisk ikke skåres et eneste mål blir det for meg meningsløst. En utrolig destruktiv sport. Gode spillere får sjelden brilliere pga av at det alltid kommer en motspiller og ødelegger (det skjer også i andre idretter, men der får de oftere poeng/mål. Da er det bedre med nettidretter som tennis, badminton og volleyball der spillerene er skilt slik at de ikke blir forstyrret og kan gjøre sine ting på sin side av nettet.


Mener interessen for fotball er kunstig og medieskapt. Når alle andre er interessert, så må jo alle følge med. Så er det selvfølgelig artig å se de store stjernene live.

Klart det kan være litt artig å se gode spillere gjøre gode prestasjoner på banen, men når det så sjelden blir mål ut av det er det liksom ikke like gøy. Ingen som blir imponert av en håndballspiller som gjøre noen kjempefinter, men greier ikke å få ballen i mål. Sad
Ganske imponerende at du legger ut denne etter Tysklands 4-0 seier over Argentina:P

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Fotball er kjedelig
« #4 : 04. juli 2010, 11:41 »
Jeg er helt enig at fotball er kjedelig, og jeg mener det ødlegger mange liv.. Har selv en god del kamerater som er fotball intresserte, og i disse dager hvor det har vært kamper på tv, har vi vært på padletur i glomma! Gjett hvem som ikke ble med på turen, og gjett hvem som satt å så på tv i de fineste dagene vi har hatt hittil her i år, jo det var fottball gutta.
De sitter å ser på tv istedenfor å oppleve de tingene i livet som virkelig betyr noe som vennskap, familie og kjærlighet. Det finnes en kamp på tv hver helg, og ikke bare en, så derfor blir fotball elskere noen uvitende, innesittende sofaslitere i mine øyne. Har en kamerat som ikke har vært med på noenting det siste året, netopp pga fotball på tv...  Det er riktig nok ikke alle som blir så opphengt i det, men at en så uviktig ting skal få bety så mye i et liv er rett og slett galskap! Fotball er en sport, ikke en livsstil. Det å tilføre kroppen trening og riktig type mat er derimot er en livsstil, og ikke en sport.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget jeanbanan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

Sv: Fotball er kjedelig
« #5 : 04. juli 2010, 12:17 »
Mye enig i det som blir står ovenfor her. For å sette det litt på spissen høres fotball litt rart ut, en gjeng med mennesker som sparker en lærball rundt på en inngjerding for så prøve å skyte den mellom noen jernstenger. Det samme kan sies om styrketrening, løfte tunge ting og bygge muskler, hvorfor? 

men har mange gode minner fra den lokale løkka og fotball med gutta, så for meg ligger det definintivt mer bak den lærballen ! Men dette gjelder vell for livet generelt, dele opplevelser skape minner sammens, stribe etter mestringsfølelsen. Alle medaljer har sin bakside. Jeg velger å tro at fotball gjør mer positivt enn det gjør negativt. Bare synd at media vinkler og favoriserer mesteparten av tiden sin på det negative, oh yes blame it on the boogie. Og dersom folk velger å prioritere fotballkamper ovenfor andre aktiviterer i disse solskinnsdager så so be it ! For meg er det også litt merkelig, men så lenge man er engasjert i noe så tror jeg at man får utbytte av uansett hva man driver med bare på ulike plan. Prioriter og lev livet, det er ditt liv så gjør det DU vil ! Smiley 

Men da var det den lokale fjellskrenten som skulle bestiges ! Ha en god og meningsfull sommer videre

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fotball er kjedelig
« #6 : 04. juli 2010, 13:44 »
Fotball er artig og utføre, men kjedelig å se på.

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Fotball er kjedelig
« #7 : 04. juli 2010, 20:13 »
Mange følger vel også med på fotball pga det er en enkel sport og skjønner. Alle har prøvd, alle veit hva det går ut på. Da er det lettere for dem og sammenligne det som skjer med seg selv, da de veit hva det er.

Jeg har mange fotballfrelste venner, jeg har selv ingen interesse for fotball. Men viste dem litt fra Red Bull Air Race, alle fotballnerdene sa jo at det var noe av det råeste de hadde sett og blei helt gira. Men ingen har fortsatt og følge med på det. Hvorfor? Om jeg ser noe spennende så vl jeg finne ut mer om det, ikke bare syntes det er tøft for så å glemme det.

http://www.youtube.com/watch?v=DdxzpeFyFSQ#noexternalembed

Fly er tøft!
Konebanker og totalonanist

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fotball er kjedelig
« #8 : 05. juli 2010, 12:12 »
Og du mener 2 karer i trikot som skøyter rundt og rundt i en sirkel er jævlig mye mer underholdende eller?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Fotball er kjedelig
« #9 : 05. juli 2010, 12:19 »
Enig. Fotball er møkk kjedelig å se på, men morsomt å spille.
En sport fylt med skuespillere og bortskjemte dritt unger som prøver å få en ball i ett mål.
Det eneste underholdene med fotball er atmosæren rundt store kamper med kompise og en kald øl. Da kan jeg se på fotball, ikke fordi sporten er intresant, men fordi atmosfæren er bra. Om disse fotball idiotene hadde byttet til en mer interesant sport så hadde det vært perfekt. Feks UFC eller kanskje til og med håndball.
Njoa

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fotball er kjedelig
« #10 : 05. juli 2010, 19:41 »
Enig. Fotball er møkk kjedelig å se på, men morsomt å spille.
En sport fylt med skuespillere og bortskjemte dritt unger som prøver å få en ball i ett mål.
Det eneste underholdene med fotball er atmosæren rundt store kamper med kompise og en kald øl. Da kan jeg se på fotball, ikke fordi sporten er intresant, men fordi atmosfæren er bra. Om disse fotball idiotene hadde byttet til en mer interesant sport så hadde det vært perfekt. Feks UFC eller kanskje til og med håndball.

Som jeg skulle ha sagt det selv. Honnør!

Utlogget stovland123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Fotball er kjedelig
« #11 : 09. desember 2010, 03:02 »
Jeg er helt enig at fotball er kjedelig, og jeg mener det ødlegger mange liv.. Har selv en god del kamerater som er fotball intresserte, og i disse dager hvor det har vært kamper på tv, har vi vært på padletur i glomma! Gjett hvem som ikke ble med på turen, og gjett hvem som satt å så på tv i de fineste dagene vi har hatt hittil her i år, jo det var fottball gutta.
De sitter å ser på tv istedenfor å oppleve de tingene i livet som virkelig betyr noe som vennskap, familie og kjærlighet. Det finnes en kamp på tv hver helg, og ikke bare en, så derfor blir fotball elskere noen uvitende, innesittende sofaslitere i mine øyne. Har en kamerat som ikke har vært med på noenting det siste året, netopp pga fotball på tv...  Det er riktig nok ikke alle som blir så opphengt i det, men at en så uviktig ting skal få bety så mye i et liv er rett og slett galskap! Fotball er en sport, ikke en livsstil. Det å tilføre kroppen trening og riktig type mat er derimot er en livsstil, og ikke en sport.

Enten er du dum, eller så er du vrang. Det blir noe snevert å si at vi som liker fotball ikke får oppleve vennskap og kjærlighet, som du sikkert vet, er det mange som ser på fotball, f.eks. har jeg mange kamerater jeg pleier å se fotball med, da samles vi en gjeng, noe som er sosialt, og må kunne kalles å oppleve vennskap, videre har jeg en stor kjærlighet for klubben min, så det får jeg oppleve. Jeg syns også det er bedre å se på fotball enn å padle i Glomma, det kan jeg for faen gjøre når jeg vil? Å se Spania vinne VM, kan jeg ikke gjøre 365 dager i året. Angående familie, finnes det også en del som møter det som skal bli fremtidig samboer, kone og mor / far til sine barn via fotballen også.

Det er vel heller ikke automatikk i at man må være feit, sofasliter, spise usunt og ikke trene for å sitte og se på fotball ?

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Fotball er kjedelig
« #12 : 09. desember 2010, 03:43 »
Satan for en meningsløs tråd.. Trådstarter "Heiden" bør få en leksjon i folkeskikk, at mennesker er ulike. Mange, mange, mange folk som er intressert i fotball sier akkurat det samma om bodybuilding, styrkeløft, strongman osv..

Synest du bør erkjenne din besøkstid og ta et par ukers ferie fra forumet, jeg.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fotball er kjedelig
« #13 : 09. desember 2010, 04:54 »
Og du mener 2 karer i trikot som skøyter rundt og rundt i en sirkel er jævlig mye mer underholdende eller?

honnør!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotball er kjedelig
« #14 : 09. desember 2010, 06:32 »
Greier ikke å skjønne denne store interessen for fotball. Mer kjedeligere sport får du ikke. Poenget er jo å skåre mål, men når du kan gå gjennom kamper der det faktisk ikke skåres et eneste mål blir det for meg meningsløst. En utrolig destruktiv sport. Gode spillere får sjelden brilliere pga av at det alltid kommer en motspiller og ødelegger (det skjer også i andre idretter, men der får de oftere poeng/mål. Da er det bedre med nettidretter som tennis, badminton og volleyball der spillerene er skilt slik at de ikke blir forstyrret og kan gjøre sine ting på sin side av nettet.

Mener interessen for fotball er kunstig og medieskapt. Når alle andre er interessert, så må jo alle følge med. Så er det selvfølgelig artig å se de store stjernene live.

Klart det kan være litt artig å se gode spillere gjøre gode prestasjoner på banen, men når det så sjelden blir mål ut av det er det liksom ikke like gøy. Ingen som blir imponert av en håndballspiller som gjøre noen kjempefinter, men greier ikke å få ballen i mål. Sad
Fotball er så populært fordi det er den største idretten i verden. Det gjør at flere har relasjoner til den, og det er lettere å se hvor vanskelig det spillerene gjør egentlig er. En som ikke har noen relasjoner til vektløfting, og aldri har løftet på en vektstang, vil sannsynligvis ikke interessere seg for vektløfting.

Nå forstår du det forhåpentligvis, versegod.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!