avstemning
Spørsmål: Hvor mye utstyr ønsker du i styrkeløft?
Som nå (IPF) - 44 (31.9%)
Mer utstyr - 5 (3.6%)
Mindre utstyr - 13 (9.4%)
RAW - 76 (55.1%)
Stemmer totalt: 131

Skrevet av Emne: Utstyr eller RAW?  (Lest 20509 ganger)

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Utstyr eller RAW?
« #15 : 03. juli 2010, 19:41 »
Det er mye synsing her synes jeg. "Mange synes at utstyr er teit". "Mange mister interessen når det er utstyr". "Flere ville gått på stevner om det ikke var utstyr".

Min hypotese:
1) Det store flertallet av befolkningen vet ikke at styrkeløftere bruker noe som helst utstyr
2) 95% vet ikke forskjell på styrkeløft og vektløfting

Jeg synes egentlig det blir litt feil å klage på at utstyrsbruken gjør idretten fremmed for folk flest, når det store flertallet ville stått og ventet på at vektstangen skulle bli slengt over hodet når en styrkeløfter dro markløft på stevne.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Utstyr eller RAW?
« #16 : 03. juli 2010, 20:05 »
Det er mye synsing her synes jeg. "Mange synes at utstyr er teit". "Mange mister interessen når det er utstyr". "Flere ville gått på stevner om det ikke var utstyr".

Min hypotese:
1) Det store flertallet av befolkningen vet ikke at styrkeløftere bruker noe som helst utstyr
2) 95% vet ikke forskjell på styrkeløft og vektløfting

Jeg synes egentlig det blir litt feil å klage på at utstyrsbruken gjør idretten fremmed for folk flest, når det store flertallet ville stått og ventet på at vektstangen skulle bli slengt over hodet når en styrkeløfter dro markløft på stevne.

+1
Mandal Treningssenter.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Utstyr eller RAW?
« #17 : 03. juli 2010, 20:23 »
Det er mye synsing her synes jeg. "Mange synes at utstyr er teit". "Mange mister interessen når det er utstyr". "Flere ville gått på stevner om det ikke var utstyr".

Min hypotese:
1) Det store flertallet av befolkningen vet ikke at styrkeløftere bruker noe som helst utstyr
2) 95% vet ikke forskjell på styrkeløft og vektløfting

Jeg synes egentlig det blir litt feil å klage på at utstyrsbruken gjør idretten fremmed for folk flest, når det store flertallet ville stått og ventet på at vektstangen skulle bli slengt over hodet når en styrkeløfter dro markløft på stevne.

Tror nok dette er en litt feil tanke. Tror nok flere kjenner til styrkeløft enn vektl. Styrkeløftøvelsene er kjente øvelser for de som trener litt styrke, men rykk og støt er helt ukjent for de aller fleste. Mulig vektløfting er noe mer mediaprofilert, men uansett er idretten gresk for de fleste. Styrkeløftøvelsene er mye lettere å gjennomføre, så mange som trener styrke prøver seg på dem.

Men jeg tror nok de aller fleste som ikke har el trener styrke vet noe særlig om styrkeløft.

Men det må vel være lov å synes. Det meste som det snakkes om er vel synsing. Sjelden man har mulighet til å gå i dybden på alle saker man mener noe om. De aller færeste setter seg vel spes inn i sakene før de stemmer på stortings- og kommunevalg. Skulle bare de som hadde gjort det stemt hadde det blitt en tynn valgdeltakelse.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Utstyr eller RAW?
« #18 : 03. juli 2010, 20:55 »
Tror nok dette er en litt feil tanke. Tror nok flere kjenner til styrkeløft enn vektl. Styrkeløftøvelsene er kjente øvelser for de som trener litt styrke, men rykk og støt er helt ukjent for de aller fleste. Mulig vektløfting er noe mer mediaprofilert, men uansett er idretten gresk for de fleste. Styrkeløftøvelsene er mye lettere å gjennomføre, så mange som trener styrke prøver seg på dem.

Men jeg tror nok de aller fleste som ikke har el trener styrke vet noe særlig om styrkeløft.

Men det må vel være lov å synes. Det meste som det snakkes om er vel synsing. Sjelden man har mulighet til å gå i dybden på alle saker man mener noe om. De aller færeste setter seg vel spes inn i sakene før de stemmer på stortings- og kommunevalg. Skulle bare de som hadde gjort det stemt hadde det blitt en tynn valgdeltakelse.

Vel, omtrent ALLE jeg kjenner til som ikke trener med vekter eller har noe forhold til vekttrening kaller det for vektløfting. Om det er strongman, vektløfting eller styrkeløft.

Og det er en stor majoritet av folket som IKKE trener vekter.
Mandal Treningssenter.

*_tone_*

  • Gjest
Sv: Utstyr eller RAW?
« #19 : 03. juli 2010, 21:23 »
.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Utstyr eller RAW?
« #20 : 03. juli 2010, 21:23 »
Vel, omtrent ALLE jeg kjenner til som ikke trener med vekter eller har noe forhold til vekttrening kaller det for vektløfting. Om det er strongman, vektløfting eller styrkeløft.

Og det er en stor majoritet av folket som IKKE trener vekter.
Kaller det for vektløfting ja, men tror det er styrkeløft. Naturlig å kalle det vektløfting da du løfter vekter.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Utstyr eller RAW?
« #21 : 03. juli 2010, 22:08 »
Kaller det for vektløfting ja, men tror det er styrkeløft. Naturlig å kalle det vektløfting da du løfter vekter.

Nei, folk flest vet hva vektløfting er men aner ikke at styrkeløft eksisterer.
Non Plus Ultra

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Utstyr eller RAW?
« #22 : 03. juli 2010, 22:22 »
Nei, folk flest vet hva vektløfting er men aner ikke at styrkeløft eksisterer.

Tror du har helt rett i det. Vektløfting er en Olympisk gren (noe som gjør det lettere for folk å få med seg) og det er det folk tenker på nesten uavhengig av hva slags kraftsport man snakker om.
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Utstyr eller RAW?
« #23 : 03. juli 2010, 22:31 »
Kaller det for vektløfting ja, men tror det er styrkeløft. Naturlig å kalle det vektløfting da du løfter vekter.

Vektløfting er vel i tillegg et vagt begrep som innebærer å løfte vekter ja. Men hvis du ber mannen på gata definere styrkeløft, eller legge frem hvilke øvelser det innebærer så tør jeg påstå at kun 1/10 kan svaret...
Mandal Treningssenter.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Utstyr eller RAW?
« #24 : 03. juli 2010, 22:35 »
jeg kaller det pingleløfting og løfting.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Utstyr eller RAW?
« #25 : 03. juli 2010, 22:40 »
Tror du har helt rett i det. Vektløfting er en Olympisk gren (noe som gjør det lettere for folk å få med seg) og det er det folk tenker på nesten uavhengig av hva slags kraftsport man snakker om.

Og når du forklarer at det ikke er slike som kaster vekter over hodet, så spør de om det er sånne runde kuler du løfter(altså strongman). Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Utstyr eller RAW?
« #26 : 03. juli 2010, 22:46 »
Men det må vel være lov å synes. Det meste som det snakkes om er vel synsing. Sjelden man har mulighet til å gå i dybden på alle saker man mener noe om. De aller færeste setter seg vel spes inn i sakene før de stemmer på stortings- og kommunevalg. Skulle bare de som hadde gjort det stemt hadde det blitt en tynn valgdeltakelse.
Men det er kanskje litt tynt å mene at man skal legge om hele policyen til forbundet på grunn av en enkelt persons synsing om hva utstyrsbruk medfører og ikke medfører? Folk skal kunne få mene til de er grønne i ansiktet for min del, men det handler jo litt om hva slags konsekvenser man forventer å få av synsingen sin.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Utstyr eller RAW?
« #27 : 03. juli 2010, 23:11 »
Er bra sikkert at de som driver med litt styrketrening kjenner bedre til SL. Du kan jo spørre folk om de vet hva rykk og støt er. Tror ikke mange kan svare på det. Spør du folk om KB, BP og ML vet nok mange det.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Utstyr eller RAW?
« #28 : 03. juli 2010, 23:37 »
Og når du forklarer at det ikke er slike som kaster vekter over hodet, så spør de om det er sånne runde kuler du løfter(altså strongman). Smiley
Slår nesten aldri feil!
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Utstyr eller RAW?
« #29 : 03. juli 2010, 23:45 »
Jeg fikk spørsmål om når jeg skulle begynne konkurransedeffen, sånn som vi kroppsbyggere gjorde før konkurranse Sad

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!