avstemning
Spørsmål: Hvor mye utstyr ønsker du i styrkeløft?
Som nå (IPF) - 44 (31.9%)
Mer utstyr - 5 (3.6%)
Mindre utstyr - 13 (9.4%)
RAW - 76 (55.1%)
Stemmer totalt: 131

Skrevet av Emne: Utstyr eller RAW?  (Lest 20529 ganger)

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Utstyr eller RAW?
« #105 : 28. juli 2010, 13:56 »
Du har jo sinnsykt bra løft. hvor mye henter du på utstyr ? Smiley hvis jeg får spørre ?

Jeg hadde det i signaturen før, kanskje litt greit å ha det egentlig. Jeg bare syntes ikke det var så vittig lengre. Best uttelling på det forskjellige utstyret er 85 i bøy, 95 i benk og 20 i mark.

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Utstyr eller RAW?
« #106 : 28. juli 2010, 14:58 »
Ser man på NM så tror jeg ikke det ville vært noen forandring i toppen om man hadde løftet raw.

La meg bare gjøre det helt klart, jeg er helt enig i alt du skriver, men synes dette punktet er litt interessant.

Uten utstyr hadde vel dog Roy ikke fått ubalanse i marken og vunnet den klassen greit (noe han seff burde gjort uansett) men at forholdet mellom Martin og Einar ikke hadde vært 60kg kan vi vel slå fast. Det kunne faktisk endt med at Einar hadde kontret alle de 60kg han var bak med utstyr og vunnet over Martin uten utstyr. Det er så store forskjeller som gjør at man nok ikke kategorisk kan fastslå at resultatlistene hadde vært de samme uansett, selv om det nok stemmer bra at vinneren hadde vært den samme i nm (jeg har ingen anelse om hva de fleste i mange klasser løfter raw). Jeg synes uansett eksempelet mitt viser at i mange stevner kunne nok listene vært ganske anderledes resultatmessig uten utstyr, uten at jeg av den grunn mener at det bør være rawløfting fremfor utstyrsløfting. Jeg er som sagt helt enig i innlegget ditt som prinsipp.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Utstyr eller RAW?
« #107 : 28. juli 2010, 15:13 »
Det blir nok litt for bombastisk å si at det hadde vært helt likt. Det er åpenbare forskjeller på utstyrsfrie løft og utstyrsløft. Hadde alle møtt opp og alt hadde vært helt likt så hadde kanskje Roy gjort det. Det blir bare spekulasjoer.

Det står for andre gang 280 i rubrikken som heter mål for knebøy uten utstyr på mitt program.
Kanskje det ikke ville vært så stor glippe alikevel. Jeg har ikke løftet mer enn 260 i bøy og kommer ikke til å gjøre det før det står i programmet. Og hvis jeg gjør det blir det med godkjente skiver og stiv stang, løfter ikke på annet om jeg kan unngå det.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Utstyr eller RAW?
« #108 : 28. juli 2010, 15:51 »
Ikke nok med at du kommer her og sier at han er en ræva løfter, men samtidig prøver du å legge føringer på hva han skal mene..??

Du er nå en diger morroklump du også må jeg si.

Men Simen... Jeg legger ikke føringer på hva han skal mene. Du klarer da og tolke tonen i innlegget, selvom det bare er en haug med svarte bokstaver? Innlegget var skrevet med et smil, og det er jeg helt sikker på at du klarer å se.

Jeg kalte ham en ræva utstyrsløfter. Det er noe helt annet enn en ræva løfter. Nå pålegger du meg ting som jeg ikke har skrevet.




700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Utstyr eller RAW?
« #109 : 28. juli 2010, 15:58 »
Det e jo rått å hente så mye Smiley
Jeg hadde det i signaturen før, kanskje litt greit å ha det egentlig. Jeg bare syntes ikke det var så vittig lengre. Best uttelling på det forskjellige utstyret er 85 i bøy, 95 i benk og 20 i mark.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Utstyr eller RAW?
« #110 : 28. juli 2010, 16:08 »
Så da tjener ikke forbundet noe på utstyr. Da burde de vel kunne bli med i OL.. Reklameinntekter er vel ok for den olympiske komite.


Grunnen til at det nok aldri blir en olympisk gren, er nok på grunn av utstyret. ikke pengene. OL har som prinsipp og være "naturlig", og drakter er ikke naturlige i så måte.

Man kan jo dra argumenter som: svømmere bruker kondom på hodet, og: løperne bruker sko med demping. men det blir bare ikke det samme. I skisporten er det ofte de med best smørere som vinner, men smøring har vært en del av sporten lenge. Allikevel har det nok tatt litt av der også.

Når jeg tenker meg om er det ofte det skyldes på, eller blir ført inn restriksjoner på utstyr hvis noen gjør det bra eller dårlig. Og det blir feil i en sport som omhandler personlige egenskaper. Grekerne skjønte at utstyr kom til å bli et problem for mange år siden, derfor ble alt gjort raw(naken).
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Utstyr eller RAW?
« #111 : 28. juli 2010, 16:25 »
svømming innførte jo sånne "superdrakter"

men de ble fjernet når man så hvor idiotisk det ble Smiley Og til og med en av de beste svømmerne nektet å svømme i dem pga prinsipp. Rekorder ble slått i hytt og pine kun pga de draktene..

Godt de ble fjernet Smiley
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Utstyr eller RAW?
« #112 : 28. juli 2010, 18:31 »
Ser man på NM så tror jeg ikke det ville vært noen forandring i toppen om man hadde løftet raw.

Det tror jeg faktisk, hadde nok gjort det bedre uten utstyr på NM.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Utstyr eller RAW?
« #113 : 28. juli 2010, 18:34 »
Okay, jeg skal moderere meg til at det kanskje hadde vært et par små forandringer Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Utstyr eller RAW?
« #114 : 28. juli 2010, 22:32 »
Ser vi internasjonalt er det IPF som vokser i tillegg til Raw og WPC. I IPF er det nok mange nasjoner som ønsker raw-mesterskap, men det er et praktisk problem her: Hvem skal arrangere? Etter min mening er man for "ammerikanisert" ved at man har 3-4 veterankategorier, subjunior og en mengde klasser. Burde være 4-5 klasser, 1 veterankategori og 1 junior. Da kunne man kanskje i stedet prioritert raw, uten å få flere mesterskap? Slik det er nå, må nok IPF samarbeide med et rawforbund for å kunne administrere alt.

Og hva med monolift og dobble drakter? Dette er noe som jeg synes er OK så lenge løftene utføres etter IPF-regler, det er strikte dopingbestemmelser og forbundene ikke eies av en person. Bare glem OL, det blir ikke aktuelt med eller uten drakter - det er alle de positive dopingprøvene som hindrer dette (iflg. IOC).

Og "alle" dere som kritiserer utstyret, hvorfor er dere ikke medlemmer av en klubb og deltar raw? Alle idretter benytter utstyr - også svømming som er nevnt tidligere. Men det mest ekstreme utstyret godkjennes ikke, slik som i IPF.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr eller RAW?
« #115 : 28. juli 2010, 22:48 »

Og "alle" dere som kritiserer utstyret, hvorfor er dere ikke medlemmer av en klubb og deltar raw? Alle idretter benytter utstyr - også svømming som er nevnt tidligere. Men det mest ekstreme utstyret godkjennes ikke, slik som i IPF.
Jeg syns offsideregelen skulle vært fjernet i fotball, og det forbeholder jeg meg retten til å mene vil være til det beste for fotballen UTEN at jeg trenger å spille fotball av den grunn.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Utstyr eller RAW?
« #116 : 28. juli 2010, 22:53 »
Skal ikke fjerne grunnloven mens du er igang?

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Utstyr eller RAW?
« #117 : 28. juli 2010, 22:56 »
Jeg syns offsideregelen skulle vært fjernet i fotball, og det forbeholder jeg meg retten til å mene vil være til det beste for fotballen UTEN at jeg trenger å spille fotball av den grunn.
Spiller du fotball? Bruker du joggesko, skruknotter eller faste knotter? Er det avhengig av været? Hvilken farge har du på skoene? Og hvilken ball? Er du på forum for fotball og skriver din mening? Eller er du som meg, en person som bare mener uten å prestere? Kanskje er det et sunnhetstegn at noen mener noe om denne spesielle idretten?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr eller RAW?
« #118 : 28. juli 2010, 23:02 »
Spiller du fotball? Bruker du joggesko, skruknotter eller faste knotter? Er det avhengig av været? Hvilken farge har du på skoene? Og hvilken ball? Er du på forum for fotball og skriver din mening? Eller er du som meg, en person som bare mener uten å prestere? Kanskje er det et sunnhetstegn at noen mener noe om denne spesielle idretten?
Nå datt ihvertfall jeg av lasset...

Hva mener du her? Jeg finner hverken noe svar eller argument i innlegget ditt.

Poenget mitt var at det må være lov å mene noe om styrkeløft selv om man ikke er medlem av en klubb.

På samme måte som jeg kan mene noe om fotball uten at jeg er nødt til å være aktiv spiller for å ytre denne meningen.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr eller RAW?
« #119 : 28. juli 2010, 23:03 »
Skal ikke fjerne grunnloven mens du er igang?
Tenker du på mitt innlegg her?
Fjerning av offsideregelen vil gi like sjanser til begge lag, skape flere mål, lage mindre rom for feil dømming og uenighet pga offisdefeller osv.

rett og slett mer morro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!