avstemning
Spørsmål: Hvor mye utstyr ønsker du i styrkeløft?
Som nå (IPF) - 44 (31.9%)
Mer utstyr - 5 (3.6%)
Mindre utstyr - 13 (9.4%)
RAW - 76 (55.1%)
Stemmer totalt: 131

Skrevet av Emne: Utstyr eller RAW?  (Lest 20508 ganger)

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Utstyr eller RAW?
« #120 : 28. juli 2010, 23:08 »
Nå datt ihvertfall jeg av lasset...

Hva mener du her? Jeg finner hverken noe svar eller argument i innlegget ditt.

Poenget mitt var at det må være lov å mene noe om styrkeløft selv om man ikke er medlem av en klubb.

På samme måte som jeg kan mene noe om fotball uten at jeg er nødt til å være aktiv spiller for å ytre denne meningen.
Poenget mitt var at hvis man trener en idrett, bør man være medlem av en klubb som administrerer denne idretten. Ikke bare kritisere på et forum.

Kan gjerne diskutere fotball her, slik du skriver i neste innlegg, men det er litt off topic, selv for meg.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Utstyr eller RAW?
« #121 : 28. juli 2010, 23:12 »
Tenker du på mitt innlegg her?
Fjerning av offsideregelen vil gi like sjanser til begge lag, skape flere mål, lage mindre rom for feil dømming og uenighet pga offisdefeller osv.

rett og slett mer morro
Dette blir en digresjon, men jeg kan ikke dy meg.  Jeg tror ikke at forslaget ditt om å fjerne offside er så veldig gjennomtenkt.  Om offside forsvant, ville alle lag forsvare seg ved å ha mange mann bak ballen til enhver tid.  Dette ville gjøre fotball på toppnivå enda mer defensiv enn det spillet som Inter sto for på 60-tallet.  Det ville bli omtrendt umulig å score på annet enn døballsituasjoner.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Utstyr eller RAW?
« #122 : 28. juli 2010, 23:16 »
Takk for at du opplyser oss Rulatoren om at Egil er en idiot uten sidestykke. Makan til kunnskapløshet er det lenge siden jeg har sett.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Utstyr eller RAW?
« #123 : 28. juli 2010, 23:22 »
Det var da voldsomt.  Nå tok diskusjonen et steg i retning utskjellingstråden.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr eller RAW?
« #124 : 28. juli 2010, 23:36 »
Poenget mitt var at hvis man trener en idrett, bør man være medlem av en klubb som administrerer denne idretten. Ikke bare kritisere på et forum.
Jeg tolket det dithen at kritikere som ikke var medlemmer av forbundet egentlig ikke burde uttale seg. Wink  you wish.... Grin

Dette blir en digresjon, men jeg kan ikke dy meg.  Jeg tror ikke at forslaget ditt om å fjerne offside er så veldig gjennomtenkt.  Om offside forsvant, ville alle lag forsvare seg ved å ha mange mann bak ballen til enhver tid.  Dette ville gjøre fotball på toppnivå enda mer defensiv enn det spillet som Inter sto for på 60-tallet.  Det ville bli omtrendt umulig å score på annet enn døballsituasjoner.
I beg to differ. Se på enhver skoleplass i landet, hvor de spiller ball i friminuttene. Ingen offsideregel og ingen dommer... bare fullstendig spilleglede og uhemmet offensivt spill. Grin
Men du har rett i en ting.... forslaget mitt var ikke gjennomtenkt. det var bare et eksempel på at jeg har lov å mene noe om fotball uten å spille det. Smiley

Takk for at du opplyser oss Rulatoren om at Egil er en idiot uten sidestykke. Makan til kunnskapløshet er det lenge siden jeg har sett.
Av og til sliter jeg med å tolke om du er ironisk eller alvorlig VG.... og jeg er egentlig ikke sikker på om jeg vil vite svaret...


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Utstyr eller RAW?
« #125 : 28. juli 2010, 23:41 »
I beg to differ. Se på enhver skoleplass i landet, hvor de spiller ball i friminuttene. Ingen offsideregel og ingen dommer... bare fullstendig spilleglede og uhemmet offensivt spill. Grin
Men du har rett i en ting.... forslaget mitt var ikke gjennomtenkt. det var bare et eksempel på at jeg har lov å mene noe om fotball uten å spille det. Smiley
Joda, det ser greit ut i friminuttene, men det vil endre seg så snart nivået på spillet passerer en viss sporslig terskel og det blir viktig ikke å tape.  Uten offside er det bare en måte å forsvare seg på: Å sikre tallmessig overlegenhet der ballen er.  Eneste forsvar mot langpasningen er dermed å ha mange spillere nærme eget mål.

Men jeg er enig i ditt grunnleggende poeng.  Jeg spiller nemlig heller ikke fotball, men mener noe om fotball likevel.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Utstyr eller RAW?
« #126 : 28. juli 2010, 23:42 »
Jeg tolket det dithen at kritikere som ikke var medlemmer av forbundet egentlig ikke burde uttale seg. Wink  you wish.... Grin
Jeg ønsker at alle skal uttale seg om styrkeløft (merk ingen anførselstegn). Jeg ønsker imidlertid at de som før tinget sa de skulle delta hvis raw ble innført (jeg stemte mot), gjør det. Men mange av de samme personene har nå nye ankepunkter mot å melde seg inn.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr eller RAW?
« #127 : 28. juli 2010, 23:48 »
Jeg ønsker at alle skal uttale seg om styrkeløft (merk ingen anførselstegn). Jeg ønsker imidlertid at de som før tinget sa de skulle delta hvis raw ble innført, gjør det. Men mange av de samme personene har nå nye ankepunkter mot å melde seg inn.
Det er jo mest 16 år gamle "gaspere" som reagerer med latter omkring utstyret her på TF... men jeg skjønner hva du mener.

Nå er ikke RAW innført, men protokollering av løft uten utstyr.

JEg for min del mener nesten ingenting om akkurat den saken. Altså hvorvidt det burde eller ikke burde være egne utstyrsfrie stevner. Kanskje man kunne åpne for approbering av slike hvis det var  enkelte klubber som ønsket å ha slike stevner uten tidsbruk på utstyr osv... feks julestevner eller klubbstevner på en ukedag uten utstyr. Smiley

Det beste for enhver idrett vil være økende sportslig aktivitet. Hvis en endring fører til mindre sportslig aktivitet eller dårligere prestasjoner sammenlignet med tidligere, så er ikke endringen til det bedre.

Jeg tror nok at de utøvere som satser internasjonalt har godt av å holde koken oppe med å fokusere på konkurranseløft kun med utstyr.

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Utstyr eller RAW?
« #128 : 28. juli 2010, 23:53 »
Så da var vi enige (bortsett fra fotball)!

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Utstyr eller RAW?
« #129 : 28. juli 2010, 23:53 »
Det spørst vell litt, hehe, hadde ejg blitt flink med skjorte i benk, og slått folk som har bedre raw enn meg, hadde jeg jo ikke hatt noe imot skjorte, men på en måte føler jeg det blir litt feil. Mann trer på seg noe som gjør att du greier å løfte mye mer, men som sagt, jeg kan jo egentlig ikke uttale meg noe særlig, da jeg ikke har prøvd drakt i benk eller mark Smiley Men RAW stevner og Utstyr stevner hadde jo vært stilig!
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Lavendel

  • Gjest
Sv: Utstyr eller RAW?
« #130 : 04. august 2010, 23:06 »
Det som er mest morsomt med raw, er at jeg er ranket som nr 1 i Norge i min klasse Smiley

Selv om jeg er den eneste så langt som har løfta raw i klassen min, så er det noe å skryte av til alle som ikke skjønner noe av dette  Grin  Bestemor er så stolt av meg, atte Smiley


Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Sv: Utstyr eller RAW?
« #131 : 08. august 2010, 21:31 »
Det som er mest morsomt med raw, er at jeg er ranket som nr 1 i Norge i min klasse Smiley

Selv om jeg er den eneste så langt som har løfta raw i klassen min, så er det noe å skryte av til alle som ikke skjønner noe av dette  Grin  Bestemor er så stolt av meg, atte Smiley



Haha Smiley Godt poeng Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!