Skrevet av Emne: Uspesifisert plage i serratus/skulder/pectoralis/triceps  (Lest 2508 ganger)

Tobio

  • Gjest
Hei!

Beklager idiotisk tittel. Jeg har drevet aktivt med vektløfting/muskelbygging i 2 år, og begynte for et halvt år siden å merke skjevhet i løftene mine. Mest visuelt under benkpress hvor venstre skulder tendenserer til å trekke seg opp, og vinklene på albuene blir ulike. Det skal sies at jeg er relativt sterk i løftet like vel, men merker at venstre side kompenserer på uheldige måter. I tillegg merker jeg stor forskjell på muskelkontakt og pump mellom høyre og venstre lats under ryggtrening.

I det siste har jeg hatt vondt, spesielt i serratus, deltoid og triceps. Etter skuldertrening blir jeg gjerne helt nummen i venstre skulder/arm. Vært hos flere fysioterapeuter uten særlig suksess, kiropraktor, og nylig nå også vært hos idrettslege som utelukket skader i skulderen med røntgen. Har en mistanke om at det enten dreier seg om stram pec, eller trøbbel i serratus hvor mye av smerten/ømheten utspiller seg.

Har veldig lyst til å komme i kontakt med noen som har høy kompetanse på området som kan lede meg i riktig retning. Trening er viktig for meg, og dette er i ferd med å drepe gleden og motivasjonen.

Hører gjerne fra dere som har vært i tilsvarende situasjoner. Takk!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!