Skrevet av Emne: Hvilken kampsport?  (Lest 26845 ganger)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Hvilken kampsport?
« : 05. juli 2010, 13:44 »
Hei! Smiley

Har tenkt en stund på å starte med en kampsport, men jeg er veldig usikker på hvilken. Spørsmålet er derfor: Kan du si meg hvilken kamsport DU trener, og hva du liker med akkurat denne kampsporten?

Skriv akkurat så mye du vil. Enten detaljert og langt eller kort og raskt. Alle synspunkt er verdifulle. Wink

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Hvilken kampsport?
« #1 : 05. juli 2010, 13:46 »
Hovedsakelig bryting.

Jeg elsker bryting, rett og slett Smiley Er ikke mye som føles bedre enn å kaste folk så hardt i bakken at de ligger og vrir seg av smerte. Det hører kanskje ikke ut som en god grunn til å like en sport, men elsker alt med det. Digger at styrke er en veldig sentral del av sporten, ren brutal styrke har veldig mye å si.

Utenom det har jeg tidligere trent MMA som jeg syntes er fantastisk, men har ikke funnet noe bra MMA gym jeg vil trene på i Norge enda desverre Smiley
Njoa

Utlogget REMIIANDRÈ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 177

Sv: Hvilken kampsport?
« #2 : 05. juli 2010, 13:49 »
Jeg trener kickboxing. Jeg begynte med denne typen sport for å bli tøffere og samtidig sterk i kroppen. For og kunne utføre de ulike typene av spark så må du være myk, derfor blir det en del tøyning på treningen som jeg liker veldig godt. Jeg trener lettkontakt, så det er en del beskyttelse inni bildet som hjelm, forbeskytter, leggbeskytter, susp, og selvfølgelig hansker.


Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvilken kampsport?
« #3 : 05. juli 2010, 14:00 »
Takk for bra svar! Har tenkt mye på kickboxing. Hvor god utholdenhet må du ha for å drive med en slik kampsport egentlig? Kanskje litt vanskelig spørsmål å svare på, men må du være i toppform? Og hvordan er miljøet der du trener? Og kjønnsfordelingen, hvordan er den?

Utlogget REMIIANDRÈ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 177

Sv: Hvilken kampsport?
« #4 : 05. juli 2010, 14:05 »
Takk for bra svar! Har tenkt mye på kickboxing. Hvor god utholdenhet må du ha for å drive med en slik kampsport egentlig? Kanskje litt vanskelig spørsmål å svare på, men må du være i toppform? Og hvordan er miljøet der du trener? Og kjønnsfordelingen, hvordan er den?

I begynnelsen (iallefall hos oss) så er det VELDIG lett, du kommer ikke til å bli sliten en gang. Men, det bygger fort på seg og etter en 8 uker ca, vil du merke at det begynner og bli tungt. Men, gi full innsats fra dag en og det vil ikke bli noe problem. Miljøet hvor jeg trener er veldig bra, det er ikke noe "macho dominert" hvilket vil si at det er ingen som blir sure og skal knuse deg ned, respekt er nøkkelordet. Du bukker før du går inn i dojoen (salen), bukker for motstanderen osv. Det er folk i alle aldre som trener her, men de er inndelt i partier. Voksen parti Nybegynner, voksenparti mellom, barn nybegynner, barn mellom. Det er faktisk en del jenter hvor jeg trener, men det er flest gutter.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Hvilken kampsport?
« #5 : 05. juli 2010, 14:20 »
Har drevet litt av og på med kickboksing.

Liker kicket (ironisk ord i denne sammenhengen) man får av sparring. På den første klubben jeg begynte på slet de med for små lokaler, så de første treningene på nybegynnerkurset var veldig harde, slik at de lateste skulle bli skremt bort (den effekten det hadde iallefall).

Der jeg trente var det mye jenter, mens den klubben jeg begynner på etter sommeren har ganske få jenter, så også dette varierer.

Anbefales! Skulle du dog ha en bra MMA klubb i nærheten, burde du også sjekke ut det!
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #6 : 05. juli 2010, 14:44 »
MMA!

Jeg driver med det, jeg elsker det jeg VIL leve av det:)

MMa er den mest underholdene, mest brutale, mest krevende kampsporten som er!

For meg er det ikke et spørsmål en gang.

Desverre er det ikke så mange MMA gym i norge. men det kommer, hvor bor du ?

Andre kampsporter som er verdt å ta med seg for å cross traine er:

Bryting, Brazillian Jiu Jitsu, boksing, Muay Thai, Kickboxing.

Kampsporter du bør holde deg unna om du ikke er der for "kunsten" sin del:

Takwando(kan ikke en gang skrive det rett), karate(Kirushinkay går til nød), Judo, kapoeira. and so on, you get the picture?



Hva er mma:
http://mmatrondheim.com/article.php?id=174&p=

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvilken kampsport?
« #7 : 05. juli 2010, 15:17 »
Kampsporter du bør holde deg unna om du ikke er der for "kunsten" sin del:

Takwando(kan ikke en gang skrive det rett), karate(Kirushinkay går til nød), Judo, kapoeira. and so on, you get the picture?

Dette er vel en sannhet med modidikasjoner. Judo har utifra hva jeg har hørt del fine kast en kan bruke til takedowns, og noe av den "indre disiplinen" de oppmuntrer til igjennom Karate og TKD er nok ikke dumt å ha med seg. Men bare for fightingen og teknikken sin del, er nok disse av de mindre matnyttige, det har du rett i.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hvilken kampsport?
« #8 : 05. juli 2010, 21:29 »
Du bukker før du går inn i dojoen (salen), bukker for motstanderen osv. Det er folk i alle aldre som trener her, men de er inndelt i partier. Voksen parti Nybegynner, voksenparti mellom, barn nybegynner, barn mellom. Det er faktisk en del jenter hvor jeg trener, men det er flest gutter.
Bare så det blir klargjort så bukker man ikke for motstanderen i kb,man hilser bare med hanskene.
Er også svært få som bukker på vei inn i salen..endel forms folk gjør det,men ellers er det mer for
de tradisjonelle kampsportene.Så er vel kb ganske 50-50 når det gjelder gutter og jenter..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget REMIIANDRÈ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 177

Sv: Hvilken kampsport?
« #9 : 05. juli 2010, 21:51 »
Bare så det blir klargjort så bukker man ikke for motstanderen i kb,man hilser bare med hanskene.
Er også svært få som bukker på vei inn i salen..endel forms folk gjør det,men ellers er det mer for
de tradisjonelle kampsportene.Så er vel kb ganske 50-50 når det gjelder gutter og jenter..

Slik foregår det i vår klubb under trening. I kamp er det noe helt annet. Vi har egen hilsen for å vise respekt mot sparringspartner innad i klubben, hvordan det er i din klubb vet jeg ikke men, det er heller ikke det han spurte om.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hvilken kampsport?
« #10 : 05. juli 2010, 21:58 »
Takwando(kan ikke en gang skrive det rett), karate(Kirushinkay går til nød)

Taekwondo,alternativt Taekwon-Do eller Tae Kwon Do.
Kirushinkay=Kyokushin,som forøvrig er knallhardt og går nok til mer enn nød..
 Wink
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hvilken kampsport?
« #11 : 05. juli 2010, 22:02 »
Slik foregår det i vår klubb under trening. I kamp er det noe helt annet. Vi har egen hilsen for å vise respekt mot sparringspartner innad i klubben, hvordan det er i din klubb vet jeg ikke men, det er heller ikke det han spurte om.
Ville bare at han ikke skulle tro at det var vanlig hverken under sparring eller i kamp..
I min klubb er det som de fleste andre..man hilser bare med hanskene,å ha en egen hilsen før sparring
tror jeg nok dere er alene om.Det å hilse er respektfullt nok mener jeg..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #12 : 05. juli 2010, 22:26 »
Dette er vel en sannhet med modidikasjoner. Judo har utifra hva jeg har hørt del fine kast en kan bruke til takedowns, og noe av den "indre disiplinen" de oppmuntrer til igjennom Karate og TKD er nok ikke dumt å ha med seg. Men bare for fightingen og teknikken sin del, er nok disse av de mindre matnyttige, det har du rett i.
Selvfølgelig, gikk kort innpå det!

La meg prøve å si det bedre! HVIS du har GOD boksing, GODE spark, BRA bakke game og GOD Bryting. Altså ALT det basice sitter.

Leg GJERNE til TKD spark og fra andre kampsporter. Men det alene er NO USE.

For å si det sånn, jeg lærte meg JAB før jeg lærte spinning backfist;)

Judo, med en del modifisering siden de trener bare i GI, vil kunne ha fine kast.

Utlogget REMIIANDRÈ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 177

Sv: Hvilken kampsport?
« #13 : 05. juli 2010, 22:36 »
Ville bare at han ikke skulle tro at det var vanlig hverken under sparring eller i kamp..
I min klubb er det som de fleste andre..man hilser bare med hanskene,å ha en egen hilsen før sparring
tror jeg nok dere er alene om.Det å hilse er respektfullt nok mener jeg..

txkamsportsenter, har en rekke kamsportsentere og kjører alle den samme hilsen.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hvilken kampsport?
« #14 : 06. juli 2010, 00:03 »
txkamsportsenter, har en rekke kamsportsentere og kjører alle den samme hilsen.
Haha..ikke noe sjokk at det er det hos Anders Wink Stemmer nok at en del kampsportsentere har det ja,
men du vil ikke finne det hos rene kb-klubber.
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!