Skrevet av Emne: Hvilken kampsport?  (Lest 26855 ganger)

Utlogget REMIIANDRÈ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 177

Sv: Hvilken kampsport?
« #15 : 06. juli 2010, 00:11 »
Haha..ikke noe sjokk at det er det hos Anders Wink Stemmer nok at en del kampsportsentere har det ja,
men du vil ikke finne det hos rene kb-klubber.

Det kan nok stemme, hehe. Anders er flink han!

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hvilken kampsport?
« #16 : 06. juli 2010, 00:25 »
Det kan nok stemme, hehe. Anders er flink han!
Liker Anders jeg,men hvis en instruktør skriker til meg så går jeg..
Noen liker militærstil instruksjon,langt i fra alle,men når man uansett når ett visst nivå så burde man klare å tenke selv..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget REMIIANDRÈ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 177

Sv: Hvilken kampsport?
« #17 : 06. juli 2010, 00:26 »
Liker Anders jeg,men hvis en instruktør skriker til meg så går jeg..
Noen liker militærstil instruksjon,langt i fra alle,men når man uansett når ett visst nivå så burde man klare å tenke selv..

Anders skriker vel ikke? Når vi har hatt han, så har han tatt seg god tid til og forklare osv.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hvilken kampsport?
« #18 : 06. juli 2010, 00:46 »
Nei,gjesteinstruksjoner blir noe annet.Men normalt er Anders kjent for å ha litt militærstil
på treningene sine..men som sagt;noen liker det og.Så kan det jo hende han han forandret
trenerstilen sin.
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget REMIIANDRÈ

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 177

Sv: Hvilken kampsport?
« #19 : 06. juli 2010, 00:48 »
Nei,gjesteinstruksjoner blir noe annet.Men normalt er Anders kjent for å ha litt militærstil
på treningene sine..men som sagt;noen liker det og.Så kan det jo hende han han forandret
trenerstilen sin.

Ja, militærstil er ikke helt min greie heller, da går jeg heller ut som du sa. Har enkelte som ikke ser folks grenser og det er ikke noe særlig.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvilken kampsport?
« #20 : 06. juli 2010, 00:59 »
Tusen takk for masse flotte svar! Smiley

Kickboxing er det jeg har tenkt mest på, sammen med thaiboxing og brasiliansk jiu jitsu. Viss det er noen som  driver/har drivd med noen av de to sistnevnte, er jeg veldig interessert i å høre hva dere synes om de. Er en mulighet for at jeg flytter til Drammen til høsten, hvor jeg vet at de bl.a. har Frontline Academy der man kan lære brasiliansk jiu jitsu (hjemmesiden deres: bjj.no). Det er jo ganske gøy, for det er vel ikke så mange klubber som lærer BJJ i Norge?

Forresten, Webah, du sier du driver med MMA. Spennende! Hvordan er det egentlig? Sånn... Jeg vet at MMA er en blanding av mange forskjellige kampsporter, men hvordan foregår treningene? Blir MMA på en måte en sport der hver utøver finner sin egen stil etterhvert som man får mer erfaring, hvor man bruker slag, spark, låseteknikker osv. som man selv liker?

Jeg kunne veldig gjerne tenkt med å lære teknikker for å vinne mot folk som er større og sterkere enn meg (derfor har jeg lyst til å trene BJJ) samtidig som jeg har lyst til å trene en kampsport som fokuserer mer på styrke, med mye slag og spark (derfor kick- og thaiboxing).

Positivt å høre at det er en del jenter som også trener kampsport forresten. Smiley

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #21 : 06. juli 2010, 09:06 »

Forresten, Webah, du sier du driver med MMA. Spennende! Hvordan er det egentlig? Sånn... Jeg vet at MMA er en blanding av mange forskjellige kampsporter, men hvordan foregår treningene? Blir MMA på en måte en sport der hver utøver finner sin egen stil etterhvert som man får mer erfaring, hvor man bruker slag, spark, låseteknikker osv. som man selv liker?

De treningene vi har når jeg trente på TrondheimFightgym
(Jeg trente på pro parti , for de som skulle gå kamp).
Man:  MMA
Tir: Bryting
Ons: Thai BOxinf
Tor: Grappling
Fre: Boksing..

Her sparrer vi mest. men går igjennom forksjellige teknikker og driller hvergang.

Jeg regner med du starter på et nybegynner parti der du får lært alt fra scratch.

Fotarbeid, jab, cross, posisjoner på bakken osvosvosov. At de har et opplegg for det!


Haha, har lyst å ta de som er større enn deg;) Start med krav maga du..

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvilken kampsport?
« #22 : 06. juli 2010, 16:26 »
Det høres egentlig utrolig morsomt ut. Får litt av alt. Smiley

Krav maga var faktisk noe av det første jeg tenkte på når jeg kom inn på tanken av å starte med kampsport. Men jeg fikk inntrykk av at det handlet mer om rent selvforsvar. Ikke at det er noe galt med det i seg selv, men det virker gøy å lære å slå og sparke skikkelig. God trening + at det virker som en morsom opplevelse viss man kan det.

Hvordan er forresten miljøet for MMA i Norge, har du noe inntrykk av det? Er det et generelt lite eller stort miljø for det? Og er det noen plass i landet hvor det er spesielt godt miljø for det?

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvilken kampsport?
« #23 : 06. juli 2010, 16:42 »
Et annet spørsmål; Hvordan er det med skader i de ulike kampsportene deres her nevner? Føler det er veldig viktig å ha litt kunnskap om. F. eks har jeg ikke noe ønske om å begynne med noe hvor det er vanlig å brekke armer eller bein, eller få skuldre ut av ledd. Har inntrykk av at dette vil skje mer hyppig i kampsporter som bryting, BJJ o.l., men kickboxing, boxing, thaiboxing osv. er tryggere sånn sett.

Hva med kung fu forresten? Er dette mye av samme greia som Tae Kwon Do, eller er dette noe man faktisk kan bruke dersom man skulle komme i en uheldig situasjon i det vanlige liv?

Utlogget mark1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Hvilken kampsport?
« #24 : 06. juli 2010, 18:03 »
Tror ikke skadene er det du skal være bekymret for, selv om det er en kontaktsport så har ikke jeg opplevd noen skader på meg eller noen i gruppa den halvårs perioden jeg har trent.
Bruk tannbeskytter og susp.

Og med mindre du er svært uheldige med treningsmiljøet så er som regel sparrepartneren forsiktig, sånn at han ikke yanker ut den armbaren så du kjenner senene revne, men heller drar den i land forsiktig så du får tappa (eller skreki) =)
men at du får en hæl midt på nasan i oppsettet til armbaren, eller du slår i filler håndledda på putene det må du jo bare regne med.

kickboxing sparring foregår med beskyttelse på leggene og hodet i tillegg til tjukke hansker, pluss at man som regel bare fokuserer på det tekniske i starten sånn at man ikke legger mye kraft i slag og spark.
Det jeg prøver å si, ikke bry deg om skadene, du kan tryne på sykkelturen, eller drukne på svømmeturen også.

Når det gjelder det rent selvforsvarsmessige så tror jeg at det beste trikset du lærer er at du ikke ser noe morro i å sloss på byen, det er mye morsommere å sloss mot gutta på treninga
Så du har ikke noe behov for å sloss på byen og dermed ikke har noe problem med å gå (løpe) vekk fra situasjonen. =)
From fatass to not so fatass
Nov. 08 98kg bf: 25.7%                       Okt. 98.4kg bf: 16.3% spise løfte spise løfte
Mai.  09 94kg bf: 19.4%                      des. 09 102kg bf: 18.5 slutt på bulk
Aug. 09 92kg bf: 16.1%
Sep. 09 92kg bf: 15.7% prøver å bulke

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Hvilken kampsport?
« #25 : 06. juli 2010, 22:42 »
Om du er redd for skader burde du være forsiktig med bryting. Vi som har brytet hele livet har tilvendt kroppen til det, ofte nye brytere i voksen alder kommer ut av trening med knekte, strekte ledd  og sener.
Njoa

Utlogget Fr3

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hvilken kampsport?
« #26 : 07. juli 2010, 22:07 »
Jeg trener BJJ og SW (BJJ No-GI).

Jeg kunne veldig gjerne tenkt med å lære teknikker for å vinne mot folk som er større og sterkere enn meg (derfor har jeg lyst til å trene BJJ) samtidig som jeg har lyst til å trene en kampsport som fokuserer mer på styrke, med mye slag og spark (derfor kick- og thaiboxing).

Jeg hadde noe av det samme utgangspunktet når jeg skulle velge kampsport. Jeg ville trene noe som funka utenfor treningsrommet og som bestod av å være smart og inneha teknikk framfor å være stor og sterk for å 'vinne'.

Et annet spørsmål; Hvordan er det med skader i de ulike kampsportene deres her nevner? Føler det er veldig viktig å ha litt kunnskap om. F. eks har jeg ikke noe ønske om å begynne med noe hvor det er vanlig å brekke armer eller bein, eller få skuldre ut av ledd. Har inntrykk av at dette vil skje mer hyppig i kampsporter som bryting, BJJ o.l., men kickboxing, boxing, thaiboxing osv. er tryggere sånn sett.

Minimalt. Hvis ikke du er typen som ikke vil gi deg eller gjør teknikker som man ikke behersker.

Jeg falt i den siste kategorien for en uke siden  Tongue . Prøvde meg på anaconda choke uten å ha gjort den før eller fått den instruert. Tok den bare fra hukommelsen etter en youtubevideo. Jeg glemte å 'tucke' ned hodet mitt og hadde litt for løst grep. Endte med brist i et ribbein Sad

http://www.youtube.com/watch?v=Bwf9x_20DJA#noexternalembed
Markløft: 100 kg, Knebøy: 85 kg, Benkpress: 70 kg, Militærpress: 50 kg, Pullups: 7 stk

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hvilken kampsport?
« #27 : 08. juli 2010, 10:46 »
Tror ikke skadene er det du skal være bekymret for, selv om det er en kontaktsport så har ikke jeg opplevd noen skader på meg eller noen i gruppa den halvårs perioden jeg har trent.

Jeg har vært innom en haug forskjellige kampsporter i årenes løp (av og på siden 1987) -- alt fra Aikido til BJJ, kickboksing og fullkontaktkarate -- og de to gangene jeg har fått noen skader som ikke kunne fikses med sportstape og litt tålmodighet var det hhv. fordi jeg snublet og falt under oppvarming, og fordi jeg var vågal nok til å spille innebandy (bedriftsidrett er faen meg livsfarlig).


Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hvilken kampsport?
« #28 : 08. juli 2010, 12:33 »
Det høres egentlig utrolig morsomt ut. Får litt av alt. Smiley

Krav maga var faktisk noe av det første jeg tenkte på når jeg kom inn på tanken av å starte med kampsport. Men jeg fikk inntrykk av at det handlet mer om rent selvforsvar. Ikke at det er noe galt med det i seg selv, men det virker gøy å lære å slå og sparke skikkelig.

Hei Smiley Det er mye slag/spark/sparring i Krav Maga, så hvis du ikke har tenkt å konkurrere, er dette absolutt verdt å kikke innom Smiley Problemet med konkurrering/Krav Maga, er at du venner deg til mange teknikker man ikke har lov å bruke i konkurranse. Noe som ikke er lett å legge fra seg uten videre.
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvilken kampsport?
« #29 : 15. juli 2010, 20:51 »
Hei Smiley Det er mye slag/spark/sparring i Krav Maga, så hvis du ikke har tenkt å konkurrere, er dette absolutt verdt å kikke innom Smiley Problemet med konkurrering/Krav Maga, er at du venner deg til mange teknikker man ikke har lov å bruke i konkurranse. Noe som ikke er lett å legge fra seg uten videre.
Hei! Smiley Tusen takk for bra innspill. Må sette meg bedre inn i dette, skjønner jeg. Tanken var ikke å bli en konkurranseutøver innen noe, nei, tenker kun på underholdning+treningseffekt+selvforsvar. Synes også det virker som om Krav Maga-miljøet lærer bort gode holdninger å ha f. eks ute på byen, eller hvor man nå enn måtte ferdes.

Og tusen takk til dere andre som har svart! Masse gode, interessante innlegg her. Har mye bedre oversikt over ting nå enn jeg hadde til å begynne med. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!