Skrevet av Emne: Hvilken kampsport?  (Lest 26839 ganger)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hvilken kampsport?
« #75 : 22. november 2011, 15:19 »
Det er sant det er ikke det som er meningen med kampsport.. Jeg selv gjør det får å trene, men også for å beskytte meg selv.. kommer ann på hvordan du skal bruke den

Beskytte deg mot hva? Jeg er ti år eldre enn deg og har aldri havnet i slagsmål eller hatt særskilt behov for å "beskytte meg". Jeg jobber som dørvakt på åttende året og du er ikke en gang gammel nok til å gå på byen enda. Anbefaler deg å lære litt om instilling her i livet. Å "banke dritten ut av folk som er tøffe i fylla" er neppe kontruktivt uansett grunn.

Om man vil havne i konflikter er det meget enkelt men det er like enkelt å heve seg over det og unngå dem om man vil det.

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Hvilken kampsport?
« #76 : 22. november 2011, 15:28 »
Hvilken kampsport du er utøver i betyr fint lite, hvordan du velger å sloss for å beseire motstanderen din betyr noe.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #77 : 24. november 2011, 02:50 »
Beskytte deg mot hva? Jeg er ti år eldre enn deg og har aldri havnet i slagsmål eller hatt særskilt behov for å "beskytte meg". Jeg jobber som dørvakt på åttende året og du er ikke en gang gammel nok til å gå på byen enda. Anbefaler deg å lære litt om instilling her i livet. Å "banke dritten ut av folk som er tøffe i fylla" er neppe kontruktivt uansett grunn.

Om man vil havne i konflikter er det meget enkelt men det er like enkelt å heve seg over det og unngå dem om man vil det.

Could not agree more! Skjønner ikke ossen folk roter seg opp i bråk hele tiden..
Hater folk som sloss på byen...  Grow some balls..

Hvilken kampsport du er utøver i betyr fint lite, hvordan du velger å sloss for å beseire motstanderen din betyr noe.

Whaaat? så hvis du trener teakwando i 12 år, kan du "velge" å sloss på en bedre måte da... ? Eller ville en mma fighter med 2 år trening banka shitten av deg:P?

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Hvilken kampsport?
« #78 : 24. november 2011, 07:54 »

Whaaat? så hvis du trener teakwando i 12 år, kan du "velge" å sloss på en bedre måte da... ? Eller ville en mma fighter med 2 år trening banka shitten av deg:P?

Poenget mitt var at du kan ikke si at en person er bedre til å sloss enn en annen fordi han driver med den kampsporten. Feks en som har trent karate er ikke nødvendigvis underlegen en MMA utøver. Personen som er best til å sloss vil vinne uavhengig av kampsport, en person som erkjenner sine svakheter, tilpasser seg motstanders styrker og velger å sloss på en måte som vil gi han overtaket, vil mest sannsynlig vinne.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Luke Skywalker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: Hvilken kampsport?
« #79 : 24. november 2011, 08:13 »
Poenget mitt var at du kan ikke si at en person er bedre til å sloss enn en annen fordi han driver med den kampsporten. Feks en som har trent karate er ikke nødvendigvis underlegen en MMA utøver. Personen som er best til å sloss vil vinne uavhengig av kampsport, en person som erkjenner sine svakheter, tilpasser seg motstanders styrker og velger å sloss på en måte som vil gi han overtaket, vil mest sannsynlig vinne.


Nå er det også slik at man blir god til det man trener på, og hvis en stil mangler realistisk sparring (som feks. noen stiler av karate hvor det ikke kjøres slag mot hodet) så lærer man ikke å reagere riktig i en reell situasjon. MMA er jo noe av det bedre man kan trene fordi flest mulig elementer fra en reell situasjon øves på og testes ut i sparring.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #80 : 26. november 2011, 01:02 »
Poenget mitt var at du kan ikke si at en person er bedre til å sloss enn en annen fordi han driver med den kampsporten. Feks en som har trent karate er ikke nødvendigvis underlegen en MMA utøver. Personen som er best til å sloss vil vinne uavhengig av kampsport, en person som erkjenner sine svakheter, tilpasser seg motstanders styrker og velger å sloss på en måte som vil gi han overtaket, vil mest sannsynlig vinne.


Det kan jeg på ingenmåte si meg enig i! Hadde jeg trent karate og skulle gått mma kamper hadde jeg fått GRISEBANK!

dummeste jeg har hørt:P

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Hvilken kampsport?
« #81 : 26. november 2011, 10:53 »

Det kan jeg på ingenmåte si meg enig i! Hadde jeg trent karate og skulle gått mma kamper hadde jeg fått GRISEBANK!

dummeste jeg har hørt:P

Så hvis jeg begynner å trene MMA i dag, ville jeg kunne banket alle karate utøverne i verden, fordi jeg trener MMA?
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Hvilken kampsport?
« #82 : 26. november 2011, 11:19 »
Så hvis jeg begynner å trene MMA i dag, ville jeg kunne banket alle karate utøverne i verden, fordi jeg trener MMA?

Kanskje ikke idag, men definitivt i morgen!

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hvilken kampsport?
« #83 : 26. november 2011, 15:23 »
Poenget mitt var at du kan ikke si at en person er bedre til å sloss enn en annen fordi han driver med den kampsporten. Feks en som har trent karate er ikke nødvendigvis underlegen en MMA utøver. Personen som er best til å sloss vil vinne uavhengig av kampsport, en person som erkjenner sine svakheter, tilpasser seg motstanders styrker og velger å sloss på en måte som vil gi han overtaket, vil mest sannsynlig vinne.


Tja, kampsporter er svært forskjellige. Er forskjell på: "Gong, tre-fem minutter juling til noen faller om eller TKO. Om ikke innen tre minutter kjøres flere runder." Og denne; "Gå! Anfall, poeng deltaker A eller B, stopp, reset posisjon. Gå på nytt, anfall, poeng osv."

Strukturen i karate, tae-kwon do og en god del andre kampsporter er svært foskjellig fra det meste av bryting/grappling, boksing og kickboksing. Det er en grunn til at den helt store majoriteten av dem med "feil" bakgrunn gjør det veldig dårlig i cagefights o.l, da spesielt på bakken der mye av det skjer.

Er mye som ser kult ut på film men som ikke står seg veldig godt i virkeligheten. Kung Fu må vel være kroneksempelet på dette. Skjønner at folk som bedriver kampsport vil forsvare sin disiplin, og bra er det, men konkurransemessig og ellers er det svært, svært lite som slår den brutalt effektive stand-up stilen og ikke minst grapplinga til gode MMA utøvere.

Finn meg en utøver i verden innen Tae-Kwon Do, Kung Fu, Karate, Aikido etc som klarer mer enn en runde med Alistair Overeem for eksempel, da skal jeg ta av meg hatten (dog er han litt mer ren kickbokser enn mange andre).

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #84 : 26. november 2011, 15:37 »
Finn meg en utøver i verden innen Tae-Kwon Do, Kung Fu, Karate, Aikido etc som klarer mer enn en runde med Alistair Overeem for eksempel, da skal jeg ta av meg hatten (dog er han litt mer ren kickbokser enn mange andre).

S T E V E N S E A G A L
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #85 : 26. november 2011, 17:54 »
Så hvis jeg begynner å trene MMA i dag, ville jeg kunne banket alle karate utøverne i verden, fordi jeg trener MMA?

Hvis den BESTE MMA fighteren hadde møtt den BESTE Karate utøveren..
Neitherless to say..



Btw mumlemann, Alistair er på ingenmåte en kickbokser, om du skla sette han i bås fortjener han ihvertfall k1! Og han har fler submission wins en ko. How can you call that a kickboxer

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hvilken kampsport?
« #86 : 26. november 2011, 18:10 »
Hvis den BESTE MMA fighteren hadde møtt den BESTE Karate utøveren..
Neitherless to say..



Btw mumlemann, Alistair er på ingenmåte en kickbokser, om du skla sette han i bås fortjener han ihvertfall k1! Og han har fler submission wins en ko. How can you call that a kickboxer

K1 er da vitterlig mer stand-up enn grappling? Kaller ikke mannen en kickbokser, men mer kickbokser enn de fleste cagefightere der kampen ofte går i bakken nærmest umiddelbart. Vet også at Overeem er utrolig god på bakken, en god venn av meg har blitt regelmessig knøvlet av mannen over lengre tid...  Grin

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Hvilken kampsport?
« #87 : 26. november 2011, 20:50 »
K1 er da vitterlig mer stand-up enn grappling? Kaller ikke mannen en kickbokser, men mer kickbokser enn de fleste cagefightere der kampen ofte går i bakken nærmest umiddelbart. Vet også at Overeem er utrolig god på bakken, en god venn av meg har blitt regelmessig knøvlet av mannen over lengre tid...  Grin

Ja, men han er ikke en KickBoxer;)!

Ingar?

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Hvilken kampsport?
« #88 : 26. november 2011, 21:53 »
Det kommer ann på hva du vil trene og hvor.

F.eks Jeg har hørt at endel taekwondo skoler internasjonalt er dårlige. Liksom at hvis du vil trene sikkelige taekwondo må du trene i korea eller ha noen som har trent i korea som er instruktør her i Norge.(Korea er hvor Taekwondo kommer fra). Eksempler fra taekwondo i Korea er : http://www.youtube.com/watch?v=xb0tGNX4YaQ#noexternalembed. Trener du slik Taekwondo vil du nok klare å beskytte deg om en person slår eller angriper deg. Så det funker godt nok til å forsvare seg selv med.


Men hvis du vil forsvare deg selv i bakkekamp så bør du trene fullkontakt kampsport som MMA.
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Hvilken kampsport?
« #89 : 27. november 2011, 13:08 »
Ja, men han er ikke en KickBoxer;)!

Ingar?

Kverulant!  Tongue

Jepp, selveste Big Boii Storsve som nyter livet i Vegas for tiden. Vel fortjent.  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!