Skrevet av Emne: Nå skal det gjøres!! Froggys logg  (Lest 114645 ganger)

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Nå skal det gjøres!! Froggys logg
« : 10. juli 2010, 16:34 »
Tenkte jeg skulle starte en loggbok her inne for de siste 15 kg jeg skal ned. Merker at nå som det mest overflødige fettet er borte så tar det litt lengre tid (hardere jobbing) å gå ned. Kanskje en loggbok vil virke ekstra motiverende for å nå den siste biten.

Litt om veien hit først: På vårparten av 2008 veide jeg 131 kg (kvinne, ca. 175 høy) og hadde rett og slett fått nok av plagene overvekten førte med seg. I dag morges lå vekta på 90, 6. Er først nå i det siste jeg har begynt å se litt markeringer her og der og det gir veldig motivasjon til å fortsette videre.

Akkurat nå trener jeg kardio hver dag, som regel i form av sykling, enten ute eller spinningtimer, men i dag er det lørdag og da har jeg en litt motvillig treningsfri dag Wink Frister veldig å sette seg på sykkelen i dette været. Trener et fullkroppsprogram mandag, onsdag og fredag i tillegg.

Lørdag er også spisedag for meg, hvor jeg unner meg det jeg har lyst på. Har funnet ut at dette funker godt for meg og motivasjonen for uken derpå. Har også merket at jeg orker mindre og mindre snop etterhvert som tiden går og det gode kostholdet er på plass.

Når jeg sier at jeg skal ned 15 kg så er det ikke et fastsatt tall egentlig, jeg ser mer på fettprosent enn akkurat vekten, men jeg tror hvertfall at rundt 75 vil være riktig for meg. Vet hvertfall at jeg har bygd godt med muskler, spesielt i beina, så om 80 er riktig for min kropp så er ikke det så viktig.

I morgen er det tilbake til trening og riktig kosthold så da legger jeg nok inn litt info da.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Mine siste 15 (?)
« #1 : 10. juli 2010, 16:46 »
Er en kjempegod prestasjon å ha gått ned 40 kilo! Flott at du merker at du får mindre lyst på godterier og annet rask Smiley Fortsett slik med jernviljen din så får du det du vil ha! Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Citius

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: Mine siste 15 (?)
« #2 : 10. juli 2010, 17:03 »
Kjempebra!  Grin
Dette klarer du!

"Ingenting er umulig for en som er positiv"

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #3 : 10. juli 2010, 18:22 »
Takk for vennlige ord, det hjelper også på motivasjonen  Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #4 : 10. juli 2010, 22:45 »
Ble visst litt vel mye denne spisedagen  :Smiley Følt meg full og ekkel og angrer litt nå, gitt. Så det ble en tur på sykkelen i kveld alikevel  Grin 1,5 mil på en nydelig sommerkveld.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Mine siste 15 (?)
« #5 : 10. juli 2010, 23:03 »
En vellykket spisedag gjør at en får dårlig samvittighet og trener enda mer og hardere dagene etter Wink
Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Mine siste 15 (?)
« #6 : 10. juli 2010, 23:16 »
Hva slags opplegg har du planlagt? Bare "vanlig underskudd"? Hvordan ser f.eks fordelingen mellom fett/karb/protein ut?

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #7 : 10. juli 2010, 23:29 »
Sitat
En vellykket spisedag gjør at en får dårlig samvittighet og trener enda mer og hardere dagene etter Wink

hehehe.. jeg har mange "vellykkede" spisedager så motivasjonen er i grunn på topp hver mandag Cheesy

Sitat
Hva slags opplegg har du planlagt? Bare "vanlig underskudd"? Hvordan ser f.eks fordelingen mellom fett/karb/protein ut?

Jeg prøver så godt jeg kan å følge "regelen" med 40% karbs, 40% prot og 20% fett, men skal innrømme at jeg ikke følger dette helt slavisk. Enkelte dager har jeg hatt såpass lange kardioøkter at jeg bare må få i meg mer karb. Har opplevd enkelte uker hvor jeg føler jeg har veldig lite å gi de siste dagene dersom jeg ikke får i meg nok karbo.

I det siste har jeg også forsøkt å få i meg mesteparten av karbsene før trening og holde meg til mest mulig protein etter treningen. Er ikke sikker på om dette er lurt etter kardio eller om det kun gjelder etter styrketrening, men det vet kanskje en av dere?

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #8 : 11. juli 2010, 12:39 »
Da ble det 3,6 mil på sykkelen i dag, styrtregnet kom 1 minutt før jeg var hjemme  biggrin

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Mine siste 15 (?)
« #9 : 11. juli 2010, 13:10 »
Hvordan trener du styrke? Har du noe system på hvilke dager du kjører kardiotrening? Hvordan ser spisedager ut?

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #10 : 11. juli 2010, 15:22 »
Trener et fullkroppsprogram mandag, onsdag og fredag (knebøy, markløft (nettopp begynt med det), chins, benkpress og noen suppleringsøvelser).

Kardio kjører jeg hver dag bortsett fra lørdag, da er det som sagt helt fri. På dagene med styrke kjører jeg kardio etter dette.

Spisedager (lørdager) har jeg egentlig ikke noen planer for, jeg prøver å få i meg de vanlige måltidene, så blir det litt ekstra middag på kvelden, og det jeg måtte ha lyst på av snop Wink
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #11 : 12. juli 2010, 20:33 »
Ble en liten sykkeltur etter frokost i dag, 1, 5 mil.

I kveld styrketrening + en hard spinningtime.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Mine siste 15 (?)
« #12 : 13. juli 2010, 01:00 »
hehehe.. jeg har mange "vellykkede" spisedager så motivasjonen er i grunn på topp hver mandag Cheesy

Jeg prøver så godt jeg kan å følge "regelen" med 40% karbs, 40% prot og 20% fett, men skal innrømme at jeg ikke følger dette helt slavisk. Enkelte dager har jeg hatt såpass lange kardioøkter at jeg bare må få i meg mer karb. Har opplevd enkelte uker hvor jeg føler jeg har veldig lite å gi de siste dagene dersom jeg ikke får i meg nok karbo.

I det siste har jeg også forsøkt å få i meg mesteparten av karbsene før trening og holde meg til mest mulig protein etter treningen. Er ikke sikker på om dette er lurt etter kardio eller om det kun gjelder etter styrketrening, men det vet kanskje en av dere?


Du kan jo for eksempel prøve å holde fettet så lavt som mulig på spisedagene. Litt av vitsen med spisedagen, er jo å få fart på forbrenningen igjen. Det er karbohydratene som gjør dette, fettet gjør det ikke. Mye godt du kan spise som ikke inneholder særlig mye fett. Gjør du det på denne måten, vil du kunne fylle glykogenlagrene dine (energilagrene i muskler og lever), sparke forbrenningen igang igjen (leptin) uten å gå for høyt på kaloriene. Samtidig som det hjelper på psyken Smiley

Prøv å "karbe opp" med mat som inneholder stivelse (f.eks potet, ris), eller grove kornvarer (kanskje lurt å styre unna for mye fiber, mange blir dårlige i magen. Personlig gir jeg beng i dette, er veldig glad i grovt rugbrød på oppkarbinger). Litt utpå kvelden er det selvfølgelig greit med godis Wink Bare prøv å holde fettinntaket så lavt som mulig (omega3 til måltider er greit). Mine beste oppkarbinger har vært de med mye "ren" mat, men har vel aldri hatt en eneste oppkarbing uten kosemat.

Eksempler på "oppkarbingsmat" med lite fett:
Ris, poteter, grovbrød (min favoritt), pasta, spaghetti, makaroni, havregrøt, proteinpannekaker (google), puffet ris, kornblandinger. Vær kreativ Smiley
Kosemat: Lavfett is, vingummi, smågodt, pannekaker uten smør og eggeplommer (disse blir litt tørre), hjemmelagde havrekjeks, boller (også litt tørre, hehe) osv.

Sist men ikke minst, spis karbohydrater til du er METT! Ikke hold igjen. Oppkarbing er et verktøy for å holde dietten igang, både fysisk og psykisk. Treffer du riktig, vil oppkarbingen rett og slett bare være bra for hele dietten.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #13 : 13. juli 2010, 15:34 »
Takk for tipsene, Stian. Setter pris på alle innspill!

I dag morges ble det 2 mil på sykkelen. Har planer om en forholdsvis enkel spinntime i kveld. Ingen styrketrening i dag.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?)
« #14 : 14. juli 2010, 21:17 »
2,9 mil på sykkelen i morges, fullkroppsprogram og en liten spinntime på 45 min. Merket at jeg var litt sliten på spinningtimen så det spørs om ikke jeg tar det litt mer med ro i morgen.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!