Skrevet av Emne: Nå skal det gjøres!! Froggys logg  (Lest 114647 ganger)

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #105 : 22. oktober 2010, 08:47 »
Blir mye aktivitet i dag siden jeg har fri. Først en fjelltur... i snøen  :Smiley Ca. to timer. En spinningtime og fullkroppsprogram i kveld.

M1: Havregrøt m/ ekstra lett melk, tran, vann, sjokomelk
M2: Firkornbrød med banan, Skyr, vann.
M3: Havregrøt m/ ekstra lett melk, en neve mandler, vann.
M4: Proteinshake
M5: Karbonadedeig med grønnsaker, Skyr, vann.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #106 : 25. oktober 2010, 13:20 »
Nok en uke, sliter litt med motivasjonen i matveien, merker jeg. Kan være fordi jeg var striks i helga Wink

Spinningtime og fullkroppsprogram i kveld. Mat blir som vanlig men det lå to hjemmebakte boller her fra helga og de gikk dessverre rett ned  >Cheesy Oh well.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #107 : 29. oktober 2010, 00:37 »
Vært fryktelig demotivert denne uka og i dag (og delvis i går) falt jeg totalt av lasset i matveien Undecided Ble heller ingen trening i dag men det var fordi jeg ikke hadde tid. Fra neste uke må det gjøres noen endringer! Får bruke helga til å komme meg litt til hektene  >Cheesy
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #108 : 29. oktober 2010, 10:43 »
Hvorfor vente til neste uke? Hehe... fra og med i dag er det bare å ta seg i nakkeskinnet, nå SKAL jeg klare det!! Tilbake på dietten.

M1: Havregrøt m/ ekstra lett melk, tran, vann, 1 eple.
M2: 1 Skyr, 1 pære, vann,
M3: Havregrøt m/ ekstra lett melk, vann.
M4: Svinekjøtt med blomkål og brokkoli, vann, 1 Skyr.

Ikke mer enn 1700 kalorier til sammen men så lå jeg jo skyhøyt i går  Embarrassed

Trening blir fullkroppsprogram og en spinningtime.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #109 : 01. november 2010, 10:16 »
Blitt mye turgåring i helga, stive bein i dag, får håpe litt sykling løsner opp.

Dobbel spinningtime + fullkroppsprogram i kveld.

M1: Havregrøt m/ ekstra lett melk, tran, vann, 1 eple.
M2: 2 Skyr, 1 pære, 1 eple, vann,
M3: Havregrøt m/ ekstra lett melk, vann.
M4: Proteinshake
M5: Svinekjøtt med blomkål og brokkoli, vann, 1 Skyr.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #110 : 02. november 2010, 19:49 »
Føler at jeg har klart å snu tankegangen litt og har startet uken veldig bra. Dobbel spinningtime i dag.

M1: Havregrøt m/ ekstra lett melk, tran, eple, vann
M2: 2 Skyr, eple, pære, vann.
M3: Havregrøt m/ ekstra lett melk, eple, en liten neve cashewnøtter, vann.
M4: Kyllingwok med soyasaus, 1 Skyr, vann.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #111 : 03. november 2010, 10:56 »
Fri i dag så nå skal jeg en tur ut på sykkelen siden det er mildt og sola er framme. Blir ca 45 minutter, tenker jeg. Fullkroppsprogram og en spinningtime i kveld.

M1: Havregrøt m/ ekstra lett melk, tran, pære, vann.
M2: Skyr, pære, vann.
M3: 2 skiver med egg og ansjos, eple, vann.
M4: Havregrøt m/ ekstra lett melk, vann.
M5: Proteinshake
M6: Kylling med fullkornsris og grønnsaker, 1 Skyr, vann.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #112 : 03. november 2010, 23:06 »
I håp om å stramme inn og bli litt flinkere i helgene har jeg bestemt meg for å logge matinntaket her lørdag og søndag også, tror det vil hjelpe meg den siste biten av dietten. Så da gjelder det bare å ikke ljuge Cheesy
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #113 : 04. november 2010, 13:17 »
Spinningtime i kveld + 20 min med roing.

M1: Havregrøt m/ ekstra lett melk, tran, eple, vann.
M2: 1 egg, 2 Skyr, eple, vann.
M3: Havregrøt m/ ekstra lett melk, vann.
M4: Laks med brokkoli og blomkål + byggris, 1 Skyr, vann, en frukt.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #114 : 04. november 2010, 13:34 »
I håp om å stramme inn og bli litt flinkere i helgene har jeg bestemt meg for å logge matinntaket her lørdag og søndag også, tror det vil hjelpe meg den siste biten av dietten. Så da gjelder det bare å ikke ljuge Cheesy
Tough one Cheesy

Men ser ut som om du spiser litt lite mat? Vet du antall kalorier eller mengde?

Hvor lenge har du vært på sammenhengende diett nå? Hvor langt unna målet er du osv.?

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #115 : 04. november 2010, 14:50 »
Jeg ligger på ca 2100 kalorier pr dag, de dagene jeg trener veldig mye så spiser jeg mer. Hmm... jeg har små pauser innimellom, hvertfall i matveien Wink Men siste treningsoppholdet var vel i juli en gang. Har holdt på i over 2 år men har blitt et totalt opphold ca. hvert halv år, noen uker uten trening og at jeg spiser det jeg vil.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #116 : 04. november 2010, 15:53 »
I håp om å stramme inn og bli litt flinkere i helgene har jeg bestemt meg for å logge matinntaket her lørdag og søndag også, tror det vil hjelpe meg den siste biten av dietten. Så da gjelder det bare å ikke ljuge Cheesy

Kan være en fordel å legge treningen(e) til helgen da? Slik at du kan unne deg noe ekstra i helgene.. sliter her selv, kunne lett spist 20 kalorier dagen i ukedagene, men med en gang helgen kommer så vil jeg SPISE.. Wink

Det kan være en fordel å manipulere kosten med høyere proteininntak/bytte ut noen gram karbohydrater og fett med proteiner.

Kroppen bruker 15-30% av kaloriene du inntar via protein på å "fordøye" dem, dvs 100g protein = 400 kcal , men i realiteten litt mer som 300 kcal. Dvs du inntar like mye kalorier, føler deg mettere og ligger i et høyere reelt underskudd. Kanskje litt "overtenking", men fin ting å ha i bakhodet om ting stopper opp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermic_effect_of_food

Dvs. proteiner i fast form da det skaper mer metthetsfølelse!

*skriveregentligforåeleggeigjenspor*

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #117 : 04. november 2010, 17:01 »
Jeg trener som regel litt i helgene også men da mest i form av gåing, og jeg kunne nok prøvd å økt litt mer i helgene for så å unne meg mer. Problemet mitt har alltid vært en unormal apetitt, helt fra jeg var liten av, har fått høre en del historier om hvordan jeg kunne tømme border om jeg ikke ble stoppa Cheesy Spesielt når det gjelder sukker så er det noe i holdet mitt som klikker Wink og jeg kan lasse innpå groteske mengder når jeg først setter i gang. Så jeg har vel egentlig bestemt meg for å holde meg mest mulig unna sukker/raske karbs også i helgene nå og heller fylle på med god og næringsrik mat.

Jeg har testet litt frem og tilbake når det gjelder inntak av proteiner og ligger nå på ca. 55% karbs, 35% prot og resten fett. Har ligget mye høyere på proteiner men ble etter en stund veldig sliten på treningen. Men som du sier så har også jeg merket at et par ganger jeg har stått litt fast så har det løsnet litt om jeg har lagt meg på et høyere proteininntak.

Takk for linken, skal lese mer om dette etter treningen. Moro at du følger litt med, setter veldig stor pris på innspill!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #118 : 05. november 2010, 08:14 »
Jeg trener som regel litt i helgene også men da mest i form av gåing, og jeg kunne nok prøvd å økt litt mer i helgene for så å unne meg mer. Problemet mitt har alltid vært en unormal apetitt, helt fra jeg var liten av, har fått høre en del historier om hvordan jeg kunne tømme border om jeg ikke ble stoppa Cheesy Spesielt når det gjelder sukker så er det noe i holdet mitt som klikker Wink og jeg kan lasse innpå groteske mengder når jeg først setter i gang. Så jeg har vel egentlig bestemt meg for å holde meg mest mulig unna sukker/raske karbs også i helgene nå og heller fylle på med god og næringsrik mat.

Jeg har testet litt frem og tilbake når det gjelder inntak av proteiner og ligger nå på ca. 55% karbs, 35% prot og resten fett. Har ligget mye høyere på proteiner men ble etter en stund veldig sliten på treningen. Men som du sier så har også jeg merket at et par ganger jeg har stått litt fast så har det løsnet litt om jeg har lagt meg på et høyere proteininntak.

Takk for linken, skal lese mer om dette etter treningen. Moro at du følger litt med, setter veldig stor pris på innspill!

Det er jo derfor det kan være en fordel å cycle carbs, spise høy protein moderat carb og moderat fett på fridager og så høycarb low fat på treningsdager da får man det beste av begge verdner, spesielt lurt om man henger seg litt opp på samme vekt. Er også en gode måte å kvitte seg med søtsug osv Smiley

Fra bodyrecomposition.com

"Thermic Effect of Food (TEF)
The thermic effect of food (TEF, also known as specific dynamic action or SDA or Dietary Induced Thermogenesis or DIT) refers to the slight bump in metabolic rate that occurs after eating, due to processing and utilization of the ingested nutrients. For example, protein has to be broken down and processed in the liver which requires energy. As well, the simple act of eating protein stimulates protein synthesis in various tissues (organs, liver, muscle) as well. All of which takes energy. Carbohydrates get broken down to glucose, which goes through the liver, some processing, etc. Fat undergoes the least processing. There are exceptions such as medium chain triglycerides (MCTs) which undergo quite a bit of processing in the liver, causing a slight bump in metabolic rate (via TEF) in the process.
As it turns out, different nutrients have different individual TEF’s. Protein turns out to have the highest, to the tune of 20-30%. Meaning that of the total protein calories you eat, 20-30% is lost in processing. Carbohydrate stored as glycogen requires about 5-6% of the total calories. Carbohydrate converted to fat (which generally doesn’t happen in very significant amounts) uses up ~23% of the total calories as TEF. Most fats have a tiny TEF, maybe 2-3% (because they can be stored as fat in fat cells with minimal processing).
Since it’s usually impractical to sit and figure out the individual TEFs for each nutrient, the normal estimate used is 10% of total caloric intake. So if you consume 3000 calories per day of a relatively ‘normal’ mixed diet, you can assume that your TEF is about 300 calories per day or so. You also generally find that, with the exception of extreme diets (such as all protein), shuffling macronutrients has a pretty minimal overall impact on metabolic rate via TEF.
For example, consider the difference in TEF for carbs versus fat: 5-6% vs. 3%. That means that, for every 100 calories of each you ate, you’d burn 5-6 or 3 calories. So if you replaced 100 calories of fat with 100 calories of carbohydrates, you’d burn a whopping 2-3 extra calories via TEF. If you replaced 1000 calories of fat with 1000 calories of carbohydrates, you’d burn 20-30 more calories. If you were able, by some means, to replace 2000 calories of fat with carbohydrates, you would burn 40-60 more calories via TEF. One study found that metabolism was about 4% higher (100 calories per day or so) for the higher carb versus the higher protein diet. That still only amounts to an extra pound lost per month or so. Nothing to write home about to be sure.
About the only time that TEF can become considerable is when you replace carbohydrates or fat with protein. For every 100 calories of carbs/fat replaced with protein, you’d expect to burn about 25 calories more (30 cal for protein vs. 3-6 for carbs/fat). So a doubling of protein from 60 to120 grams/day might increase TEF by 80 calories/day. Triple it to 180 grams/day and TEF could increase by 150 calories. The 20-30% TEF of protein can become even more significant at extreme intakes. However, for the most part, such extreme intakes aren’t practical or used outside of the bodybuilding subculture. In all but the most extreme diets, protein stays fairly static and carbs and fats are shuffled around; the effect is typically minimal in terms of TEF.
Finally, I should mention that some research has found that insulin resistant individuals may have an impaired TEF response to eating, with a rough 50% reduction occurring. This could conceivably become significant. For example, on a 3000 cal/day diet, the estimated TEF would be 300 calories. Cut that in half and you only get a 150 cal/day increase in energy expenditure via TEF. Over a month’s time that would amount to 4,500 calories or about 1.5 lbs difference. I’d assume that correcting the insulin resistance by losing fat, lowering insulin and various other interventions would correct this defect and allow TEF to work normally."

Her står det alt man trenger å vite om TEF Smiley
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Mine siste 15 (?) Et par bilder s. 6
« #119 : 05. november 2010, 11:40 »
Veldig interessant lesning og som du sier, kjekt å ha i bakhodet når stagneringen setter inn.

I dag blir det fullkroppsprogram + en spinningtime. Følte meg litt tappa for energi på syklingen i går så tar meg litt brødmat i dag.

M1: Havregrøt m/ ekstra lett melk, tran, eple, vann.
M2: 3 skiver med egg og ansjos, 1 Skyr, pære, 1 glass ekstra lett melk, vann.
M3: Havregrøt m/ekstra lett melk, vann.
M4: Proteinshake
M5: Kyllingwok, 1 Skyr, vann.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!