Skrevet av Emne: Nå skal det gjøres!! Froggys logg  (Lest 108709 ganger)

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Gav meg selv tillatelse til nok en utskeielse sånn på tampen Wink

Godt nytt år til dere også  Drankere
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Hva gjør man når man ikke får sove? Jo, man setter opp trenings- og kostholdsplaner for tiden fremover  Grin

For å nå forsettet så har jeg satt opp en ny kostholdsplan, jeg kommer til å ligge på mellom 1650-2000 kcal pr dag, lavest på treningsfrie dager. Proteininntak på 1.5-2 g pr kg kroppsvekt. Lørdager kan jeg gå opp til 2500 kcal, skal fortsatt holde høyt inntak av prot for å unngå sult, litt ekstra karbo også, de første syv ukene helt uten raske karbs.

Når det gjelder treningsøkter så skal jeg ikke (!) trene hver dag, samme hvor mye lyst jeg måtte ha  Grin Det blir maks 4 dager i uken, aller helst skal jeg ha én hviledag mellom hver økt. Kommer til å trene slik:

Mandag: Styrke + intervall 60 min.
Tirsdag: Fri
Onsdag: Styrke + sykling 90 min.
Torsdag: Fri
Fredag: Styrke + 45 min. mølle og 30 min. padling
Lørdag: 30 min. kardio (550 reps). Regner med å ta denne annen hver uke.
Søndag: Fri

Styrketreningen blir RYP men jeg kommer ikke til å gå for den faste progresjonen, blir alt for tungt for meg på diett. Vil alternere med lett/mange reps og tung/færre reps annen hver uke.

Har også satt opp et tøyeprogram basert på seks yogaøvelser som jeg kommer til å kjøre hver kveld etter trening, tar ikke mer enn 10 minutter. Er ganske stiv i kroppen generelt og skal se om dette kan hjelpe.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Gav meg selv tillatelse til nok en utskeielse sånn på tampen Wink

Godt nytt år til dere også  Drankere
Jepp, en utskjeielse må til! Cheesy  Godt nyttår! Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Utrolig bra start på treningsåret selv om jeg ikke rakk styrke i dag. Hadde kjempetrykk på sykkelen, var moro. Nå gjelder det bare å holde seg i skinnet og ikke la seg friste til overtrening woot

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Nok en dag med bra trøkk, på både styrke og sykling. Har også som nyttårsforsett å bli bedre på å variere kosten, derfor blir det fisk i form i kveld, med torsk, poteter, løk, hvitløk, hakkede tomater + salt og pepper. Måtte stå inne litt lenger enn anbefalt.... sulten nå!!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Første treningsuke av 2012 straks over, tredje økten blir styrke + 45 min på mølla og 30 min med padling i kveld. Skal ikke overstige fire økter pr uke frem til sommeren så da har jeg mulighet til å legge inn en økt i morgen, blir mest sannsynlig ballspill. Så langt denne uka har jeg dratt av meg nærmere tre kilo, og selv om jeg vet at veldig mye av det er vann så hjelper det på motivasjonen.

I tillegg til å trene mindre denne uka så har jeg også spist en tanke mer og oftere, ser ut til å funke bra så langt.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Styrkeøkt + intervall unnagjort. Onsdag blir det styrke + spinning, fredag styrke + diverse kardio ca. 1.5 t. Resten av uka treningsfri.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

I dag har søtsuget meldt sin ankomst noe helt seriøst, farlige greier når jeg har kanelboller i frysa. Gidder ikke en gang ta de ut og kaste de for da vil jeg vel rasjonalisere overfor meg selv at man ikke må kaste mat  Grin

Men..... nå blir det 250 g kylling (orker ikke lage noe i dag) + 100 gram Norvegia. Tipper jeg blir bra mett og klarer holde søtsuget på avstand. Bare en dag igjen til lørdag, da blir det god mat i det minste.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Ny treningsuke forbi, 900 gram ned. Mye mindre enn forrige uke men det betyr nesten 4 kg ned de siste to ukene, fornøyd med det. Klarte ikke holde meg til treningsplanen denne uka og har kjørt hardere kardio hver dag siden onsdag, av erfaring så vet jeg at vekten ikke slipper så lett da. Fra neste uke må jeg være strengere hva gjelder trening.

I dag blir det en veldig lett fjelltur, hviledag i morgen.

I matveien har jeg klart meg veldig fint, kanelbollene ligger fortsatt i frysa  Grin
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Ny treningsuke i morgen og den ser slik ut:

Mandag: 1/2 t på mølla, styrke, spinning.
Onsdag: styrke + intervallspinn
Fredag: styrke + 60 min på mølla
Lørdag: muligens 60 min på mølla, evnt. litt ballspill en times tid.

Har endelig klart å motivere meg til litt lengre løpeøkter, føles godt å endelig holde ut en times tid mentalt  Grin



Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Da var diettens første sprekk et faktum  Grin Var ute både fredag og lørdag og lå i et stort overskudd begge dagene. Har jo planer om å gå ned fem kg pr. sju uker og ligger hvertfall godt an til å klare det og mer til de første sju så det er jo ikke så alt for ille. Verre var det at jeg merket på trening i dag at kroppen ikke har så mye å gi når kosten er dårlig, men det er jo også en motivasjon til å skjerpe inn igjen.

Kjørte styrke + intervall i dag.
Tirsdag : rolig skiøkt, 1-1,5 t.
Onsdag: styrke + langkjøring på sykkel.
Torsdag: fri.
Fredag: styrke + 60 min på mølla.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Regner med du henter deg kjapt inn igjen! Stå på du også!  Cheesy
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Ble vel litt for mye trening igjen denne uka, var ute på ski de kveldene hvor jeg ikke var på senteret. Nesten synd å ikke skulle komme seg ut når både vær og føre er så bra som nå. Kjørte dessuten veldig rolig og kun en times tid.

Neste uke fortsetter som normalt:

Mandag: styrke + intervall.
Tirsdag: Rolig skitur 60 min.
Onsdag: styrke + spinning
Torsdag: Fri.
Fredag: styrke + 45 min. på mølla.
Blir sikkert en skitur eller to i løpet av helga.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Flow

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Du rocker froggy! Smiley Stå på!

Lite spørsmål, når du kjører knebøy å skrive vekten her, er det innberegnet stangens vekt, eller uten?

Du gjør nok lurt i å legge inn litt dager uten trening, så det ikke skal bli for mye av det gode.


Forresten,  når du trener styrke så vil jo vekten din gå opp litt etter litt pga muskelvekst. Men det er du nok helt klar over! Smiley


Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Hei Flow. Vekten er inkludert stanga, ja. Aldri helt fått dreisen på knebøy, syns god teknikk er vanskelig å få til så jeg kjører nå beinpress og har lagt til markløft i programmet, selv om jeg ofte sluntrer unna beintrening Wink Føler at beina får kjørt seg nok med all syklinga.

Har nok lagt på meg en del muskler som du sier, ser jo store forskjeller i kroppsfasong. Selv om jeg har en del fett fortsatt så har jeg hvertfall mer av den formen jeg ønsker meg Wink

For mye av det gode er liksom mitt store problem, har en tendens til å overdrive både det ene og det andre her i livet... men som Mick Jagger sa, "anything worth doing is worth overdoing" Cheesy Men kroppen har bare godt av litt fri så jeg prøver å bli flinkere.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!