Skrevet av Emne: Tragisk form på styrkeløftere?  (Lest 81699 ganger)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #255 : 04. juli 2011, 17:06 »
Neij.
Mangel på motargumenter som foråsaker slike innlegg?
Jeg klarerte at min påstand ble bekrefta, hvis du synes noe annet må du bare komme med det...


Du er ein pest og ein plage som dreg ned kvaliteten på dette forumet. Vennligst forsvinn.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #256 : 04. juli 2011, 17:14 »
Du er ein pest og ein plage som dreg ned kvaliteten på dette forumet. Vennligst forsvinn.

På hvilket grunnlag påstår du det?

Har jeg gått til personlig angrep på noen her inne? Nei
Har jeg kommet med argumenter jeg ikke kan stå for? Nei

Jeg spurte hvilke syn dere hadde på vektløfting, og om en friidrettsytøver kunne vunnet NM der? (siden vi først var inne på friidrettsutøvere og hvordan de kunne hevdet seg i andre idretter)

Dere trodde ikke det var mulig. Men det er det. Jeg la fram bevis på akkurat det, og har derfor all grunn til å si at min påstand ble bekreftet. ER DET NOE GALT I DET?

Kan du sette fingeren på hva det er som provoserer deg så grenseløst?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #257 : 04. juli 2011, 17:24 »
På hvilket grunnlag påstår du det?

Har jeg gått til personlig angrep på noen her inne? Nei
Har jeg kommet med argumenter jeg ikke kan stå for? Nei

Jeg spurte hvilke syn dere hadde på vektløfting, og om en friidrettsytøver kunne vunnet NM der? (siden vi først var inne på friidrettsutøvere og hvordan de kunne hevdet seg i andre idretter)

Dere trodde ikke det var mulig. Men det er det. Jeg la fram bevis på akkurat det, og har derfor all grunn til å si at min påstand ble bekreftet. ER DET NOE GALT I DET?

Kan du sette fingeren på hva det er som provoserer deg så grenseløst?

Du har haugevis med dårlige resonemanger. Bare fordi en friidrettsutøver kunne vunnet NM i styrkeløft, betyr ikke det nødvendigvis at friidrett er en super måte å bli god i styrkeløft på. Hvorfor sier seg selv for folk flest, men jeg skal forklare det:

En ting er å kalle han en person som er veldig god i styrkeløft for en friidrettsutøver i utgangspunktet. Hvis han er bedre i styrkeløft, er han ikke da en styrkeløfter? Dessuten vet vi ikke hvordan han/hun trener. Kanskje han/hun trener radikalt mye styrke og dessuten har veldig gode gener?

Å gjøre A fungerer best for A. La oss si at B også fungerer, men at man fortsatt må basere seg på A for å bli best i A. Det er selvsagt akademisk interessangt å finne ut hvor mye B hjelper for A, men å sammenligne noen få utøvere av B som hovedsport mot utøvere av A som hovedsport blir bare teit. Vi vet ikke hvor mye B trener A(for å bli bedre i B) og hvorvidt de har bedre gener.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #258 : 04. juli 2011, 17:44 »
Du har haugevis med dårlige resonemanger. Bare fordi en friidrettsutøver kunne vunnet NM i styrkeløft, betyr ikke det nødvendigvis at friidrett er en super måte å bli god i styrkeløft på.
Det har jeg heller aldri sagt!
Jeg har sagt at en friidrettsutøver kunne hevdet seg i styrkeløft med det grunnlaget de har fra før, men noen måneder teknikk + utstyrstrening. Selvom jeg ikke utelukker at det faktisk finnes folk med fantastiske forutsetninger som kunne hevda seg i styrkeløft med kun grunnlaget de har fra friidretten.

Men hvis du leser litt tidligere i tråden ser du hva de fleste egentlig ble enige om: nemlig at mest sannsylig vil ikke en friidrettsutøver vinne NM i styrkeløft uten spesifik trening. Men det ble påstått at en sprinter aldri kunne hevda seg i styrkeløft, noe jeg prøvde å få fram at var feil.

En ting er å kalle han en person som er veldig god i styrkeløft for en friidrettsutøver i utgangspunktet. Hvis han er bedre i styrkeløft, er han ikke da en styrkeløfter? Dessuten vet vi ikke hvordan han/hun trener. Kanskje han/hun trener radikalt mye styrke og dessuten har veldig gode gener?
Det er forskjell på å drive med styrkeløft og det å trene bøy, benk mark til fordel for en annen idrett.
Og ja, det finnes sprintere som trener radikalt mye styrke og har gode gener, da er det ikke umulig for dem å hevde seg i styrkeløft. Selvom på generell basis, skal det mer til for å vinne NM.

Å gjøre A fungerer best for A. La oss si at B også fungerer, men at man fortsatt må basere seg på A for å bli best i A. Det er selvsagt akademisk interessangt å finne ut hvor mye B hjelper for A, men å sammenligne noen få utøvere av B som hovedsport mot utøvere av A som hovedsport blir bare teit. Vi vet ikke hvor mye B trener A(for å bli bedre i B) og hvorvidt de har bedre gener.
Alle styrkeløfterne i Norge er ikke like serriøse, så for alt vi vet kan en sprinter trene mer bøy enn en som driver med styrkeløft. Men slik vil det alltid være.

Men nå var det faktisk spørsmålet om en friidrettsutøver kunne hevda seg i vektløfting som lå nærmest i tråden..Jeg posta det for å se deres synspunkt på det, kontra styrkeløft. Men der var alle uenige, helt til det ble bevist at JA en friidrettsutøver kan vinne NM i vektløfting. Men fortsatt er det ingen som er med på den... Stoltheten lenge leve ?

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #259 : 04. juli 2011, 18:01 »
Ha!
Der tok du feil......

Så denne personen vant Nm i vektløfting uten å ha prøvd rykk og støt før? Bare sett utførelsen? Slux skriver jo uten spesifikk trening. Spesifikk trening er vel å trene øvelsene, enten det er bøy, rykk, mark, benk, eller støt? Ikke spesifikk trening ville vært en som bare hadde gått turer bært ved og trekt biler som vant styrkeløft eller vektløfting vel?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #260 : 04. juli 2011, 18:04 »
Det har jeg heller aldri sagt!
Jeg har sagt at en friidrettsutøver kunne hevdet seg i styrkeløft med det grunnlaget de har fra før, men noen måneder teknikk + utstyrstrening. Selvom jeg ikke utelukker at det faktisk finnes folk med fantastiske forutsetninger som kunne hevda seg i styrkeløft med kun grunnlaget de har fra friidretten.

Men hvis du leser litt tidligere i tråden ser du hva de fleste egentlig ble enige om: nemlig at mest sannsylig vil ikke en friidrettsutøver vinne NM i styrkeløft uten spesifik trening. Men det ble påstått at en sprinter aldri kunne hevda seg i styrkeløft, noe jeg prøvde å få fram at var feil.
Det er forskjell på å drive med styrkeløft og det å trene bøy, benk mark til fordel for en annen idrett.
Og ja, det finnes sprintere som trener radikalt mye styrke og har gode gener, da er det ikke umulig for dem å hevde seg i styrkeløft. Selvom på generell basis, skal det mer til for å vinne NM.
Alle styrkeløfterne i Norge er ikke like serriøse, så for alt vi vet kan en sprinter trene mer bøy enn en som driver med styrkeløft. Men slik vil det alltid være.

Men nå var det faktisk spørsmålet om en friidrettsutøver kunne hevda seg i vektløfting som lå nærmest i tråden..Jeg posta det for å se deres synspunkt på det, kontra styrkeløft. Men der var alle uenige, helt til det ble bevist at JA en friidrettsutøver kan vinne NM i vektløfting. Men fortsatt er det ingen som er med på den... Stoltheten lenge leve ?

Enten motsier du seg selv, eller så er du interessert i de ytterste spesialtilfellene av friidrett/kraftsport og ikke på vanlig generelt, eller spesielt grunnlag.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #261 : 04. juli 2011, 18:20 »
Så denne personen vant Nm i vektløfting uten å ha prøvd rykk og støt før? Bare sett utførelsen? Slux skriver jo uten spesifikk trening. Spesifikk trening er vel å trene øvelsene, enten det er bøy, rykk, mark, benk, eller støt? Ikke spesifikk trening ville vært en som bare hadde gått turer bært ved og trekt biler som vant styrkeløft eller vektløfting vel?

Med spesifikk trening legger du om treningen din i forhold til hvordan du trente før. For å bli god i den idretten. Omtrent alle friidrettsutøver trener hengevendinger osv, men det betyr ikke at de trener spesifikt for vektløfting.
En balettdanser trener spensthopp, men det betyr ikke at de er friidrettsutøvere, eller trener spesifik for friidrett.

Hvis en friidrettsutøver vinner NM i vektløfting uten spesifik trening vil det si at de trente på samme måte som før.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #262 : 04. juli 2011, 18:27 »
Nok en idiotisk tråd. Dette forumet stuper mot et nytt bunn-nivå. Må da få økonomiske konsekvenser på sikt what
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #263 : 04. juli 2011, 18:28 »
Nok en idiotisk tråd. Dette forumet stuper mot et nytt bunn-nivå. Må da få økonomiske konsekvenser på sikt what

Den blir ikke bedre av slike kommentarer Tongue

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Tragisk form på styrkeløftere?
« #264 : 04. juli 2011, 21:11 »
Her kommer vi ingen vei videre i diskusjonen og dermed roer vi ned alle ved å stenge denne.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!