Skrevet av Emne: Dietmar  (Lest 2770 ganger)

Utlogget Gameover92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Dietmar
« : 22. juli 2010, 02:10 »
Hei, jeg begynnte på dietmar nybegynner programmet for noen uker siden, og bare har ett sprm. Jeg bare lurte på om det gjør noe for fremgangen om man skipper den ene hviledagen i helga? At man istedenfor begynner på en ny uke på søndag f.eks, så man kjører annenhverdag hele tiden. Jeg er så vant med å trene 4-5 ganger i uken, og treninga er jo garantert høydepunktet i hverdagen, så kjenner jeg går å klør etter å trene når jeg bare trener 3 dager i uken, for å så måtte vente 2 dager til neste økt. Øktene er så lette, så vet ikke om det er noen fare for overtrening.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Dietmar
« #1 : 22. juli 2010, 02:36 »
Så lenge du har en dag i mellom så skal ikke det spille noen rolle, om det blir tungt etterhvert så kan du heller hoppe på en ekstra restitusjonsdag. Den er vel lagt til for å passe de fleste, slik at man har helgen hellig. Jeg ser ingen problem så lenge du har en dag imellom, om du selv har lyst til det. Så lenge du har en fri uke en gang i blant, er ikke så kjent med hvor lenge du kjører en syklus dietmar men du forstår tenker jeg. Smiley

Utlogget Gameover92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Dietmar
« #2 : 22. juli 2010, 15:49 »
Ja, okei, da gjør jeg det:) Takk for svar. Ja, vis treningen blir tung er det greit med en ekstra hviledag, men treningen har hvert griselett de siste ukene. Dietmar nybegynner programmet varer i 12 uker, så blir nok tungere etterhvert maybe. Skal på ferie snart, så får ta en fri uke da:)

Utlogget xchrisx

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 576

Sv: Dietmar
« #3 : 22. juli 2010, 22:32 »
Jeg ville fulgt programmet slik det er skrevet opp. Er kansje en grunn hvorfor folk får gode resultater av det. Med tanke på at du kansje ikke har det beste kostholdet vil den ekstra hviledagen hjelpe mye.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Dietmar
« #4 : 22. juli 2010, 22:54 »
Vet om mange som har trent slik og ikke hatt problemer med det, tar jeg ikke feil så trente Bøs dietmar annakvar dag og strongman økt kvar 3. økt.  Wink

Så vist det passer ellers i livet ditt så tror jeg ikke dette er noe problem. 


Men merker du at du er overtrent eller lignende så ville jeg gått tilbake til 3 i uken.


For det er bare snakk om 1 ekstra økt per 2 uker.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget xchrisx

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 576

Sv: Dietmar
« #5 : 22. juli 2010, 22:59 »
Vet om mange som har trent slik og ikke hatt problemer med det, tar jeg ikke feil så trente Bøs dietmar annakvar dag og strongman økt kvar 3. økt.  Wink

Så vist det passer ellers i livet ditt så tror jeg ikke dette er noe problem. 


Men merker du at du er overtrent eller lignende så ville jeg gått tilbake til 3 i uken.


For det er bare snakk om 1 ekstra økt per 2 uker.
Du referer til en person med mange år med trening bak seg. Hvor mye hvile og kalorier tror du ikke han inntar daglig? Vi snakker nå om en person med lite treningsgrunnlag, og da vil det være best om han føler programmet slik det er satt opp.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dietmar
« #6 : 22. juli 2010, 23:08 »
Jeg ville også ha fulgt det som det er satt opp. Ser ikke hva som er vitsen med å trene mer enn det som står på programmet, da bør du ha en god grunn.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Dietmar
« #7 : 22. juli 2010, 23:27 »
Hei, jeg begynnte på dietmar nybegynner programmet for noen uker siden, og bare har ett sprm. Jeg bare lurte på om det gjør noe for fremgangen om man skipper den ene hviledagen i helga? At man istedenfor begynner på en ny uke på søndag f.eks, så man kjører annenhverdag hele tiden. Jeg er så vant med å trene 4-5 ganger i uken, og treninga er jo garantert høydepunktet i hverdagen, så kjenner jeg går å klør etter å trene når jeg bare trener 3 dager i uken, for å så måtte vente 2 dager til neste økt. Øktene er så lette, så vet ikke om det er noen fare for overtrening.

I de fleste tilfeller så er det aldri bra å legge til øvelser eller korte ned på pausene i programmer du finner. Å trene hardt er mye viktigere enn å trene ofte, MYE viktigere, i alle fall hvis du vil ha fremgang.

Hvis du bare trener for å forbrenne kalorier og holde deg i grei form, så er det helt ok å kjøre moderat intensitet oftere enn det mange programmer sier, men da vil du ikke ha noen stor fremgang, selv etter mange år med trening.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Dietmar
« #8 : 22. juli 2010, 23:30 »
Du referer til en person med mange år med trening bak seg. Hvor mye hvile og kalorier tror du ikke han inntar daglig? Vi snakker nå om en person med lite treningsgrunnlag, og da vil det være best om han føler programmet slik det er satt opp.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95693.0
Her er en som så og si er blank som trener stronglift 5 x 5 tungt etter samme prinsippet, og øker fra trening til trening uten og pådra seg mye skader og dø av utmattelse.
Men hvem trenger mest restitusjon en som trener med 200 kg eller en som trener med 90.


Det er best og følge programmet, men poenget mitt er at noen tåler mer trening en andre og derfor kan trene mer om de ønsker!

Eneste måten og finne ut hva som fungerer best for deg er og prøve og feile.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget xchrisx

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 576

Sv: Dietmar
« #9 : 22. juli 2010, 23:50 »
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95693.0
Her er en som så og si er blank som trener stronglift 5 x 5 tungt etter samme prinsippet, og øker fra trening til trening uten og pådra seg mye skader og dø av utmattelse.
Men hvem trenger mest restitusjon en som trener med 200 kg eller en som trener med 90.


Det er best og følge programmet, men poenget mitt er at noen tåler mer trening en andre og derfor kan trene mer om de ønsker!

Eneste måten og finne ut hva som fungerer best for deg er og prøve og feile.

Du referer til en person igjen. Noen personer har gode gener som gjør at man ikke trenger like mye hvile som andre. Jeg vil ikke akkurat si at han personen du referer til er spesielt sterk med tanke på vekten sin så ikke det beste eksemplet. Det programmet han trener er det mindre mengde enn i et dietmar program som vil gjøre at han ikke vil overtrene like fort. Kansje han ikke har fått seg skader nå, men det kan komme fort. Jeg vil si at det er bedre at Gameover92 velger et program der det ikke er så stor mengde, og heller gå tilbake etter noen måneder med trening. Bedre å trene mindre enn for mye sier jeg Smiley

Utlogget Gameover92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Dietmar
« #10 : 24. juli 2010, 01:20 »
Jeg kjører annenhverdag, tror ikke det har noe å si for fremgangen. Å hvorfor sier noen av dere at jeg har så vidt noen treningsbakgrunn og har dårlig kosthold? Hva vet dere om det? jeg har trent i 3 år, hvor 2 av dem er seriøst, og har bedre resultater enn de aller fleste på min alder. Ser ikke så mange andre 17 åringer som tar 140 kg benk uten utstyr med min kroppsvekt(90 kg) Og kostholdet mitt funker som faen, ligger i kalori overskudd, og jeg får i meg rikelig med proteiner...Jeg syntes vektene er drit enkle sånn som jeg trener nå, og jeg ser ikke noen vits i å ha 2 hviledager, når jeg kjenner jeg har energi nok i massevis.

Utlogget xchrisx

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 576

Sv: Dietmar
« #11 : 24. juli 2010, 01:52 »
Jeg kjører annenhverdag, tror ikke det har noe å si for fremgangen. Å hvorfor sier noen av dere at jeg har så vidt noen treningsbakgrunn og har dårlig kosthold? Hva vet dere om det? jeg har trent i 3 år, hvor 2 av dem er seriøst, og har bedre resultater enn de aller fleste på min alder. Ser ikke så mange andre 17 åringer som tar 140 kg benk uten utstyr med min kroppsvekt(90 kg) Og kostholdet mitt funker som faen, ligger i kalori overskudd, og jeg får i meg rikelig med proteiner...Jeg syntes vektene er drit enkle sånn som jeg trener nå, og jeg ser ikke noen vits i å ha 2 hviledager, når jeg kjenner jeg har energi nok i massevis.
Da må jeg unnskylde Smiley. Du skrev ikke noe om hvor mye du tok og hvordan kostholdet ditt var så jeg tenkte at det ikke var så spesielt bra. Men skjønner ikke hvorfor du startet denne tråden etter den siste setningen din der. Du er jo nokså sterk i benkpress. Men uansett om kostholdet ditt er bra og du tar en del, så vil ikke det bety at du vil kunne håntere dette programmet fullt ut ved å miste en dag med hvile. Er bedre at du kjører slik programmet er satt opp å slipper du kansje å skade deg.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dietmar
« #12 : 24. juli 2010, 02:28 »
Jeg kjører annenhverdag, tror ikke det har noe å si for fremgangen. Å hvorfor sier noen av dere at jeg har så vidt noen treningsbakgrunn og har dårlig kosthold? Hva vet dere om det? jeg har trent i 3 år, hvor 2 av dem er seriøst, og har bedre resultater enn de aller fleste på min alder. Ser ikke så mange andre 17 åringer som tar 140 kg benk uten utstyr med min kroppsvekt(90 kg) Og kostholdet mitt funker som faen, ligger i kalori overskudd, og jeg får i meg rikelig med proteiner...Jeg syntes vektene er drit enkle sånn som jeg trener nå, og jeg ser ikke noen vits i å ha 2 hviledager, når jeg kjenner jeg har energi nok i massevis.

Bare fordi en fyr restituerer fortere enn andre betyr ikke det nødvendigvis at det er bedre å trene mer. Noen mener bolere bør trene mer vanlige programmer og restituere raskere(og dermed bygge fortere) framfor å trene veldig hardt, selv om de godt kan klare det med elitegener+bol.

Dietmar mengde er ment å være lett. Mye av poenget er å bygge opp overskudd som du utnytter på oppkjøringsprogrammet. Du KAN lett trene mengde annenhver dag og sikkert restituere mer enn nok, men da blir mye av poenget med programmet borte.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Gameover92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Dietmar
« #13 : 24. juli 2010, 11:03 »
Ja, en del av poenget med programmet blir kanskje borte, men jeg mener folk er forskjellig jeg da, og jeg bare prøver sånn som jeg føler er best jeg:P Jeg har nesten aldri fulgt ordinære program, og tror at det er det som har gitt meg gode resultater, når jeg har trent på egen følelse. Så jeg prøver å feiler, så får vi se hvor det går:) Takk for svar og meninger >Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!