Skrevet av Emne: Skal spise 10 000 kcal + på en dag. Trenger tips  (Lest 17578 ganger)

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

Etter å ha sett på Tour de France, og hørt litt om hvor mye de må spise osv, så har jeg og en kompis inngått et lite veddemål på hvor mye kcal vi klarer å få i oss på en dag.

Vet at dette ikke er optimalt osv med tanke på trening og helse, men det har nå blitt et veddemål utav det.

Tenkte derfor å poste et lite innlegg for tips og forslag til mat osv.

Regner med at vi legger opp dagen at f.eks fra kl 10-22 skal vi spise så mye vi klarer, og det er om å gjøre å få i seg mest mulig kcals. Det er lov å spise hva som helst, og alt av matinntakt og drikke vil bli notert.

Mat som ikke er lov å spise, er ren margarin (smør) og flytende fett (rapsolje, matolje osv).

Mat jeg tenker selv å få i meg:
- Mcdonalds (burger, pommes frites)
- nøtter
- peanuttsmør
- kaker og kjeks
- sjokolade?


Har dere andre tips til forslag på mat med mye tomme kcals ? :-D
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Jeg anbefaler at du drar på en laaang sykkeltur der du tar med deg masse mat på turen. Hvis du skal klare 10k kalorier uten å bli skikkelig dårlig er det lurt å brenne en del kalorier. Du får dessuten langt mere matlyst.
You know I like your style, I really do.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Jeg ville også gått for sykkelturen, eventuelt at dere går rundt i byen hele dagen. Hele dagen.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Cheese doodles er nammis.

Kan lett spise godt over 1000 kalorier i form av cheese doodles uten å bli særlig mett.

Masse sportsdrikker, bakst, mmm
You know I like your style, I really do.

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

Sykketur er nok smart.

Har tenkt at det må bli noe trening den dagen for å orke å spise så mye, så lang gåtur eller sykketur med masse mat i sekk skal vurderes.
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

ritz kjeks? 1 boks = 1000 kcals, du klarer da lett 10 bokser på en dag ?

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

ritz kjeks? 1 boks = 1000 kcals, du klarer da lett 10 bokser på en dag ?

+ en farlig mengde salt. Ikke til å anbefale..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

Vet ikke helt om Ritz kjeks er veien å gå. Tror 10 bokser kan bli tøft. Cheesy
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Å innta godt over 10.000 kcals er vell ikke så jævla sunt det heller ? :p ett veddemål er ett veddemål, Isåfall så finn noen nøttekjeks eller noe sånt, er jo mye kcals i dem, om det ikke er lov så er det mange andre kjekser med høye kcal nivåer
10 bokser på en dag burde du da klare ? :p 1 dag = 24 timer, 1 boks annen hver time går da lett ? :p og ved siden av det så kan du drikke pulver isté, mye kcals i det og hehe

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
1x200grams melkesjokolade= 1078kcal
1 liter vaniljekrem fra piano= 1496kcal
5 desiliter jasminris= 1439 kcal
300gram med ostepop= 1515 kcal

sånn feks :p ska litt til for å klare å ete 10 000kcal da. dere må være mye i bevegelse ellers ligger dere flat etter 4-5000kcal

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Tom & Jerry kjeks er ganske kaloririke, tror det er rundt 700 kalorier i en pakke og de er jævlig gode og enkle å spise!

Utlogget TerjeL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

En Big Tasty fra McDonalds inneholder den nette sum av 850 kcal pr. stk. Ti slike på en dag skulle jo absolutt være oppnåelig. Da mangler du kun 1500 kcal, og det fikser du fint med litt nøtter Wink

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

En Big Tasty fra McDonalds inneholder den nette sum av 850 kcal pr. stk. Ti slike på en dag skulle jo absolutt være oppnåelig. Da mangler du kun 1500 kcal, og det fikser du fint med litt nøtter Wink
Må du lese første posten til trådstarter en gang til

Utlogget Vilje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 188

Dette er for sjukt til å ikke svare på.  Tongue

Ville laget en shake av cookies (f.eks tom&jerry kjeks e.l oreos), melk, iskrem og sjokolade i forkledning "hjemmelaget milkshake". kaloriinnhold vet jeg ikke, men tipper du kan få rundet 1000-1500 i en milkshake ganske kjapt, hvis du har mage til det. Lag den så konsentrert som mulig. kakestykkene på deli de luca skal være rundt 1000kcal i, har jeg hørt, men de er mektige. Pommes fritz på mc donalds gir mye energi ift metthet. Tipper 500kcal i en normal servering, og du bør iallefall være kar til å trøkke nedpå en 5 stk i ett måltid. Tenker du er skrubb sulten igjen etter et kvarter om du spiser deg mett på kun pommes fritz og ketchup. Potetgull bør også være en sikker vinner.

Lag en snacksblanding av sjokolade, litt salt kjeks eller chips sånn at du har noe å knaske på til enhver tid.

Er det kun kcal'ene som teller kan du jo evt bruke gainer? Finnes noen sjuke merker der ute som oppgir dagsbehovet til en liten elefant i en servering...

Proteiner og for enorme mengder med fett blir du mett og kvalm av. Gå for lettfordøyelig mat med mye karbo. Fritert karboholdig mat er alltid en sikker kaloribombe, men som sagt. heller karbo enn fett for å klare mest mulig... Tror det viktigste er å finne frem til mat som du får fordøyd relativt kjapt, og spise ting du ikke blir kvalm av. BTW. olje er ikke det eneste med mye kalorier. f.eks er det over 350kcal i 1dl fløte. dvs mer enn 1000 i en liten kartong...

Legg ut referat av hvordan prosjektet gikk i etterkant. Jeg ser for meg at du kommer til å få en sinnsyk forstoppelse av noe slag...  Grin
- Kom treningslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne! Smiley

Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

hadde jeg hatt denne muligheten ville jeg laget meg en Oreo Sjokoladekake nammm ...er nok 10000kcal i den Smiley
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!