Skrevet av Emne: Vanskelig's vei tilbake.  (Lest 1252 ganger)

Utlogget vanskelig

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1

Vanskelig's vei tilbake.
« : 25. januar 2011, 22:36 »
Jepp jepp, Vanskelig her.

Langt fortalt er jeg jente, 23 år og ikke helt som jeg en gang var. Har drevet med hest i 15 år, kjørt bilcross i 4 og de siste 2 årene trent ganske aktivt, både på trenings senter og alene.  Har og noen år med boksing bak meg.
Fra jeg var 14 til jeg var 19/20 har jeg hatt noen slitsomme uvaner, med spying, solide mengder avf.middel og tidvis litt lite mat. Dette henger litt igjen både fysisk og psykisk- selvtilitten og alt det er fint, men skrekken er stor og derfor har det i mange år vært, og er enda litt vanskelig å komme ordentlig i gang.

Men nokk syting nå, over til klaginga!
I mai '10 flyttet jeg hjem fra Tr.heim, og når man går fra å bo 600m unna nermeste treningssenter til å bo 5km unna, har en fulltidsjobb som er noe krevende mentalt og ikke minst er en god dose lat, så er det oppskriften på en katastrofe. (merk dere lat)

Fra mai til nå, har jeg gått opp 1kg, og gått fra å bruke bukser i strl 29 til strl 32. Nå var fettprosenten i høyeste laget før, men muskelprosenten var betydelig finere da enn nå.
En av grunnene til att jeg tror latskapen har tatt meg så hardt, er fordi jeg i alle år har vært plaget med knærne, hoften og med ryggen, men disse månedene jeg har hatt "fri" har jeg ikke hatt vondt en eneste dag. Og ja, jeg har trent med oppfølging av fysioterapeut og personlig trener, så det er ikke feiltrening som er synderen. Å være smertefri er utrolig godt, men å være tjukk er absolutt ikke noe godt.

Målet mitt nå er å komme inn i de klærne jeg brukte som 19/20åring, men fram til 1.mai er målet å gå ned 8kg, og dermed havne på 75kg. Starta på søndag og har da 13 uker på meg, så det bør være fult mulig å nå det- ikke via slanking med med opptrening og kostholdsendring.
Utenom det er målet bikiniform i sommerene 2012 til 2050.

Det vil nokk bli mest styrketrening, og en til to økter i uken med intervalltrening, og generelt en rolig start. Viljestyrka på kondisjonstreningen er lav og jeg er ikke noe begeistret for kvaliteten på fellestimene her i byen, sammenlignet med i Tr.Heim. (dessuten er styrke morsommere da jeg lettere ser forskjell der enn på kondisen :Smiley )
Inntil det blir sykkelføre blir det mest hjemmetrening, men med ei såpass høy vekt er det være mulig å få gjort litt uten vekter Tongue  Når våren kommer blir det å joine ett av byens treningssenter, og innen neste vinter har kanskje kebabtralla fiksa seg selv.

Kostholdsmessig, så er det karbene jeg blir å prioritere kutting på framover. Fettinntaket er høyt det og, men en ting av gangen. Og det vil bli mer fokus på trening enn mat, jeg er som sagt pissredd for å havne i gamle lettvinte vaner.

Hvorfor jeg har valg å lage meg en profil på TF? Fordi jeg i mange år har lest mye i forumene her, og jeg vet att mange her er rimelig oppegående på både folkeskikk og kunnskap rundt både trening og kosthold! Flesteparten her vet å være hyggelig mot oss "chubbye latsekker", selv om lista er lagt høyere.


Har noen vært gale nokk til å lese helt hit, vil jeg bare si att jeg blir stortsett bestandig veldig glad for all konstruktiv kritikk, både rundt mat og trening. Selv om jeg har hatt en sf og er redd for å få den tilbake (men vet att det ikke vil skje), så betyr ikke det att folk skal være "redde" for å si att jeg spiser helt, helt feil eller er latere enn en punktert ballong. For jeg vet jeg spiser feil- hadde jeg ikke gjort det hadde ikke problemet i dag vært så stort  Tongue

Mvh vanskelig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!