Skrevet av Emne: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September  (Lest 96038 ganger)

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #375 : 28. september 2010, 10:15 »
hvor tjukk (i kg) er han Big Z nå? greier han å presse sin egen kroppsvekt?

170-180kg kansje, shaw var 185kg i år Smiley

ja å presse sin egen kropsvekt er vell ingen sak Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #376 : 28. september 2010, 10:20 »
Tja han kan ikke være mye tjukk, den mannen er nok kun enorme muskler, rykte har kommet meg for øre att han har en strict press på ufattelige 240x2!! Wink


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #377 : 28. september 2010, 10:24 »
Tja han kan ikke være mye tjukk, den mannen er nok kun enorme muskler, rykte har kommet meg for øre att han har en strict press på ufattelige 240x2!! Wink

kjenner en kar som tok 3 reps på krops vekta si å sånn ca, 3x155kg d var et ganske rått løft Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

bad-boy

  • Gjest
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #378 : 28. september 2010, 10:40 »
hvor tjukk (i kg) er han Big Z nå? greier han å presse sin egen kroppsvekt?

Klarer han ikke det er det jo noe gale..
Så det gjør han nåkk.Jo tyngre du er,vis man har fett muskler,jo mere løfter mann..
For en på 180cm og 115kg og løfte 180 over hode er 10ganger bedre prestasjon en en stk på 200cm 180kg presser 200kg..

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #379 : 28. september 2010, 10:52 »
Klarer han ikke det er det jo noe gale..
Så det gjør han nåkk.Jo tyngre du er,vis man har fett muskler,jo mere løfter mann..
For en på 180cm og 115kg og løfte 180 over hode er 10ganger bedre prestasjon en en stk på 200cm 180kg presser 200kg..
Det var snakk om å presse egen kroppsvekt, ikke presse egen høyde...
Enig i det du sier, men det er mer imponerende å løfte egen kroppsvekt i hvilken som helst øvelse jo tyngre du er. Om Z på 180kg presser 180 er det ofc en bedre prestasjon enn om en random på 70kg presser 70kg for å sette det litt i perspektiv=)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #380 : 28. september 2010, 14:26 »
Klarer han ikke det er det jo noe gale..
Så det gjør han nåkk.Jo tyngre du er,vis man har fett muskler,jo mere løfter mann..
For en på 180cm og 115kg og løfte 180 over hode er 10ganger bedre prestasjon en en stk på 200cm 180kg presser 200kg..

Hvordan kan det være en bedre prestasjon i feks nsm i stokk? Han havner jo bak mannen som løftet 200kg. Kanskje mer imponerende, men ikke sterkere. Både du og jeg Ray vet at selv om vi legger på oss 20kg i kroppsvekt så løfter vi ikke 20-40kg mer i feks stående press, men mindre det er 10kg skulder på hver side da som du sier Grin

Big Z har løftet 2x240kg i stående press (maybe littlebit legs) og det tviler jeg på at noen etter han kommer til å klare.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

bad-boy

  • Gjest
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #381 : 28. september 2010, 17:52 »
Hvordan kan det være en bedre prestasjon i feks nsm i stokk? Han havner jo bak mannen som løftet 200kg. Kanskje mer imponerende, men ikke sterkere. Både du og jeg Ray vet at selv om vi legger på oss 20kg i kroppsvekt så løfter vi ikke 20-40kg mer i feks stående press, men mindre det er 10kg skulder på hver side da som du sier Grin

Big Z har løftet 2x240kg i stående press (maybe littlebit legs) og det tviler jeg på at noen etter han kommer til å klare.

Jan vegard viss du har sett på olympisk vekt løfting så sier dem nettopp det,at jo tyngre dem er jo mere løfter dem over hode..Self er det en bedre prestasjon,hvordan i alle dager kan du mene noe annet?Self er det tøffere for en på 90 kg i muskelmasse og løfte 170 i stokk,eller en med 180kg i muskelmasse løfter 200..Jo mere ganger man løfter sin egen vekt jo sterekere er man..Self..Alle som er stor og tung,løfter generelt mere uten trening eller en tynning gjør.Pga flesk og muskler..U diskutabelt.

Om jeg og hadde blitt 180kg i muskelmasse skulle jeg og klart det...Han har enorm med muskler..I olympisk løfting blir han som veier minst vinner vis dem løfter likt på kilo og den ene er tyngre...Så nettop derfor..Mye vanskeligere og løfte 80kg over hode en sin egen kroppsvekt eller 40.Prøv selv!!!
Når jeg har gått opp 10kg i muskelmasse,skal du få se samme økning overhode og mark,bøy etc...
Jo,jeg er sterkere i skulderene,masse vis jeg går opp 20kg i muskelmasse..Pluss stabilere når jeg skal støte over hode..Lettere og stå med vekten osv..Så den er jeg overhode ikke enig i.:Du får deffe ned til 100kg.Og se om du løfter det samme da.Self har kroppsvekt STOR ROLLE!!Slik som big z ser ut hadde jeg aldri villet sett ut..Hjelper ikke om man løfter 1000kg.Når man ikke kan ha på seg skoene,og ikke ser kuken sin!!!

Styrkeoversikt

Følgende er hva jeg vil definere som ”sterk” i noen baseøvelser for voksne menn:
Benkpress: 1,25 – 1,5 x kroppsvekt
Clean/Rykk: 1,25 – 1,5 x kroppsvekt
Frontbøy: 1,5 – 1,75 x kroppsvekt
Ettbeins knebøy: 0,5 x kroppsvekt, 5 reps
Chins: ekstra belastning på 0,5 x kroppsvekt, 1 rep

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1109

bad-boy

  • Gjest
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #382 : 28. september 2010, 18:07 »
Det var snakk om å presse egen kroppsvekt, ikke presse egen høyde...
Enig i det du sier, men det er mer imponerende å løfte egen kroppsvekt i hvilken som helst øvelse jo tyngre du er. Om Z på 180kg presser 180 er det ofc en bedre prestasjon enn om en random på 70kg presser 70kg for å sette det litt i perspektiv=)

Enig i det,skriver fort..Dårlig tid...
Men enig i det du sier..Men det er vanskeligere og løfte 80kg over sin egenkropps vekt når man er over 100kg eller 20kg...

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #383 : 28. september 2010, 18:38 »
Jan vegard viss du har sett på olympisk vekt løfting så sier dem nettopp det,at jo tyngre dem er jo mere løfter dem over hode..Self er det en bedre prestasjon,hvordan i alle dager kan du mene noe annet?Self er det tøffere for en på 90 kg i muskelmasse og løfte 170 i stokk,eller en med 180kg i muskelmasse løfter 200..Jo mere ganger man løfter sin egen vekt jo sterekere er man..Self..Alle som er stor og tung,løfter generelt mere uten trening eller en tynning gjør.Pga flesk og muskler..U diskutabelt.

Om jeg og hadde blitt 180kg i muskelmasse skulle jeg og klart det...Han har enorm med muskler..I olympisk løfting blir han som veier minst vinner vis dem løfter likt på kilo og den ene er tyngre...Så nettop derfor..Mye vanskeligere og løfte 80kg over hode en sin egen kroppsvekt eller 40.Prøv selv!!!
Når jeg har gått opp 10kg i muskelmasse,skal du få se samme økning overhode og mark,bøy etc...
Jo,jeg er sterkere i skulderene,masse vis jeg går opp 20kg i muskelmasse..Pluss stabilere når jeg skal støte over hode..Lettere og stå med vekten osv..Så den er jeg overhode ikke enig i.:Du får deffe ned til 100kg.Og se om du løfter det samme da.Self har kroppsvekt STOR ROLLE!!Slik som big z ser ut hadde jeg aldri villet sett ut..Hjelper ikke om man løfter 1000kg.Når man ikke kan ha på seg skoene,og ikke ser kuken sin!!!

Styrkeoversikt

Følgende er hva jeg vil definere som ”sterk” i noen baseøvelser for voksne menn:
Benkpress: 1,25 – 1,5 x kroppsvekt
Clean/Rykk: 1,25 – 1,5 x kroppsvekt
Frontbøy: 1,5 – 1,75 x kroppsvekt
Ettbeins knebøy: 0,5 x kroppsvekt, 5 reps
Chins: ekstra belastning på 0,5 x kroppsvekt, 1 rep

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1109

Selvsagt i vektløfting hvor deltagere løfter like mye så vinner den med lavest kroppsvekt, slik er reglene og det er en real måte å gjøre det på. Jeg regnet med at vi var i strongman verden nå, iom at det diskuteres i wsm 2010 tråden? Løfter man likt så får man lik plassering i øvelsen, og den som løfter mest vinner, altså er han sterkest. (Men ikke nødvendigvis sterkest i forhold til kroppsvekt).

Vi har jo høyde/vekt saken i tillegg da, det er jo forskjell på høyden til folk i samme vektklasse også. Sadler feks er jo brutal på 115kg? og kan ikke se for meg han blir 180kg og på slikt vis "maksimere" potensialet sitt. Det er rett og slett ikke mulig for alle, men jeg og blir imponert hvis en kar på 100kg løfter like mye eller mer en en på mye høyere vekt.

Jeg sier jo ikke at kroppsvekt ikke har med styrken å gjøre, men styrken øker ikke progresivt i forhold til antall kg man veier, det er det jeg mener. Hadde jeg klart  "klart/orket" å komme meg nedpå 100kg, tror 110kg kanskje er mer reelt og jeg hadde fått "trent/spist" meg tilvennet til vekten så kunne jeg løftet ganske brukbare vekter. Nå er jeg svak på 140kg også, så jeg blir i hvertfall ikke sterkere for alt jeg legger på meg, men så er det mye annet en muskel jeg legger på meg og da Grin

Altså kort og godt, det er mer imponerende av en lett kar å løfte like mye som en tyngre kar, men det er lenge mellom gangene en "tynning" løfter like mye som er "feiting". Men i NSM så får man ikke cred for å være lett, det er om å gjøre å løfte mest/fortest osv osv.

Angående utseendet til Big Z , så deltar han jo ikke på misse konkuranse eller kroppsbygging heller for den del.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #384 : 28. september 2010, 21:24 »
kjenner en kar som tok 3 reps på krops vekta si å sånn ca, 3x155kg d var et ganske rått løft Wink
En vis Olav Tongue ?
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #385 : 28. september 2010, 21:29 »
En vis Olav Tongue ?

En vis Olav... Må vær litt av en type. Eller kanskje en viss Olaf!

bad-boy

  • Gjest
Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #386 : 29. september 2010, 00:29 »
Selvsagt i vektløfting hvor deltagere løfter like mye så vinner den med lavest kroppsvekt, slik er reglene og det er en real måte å gjøre det på. Jeg regnet med at vi var i strongman verden nå, iom at det diskuteres i wsm 2010 tråden? Løfter man likt så får man lik plassering i øvelsen, og den som løfter mest vinner, altså er han sterkest. (Men ikke nødvendigvis sterkest i forhold til kroppsvekt).

Vi har jo høyde/vekt saken i tillegg da, det er jo forskjell på høyden til folk i samme vektklasse også. Sadler feks er jo brutal på 115kg? og kan ikke se for meg han blir 180kg og på slikt vis "maksimere" potensialet sitt. Det er rett og slett ikke mulig for alle, men jeg og blir imponert hvis en kar på 100kg løfter like mye eller mer en en på mye høyere vekt.

Jeg sier jo ikke at kroppsvekt ikke har med styrken å gjøre, men styrken øker ikke progresivt i forhold til antall kg man veier, det er det jeg mener. Hadde jeg klart  "klart/orket" å komme meg nedpå 100kg, tror 110kg kanskje er mer reelt og jeg hadde fått "trent/spist" meg tilvennet til vekten så kunne jeg løftet ganske brukbare vekter. Nå er jeg svak på 140kg også, så jeg blir i hvertfall ikke sterkere for alt jeg legger på meg, men så er det mye annet en muskel jeg legger på meg og da Grin

Altså kort og godt, det er mer imponerende av en lett kar å løfte like mye som en tyngre kar, men det er lenge mellom gangene en "tynning" løfter like mye som er "feiting". Men i NSM så får man ikke cred for å være lett, det er om å gjøre å løfte mest/fortest osv osv.

Angående utseendet til Big Z , så deltar han jo ikke på misse konkuranse eller kroppsbygging heller for den del.


Enig i den der..Og skjønner hva du mener..
Poenget mitt er når man er over 100kg og er fra 180cm til 200cm..Er det uansett en større prestasjon for meg og se en løfte 80kg over hode,eller en 40kg.
I den katigorien er det menn med ca samme bmi,muskelmasse..
For og ha så mye muskel masse som big z..
Måtte jeg da si veie 160kg..Vis jeg veide det i muskler,hadde jeg tatt 200kg over hode..
Når jeg har 140 uten trening i 3mnder på 115kg kroppsvekt i stokk..Jeg veier 120pluss minus nå,om 2år skal jeg veie ca 130 på sammeform..Skal du få se at jeg løfter mye mere over hode og alle andre steder...Er man 2meter høy og veier 150 kg,og en på 185høy veier 110kg,og begge har muskler.Vil du se at noen lunde så løfter dem ganske likt i forhold til kroppsvekt.U trenet...Er hvertfal min erfaring..Vet at man ikke vinner noenting av og være lett i strongman..
Men bare sier det er en større prestasjon og trene seg opp til og løfte så mye over sin egenkroppsvekt...
Når man ligger i 100pluss katigorien..Jeg tror at det man går og drasser på vis man er veldig tung,hjelper på til og få sterkere muskler i hele kroppen..
Derfor så tror jeg om big z hadde gått ned 20-30 kg..
Hadde vi sett mye mindre løft..Selv om han mistet masse fett..Dette ser vi på vektløftere.



NEi,vet at han ikke stiller på slike konk.


Akkurat det var usakelig fra min side hvordan han ser ut..
Jeg bare synes det er mere imponerende og mener at det tar lengre tid..Og bygge seg sterk på en bestemt kroppsvekt,eller og heletiden øke vekten..
Er enig at det ikke er propisjonalt.Men vis man sier fra 180cm -200cm fra 110kg.Vil man være i stand til og se noenlunde likt.

Utlogget Tornado2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #387 : 29. september 2010, 21:48 »
Tja han kan ikke være mye tjukk, den mannen er nok kun enorme muskler, rykte har kommet meg for øre att han har en strict press på ufattelige 240x2!! Wink

Den magen hans er neimen ikke muskler!

Utlogget Tornado2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #388 : 29. september 2010, 21:51 »
Slik som big z ser ut hadde jeg aldri villet sett ut..Hjelper ikke om man løfter 1000kg.Når man ikke kan ha på seg skoene,og ikke ser kuken sin!!!

Hehe...honnør!

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: WSM 2010 Sun city South Africa 15-22 September
« #389 : 29. september 2010, 22:05 »
Den magen hans er neimen ikke muskler!

Magen hans er "tanken" til drivstoffe som trengs for og drive di enorme musklene hans Wink
Verdens sterkeste mann gjennom tidene må han være i allefall

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!