Skrevet av Emne: Vekst  (Lest 87722 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Vekst
« #120 : 03. juni 2004, 15:21 »
Altså, jeg har trent i 4 år uten dop selvsagt! Trent sånn som dette ALLTID:
2 sett per øvelse
3-5 øvelser per muskelgruppe
Første settet er tungt
Andre settet er maks. Noen ganger er også begge maks.

Alltid økt og alltid vokst. Varierer og hviler ofte. Kjører gjennom kroppen 1 gang per uke.

HST sier vel 3 ganger per uke og samme greia på hver trening. Ensformig trening a gitt...Kjedelig

Det er jo sånn ALLE trener. Disse HIT, HST, RYP og det vrølet er det bare 2-3% av alle trenede som bruker!

amen

Hadde du giddet å lest og satt deg inn i dette du snakker om her, hadde du sagt noe helt annet.

Men, skal gi deg riktig i at motivasjon for å trene er viktig. Men tross alt, det som gir mest motivasjon er å se resultater....... Og slikt sett ville jeg lagt om treningen hadde jeg vært deg.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

SV: Vekst
« #121 : 03. juni 2004, 15:21 »
hvis HST er så jævla bra lurer jeg på hvorfor ikke de største byggerne trener sånn?

De største byggerne, som allerede påpekt, benytter seg av stoffer som totalt forandrer forutsetningen for hvordan muskelen reagerer på trening. I tillegg er det ofte snakk om en genetisk elite - Coleman var over 100kg med blodårer som syntes gjennom treningsbuksa første gangen han noensinne gikk inn på et gym. Det er altså ganske håpløst å tro at den vanlige mann i gata skal kunne kopiere deres treningsmetoder med gode resultater. Coleman (som forøvrig trener hver muskelgruppe 2 ganger per uke) er heller ikke representativ for hvordan alle elitebyggere trener - mange av dem fiser rundt på pinglevekter fordi de rett og slett ikke trenger å løfte korrekt med alle de stoffene de putter i kroppen.

En annen ting er at byggermiljøet henger laaangt etter når det gjelder treningsmetodologi. Allikevel ser det ut til at noen er såpass oppegående at de ihvertfall forsøker å henge med - Tommi Thorvildsen var meget interessert i HST programmet, fordi bl.a. treneren til Chris Cormier hadde trent ham etter et slikt oppsett med fantastiske resultater. Så det kommer, men det kommer sakte.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Kamikas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

SV: Vekst
« #122 : 03. juni 2004, 15:29 »


Hadde du giddet å lest og satt deg inn i dette du snakker om her, hadde du sagt noe helt annet.

Men, skal gi deg riktig i at motivasjon for å trene er viktig. Men tross alt, det som gir mest motivasjon er å se resultater....... Og slikt sett ville jeg lagt om treningen hadde jeg vært deg.


Hvorfor skal jeg legge om treningen når jeg har fremgang og ser resultater? Tullebukk.



De største byggerne, som allerede påpekt, benytter seg av stoffer som totalt forandrer forutsetningen for hvordan muskelen reagerer på trening. I tillegg er det ofte snakk om en genetisk elite - Coleman var over 100kg med blodårer som syntes gjennom treningsbuksa første gangen han noensinne gikk inn på et gym. Det er altså ganske håpløst å tro at den vanlige mann i gata skal kunne kopiere deres treningsmetoder med gode resultater. Coleman (som forøvrig trener hver muskelgruppe 2 ganger per uke) er heller ikke representativ for hvordan alle elitebyggere trener - mange av dem fiser rundt på pinglevekter fordi de rett og slett ikke trenger å løfte korrekt med alle de stoffene de putter i kroppen.

En annen ting er at byggermiljøet henger laaangt etter når det gjelder treningsmetodologi. Allikevel ser det ut til at noen er såpass oppegående at de ihvertfall forsøker å henge med - Tommi Thorvildsen var meget interessert i HST programmet, fordi bl.a. treneren til Chris Cormier hadde trent ham etter et slikt oppsett med fantastiske resultater. Så det kommer, men det kommer sakte.

Jeg er enig i at Coleman er en genetisk okse som er helt utenfor det vanlige. I følge filmene hans ser det ut til at han kjører en ordinær splitt hvor trener kroppen 1 gang per uke. Sett hans nye film nå. Men alikevel. Du som er denne HST eksperten på forumet. Hva sier du om min trening (trent sånn i 4 år):

2 arbeidssett per øvelse
1 sett tungt, men uten stopp
1 sett maks med full stopp til det ikke går mer.
Av og til trener jeg også på overskuddet. Det vil si. Gir meg før den siste reppen.
3-5 øvelser per muskelgruppe
Kjører gjennom kroppen 1 gang per uke. 3, 4 eller 5 splitt.
Varier ofte. Hver 2. mnd. er det nytt program.
Oppvarming er veldig viktig. 2-3-4-5 sett oppvarming!


Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

SV: Vekst
« #123 : 03. juni 2004, 15:32 »
En annen ting som ofte blir dratt fram i slike diskusjoner:

Ingen har påstått at man oppfinner kruttet på nytt med HST, en eller annen gang i tidens løp har jo de fleste brukt en eller flere av prinsippene - økning av vektene på stanga, eksperimentering med å trene hver muskel hver dag f.eks. - poenget er at vi med dagens kunnskap vet mer om hva som fungerer og ikke fungerer. Der man tidligere hoppet på måfå rundt fra program til program så snart man stagnerte, kan man nå justere på progresjon, treningsfrekvens, og treningsmengde. Hvis alle hadde visst nøyaktig hva som fungerte ville det ikke eksistert tusenvis av forskjellige treningsmetoder, og folk ville ikke hisset seg sånn opp på diskusjonsforum når de ikke kan gi håndfaste bevis for påstandene sine.

Fysiologi er et ufattelig komplekst tema, og de som har satt seg litt inn i de hundrevis av studier som underbygger HST, forstår fort at andre syns det er enklere å ha endeløse diskusjoner om et magisk antall sett og repetisjoner, referere til profesjonelle kroppsbyggere, eller filosofere om hvor "hardt" man skal trene.

Ganske interessant observasjon også, at utøvere i de aller fleste idretter og aktiviteter, trener hver muskelgruppe minst 2 gang i uka, ofte hver dag. Kroppsbyggere er derimot helt forskjellige, og blir "overtrent" hvis de trener hver muskel mer enn en gang i uka.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

SV: Vekst
« #124 : 03. juni 2004, 15:35 »
Ingen som sier at alle som ikke trener HST aldri vil få resultater - det er en stor misforståelse. Jeg sier bare at det finnes helt klare prinsipper som bør være en del av et treningsprogram, som vil gjøre det MER effektivt enn det allerede er.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Kamikas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

SV: Vekst
« #125 : 03. juni 2004, 15:36 »
Men hva sier du om mitt opplegg? Smiley

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

SV: Vekst
« #126 : 03. juni 2004, 15:41 »
Har vel allerede svart på det. Selvfølgelig vil det fungere, og har jo åpenbart det ut fra det du sier, men det finnes ting som vil få det til å fungere bedre. Det er noe av dette jeg har forsøkt å belyse, og som var inspirasjonen til å skrive artikkelserien om HST for Muscle Media. At vi etterhvert utviklet Release Your Potential med basis i de samme prinsippene var helt naturlig mhp hvor mye tilbakemeldinger vi etterhvert har på at det fungerer. Som et eksempel har vi til nå utgitt bortimot 7000 Release Your Potential hefter. Våre faste kunder er de som har trent i mange, mange år med alle mulige program, og de er - som nevnt tidligere - de som gir de mest entusiastiske tilbakemeldingene.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Vekst
« #127 : 03. juni 2004, 15:52 »


Hvorfor skal jeg legge om treningen når jeg har fremgang og ser resultater? Tullebukk.



Jeg er enig i at Coleman er en genetisk okse som er helt utenfor det vanlige. I følge filmene hans ser det ut til at han kjører en ordinær splitt hvor trener kroppen 1 gang per uke. Sett hans nye film nå. Men alikevel. Du som er denne HST eksperten på forumet. Hva sier du om min trening (trent sånn i 4 år):

2 arbeidssett per øvelse
1 sett tungt, men uten stopp
1 sett maks med full stopp til det ikke går mer.
Av og til trener jeg også på overskuddet. Det vil si. Gir meg før den siste reppen.
3-5 øvelser per muskelgruppe
Kjører gjennom kroppen 1 gang per uke. 3, 4 eller 5 splitt.
Varier ofte. Hver 2. mnd. er det nytt program.
Oppvarming er veldig viktig. 2-3-4-5 sett oppvarming!



Først sier du at du har trent slik som dette i 4 år, og så etterpå sier du at du bytter program hver 2. måned?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Vekst
« #128 : 03. juni 2004, 16:03 »
Kroppsbyggere er derimot helt forskjellige, og blir "overtrent" hvis de trener hver muskel mer enn en gang i uka.

med disse: ""     mener du da at de ikke blir overtrent? Da er det isåfall en rimelig sterk påstand

Utlogget Kamikas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

SV: Vekst
« #129 : 03. juni 2004, 16:04 »


Først sier du at du har trent slik som dette i 4 år, og så etterpå sier du at du bytter program hver 2. måned?

TReningsmetoden er lik! men jeg bytter på program. Dvs. øvelserekkefølge, reps-antall, øvelser, splitt osv. det jeg ramset opp her var bare hvordan min treningsmetode er!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Vekst
« #130 : 03. juni 2004, 16:07 »


med disse: ""     mener du da at de ikke blir overtrent? Da er det isåfall en rimelig sterk påstand
Han mener vel mer at kroppsbyggere tror de blir overtrent. Dette var selvsagt satt på spissen men les hele innlegget hans så skjønner du.

Hvor ofte har du ikke hørt at en muskel ikke skal trenes mer enn en gang i uka?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Vekst
« #131 : 03. juni 2004, 16:14 »

Han mener vel mer at kroppsbyggere tror de blir overtrent. Dette var selvsagt satt på spissen men les hele innlegget hans så skjønner du.

Hvor ofte har du ikke hørt at en muskel ikke skal trenes mer enn en gang i uka?

Herregud.. Tror du ikke at folk som har trent i over 10år klarer å kjenne når muskelen er positiv og negativ? Klart at folk trener for å få best fremgang og ikke tilfredstille et treningsprinsipp...

"Hvor ofte har du ikke hørt at en muskel ikke skal trenes mer enn en gang i uka?"
- Det er vel  balansegangen mellom intensitet\volum\treningsfrekvens som styrer det da...

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Vekst
« #132 : 03. juni 2004, 16:18 »


Herregud.. Tror du ikke at folk som har trent i over 10år klarer å kjenne når muskelen er positiv og negativ? Klart at folk trener for å få best fremgang og ikke tilfredstille et treningsprinsipp...

"Hvor ofte har du ikke hørt at en muskel ikke skal trenes mer enn en gang i uka?"
- Det er vel  balansegangen mellom intensitet\volum\treningsfrekvens som styrer det da...

Hva i all verden hadde de kommentarene med innlegget mitt å gjøre?
Du skjønner fremdeles ikke hva Børge mente med den setningen gjør du?

Og hva er en positiv og negativ muskel???
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Vekst
« #133 : 03. juni 2004, 16:23 »
Var ment til børge, nei jeg skjønner enda ikke hva han mente med den setningen...

(kan godt se på mitt innlegg "litt på spissen" )


Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

SV: Vekst
« #134 : 03. juni 2004, 17:53 »


Herregud.. Tror du ikke at folk som har trent i over 10år klarer å kjenne når muskelen er positiv og negativ?

Hvor mange ser du på gym og treningssentre rundt omkring som har jevn framgang fra år til år?

"Positiv" og "negativ" muskel er typiske Oppheim-uttrykk. Følger du også Slankemetoden PLUSS da?
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!