Skrevet av Emne: Boksing v mma  (Lest 5052 ganger)

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Boksing v mma
« #15 : 02. august 2010, 15:08 »
men d råeste er sparkene Mirko Cro Cop når han holdt på:)

Han holder fortsatt på i UFC han da Smiley
Njoa

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Boksing v mma
« #16 : 02. august 2010, 15:31 »
Han holder fortsatt på i UFC han da Smiley


nice. bare hørte han hadde ødelagt beina

Utlogget grøten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 232

Sv: Boksing v mma
« #17 : 02. august 2010, 15:39 »
Du har jo veldig mange ekstremt gode brytere i MMA da. Masse Div 1 NCAA champions. Randy couture var en olympisk bryter. Du har feks BJ penn som vært BJJ verdens mester samt gracie gutta.

De fleste store MMA folk nå til dags har vært på toppen av sin food chain før de gikk over til MMA. Den nye arten av MMA fighters er ofte mer MMA fokuserte, altså. De startet med MMA, men de store navnene i dag startet ofte opp med en annen kamsport og var veldig store innenfor den grenen.

Det du også må forstå at MMA fighters er veldig veldig flinke til å utnytte motstanderens svakheter. F.eks GSP som er en mester på dette. Om han sloss mot en bokser i samme vektklasse på gata ville han hatt den mannen i bakken før han rakk å lande ett slag. Om han sloss mot verdensmesteren i BJJ ville han nok striket med han. Kan ikke forstå at du kan mene at en bokser har sjans en gang. Du finner sikkert en gjøk av en MMA fighter der ute som har lyst til å teste standupen sin på gata med en bokser, men om du har mer enn sagflis i skallen så utnytter du svakheten dems og slår inn skallen dems på bakken.

hehe Smiley jeg har ikke veldig peiling på dette, men jeg heier på bokserne, derfor liker jeg også å tro at de vinner en slik kamp.

når det gjelder det du skriver, så vet jeg ikke om jeg kan tro helt på det. Haye er lynkjapp, og da han er klar over mma-guttas styrke, skal det ikke være noe i veien for at det første han gjør er å knocke til et slag alt han er mann for rett i fleisen på motstandern. treffer han en underarm eller annet som er der for å blokke, så skal i alle fall mostandern få problemer med å bruke den armen noe mer. treffer han ansiktet er motstandern ferdig. min stemme går til boksern

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Boksing v mma
« #18 : 02. august 2010, 15:43 »
Hvem vinner?

den første som treffer rent. Kunne ikke svart enklere:)


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Boksing v mma
« #19 : 02. august 2010, 15:55 »
det ville vært utslagsgivende i en streetfight uten hansker der man ligger der etter et slag

Hvis dette stemmer, hvorfor er ikke da UFC og boksechampen samme person? Hvis alt er over på ett slag altså. Ingen grunn til unødig grappling og clinching når man bare trenger å kunne slå vel.

Forøvrig hadde en kravmagautøver banka alle overnevnte, gitt samme nivå.

Kick to the balls, knee to the face, elbow to the neck. Finish up with some more kicks to the balls.

En annen ting er at boksere ofte går i clinch, men ikke får gjort noe særlig med den. Da sliter man litt eller..
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget grøten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 232

Sv: Boksing v mma
« #20 : 02. august 2010, 15:59 »
Hvis dette stemmer, hvorfor er ikke da UFC og boksechampen samme person? Hvis alt er over på ett slag altså. Ingen grunn til unødig grappling og clinching når man bare trenger å kunne slå vel.

boksechampen ønsker ikke å utsette seg for skademulighet ved å delta i mma. dessuten har de vel på seg noen hansker der, eller?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Boksing v mma
« #21 : 02. august 2010, 16:02 »
boksechampen ønsker ikke å utsette seg for skademulighet ved å delta i mma. dessuten har de vel på seg noen hansker der, eller?

Skademulighet? og det er det ikke i boksing der alle slår grisehardt i følge dem selv.

Hanskene er der for å beskytte henda, de gir lite beskyttelse for motstanderen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Boksing v mma
« #22 : 02. august 2010, 16:06 »
hehe Smiley jeg har ikke veldig peiling på dette, men jeg heier på bokserne, derfor liker jeg også å tro at de vinner en slik kamp.

når det gjelder det du skriver, så vet jeg ikke om jeg kan tro helt på det. Haye er lynkjapp, og da han er klar over mma-guttas styrke, skal det ikke være noe i veien for at det første han gjør er å knocke til et slag alt han er mann for rett i fleisen på motstandern. treffer han en underarm eller annet som er der for å blokke, så skal i alle fall mostandern få problemer med å bruke den armen noe mer. treffer han ansiktet er motstandern ferdig. min stemme går til boksern

Tull sier jeg da. En bokser står mye mer straight up enn en MMA fighter. Jeg vil nåde å si at en MMA fighter vil ha bedre slag defence på gata med tanke på at slag og spark kan komme fra alle kanter. Kan ikke forestille meg den boksern der treffe ett menneske som klare å ta en takedown fra over 2m hold på ekstremt kort tid. Om du ser på de med best takedowns i UFC så ser du den driven og hastigheten de har. Ingen bokser rekker å defende mot det med ett slag. Kom forresten på at det er flere thaiboksere og kickboxere i mma som har vært tidligere champions selv. Og ingen av dem har gjort det noe spesielt bra heller :\
Njoa

Utlogget Rickey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Boksing v mma
« #23 : 02. august 2010, 16:55 »
boksechampen ønsker ikke å utsette seg for skademulighet ved å delta i mma. dessuten har de vel på seg noen hansker der, eller?

Er ferre som skader seg alvorlig i MMA enn boksing.. Blant annet fordi MMA kampen er mer intensiv og variert, ergo det går fortere over. Man kan også vinne på tap out.. Men boksere er veldig utsatt for hodeskader iom at de tar imot slag etter slag etter slag mot ansiktet..

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Boksing v mma
« #24 : 02. august 2010, 17:26 »
Er ferre som skader seg alvorlig i MMA enn boksing.. Blant annet fordi MMA kampen er mer intensiv og variert, ergo det går fortere over. Man kan også vinne på tap out.. Men boksere er veldig utsatt for hodeskader iom at de tar imot slag etter slag etter slag mot ansiktet..

En ting å tilføye som joe rogan snakket om er at det er disse knockdowns'a i boxing som gir en stor risiko for skade. I og med at de kan bli knocket ned, få 10sek på seg også reise seg opp igjen uttallige ganger. Dette skal visst ha en mye mer negativ effekt enn det som skjer i MMA. Som oftest i MMA blir jo kampen endt med enten KO eller TKO når noen først har blitt knocked down.
Njoa

Utlogget grøten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 232

Sv: Boksing v mma
« #25 : 02. august 2010, 18:19 »
Skademulighet? og det er det ikke i boksing der alle slår grisehardt i følge dem selv.

Hanskene er der for å beskytte henda, de gir lite beskyttelse for motstanderen.

en bokser som er trent for å bokse, kan bli skadet av å drive mma som han ikke kan, ja?

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Boksing v mma
« #26 : 02. august 2010, 18:20 »
en bokser som er trent for å bokse, kan bli skadet av å drive mma som han ikke kan, ja?

Du sier jo at det bare er ett slag så ligger MMA fighters'a nede jo?
Njoa

Utlogget grøten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 232

Sv: Boksing v mma
« #27 : 02. august 2010, 18:21 »
Tull sier jeg da. En bokser står mye mer straight up enn en MMA fighter. Jeg vil nåde å si at en MMA fighter vil ha bedre slag defence på gata med tanke på at slag og spark kan komme fra alle kanter. Kan ikke forestille meg den boksern der treffe ett menneske som klare å ta en takedown fra over 2m hold på ekstremt kort tid. Om du ser på de med best takedowns i UFC så ser du den driven og hastigheten de har. Ingen bokser rekker å defende mot det med ett slag. Kom forresten på at det er flere thaiboksere og kickboxere i mma som har vært tidligere champions selv. Og ingen av dem har gjort det noe spesielt bra heller :\

de har vel konvertert til mma i det karrieren har vært på en downswing da. som sagt, så har jeg ikke god peiling på mma, men at mma-deltagerne skal gå rett i kroppen på en lynkjapp haye, uten å få seg en råhard en i retur, det skal jeg like å se

Utlogget grøten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 232

Sv: Boksing v mma
« #28 : 02. august 2010, 18:23 »
Er ferre som skader seg alvorlig i MMA enn boksing.. Blant annet fordi MMA kampen er mer intensiv og variert, ergo det går fortere over. Man kan også vinne på tap out.. Men boksere er veldig utsatt for hodeskader iom at de tar imot slag etter slag etter slag mot ansiktet..

jada, men les det sk
Du sier jo at det bare er ett slag så ligger MMA fighters'a nede jo?

i mange situasjoner tror jeg det, ja, men i det lange løp er muligheten for skader selvsagt stor for en bokser i mma-kamper

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Boksing v mma
« #29 : 02. august 2010, 18:31 »
jada, men les det sk
i mange situasjoner tror jeg det, ja, men i det lange løp er muligheten for skader selvsagt stor for en bokser i mma-kamper


Ta å last ned ett par UFC events du.
Njoa

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!