Skrevet av Emne: Dagens bodybuilding vs the 80's  (Lest 2203 ganger)

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Dagens bodybuilding vs the 80's
« : 04. august 2010, 19:26 »
Jeg vet ikke om dette teamet er tatt opp før, men jeg synes fortsatt det er veldig interessant å diskutere det. Synes dere virkelig dagens bodybuildere har bedre fysikk, enn de -virkelige bodybuilderne- (i mine øyne) fra 80-tallet?

Dagens fysikker består av alt for tykk midje (som sikkert forårsakes av veksthormoner bla) og de ser stort sett ut som muskelklumper. Det er null harmoni i fysikken deres. Se feks Jay cutler - mr olympia

Jeg vet det ikke er om å gjøre å være verdens fineste i mr olympia, men jeg synes fysikken er småstygg rett og slett. Da arnold og gjengen briljerte var det noe helt annet.

Der har man en super fysikk med perfekt separasjon, definisjon og størrelse. Det -ER- perfeksjon.

Da kommer det evinnelige spørsmålet: Hvilken epoke likte du best? 70-80-tallet, eller dagens monsterhauger?

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #1 : 04. august 2010, 19:26 »
Det funket merkelig nok ikke å poste bildene jeg trakk fram fra arie-epoken...

Utlogget hardworkin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #2 : 05. august 2010, 22:27 »
Definitivt byggerne fra Arnold si tid!! =)
Og er tildels enig i at dagens kroppsbyggere er " muskelklumper", og fysikken er ikkje som den var på 70-80 tallet..
Men det må sies at bein/ lår musklaturen på dagens byggere er mye bedre enn før. Smiley
The more you sweat in practice, the less you bleed in battle.

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #3 : 05. august 2010, 23:05 »
Jeg er enig i det meste som sies her, da spesielt om hvordan magen på dagens proffer ser ut og kanskje mest av alt formen de stiller i. Likevel så finnes det noen lyspunkt:


http://www.youtube.com/watch?v=8PABWoHioVw#noexternalembed&feature=related

Dette har blitt diskutert 1000 ganger før på forumet, men skal sikkert diskuteres 1000 ganger til virker det som.... Forrige gang svarte jeg som ovenfor (med video som egentlig stod i quoten), men her kan jeg legge til at dagens byggere har plenty med harmoni, spesielt de som vinner Olympia. Det er jo det Olympia handler om. Fysikker som er blitt gransket og "godkjent" av trente øyer til å være de mest muskuløse og harmoniske. Om du syns noe annet har ikke så mye å si, når hundrevis av internasjonale dommere mener noe annet. Men jeg kan godt være enig i det med midjen, og også angående hvilken form de stiller i nå - til forskjell fra Dorian og Flex sin form. Følg innelgget jeg siterer om du vil se en lignende diskusjon hvor det også er linket til en artikkel (tror det var i begynnelsen..).

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #4 : 06. august 2010, 11:26 »
Dagens byggere ser ikke bra ut i det hele tatt. Muskuløse som fy, ja, men det ser ikke bra ut. Det gjorde de på Arnold sin tid.
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #5 : 07. august 2010, 19:43 »
Synes vel egentlig dagens byggere er bedre. Det er tross alt kroppsbygging.
Dagens byggere har bedre muskelutvikling, bedre seperasjon og hardhet. Symetri og proposjoner er på ingen måte dårligere enn for 30 år siden. Fysikken er jo mer freaky og i noens øyne mindre pen å se på, men som kroppsbyggere er de bedre i sporten sin i dag.

Utlogget Sanderjarl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

  • Flex and stretch.
Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #6 : 10. august 2010, 12:18 »
Det var mye bedre fysikk og form på 80 tallet. Nå om dagen er det ja " Veksthormoner " som herjer.
Se arnold i sine gode dager, greit mye steroider på den tiden også, men tror de kjørte litt mere russere og tren osv osv xD Ikke vet jeg, men mye bedre fysikk hadde de ihvertfall. Nå om dagen skal alle bare være størst mulig xD
178 høy.
80 kg.
23 år.

Maks benk : 115 kg
Maks Mark : 185 kg
Maks Squat : 160 kg

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #7 : 10. august 2010, 12:21 »
Går vell ikke ann å ha en sånn her tråd uten å nevne at frank zane hadde tidenes fysikk?
Njoa

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #8 : 10. august 2010, 12:24 »
Phil Heath og Flex Wheeler er jo kjempebra eksempler på "klassiske" fysikker som fortsatt finnes i toppen. Jeg synes også Dexter Jackson er et godt eksempel.

Utlogget DenSterkeJulenissen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 498
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 498

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #9 : 10. august 2010, 14:50 »
Går vell ikke ann å ha en sånn her tråd uten å nevne at frank zane hadde tidenes fysikk?

Han er helt der oppe ja, men ingen slår guden arnold. Ingen, INGEN har så rå fysikk som han, og det tror jeg ingen kommer til å oppnå heller.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #10 : 10. august 2010, 15:07 »
Han er helt der oppe ja, men ingen slår guden arnold. Ingen, INGEN har så rå fysikk som han, og det tror jeg ingen kommer til å oppnå heller.

Det er nok mange sofa slasker rundt i verden som har potensiale. Det å si at ingen kommer til å oppnå bedre fysikk er vell litt å ta i. Jeg syntes faktisk frank zane hadde en bedre fysikk i mine øyne. Om jeg kunne valgt hvem av dems fysikk jeg skulle hatt hadde det helt klart vært zane sin.
Njoa

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #11 : 10. august 2010, 15:21 »
Formen til Phil Heath under Arnold 2010 er noe av det beste jeg har sett! Kongefysikk og kongeform! Latterlig at han ikke vant over Kai Green.

Det er nok mange sofa slasker rundt i verden som har potensiale. Det å si at ingen kommer til å oppnå bedre fysikk er vell litt å ta i. Jeg syntes faktisk frank zane hadde en bedre fysikk i mine øyne. Om jeg kunne valgt hvem av dems fysikk jeg skulle hatt hadde det helt klart vært zane sin.


Jeg er litt uenig. Arnold hadde en flott fysikk og han passa bra til å være en muskuløs person, men det var mangler på den fysikken. Skuldre, tricep i forhold til bicep og lår f.eks hang etter og han var jo ikke like hard på scenen som f.eks Serge Nubret eller Franco.


Selv ville jeg sett ut som en 70-talls bygger om jeg fikk velge, men det er mye mer freakshow i dag og det er rått.



Synes Cutler så bra ut i fjor jeg.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Dagens bodybuilding vs the 80's
« #12 : 10. august 2010, 15:32 »
Da kommer det evinnelige spørsmålet: Hvilken epoke likte du best? 70-80-tallet, eller dagens monsterhauger?

Skikkelig objektivt formulert:P

Liker fysikken til 70-80 tallet bedre, men dagens monsterhauger er mer fascinerende og dermed mer interessant å følge med på. Alle dagens kroppsbyggere ser jo ikke forferdelig ut, jeg synes Dexter Jackson ser ganske bra ut.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!