Skrevet av Emne: "Just like chicken"!  (Lest 4260 ganger)

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
"Just like chicken"!
« : 06. august 2010, 15:08 »
Så. Inspirert av "hva er det dårligste treningstipset du har fått" er det på tide å bevege seg inn i matens verden. Det er ingen hemmelighet at kroppsbyggere og andre treningsinteresserte liker å bytte ut usunne ting med sunnere ting, med varierende resultat. Fellesnevneren er uansett en hardnakket påstand om at dette smaker/fungerer like godt som det originale produktet, om ikke bedre, som et resultat enten av faktisk overbevisning eller som en slags mental forsvarsmekanisme.

Så hva er den verste materstatningen/byggermåltidet du har vært ute for/matpåstanden du har hørt?

Håper på mange festlige matanekdoter  Grin

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: "Just like chicken"!
« #1 : 06. august 2010, 15:28 »
Jeg fikk høre engang at proteiner og fett ikke var lurt å få i seg.., men at karbohydrater var kilden jeg burde 'henvende' meg til når det gjalt muskel bygging.. Dette var simpelt fordi jeg trengte energi til å bygge muskler, og at verken proteiner eller fett ga dette.. Altså trengte jeg bare energi..

Jeg spurte deretter hva jeg så skulle bygge muskler av, om det så ikke var proteiner.. I.o.m at karbohydrater ga energi; personen sa da at jeg kanskje burde få i meg litt proteiner for å ha nytte av karbohydratene jeg fikk i meg.. Og om jeg lurte skulle jeg vite at karbohydratene ikke gjorde meg feitere; i.o.m fedme er fett. Og fett skulle jeg jo ikke få i meg!

Jeg la deretter til at karbohydrater blir "sukker" når det 'omdannes' i kroppen, og jeg spurte derfor om det var slik at godterier og brus (hvilket inneholdt sukker), ikke gjorde personer feitere.. Jeg fikk da svaret (ikke et helt nøyaktig sitat, er flere år siden):

"Vel; karbohydrater er som bensin.. du får det inn i deg, men alt blir borte igjen når du har kjørt deg tom. Og nei; sukkerprodukter gjør deg ikke feitere! Man kaller jo feite folk for fett klomper; og igjen forteller jeg at Fett er FETT, og karbohydrater er karbohydrater, altså drivstoff!"

Jeg visste jo at han ikke hadde peil; men han mente ihvertfall han hadde det.. Nei; han tullet faktisk ikke.. Vi trente sammen, og i garderoben etterpå kom han bort og viste meg hva han spiste etter trening. Han hadde med 10sukker biter, som han tok i seg etter trening, og 5 stykker som han foret seg med under treningen.
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: "Just like chicken"!
« #2 : 06. august 2010, 15:48 »
Jeg kan høyne med den gangen jeg ble overbevist/lurt til å tro at man kunne tilsette selolje uten at man kjente det på smaken (det finnes rundt i blogger omkring, så jeg er sikkert ikke den eneste som falt for denne). I bakverk. Ikke overraskende måtte alt kastes, og i tillegg luktet kjøkkenet tran i tre dager Grin

EDIT: Siden brent barn ikke alltid skyr ilden, så prøvde jeg på det i en smoothie noe senere. De som ikke klarer å kjenne selsmaken over bærene, må seriøst ha et helt annet smaksgen enn det jeg har  Lips Sealed

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: "Just like chicken"!
« #3 : 06. august 2010, 16:17 »
Blir alltid fristet til å ta opp søtningsmiddel diskusjonen, men jeg vil ikke ødelegge en potensiell bra tråd så jeg legger isteden inn en historie Smiley


I en veldig ung alder når jeg startet å trene ble jeg godt overbevist faktisk at proteinpulver var potetmel og noe fiskedritt som bare var tullball. Denne personen la frem om forskning i USA og venner som drev med forskning som hadde testet disse proteintilskuddene og mytene var sanne. Proteinpulver var visst bare tull og dette trodde jeg sikkert til jeg var rundt 16-17 og var ikke redd for å fortelle andre at det bare var potet\fiskemel heller.
Njoa

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: "Just like chicken"!
« #4 : 06. august 2010, 16:25 »
"Tunfisk er godt."
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: "Just like chicken"!
« #5 : 06. august 2010, 16:29 »
"Tunfisk er godt."

Det er jo det. Cayennepepper og tunfisk er nam nam.
Njoa

Utlogget Paint

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: "Just like chicken"!
« #6 : 10. august 2010, 23:45 »
TACOTUNFISK NAMNAM, uhmmmm nei.

Utlogget Kristian E

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

Sv: "Just like chicken"!
« #7 : 10. august 2010, 23:53 »
Jeg fikk høre engang at proteiner og fett ikke var lurt å få i seg.., men at karbohydrater var kilden jeg burde 'henvende' meg til når det gjalt muskel bygging.. Dette var simpelt fordi jeg trengte energi til å bygge muskler, og at verken proteiner eller fett ga dette.. Altså trengte jeg bare energi..

Jeg spurte deretter hva jeg så skulle bygge muskler av, om det så ikke var proteiner.. I.o.m at karbohydrater ga energi; personen sa da at jeg kanskje burde få i meg litt proteiner for å ha nytte av karbohydratene jeg fikk i meg.. Og om jeg lurte skulle jeg vite at karbohydratene ikke gjorde meg feitere; i.o.m fedme er fett. Og fett skulle jeg jo ikke få i meg!

Jeg la deretter til at karbohydrater blir "sukker" når det 'omdannes' i kroppen, og jeg spurte derfor om det var slik at godterier og brus (hvilket inneholdt sukker), ikke gjorde personer feitere.. Jeg fikk da svaret (ikke et helt nøyaktig sitat, er flere år siden):

"Vel; karbohydrater er som bensin.. du får det inn i deg, men alt blir borte igjen når du har kjørt deg tom. Og nei; sukkerprodukter gjør deg ikke feitere! Man kaller jo feite folk for fett klomper; og igjen forteller jeg at Fett er FETT, og karbohydrater er karbohydrater, altså drivstoff!"

Jeg visste jo at han ikke hadde peil; men han mente ihvertfall han hadde det.. Nei; han tullet faktisk ikke.. Vi trente sammen, og i garderoben etterpå kom han bort og viste meg hva han spiste etter trening. Han hadde med 10sukker biter, som han tok i seg etter trening, og 5 stykker som han foret seg med under treningen.


Hahah!! honnør!

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Sv: "Just like chicken"!
« #8 : 20. august 2010, 12:17 »
TACOTUNFISK NAMNAM, uhmmmm nei.

Eyh, tacotunfisk-salat er jo faktisk digg! Wink

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: "Just like chicken"!
« #9 : 07. september 2010, 12:51 »
Skal prøve å ikke tråkke eventuelle Herbalife-tilhengere på tærne her og prøve å holde topic. Here it goes.

Fikk nylig æren av å teste en av disse måltidsshakene til Herbalife, altså jeg skulle bytte ut ett av mine vanlige måltid med en slik og se hvordan det var i forhold til treninga mi (For den skulle bli optimal) + at det ville gjøre ett av måltidene kjempelett å tilbrede og gi eg mer tid på morgenen sånn sett, siden havreryn med melk er veeeeldig tidskrevende å mekke på morgenkvisten.. Uansett:

Fikk først høre etter bodyscannen var tatt at jeg hadd såpass høy hvilemetabolisme at jeg kunne ta litt ekstra. Så etter to dager der jeg gikk totalt tom for energi midt på dagen og sendte en sms for å si at dette ikke var næring nok for spedbarn engang, fikk jeg høre at jeg godt kunne ha olje i shaken i tilegg. Prøvde også dette, men samme sak skjedde. SÅ fikk jeg beskjed om at jeg kunne pælme ett rått egg oppi i tilegg, noe som gjorde dette til en rimelig spesiell smaksopplevelse av den dårlige typen. Så etter enda ett forsøk på å si at dette var slankemat, fikk jeg beskjed om å tømme det hele over frokostblanding eller evt. måtte jeg spise noe mat ved siden av..

Hva som skjedde med å "spare tid og erstatte ett måltid" vet jeg jaggu ikke.. Huh

Utlogget Sonica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 113

Sv: "Just like chicken"!
« #10 : 08. september 2010, 10:42 »
"Fem om dagen". Det myndighetene ikke informerer om er at det er en substansiell økning i kalorier og karboinntak pr. dag.

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: "Just like chicken"!
« #11 : 08. september 2010, 11:24 »
"Fem om dagen". Det myndighetene ikke informerer om er at det er en substansiell økning i kalorier og karboinntak pr. dag.
Vil ikke, skal ikke, orker ikke like grønnsaker?
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: "Just like chicken"!
« #12 : 08. september 2010, 11:33 »
Det burde vært "5-2 om dagen"; Legg til 5 frukt og ta bort to poteter. Smiley

Utlogget Sonica

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 113

Sv: "Just like chicken"!
« #13 : 08. september 2010, 11:36 »
Ja noe sånt. Folk tror de er kjempesunne fordi de spiser mye frukt men som regel så kommer det på toppen av alt annet..

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: "Just like chicken"!
« #14 : 08. september 2010, 12:28 »
"Fem om dagen". Det myndighetene ikke informerer om er at det er en substansiell økning i kalorier og karboinntak pr. dag.
Haha. Stemmer. Hvilket idiotisk råd. Spiser man 5 poteter om dagen er det nesten 300 ekstra kcal. Hvordan kunne staten i det hele tatt tenke på å råde folk til å spise frukt og grønt?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!