Skrevet av Emne: -glem kosttilskudd melk holder  (Lest 1733 ganger)

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

-glem kosttilskudd melk holder
« : 07. august 2010, 13:17 »
Melk dekker proteinbehovet

Melk er naturlig rik på protein og passer derfor godt etter trening.
Etter trening trenger du både karbohydrater og protein.

Trening gir små skader på muskelfibrene, og noe protein vil gå tapt. For at musklene skal bygges opp igjen og eventuelt bli større, er det nødvendig med tilførsel av protein.

Et glass er nok
Noen tror at jo mer protein man får i seg, jo større blir musklene. Slik er det naturligvis ikke.

For de fleste holder det med 10 gram protein etter en treningsøkt. Denne mengden får du gjennom et glass melk


http://www.klikk.no/helse/trening/article439069.ece

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: -glem kosttilskudd melk holder
« #1 : 07. august 2010, 14:27 »
Sist jeg sjekket var det nødvendig med 20g proteiner av høyeste kvalitet etter styrketrening for maksimal proteinsyntese. I følge the protein book skal du gjerne ha i deg mer. Holder kanskje med 10g for kondisjonsutøvere da.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mff89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: -glem kosttilskudd melk holder
« #2 : 07. august 2010, 14:48 »
Tror jeg er veldig forskjellig i såfall, jeg merket vertfall store forandringer etter at jeg begynte med protein shake..og jeg drakk mye melk før...
Er enig at dem som trener for å bygge muskler, trenger så mye protein som mulig, med mindre jeg får i meg en shake og et godt måltid etter en hard økt, så er jeg udugelig resten av dagen...tror ikke melken hadde kvikket meg helt opp etter en hardcore økt for å vere ærlig Smiley


Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: -glem kosttilskudd melk holder
« #3 : 07. august 2010, 15:49 »
Tror jeg er veldig forskjellig i såfall, jeg merket vertfall store forandringer etter at jeg begynte med protein shake..og jeg drakk mye melk før...
Er enig at dem som trener for å bygge muskler, trenger så mye protein som mulig, med mindre jeg får i meg en shake og et godt måltid etter en hard økt, så er jeg udugelig resten av dagen...tror ikke melken hadde kvikket meg helt opp etter en hardcore økt for å vere ærlig Smiley



bra med litt egne erfaringer her,har litt vanskelig med å sluke denne artikkelen fra bedreviterne

høres merkverdig ut

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: -glem kosttilskudd melk holder
« #4 : 07. august 2010, 15:51 »
Sist jeg sjekket var det nødvendig med 20g proteiner av høyeste kvalitet etter styrketrening for maksimal proteinsyntese. I følge the protein book skal du gjerne ha i deg mer. Holder kanskje med 10g for kondisjonsutøvere da.

sikkert der utgangspunktet ligger,vektløfting er no-no så det jobbes iherdig for å motvirke det på alle plan vet jeg etter erfaring,spesielt fra media

Utlogget Mff89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: -glem kosttilskudd melk holder
« #5 : 07. august 2010, 19:35 »
sikkert der utgangspunktet ligger,vektløfting er no-no så det jobbes iherdig for å motvirke det på alle plan vet jeg etter erfaring,spesielt fra media

Ja helt sant! Så skal man heller ikke se bort ifra at dem bare vil at vi skal drikke mer melk Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!