Skrevet av Emne: Matinntak etter trening  (Lest 6962 ganger)

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Matinntak etter trening
« : 17. september 2010, 07:46 »
For de som er interessert. En review fra "journal of sports science and medicine" som tar for seg hvilke næringsemner man skal få i seg etter trening, når, hvor mye osv. Published 1. sept 2010.. Denne er helt fers fra trykkeriet folkens.

http://www.jssm.org/vol9/n3/1/v9n3-1text.php

Noen sitat:
"This suggests that carbohydrates, when supplemented with adequate quantities of dietary protein, do not heighten the anabolic response when consumed during the post-exercise period."

"In conclusion, it looks as if glycogen synthesis can increase with the addition of protein under certain circumstances, although some evidence lacks in supporting this claim."

Det som står her er nok barnelærdom for mange, men kan være interessant å vite om/lese dokumentet.
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?