Skrevet av Emne: Selvforsvarskurs i Oslo  (Lest 3569 ganger)

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Selvforsvarskurs i Oslo
« : 26. mai 2010, 15:57 »
Har trent vekter i noen år og kondisen er ok, men føler at jeg egentlig ikke helt vet hvordan jeg skal forsvare meg hvis noen angriper.

Så har bestemt meg for å gjøre noe med dette nå.

-Hva vil det være best å trene? (har hørt at MMA muligens er best).

-Hvor og i så fall i hvilke ukedager foregår treninga?

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #1 : 26. mai 2010, 16:12 »
http://www.capoeira.no/

Capoeira ser kjempekult ut. Kunne tenke meg å begynt med det, men det er ikke i nærheten av her jeg bor, dessverre.

http://www.aktivioslo.no/kamp.php

Her finner du oversikt over forskjellige kampsporter og selvforsvar i Oslo.


EDIT: Står veldig mye informasjon på de lenkene. Hva det vil være best å trene er opp til deg. Capoeira, for eksempel, er en kampsport som er skjult i en dans. Denne er nok veldig intens og krever svært god utholdenhet.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Rabies

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Sertifisert stillasninja og monkeyman...
Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #2 : 26. mai 2010, 21:58 »
Capoeira er styggtøft, men krever nok svært lang treningstid før man kan bruke det effektivt i en kampsituasjon.

MMA er en ringsport, og fungerer dermed utmerket i ringen, med dommer, og regler og retningslinjer (ikke at jeg ville kødda med en profesjonell MMA-fighter).

Om du vil bli flink til å forsvare deg selv i en réell selvforsvars situasjon så vil jeg anbefale deg å sjekke ut Krav Maga eller Kali Sikaran. Dette er kampsport basert utelukkende på å forsvare seg selv "på gata" og du vil derfor ikke være hemmet av reglene man finner i div. ringsporter.
Jeg har selv drevet med kali sikaran og kommer nok til å begynne igjen så fort jeg har kommet såpass godt på vei med byggingen at jeg kan holde meg til vedlikehold og fokusere mer på kampsport igjen.
ML: 205
BP: 120
KB: 120

Tråden der jeg kludrer litt om fremgangen i tide og utide: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112441.0

Utlogget Max Cargo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #3 : 26. mai 2010, 22:15 »
Stiller meg bak Rabies. Capoeira er nok ikke noe særlig for selvforsvar.

MMA er som sagt en ringsport, men en fordel er at det ofte er mye intens sparring, også på bakken med slag, og med dette vil du bli mindre slagredd og kunne kontrollere deg selv bedre i dårlige posisjoner. i MMA trener man dog aldri mot flere motstandere og man kan fort bli litt for komfortabel med å ligge på bakken.

Krav Maga er kjempeflott og særlig hvis du er i en klubb som faktisk lar deg komme opp i situasjoner som er litt vanskelig å handtere. Med dette mener jeg at der ikke bare blir spark og slag på puter og litt utholdenhetstrening

Lykke til:)
"I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious."
- Vince Lombardi

Utlogget mark1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #4 : 27. mai 2010, 00:35 »
krav maga vil nok jeg mene er mest optimalt også.
Pass på at det er ett sted med mye sparring økter, så du får trent opp å holde hodet kaldt selv om du får inn noen treffere.

Aikido er jo også en ganske overlegen forsvarsmetode, den ser ihvertfall litt bedre ut om politiet skulle bli innblandet.
Det er tross alt litt bedre å forklare at du ba han holde seg i ro, men at motstanden han gav resulterte i at han knakk håndleddet.
Enn at du først knekker nesen hans og så får han hjernerystelse idet han treffer asfalten (som er krav maga løsningen)

mma blir bare mere og mere populært, men bjj er best når du har ryggen på ei god og myk matte =)
From fatass to not so fatass
Nov. 08 98kg bf: 25.7%                       Okt. 98.4kg bf: 16.3% spise løfte spise løfte
Mai.  09 94kg bf: 19.4%                      des. 09 102kg bf: 18.5 slutt på bulk
Aug. 09 92kg bf: 16.1%
Sep. 09 92kg bf: 15.7% prøver å bulke

Utlogget jonoslo84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #5 : 27. mai 2010, 16:32 »
Eller så har du jo defendo da, http://www.defendo-norway.com/
Defendo er et selvforsvarssystem som bygger på prinsipper utviklet av William Ewart Fairbairn (1885-1960) Fairbairn utviklet i sin tid et system for politiet og senere et nærstridsystem for militæret.

Utlogget Rabies

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Sertifisert stillasninja og monkeyman...
Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #6 : 27. mai 2010, 17:27 »
Hmmm, defendo så ut til, i likhet med mma og bjj, å ha mye fokus på takedowns og grappling. Dette er jeg personlig ikke så stor fan av i selvforsvars sammenheng.
Ikke at det ikke funker der og da, men om du havner i bråk med flere personer er det siste du vil å stå bøyd over motstanderen med en eller annen lås, eller (gud forby) ligge å bryte på bakken.

Om jeg hadde vært kompisen til han som lå på bakken da så ville jeg ganske enkelt tatt 2 meter rennefart og sparket deg i haka og du hadde hatt et "lite" problem Wink
ML: 205
BP: 120
KB: 120

Tråden der jeg kludrer litt om fremgangen i tide og utide: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112441.0

Utlogget Rabies

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Sertifisert stillasninja og monkeyman...
ML: 205
BP: 120
KB: 120

Tråden der jeg kludrer litt om fremgangen i tide og utide: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112441.0

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #8 : 02. juni 2010, 09:58 »
Så hvilket MMA tilbud i Oslo er best?..

Utlogget Dagsven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #9 : 02. juli 2010, 11:01 »
Oslo Kali Sikaran klubb har meget gode instruktører. Tror fortsatt Per er der som er en av de beste:)

Prøv dette Grin

Har selv phase 2 i Kali.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #10 : 02. juli 2010, 13:55 »
Boksing. Lær deg å slå og bli slått. Kombinert med å pumpe deg svær så færre har lyst til å lage bråk i utgangspunktet.

Alt som har med bryting, grappling etc er bare tull på gata, da du kommer til å bli sparka i huet av kompisen til han du har tatt ned i de fleste tillfellene uansett.

Evt gjør som meg, og gå med flammekaster på byn. Da er det ingen som kødder, samtidig som du kan varte opp med artige partytriks som jentene liker.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget oompa-loompaen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #11 : 24. juli 2010, 15:29 »


mitt råd er:

ikke drikk for mye alkohol og oppfør deg... og vist det ikke funker: løp

jeg har drevet med kampsport endel år(bjj,kickboksing,bryting,ju jitsu osv)
og det spiller ingen rolle hva man trener... sjangsen for at det går til helvete er altfor stor.

man blir ikke supermann fordi man trener kampsport....det er en film-myte....

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #12 : 24. juli 2010, 16:07 »

Det var faktisk dritstilig! Minner om både Krav Maga og Sambo, estetiske kampsporter med korte, raske bevegelser og direkte angrep (nær kropp). Hadde ikke gjort noe å fått prøvd ut dette med det er vel ingen muligheter for det her i Trondheim...

Utlogget Rabies

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Sertifisert stillasninja og monkeyman...
Sv: Selvforsvarskurs i Oslo
« #13 : 10. august 2010, 23:17 »
Det var faktisk dritstilig! Minner om både Krav Maga og Sambo, estetiske kampsporter med korte, raske bevegelser og direkte angrep (nær kropp). Hadde ikke gjort noe å fått prøvd ut dette med det er vel ingen muligheter for det her i Trondheim...
http://trenkampsport.no/trondheim/kalisikaran.html Wink
Tar selvfølgeløig tid å komme til dette nivået du ser her, men man lærer overaskende fort om man er sånn noenlunde velfungerende i toppetasjen Tongue
ML: 205
BP: 120
KB: 120

Tråden der jeg kludrer litt om fremgangen i tide og utide: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112441.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!