Skrevet av Emne: Hvor blir det av underarmene?  (Lest 6123 ganger)

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #30 : 16. august 2010, 13:17 »
Tror ikke det finnes mange øvelser som er mer unødvendige og ser dummere ut enn underarmscurl..flust av tynne 16 åringer på mitt gym som sitter over en benk og fingercurler 5 kilosvekter. Gjorde dette desverre selv da jeg var ung og uerfaren. Hadde jeg bare kjørt mer mark.. Sad

Tren mark med overhandsgrep så tungt du klarer det, og bruk reimer (dersom du absolutt nekter mixed grip) på de tyngste settene, så kommer styrken etterhvert.

Forøvrig er Grrrrrrip et utmerket produkt på et gym som nekter kalk/magnesium Smile

Er enig i at det er viktigst å fokusere på baseøvelsene, som mark, knebøy, osv. Men nå må du trene veldig mye wrist curls for å ikke få nok tid til å trene mark da :p For det er grenser på hvor mye mark en kan trene vil jeg si. Jeg kjører mark bare ca. hver 3. uke.

Utlogget ders

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #31 : 16. august 2010, 13:27 »
Da trener du for lite mark Azn

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #32 : 16. august 2010, 13:30 »
Mark hver 3 uke ? Dietmar er det vell strakmark mandag og vanlig mark/halvmark fredag med roing og nedtrekk.Gjør det ordentlig mann ...
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #33 : 16. august 2010, 13:42 »
Markløft er tingen, og ikke bruk reimer. Synes jeg har små underarmer selv så har i det siste lagt inne litt wristcurls 1-2 ganger i uken.

Kjører Dietmar, og har en form av markløft mandag, onsdag og fredag!

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #34 : 16. august 2010, 14:08 »
Er mange meninger om hvor ofte en bør trene mark, men Lou Simmons sier at en ikke bør trene det oftere enn annen hver uka. Litt info kan leses i denne artikkelen fra CriticalBench: http://www.criticalbench.com/deadlift.htm

Jeg begynte å redusere frekvensen jeg tok mark til en gang hver 2-3 uker for 6 mnd siden, og har hatt en veldig god fremgang. Minst like bra som da jeg løftet hver uke. Det programmet jeg kjører er 10 sett med 1 rep og 1 min pause mellom hvert sett.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #35 : 16. august 2010, 14:15 »
Er mange meninger om hvor ofte en bør trene mark, men Lou Simmons sier at en ikke bør trene det oftere enn annen hver uka. Litt info kan leses i denne artikkelen fra CriticalBench: http://www.criticalbench.com/deadlift.htm

Jeg begynte å redusere frekvensen jeg tok mark til en gang hver 2-3 uker for 6 mnd siden, og har hatt en veldig god fremgang. Minst like bra som da jeg løftet hver uke. Det programmet jeg kjører er 10 sett med 1 rep og 1 min pause mellom hvert sett.

I førsten har man framgang nesten uansett, men det er ikke uten grunn at feks strongmen\vektløfting\styreløftere trener mark oftere Smiley Jeg har mark normalt 2 gang er i uka, 1 lett der det går på teknikk og 1 tung. Underarmene kommer seg fort skal du se  Dance
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget ders

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #36 : 16. august 2010, 14:20 »
Sitat
The bottom line is if you train the deadlift too often the results will diminish and you will just overtrain. So, training the deadlift once every 2 weeks will work, unless your coach says other wise


Dietmar says otherwise Cool

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #37 : 16. august 2010, 14:22 »
Dette med markløft kun hver 2-3 uke gjelder for viderekomne, som er på et høyere nivå enn de fleste av oss.

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #38 : 16. august 2010, 14:29 »
Er mange meninger om hvor ofte en bør trene mark, men Lou Simmons sier at en ikke bør trene det oftere enn annen hver uka. Litt info kan leses i denne artikkelen fra CriticalBench: http://www.criticalbench.com/deadlift.htm

Jeg begynte å redusere frekvensen jeg tok mark til en gang hver 2-3 uker for 6 mnd siden, og har hatt en veldig god fremgang. Minst like bra som da jeg løftet hver uke. Det programmet jeg kjører er 10 sett med 1 rep og 1 min pause mellom hvert sett.

Ryggen trenger neppe 2-3 uker på å restituere seg. Jeg mener, og mange andre, at skal en bli god i en øvelse, må den trenes ofte, men variert.

Men folk er dog forskjellig, jeg vet ikke noe om din bakgrunn, kosthold etc, men for meg har 3 økter i uke fungert bra=) Men sant skal sies at jeg kommer til å redusere frekvensen da jeg er ferdig med Dietmar.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #39 : 16. august 2010, 15:27 »
Jeg tror iallefall ikke man kommer så langt med å trene mark bare "ones every 2 weeks", men så er folk forskjellig. Jeg kan ikke tenke meg de som virkelig løfter mye i mark trener det så sjeldent...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #40 : 16. august 2010, 15:32 »
Skal ikke snakke for alle styrkeløftere, men mange trener mye støtteøvelser til løftet og trener bare selve løftet veldig sjeldent fordi det har såpass stor påkjenning på nervesystemet for dem når de løfter såpass tungt.

Utlogget Fjellet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #41 : 16. august 2010, 20:37 »
Pleier å merke det greit i underarmen når jeg trener biceps. Av og til bruker jeg også å trene underarmen for seg selv. Hvile armene på en benk etc, hantel i hånda og bevege bare håndleddet. Det funker granske bra for min del  Wink
1991, 190, 103kg. Power clean 100x2, ML 180, BP 130, KB 140x2, MP 70x3. . Jobber med å bli sterkere, raskere og spenstigere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!