Prikk inn formen for en dag

Kosthold27.06.2006Bjørn Furuhaug0

Har du en dag du ønsker å se spesielt bra ut? Et bryllup, en fest, en date eller ved en annen spesiell anledning, så kan du på en enkel måte manipulere vanntrykket i musklene slik at du ser større og mer muskuløs ut.

- Start 5 dager før den spesielle dagen, og øk vanninntaket til ca 1l per 10kg kroppsvekt per dag. Veier du 80 kg vil det si at du må drikke ca. 8 liter vann pr. dag. Dette vil medføre at du må springe på do ofte i løpet av de neste dagene…

- Innta ekstra salt på maten de 3 første dagene. Bruk rikelig grillkrydder og lignende. Det er ikke nødvendig å overdrive, men det er viktig å holde saltbalansen ved like når væskeinntaket er økt.

- Reduser karbohydrat- og saltinntaket de siste to dagene. Dette innebærer at du bør holde deg til kun ferskt kjøtt, kylling eller fisk, grønnsaker og usaltede nøtter eller oljer. Hold deg også unna krydderblandinger og dressinger, da disse ofte inneholder mye salt. Proteinshaker er lov, men mest mulig vanlig mat disse to dagene. Forsøk å få i deg 4-5 måltider per dag.

- Du kan trene som normalt fram til den nest siste dagen, men da bør du hvile slik at du har mer "trykk" i musklene på selve dagen.

- Et døgn før den spesielle dagen, kutter du vanninntaket. Du får kun lov til å drikke et halvt glass vann til hvert måltid.

- Om morgenen, kan du begynne å spise karbohydrater og salt, og faktisk også litt fett. Dette vil si at du kan spise litt sjokolade, saltede nøtter, eggerøre, brødmat med kjøttpålegg, peanøttsmør og syltetøy på riskaker, boller, rundstykker eller bagels, ris, pasta, potet, eller til og med en burger m/chips på McDonalds. Du får allikevel ikke lov å drikke mer enn noen få dråper vann, så selv om dette høres artig ut, kan jeg love deg at det ikke er så hyggelig å spise salt mat og samtidig være tørst.

Utover dagen og kvelden vil du se at kroppen blir hardere og at musklene kommer bedre frem.

 


Kaffe inneholder koffein og kan dette hjelpe deg med å forbrenne mer fett?
Går det an å fjerne fett spesifikt på ett område av kroppen? Se svaret her.

Fettforbrenning på 15 minutter

Trening23.04.201866

Få opp forbrenningen din med denne treningsrutinen.
Fiks ferdig fettforbrennende treningsprogram!

Fettforbrenning på 15 minutter

Trening23.04.201866

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!