Charlotte Johansson

Intervju12.04.2011Joachim Pedersen0

Vi traff på Charlotte Johansson på Pro Gym i Skien noen uker før Sandefjord Open. Hun er debutant og skal stille nå til lørdag på Hjertnes Kulturhus i Sandefjord.

Navn: Charlotte Johansson
Alder: 24 år
Vekt: On: ca 49/50 Off : 55-56
Høyde: 164
Sivilstatus: Singel
Klubb: Team MHkosthold
Sponsor: MHkosthold og Kongsberg medisinske treningssenter

Hvem er du og hva jobber du med?

Treningsglad, veldig positiv og blid jente bosatt i Kongsberg sammen med min skjønne lille prinsesse på 3 år. Dagene brukes på skole, trening, være sammen med venner, og helt normale hverdagsaktiviteter. Studerer for tide ved gamle IT-akademiet i Oslo, og er først på jobbjakt fra høsten av.

Hvordan tror du det blir å stille for første gang?

Jeg tror det blir en fantastisk fin opplevelse, få lov å vis hva man har jobbet så hardt for, og erfaringer å ta med seg videre. Er selvfølgelig også veldig spent siden jeg aldri har vært med på noe sånt før, både med h.h til scenen, og hele showet rundt det.

Gleder du deg?

Jeg gleder meg veldig, og ser virkelig frem til den store dagen. Nervene er foreløpig også under kontroll.

Hva er dine sterke sider?

Jeg er fokusert og målrettet, og jobber hardt for det jeg ønsker å oppnå. Dette gjelder i alle deler av livet mitt. Enten gir jeg 100 %, eller så driter jeg i det.

Og dine svake?

Mat! Mat! Mat! Jeg er et matvrak. Kan kjøre i meg mengder man ikke skulle tro det var plass til i den lille kroppen min.

Hvordan trener du?

Jeg trener få reps, og tungt. Kjører en 5 splitt med skuldre, bein/triceps, rygg, bryst, biceps/mage hver sin dag. Hender jeg også tar en liten økt i helga, og da som oftest er det rygg eller bein. Kardio kjører jeg så å si aldri, men er jeg flink kanskje en halvtime i uka. Men setter ofte bilen hjemme, og går vis jeg skal noe. Nå under siste halvdel av dietten har treninga sett litt annerledes ut, og har heller blitt lettere vekter og mange reps, pga mangel på energi. Har også vært mere trening av hele kroppen i en økt. Kommet litt an på dagsformen, men har ikke sluntret unna en eneste trening.

Og dietten, hvordan ser den ut?

Dietten består av havregryn, rent kjøtt og fisk, og grønnsaker. 5 måltider om dagen, frokost 250 kcal, og de øvrige ca 200 kcal. Og daglig dose av vitaminer, og selolje.

Kjører du mye kardio?

Jeg har to faste "ruter" i nabolaget jeg har gått om morgenen før frokost på rundt 30 min i ekspressfart. Utenom det har jeg kjørt mellom 30-50 min etter styrketrening på ettermiddagen.

Hvor lenge er du på diett?

Denne dietten har vært på 2,5 mnd, og gått sakte nedover på kcal.

Har du noen mål med treningen?

Målet er å forbedre fysikken, opp i vekt, og bygge mer muskelmasse, bli sterkere, samt en del småmål jeg har underveis som å ta noen nye perser i enkelte øvelser. Spise godt, og trene godt, og prøve meg på scenen igjen i 2013, da med mere muskler og vekt.

Hva er ditt tips til nybegynnere?

Skaffe seg en treningspartner, ha favorittmusikken på ørene, og få oppfølging av en PT som har peiling, ha faste avtalte treningsdager slik at det ikke er så lett å snike seg unna, og forstå at ting tar tid, ingen ting kommer gratis over natta. Spise sunt og riktig, sove masse, ikke gi opp etter 2-3 mnd, men sette seg mere langsiktige mål.

Noen du vil si til slutt?

En stor takk til super Lasse og sponsor MHkosthold, Trygve Hagen på Kmt , Siw Lisbeth Grov for all oppfølging, alle mine fantastisk flotte venner som har vært forståelsesfulle og støttende, og ikke minst alle de knall bra menneskene jeg trener sammen med hver dag, som gir meg lyst og driv til å fortsette. Tusen takk alle sammen .. Dere er BEST!

Foto: Joachim Pedersen, Treningsforum.no

Charlotte logger også all sin trening på forumet.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Charlotte på Muscle Beach

Fitness11.06.2014259

Charlotte Johansson deltok på Muscle Beach International Classic.

Kommer snart...

01.01.19700

Kommer snart...

01.01.19700

Kommer snart...

01.01.19700

Charlotte på Muscle Beach

Fitness11.06.2014259

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.