V12 - Fuel injection

Kosthold25.10.2004Joachim Marhaug0

V12 er blitt et populært kosttilskudd den siste tiden. Dette er et mye sterkere og bedre produkt enn vanlig kreatin monohydrat. V12 er et kreatin transport hvor du vil få gode økninger i styrke, utholdenhet og prestasjonsresultater. Man slipper i tille

V12 øker muskelcellevolumet noe som vil gi deg fyldigere og hardere muskulatur. Du vil få økt muskelstyrke og blodgjennomstrømming samt økt næringstilførsel til musklene og glykogeninnlagring i musklene. Kroppens egen produksjon av tilveksthormon blir stimulert, noe som er svært positivt for økt hypertrofi (muskelvekst). V12 øker konsentrasjonen av syre (NO) i muskulaturen samt proteinsyntesen økes også. Du vil også hente deg raskere inn etter trening da restitusjonen etter trening reduseres.

 

Hva er egentlig V12 og hva består det av?
V12 er en ny revolusjonerende formel for deg som vil øke din prestasjon og muskelvolum. I de siste teknologiske gjennombrudd innen prestasjonssøkende og muskelcellevolumøkende ingredienser vet man nå hva den beste formelen bør inneholde. Disse ingrediensene er samlet i V12. V12 er altså et prestasjons økende kosttilskudd som inneholder:

Tricreatine Malat
Lettløslig og PH balansert sammensetning av kreatin som ikke krever noen oppladning, slik med vanlig kreatin monohydrat, og som gir bedre ATP produksjon sammenlignet med kreatin monohydrat.

Betaine Glycocyamine
Potent glykemiskt virkende (øker insulinproduksjonen) som bidrar til økt transport og innlagring av karbohydrater og kreatin fosfat i muskulaturen. Hjelper til og med næringsfordelningen i muskulaturen.

NAG
(N-Acetyl-L-Glutamine)
Den første Glutamin peptid som tas opp 100% av muskelcellene, dette bidrar til økt muskelvolum og vil gi deg fyldigere muskulatur, samt øker til og med kroppens egenproduksjon av tilveksthormon.

Nitro Arginine
(Arginine Alpha-Ketoglutarate)
Øker syre (Nitrogen oksid (NO)) produksjonen som bidrar till maksimal blod gjennomstrømning, syre og næringstransport til muskulaturen. Virker antikatabolt og anabolt, samt gir økt pump under trening

Hvordan tas V12?
V12 har gjerne en litt sur smak og derfor bør det blandes ut med en del væske for å minimere denne sure smaken. Det anbefales å ta en scoop og blande dette ut med ca 5 dl farris, lettbrus eller vann to ganger daglig. På treningsdager anbefales for best resultat og ta 1 servering (1 scoop/5 dl farris) 30 minutter før trening og 1 servering 30 minutter før leggetid. V12 skal også brukes på treningsfrie dager. Ta da 1 servering på formiddagen og den andre rett før leggetid. Her er det ingen oppladning slik det er med vanlig kreatin monohydrat. V12 skal i likheten med kreatin monohydrat også brukes i syklyuser. Bruk V12 i 8 uker og så ta en pause på 4 uker for så starte syklusen på nytt.

Når begynner V12 å virke?
Det er litt individuelt når du begynner å merke V12. På de fleste begynner V12 å kicke inn etter 10-14 dager og du opplever da en ganske god styrkeøkning som er mye sterkere enn vanlig kreatin monohydrat.

Hva kan man forvente av V12?
Som sagt tidligere i denne artikkelen så får man gode økninger i styrke og du kan øke maks løftet ditt med mange kilo. Produsenten lover kanskje for mye da de hevder at man vil få dramatiske styrkeøkninger. En ting er i hvert fall sikkert og det er at V12 er et prestasjonsøkende kosttilskudd og resultater kan kun forventes dersom du fra før av trener og spiser optimalt. Det nytter ikke å kjøpe V12 og bruke dette sammen med et slurvete kosthold og dårlig trening. Nedenfor ser vi resultater av en person, som har trent en stund, og som har brukt V12 sammen med et optimalt kosthold og god trening.

Tilskudd brukt underveis:
V12
0,5L multivitamin/mineral fra donsbach (svenske utgaven)
Cross flow microfiltrert whey
Aminogen 250mg
R-ALA
Gainer med maltodextrin + litt fruktose og ultra/micro filtrert whey
Kasein + wheyprotein
Linfrøolje, rapsolje, solsikkeolje

Maks løft før start: (1rm)
Markløft: 180kg
Benkpress: 145kg
Knebøy :170kg
Skulder press bak nakke: 95kg
Triceps small benk press: 140kg
Biceps curl rett stang: 106,5kg

Maks løft etter 4 uker med V12: (1rm)
Markløft: 195kg
Benkpress: 152,5kg
Knebøy: 182,5kg
Skulder press bak nakke: 100kg
Triceps small benk press: 144kg
Biceps curl rett stang: 118,75kg

Prosentvis fremgang:
Markløft: 8,3%
Benkpress: 5,17%
Knebøy: 7,35%
Skulder press bak nakke: 5,26%
Triceps small benk press: 3,57%
Biceps curl rett stang: 11,5%

Vekt før start: 105 kg
Vekt etter 4 uker: 108,7 kg

Total økning av alle øvelser er 6,84%


Må du ha en loadingfase eller kan en lav dose med kreatin booste fremgangen din?
Har tung styrketrening og hårtap hos menn en sammenheng?

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201944

Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?

6 kosttilskudd du bør ta

Kosthold30.01.2014333

Det er delte meninger om man bør ta kosttilskudd og om de virkelig har en effekt.

Kosttilskudd - bruker du for mye?

Kosthold11.12.201944

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!