- Sydentur og beholde muskler

Kosthold24.05.2012Joachim Marhaug0

Dine spørsmål og debatter kan deles med andre utenfor forumet! Vi ser at det er mange smarte spørsmål som stilles om trening og ernæring på forumet. Vi ønsker å dele og bidra til å svare på disse spørsmålene via artikler på forsiden.

Eksempler på dette kan være spørsmål som:"styrketrening og kardiotrening - bør dette trenes på samme dag?", "Tøyning og utstrekking - er dette nødvendig og betyr tøyning og strekking det samme?" Mange brukere av forumet tar opp spørsmål som skaper vettuge og lærerike diskusjoner og vi ønsker å delta mer aktivt i disse diskusjonene. Du har muligheten til å få spørsmålet ditt "opp i dagen" ved å tillate oss å bruke det som utgangspunkt for våre artikler slik at flere lesere kan ta del i ulike aktuelle spørsmålsstillinger vedrørende trening, ernæring og andre diskusjonstemaer. Vi kan selvfølgelig ikke ta opp alle spørsmål, men vil bestrebe oss på å løfte fram både generelle og spesifikke spørsmål og diskusjonstemaer. Dette håper vi på vil bidra til økt kunnskap til våre lesere.

Tips oss gjerne med ditt eller andres innlegg på post@treningsforum.no og kanskje dette vil publiseres på forsiden.

Spørsmål:

Innsendt av RageOlimp:
Hei, skal på sydentur i sommer men skal med tre folk som ikke trener og spiser relativt lite. Akkurat nå for tiden spiser jeg 5 måltider pr dag. Og antar at det kun blir 3 måltider der de tre ukene jeg er der. Jeg har veldig problemer med å gå opp i vekt, veier nå 73 kg, er det noe tilskudd jeg kan ta for å beholde massen best mulig gjennom disse tre ukene?

Svar:

Svaret fra Rita Immerstein:
Det er vanlig å spise færre måltider på ferie. Fyll på ekstra ved å spise biff og deilig grillet fisk, samt en stor frokost og lunsj. Aktivitetsnivået er jo litt lavere, men enig i at du kan tenke litt ekstra på proteinkilder. Ta med noen porsjonsposer med proteiner. Merker selv at det kan gå litt lenge mellom måltidene spesielt fra lunsj til middag når jeg er på ferie. Da er det greit å stabilisere blodsukkeret med en shake. God ferie!

Hva mener du?

Svar i forumet og del din kunnskap med resten og bidra med å skape en fornuftig og saklig debatt.


Forskning forteller hvorfor kvinner tåler mer treningsvolum enn menn.

Mystisk muskelmunk

Fitness12.10.201798

En thailandsk munk med enorme muskler har gått viralt den siste tiden.

Vakker jente med armer som Hulken

Fitness11.12.2016298

Denne jenta har et vakkert ansikt og armer som Hulken.

Kvinnelige muskler hos H&M

Diverse21.09.2016462

Se den nye reklamekampanjen til H&M med muskler i bildet.

Mystisk muskelmunk

Fitness12.10.201798

Vakker jente med armer som Hulken

Fitness11.12.2016298

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!