Rett fra krigsskolen til Bikini Fitness

Intervju21.09.2012Marika Lejon0

Synne Næss Ripe tar utdanning i forsvaret. Hun skal bli idrettsoffiser og krigsskolen venter på henne, men først skal hun debutere i Bikini!

Bosted: Sogndal
Klubb: Kaliber Gym FKK
Alder: 22
Arbeid: Student på Idrett og Kroppsøving og fungerende daglig leder på Statoil Sogndal
Sivilstand: Samboer
Meritter: Ingen innenfor fitness (enda?), men er stolt over å ha gått Nijmegenmarsjen to ganger.

Hvor lenge har du trent?

Jeg har alltid vært glad i å holde meg i aktivitet, og har prøvd alt fra ridesport, fotball, svømming og dans til vektløfting. Det var under befalsutdanninga mi at jeg lærte meg fordelene med styrketrening og har etter dette trent styrke mer eller mindre seriøst i 3 år.

Hva er det som tiltrekker deg med denne sporten?

Det er mange ting. Både det at en kan forme kroppen sin omtrent slik som en selv ønsker det, fleksibiliteten, den store variasjonen og miljøet rundt fitness. Det jeg liker aller best, er at det her er en 24timers sport, der alt må gjøres 100% for å kunne lykkes - ergo er ikke denne sporten for alle.

Hvilken klasse skal du stille i og hvorfor akkurat denne?

Bikinifitness. Planen var i første omgang Bodyfitness, da dette er noe jeg har tenkt på lenge. Men når det kom fram at det skulle bli Bikiniklasse også i Norge, fant vi ut at det kunne være lurt å prøve meg der først. I starten var det litt kjedelig, men akkurat nå er jeg veldig glad for at vi tok det valget. Dette er en klasse der en kan være både muskuløs og svært feminin, noe som passer meg perfekt. Så får jeg heller se om denne konkurransen gir mersmak og om jeg bestemmer meg for å fortsette med Bikinifitness eller gå over til Bodyfitness.

Kan du fortelle når du begynte på diett og hvordan det har gått?

Jeg startet ca 1.juni. Ting har gått veldig tregt med beina, noe som har ødelagt litt på motivasjonen, men etter å ha funnet ut hva som kan være problemet, og nå fått en ny diett for de neste fire ukene, så er vi ganske sikker på at ting kommer til å skje. Jeg slet veldig med søtsug i starten av dietten, men etter å ha kutta ut alt av spisedager er dette nå over. Det eneste som plager meg er sultfølelsen. Da hjelper det å tenke på og huske at det er da ting skjer.

Hvilke muskelgrupper er du mest fornøyd med?

Magen eller skuldrene. På begge områder har jeg hatt enorm fremgang etter å ha vært under oppfølging av Gunnar.

Er det han som hjelper deg med trening og diett?

Ja, Gunnar Strand Jacobsen har hjulpet meg hele veien med både trening og diett. Jeg har aldri hatt så stor framgang på fysikken som det jeg har hatt under hans oppfølging! Spesielt etter at han satt opp diett til meg, har det skjedd store ting!

Hvilke kosttilskudd er de viktigste for deg?

BCAA, multivitamin, glutamin, omega 3 og Omnicut.

Hvordan er det å kombinere diett/ trening med dine daglige sysler?

Noen dager er tyngre enn andre, men som regel er treninga mi en form for «egenpleie» i en ellers så hektisk hverdag, der den alltid er prioritert. Når en går på diett er det veldig deilig å holde seg selv opptatt, så en ikke blir sittende å tenke på hvor sulten og sliten en er til tider.

Hvilken støtte er viktigst for deg?

Gunnar er selvsagt den som har sørget for at jeg har fått den fysikken jeg har nå, noe jeg ikke kunne fått til aleine. Når det gjelder støtte i hverdagen er det samboeren min som skal ha absolutt all æren. Han har holdt ut med meg i all slags humør, stilt opp på trening når jeg har trengt han, stått opp 05:00 for å hjelpe meg med formsjekker og holdt meg unna fristelser når jeg har slitt med dette selv. Til tider når jeg har vurdert å gi opp/trekke meg, har han alltid satt ned foten og fått meg inn på helt andre tanker. Jeg hadde aldri greid det her uten han.

Hva håper du å få ut av konkurransen til syvende og sist?

Erfaring, kunnskap og mange nye vennskap. En finaleplass er selvsagt en kjempestor drøm, men bare det å komme seg inn i miljøet har i seg selv lenge vært et stort mål.

Vi ønsker Synne LYKKE TIL!


Ida Vanebo debuterte og fikk 1. plass i Sandefjord Open i Bikinifitness +169 cm.
Fjorårets verdensmester Karoline Kjærnes er klar igjen i år.
Sunniva Slåtten deltar i Bikinifitness og er snart sceneklar.
Før veide hun 90 kg. Nå har Irelin Schaldermose en kropp de fleste jente drømmer om!
Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!