9 enkle grunner til hvorfor du bør drikke vann

Kosthold20.05.2013Joachim Pedersen0

Her har du 9 enkle grunner til hvorfor du bør drikke vann.

1. Vektnedgang
Du kan gå ned i vekt av å drikke vann ettersom vann inneholder verken fett, proteiner, karbohydrater, kalorier eller sukker. Du vil ikke få i deg unødvendig kalorierer som du får i f.eks. brus eller annen drikke som juice.

2. Helsebringende
Vann er sunt og helsebringende. Vann reduserer risikoen for hjerteattakk med 41%.

3. Energinivå
Hvis du blir dehydrert vil du raskt miste energinivået og du vil føle deg trøtt og sliten. Her gjelder det til enhver tid å drikke mye vann for å unngå dehydrering. Særlig når det er varmt og svettenivået er høyt som under trening etc.

4. Hodepine kur
Hodepine kan ofte forekomme av at du drikker for lite vann.

5. Sunn hud
Vann renser huden hvilket gjør at huden ser finere og renere ut og får en sunn glød.

6. Bedre trening
Hvis du blir dehydrert som en direkte årsak på mangel på vann kan dette hemme fysiske aktiviteter.

7. Fordøyelsesproblemer
Vann kan hjelpe med å stabilisere syrebalansen i magen.

8. Reduserer risikoen for kreft
Reduserer risikoen for tykktarmkreft med 45% og urinblærekreft med 50%.

9. Rensing
Vann fungerer som en rens for kroppen og indre organer og skiller ut gift og avfallstoffer. Har du høyt et proteininntak er vann et livsviktig middel for nyrene.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

3 overraskende fordeler med vann

Kosthold06.12.201840

Derfor trenger du vann!
Drikk nok væske!
Hvordan blir kroppen din sterkere, raskere og bedre?

Vann øker forbrenningen din

Kosthold21.10.2013252

Nok vann kan øke forbrenningen din.

3 overraskende fordeler med vann

Kosthold06.12.201840

For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019353

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019139

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.