Elisabeth Bakken (21) deltar i Bikini Fitness

Intervju16.08.2013Joachim Marhaug0

Elisabeth Bakken (21) skal delta i Bikini Fitness for første gang. Hun startet i januar/februar og har trent målrettet siden mars.

Navn: Elisabeth Bakken
Alder: 21 år
Høyde: 165 cm
Bosted: Oslo, er fra Notodden i Telemark
Vekt: For øyeblikket ligger vekta på 61kg
Arbeid: Pleieassistent i hjemmesykepleien og bartender i helgene.
Sivilstatus: Singel
Sponsor: ingen - for øyeblikket
Klubb: Team Toppform

Fortell litt om deg selv

Er ei rolig men livlig jente fra Telemark. Som foretrekker gymmet ovenfor en tur på byen. Jeg synes det er spennende og prøve seg fram på ting jeg aldri har gjort før, alt fra jorda rundt reiser til student i Oslo. Prøver å gjøre det beste ut av det utgangspunktet jeg har her og nå, og nyte det best mulig.

Hvordan trener du?

Treningen blir satt opp PT Sigvar Garfos. Opplegget har variert litt. Men nå trener jeg 3 dager med helkropp, 2 dager med GPP også to dager fri. Treningen har variert utifra progresjon. Er feks akkurat ferdig med noen uker hvor fokuset var bein.

 

Du trener på Notodden også. Er det noe fitness/bodybuilding miljø der?

Det gjør jeg. Trener på et flott Spenst senter. Det er minimalt, er ikke store plassen. Det eneste er vel flotte Kristine Solhaug.

Hva liker du aller best med denne livsstilen?

Den gir meg så mye! Alt ifra kosthold og treningen til kicket og godfølelsen man får etter en skikkelig treningsøkt. Har alltid vært aktiv, men styrketrening er virkelig noe for meg.

Hvor lenge har du trent målrettet mot Bikini fitness?

Bestemte meg vel for dette i januar/februar 2013. Målrettet fra mars.

Hvordan har det gått til nå?

Med god oppfølging av kosthold og trening gjennom optimaltrening har dette så langt vært en veldig positiv erfaring. Jeg ser progresjon i treningen og maten, der får jeg spise mye godt. Så er veldig fornøyd med det, sier hun med et smil om munnen.

Hva er det tyngste løftet du har gjort på trening?

Det tyngste må være beinperess for en stund tilbake med 280kg*4 og benkpress på 62,5kg*2.

Hva er det som motiverer deg?

Det å vite at kroppen min hele tiden forandrer seg. Det at jeg har et "blankt" lerret som jeg kan forme akkurat slik jeg vil. Kan nesten ikke vente til å se progresjonbilder av meg selv om 5 år. Man får liksom noe igjen av all treningen og maten. En sunn og sterk kropp!

Har du hatt noen utfordringer i forhold til dietten og treningen?

Skal ærlig innrømme at jeg er litt vimsete og ikke så flink til å planlegge. Det og alltid ha maten klar, motstå kjappe enkle løsninger og mammas hjemmelagde mat har vært litt vanskelig. Utenom det har det gått veldig bra.

Hvordan ser dietten din ut?

Dietten min består av mye godt! Spiser cottage cheese, kylling, ris, grønnsaker, spelt lomper, laks, avokado, bær. Fett og proteiner til frokost og mer karbohydrater til kvelden. Deilig og legge seg med god mat i magen!

Hvordan har responsen vært på det du driver med?

Responsen har vært positiv og folk er veldig nysgjerrige. Hva negativt er det å si liksom? Utbryter Elisabeth.

Hvem er ditt forbilde innen fitness?

Det er så mange flotte ! Er nok en av mange som leser bloggene til Ida Markussen og Kristine Weber. Dette er to flotte damer som er sunne og samtidig så pene! Det er motiverende og se at man kan være strong and beautiful ! Ashley Hornor er også en stor inspirasjon!

Har du noen favorittmuskelgruppe du liker å trene, og hvorfor?

Spesielt glad i ryggen. Og bein er elsk/hat. Liker spesielt godt ryggen fordi en fin markert rygg er så utrolig vakkert! Det samme gjelder bein.

Varierer du måltidene?

Noen dager er jeg et skikkelig diettmonster og da går det i så enkelt som kylling, ris og brokkoli. Men son vanlig liker jeg at maten ser innbydende ut og helst masse farger. Varierer med salater og prøver ofte ut nye retter.

Hvem coacher deg fremover mot konkurranse?

Jeg blir coachet av Kenneth Foss via Team Toppform også har jeg Sigvar Garfos som PT. De er begge enestående!

Hva er dine langsiktige ambisjoner med treningen?

Drømmen er å en dag stille i konkurranse på scenen i USA. Rett og slett. Ellers så er det og hele tiden bli en bedre utgave av meg selv!

Noen du vil takke til slutt?

Må nok takke familie som holder ut med telefonterror og all mulig hjelp, en god håndfull venner som støtter og motiverer også et såpass stabilt og bra Team av PT og coach. Jeg har virkelig kremen av kremen!

Flere bilder av Elisabeth

 

 

 

 


Ida Vanebo debuterte og fikk 1. plass i Sandefjord Open i Bikinifitness +169 cm.
Fjorårets verdensmester Karoline Kjærnes er klar igjen i år.
Sunniva Slåtten deltar i Bikinifitness og er snart sceneklar.
Før veide hun 90 kg. Nå har Irelin Schaldermose en kropp de fleste jente drømmer om!
Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!